Chihuahua spørgsmål.... {{forumTopicSubject}}
Vi har en super skøn chihuahua dreng...
Jeg tror dog ikke, han har haft så stor omgang med andre hunde, eller daglige lyde ?
Hvordan styrker jeg ham bedst?
Kaster ham ud i det, eller skal man respektere ham og løfte ham op, når han er bange for en anden hund ??
Kaste ham ud i det, mener jeg ikke "at smide ham ned til jordens største rottwailer"
Men... Vi har jo Mille, som han leger fint sammen med, og han er hammer fræk herhjemme, styrter rundt med halen i vejret, og smider rundt med bamser m.m men hvis Mille så er ude i haven, og kommer ind, så SKRIGER han og løber hen i skjul, intil han har fået luften af, at det er Mille...
Hvis en fremmede hund hilser på ham eller kommer hen imod ham, så skriger han også, som om man står og mishandler ham...
Halsbåndet er han IKKE glad for, men det er nu engang dét man skal have på, så det må han vende sig til...
Hvordan styrker jeg ham bedst???
Han er 10 uger og 2 dage gl. han har været hos os, siden D.20...
Håber på gode råd.
Søger også andre chihuahua,er som han kan lege med...
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Hunden skal være rolig, ignorere hvalpen og ikke tage kontakt eller være stresset eller vild på nogen måde.
Respekter hvalpens angst, men frem for at tage den op - så sæt sig ned hos den og bekræft den i at intet farligt vil ske.
Tillidsøvelser og selvtillidsøvelser - ville gerne komme med eksempler, men det er meget op til hunden selv og de problemområder der skal styrkes der bestemmer hvilke øvelser der skal til.
En tillidsøvelse/tillidstræning er feks at du udvælger de rette hunde, og halpen aldrig kommer ud for en grim oplevelse.
- Det betyder ikke at du ikke skal gå på gaden med den, men det betyder at du ikke uden videre skal lade den hilse på alt og alle du møder. Vælg hunde og folk ud du kender og stoler på, folk med kendskab til den slags træning og få noget selvtillid og tillid ind i hunden.
Almen lydighed (kontakt, sit, dæk, stå, gå i line, halse, apport) er rigtig gode tillidsøvelser - vel at mærke hvis det foregår positivt og med succes.
jun 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 145
Altså, han har leget med min mors to drenge, og dem har han tillid til...
Det er bare lidt mærkeligt, han ikke kan se det er Mille der kommer ind fra haven, han begynder promte at SKRIGE helt sindsygt og løbe i skjul...
Han er selvfølgelig med os alle steder, så han kommer ud og bliver socaliseret med andre børn, mennesker og hunde...
Sabarina- han er tryg ved os... Han løber os i møde med halen logrende.. han kommer når vi kalder på ham... Men selv når hans halsbånd og snor skal af og på, så kan han flippe helt ud og blive bange ??
Nu ved jeg godt, han ikke er særlig stor, og alt kommer med tiden...
Men tænkte nogle havde gode råd, som jeg bestemt også har fået her
jun 2008
jan 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 125 Svar: 778
aug 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 36 Svar: 146
Nu vejer han stadig kun 2,6 - men leger gladelig med alle hunde, og har et stort gåpåmod
jun 2008
Trine- ja men problemet er, Luca ikke er socaliseret derfra hvor jeg købte ham, han er derfor hunderæd for det mindste, og skriger og piver hvis noget forskrækker ham (andre hunde især)
Men det er da fint din leger med andre, men det er det jeg søger råd om, hvordan jeg kan styrke luca
jan 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 125 Svar: 778
Chihuahua spørgsmål....