SPØRGSMÅL CHIHUAHUA {{forumTopicSubject}}
Jeg har et spørgsmål. kan manudstille sin chihuahua selv om den ikke har stambog? .. Kan godt være det er et dumt spørgsmål ..
Som i kan se er min lille Honey i farven blå, jeg har hørt man ikke må parre den med brun osv. Men jeg har spurgt min dyrlæge, og hun siger at der ikke sker noget og at man sagtens kan da sansynligheden for det er meget lille ..Ved i noget om det?
Hvor gammel skal man være for at avle på sin tæve ?
Vores hund kysser os hele tiden , det er nærmest som om hun ''voldtager'' en med sin tunge, er der noget galt i det? Jeg snakker om at hun hopper op på en og begynder at snave en i gulvet, og hun stopper aldrig .. haha ..
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.401
tænker du på hvor gammel hunden skal være eller ejeren?
mht kysseriet er det naturlig hundeadfærd, men hvis du ikke bryder dig om det, så må du lære hende at det vil du ikke have. du er jo lissom ikke en hund, så her gælder andre regler....
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.870
- Parring af blå.. Ved ikke med choko, men du skal ihvertfald ikke bruge en blå hanhund! Blå på blå er en utrolig dårlig kombination.
- Hvor gammel man skal være for at avle på sin tæve? Tjaa.. Gammel nok til at tage det ansvar der følger med.
- Mht kysseriet, er det fordi I ikke vil have at hun kysser jer? For så er det jo bare at stoppe det med et ''nej''. Min ene tæve kysser også rigtig meget, og det genere os ikke, tilgengæld bliver det nogen gange for overdrevet, og der siger vi ''nej''!
: )
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.120
aug 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 57
Jeg har intet imod hun kysser os, jeg har bare hørt at det er unormalt og ulækkert.. Jeg selv, synes derimod det er utroligt bekræftende .. Mange tak for jeres indlæg..
Med hensyn til hvorfor vi vil have hvalpe, det er jeg gerne en dag vil have hun skal opleve at være mor.. Ikke nu - tværtimod.. Men med tiden.
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.401
du vil have gavn af allerede nu når tanken om hvalpe opstår at sætte dig ind i hvad det kræver af tid, energi og ikke mindst penge!!! samt det forarbejde du vil gøre klogt i at udføre for at sikre dig at det er sunde og raske hvalpe du "sætter i verden". der er jo ingen grund til bevidst at "lave" hvalpe som er syge og kun bliver til udgifter og hjertesorger for dem der køber dem, forudsat du overhovedet kan finde købere til dem...
forstå mig ret, der er selvf ingen der direkte bevidst gør det (håber jeg da ikke), men det er lidt det samme at undlade at undersøge sundheden på forældredyrene i forvejen. det er lidt at gamble med hvalpenes og deres ejeres liv og fremtid.
hvis du så stadig har mod og lyst til det når du har sat dig ind i tingene, så har du truffet et oplyst valg. men husk - det er stadig for din egen skyld, ikke din hunds. hun ved ikke hvad hun går glip af, og hvis hun gjorde kan det godt være at hun ville vælge det fra..... hun bliver ikke lykkeligere af at få hvalpe...
dette er bestemt ikke ment som en kritik af dig - bare et indlæg om noget som mange desværre ikke tænker over i forvejen.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.120
Iøvrigt har din hund ikke behov for at blive mor, det behov er en rent menneskeligt ting. Hvad kan din hund tilbyde race som ikke kan findes i forvejen? Der er simpelhen SÅ mange chie til salg, og det kommer næppe til at ændre sig de næste par år, så hvorfor sætte flere i verden?
aug 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 57
SPØRGSMÅL CHIHUAHUA