HJÆLP ødelægger når han er alene:-( {{forumTopicSubject}}
Balder ødelægger ikke alt, når han er alene. men jeg skal ikke lade mine fletstole være i samme rum osv. men så kommer jeg hjem her til aften, så har han næsten bidt en hele fodliste i stykker og helt ind til muren, og noget af den med. kunne så se at den åbent bart var mega rådden. Han har både sit kalkben og en aktivitets bold, samt jeg kaster godbider ud over gulvet, han har alt sit legetøj osv. jeg skal flytte om en lille uge, og jeg vil virkelig dø, hvis han ødelægger noget der:-( det er en flot lejlighed, i gangen er der gulvtæppe og i køkkenet er der i ved sådan noget der ligner lidt en voks dug.-) (håber i ved hvad jeg mener:-) der er indbygget skabe i gangen og selvfølgelig fodlister, kan jeg gør noget for at forbygge problemet, skal der flere aktivitetsting til?? ha jeg gjort noget forkert?? kan jeg gør noget?? HJÆLP!! er sååå nervøs nu. Han ødelægger ikke altid noget, når han er alene, men ja det hænder.
det der er sket i den her lejlighed har jeg snakket med ejeren om, men det hele skal renoveres, da meget er råddent og gammelt. men i den nye. åh nej åh nej!! jeg bliver alene med ham i den nye. så han er nød til at kunne være alene i max. 8 timer (en arbejdsdag) men idag var han alene max. 6 timer
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 189 Svar: 545
Han er ude og gå tur på omkring 15 min.
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.329
Til sidst blev det simpelthen os for meget, vores gang lignede lort, så han røg i bur. Vi købte et enormus bur - det største vi kunne finde. Han kan være der 2 gange og ligge fladt på siden uden at røre nogen af siderne overhovedet, så der kommer han så ind nu. Og han kan lide at komme ind i buret, men der har også altid fulgt rigeligt med godbidder og tyggepinde etc. med. I dag så snart han ser jeg begynder at samle diverse guf til dagens løb, spæner han ud i buret og venter.
Når han vil have en tyggeting i fred fra Riiini, når vi er hjemme, går han ud i buret og tygger det der.
Vi håber en dag at han kan have lågen stående åben, når hundene er alene hjemme uden at han ødelægger noget. Men forløbig må han være lukket inde.
Vi har prøvet flere forskellige ting inden buret kom i brug, så det synes jeg da også at du skal gøre. Men man må også godt sige, at nok er nok. Specielt hvis din hund begynder at få mere stimulation og længere ture uden at det hjælper.
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 1.421
Din morgentur inden vovse skal være alene hjemme, skal foregå roligt, ingen træning igen snusning efter godbidder osv. bare stille og rolig ud og gå, hvor han snuser lidt, tisser af og pøller af, turen må ikke være længere end 20 min, når i er kommet hjem, må du ikke forlade ham for han er faldet helt til ro, også ville jeg starte på alene hjemme træning forfra igen. du kan evnt tage hundekurven i brug, evnt med en gammel t-shirt som du har sovet med liggende i kurven.
Go træning.
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.791
nov 2004
''...Derefter ville jeg gemme godbidder i papkasser og andet han må flå/rive i stykker/sprænge til atomer ...''
nov 2004
Det er ellers en af de bedste metode til at få en hund i balance på da den bliver mentalt træt hvilket er ønskeligt i denne forbindelse?
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 95 Svar: 2.496
Evt må du starte forfra med alenetræningen.
Længden af gåturen er ikke vigtig, det vigtigste er sådan set at få ham brugt mentalt så han ikke har overskud til at ødelægge...han skal være træt i hovedet.
Så en masse mentaltræning, fodersøg osv.
Du kan købe et ton af aktiveringslejetøj til ham men en hund skal ikke aktivere sig selv, når de er alene skal de slappe af og aktiveringen skal være med ejeren, du kan også risikere at han kommer galt af sted uden opsyn med sådan noget leg.
En papkasse han skal ødelægge vil jeg heller ikke lige anbefale, tænk hvis han får ædt pappen eller foresætter med at ødelægge andre tingfor at finde mere.
Bur, heller ikke en holdbar løsning, man putter ikke en hund der keder sig eller er bange for at være alene i et lukket bur, det er symptombehandling og ikke fair for hunden. Selvom hunden ikke kan ødelægge din dyre fodliste ændre det ikke ved at den er frustreret, keder sig eller er bange....den kan bare ikke få afløb for det.
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 95 Svar: 2.496
Fik desuden også lige læst rådet med poser osv.....lad venligst være med det, din hund kan komme rigtig galt afsted, læste for ikke så længe siden at en herinde var kommet hjem og fundet sin hvalp kvalt fordi den ikke kunne få hovedet ud af en pose, skrækkeligt.
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 1.421
Hvis det er mig du hentyder til skriver jeg ikke at man disideret ikke må, jeg skriver udfra egne erfaringer, hvad der har fungeret for mig.
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 45 Svar: 362
Vores nabo har gjordt det samme og nu er Luffe over et år gammel, men går stadig derind når de tager afsted og buret bliver ikke lukket mere, så dét kan anbefales:-)
Held og lykke:-)
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 45 Svar: 362
Om det så være sig et bur eller om man kan gøre det med træning må være op til én selv. For os var og ér det med at finde en løsning der får hverdagen til at fungerer. Og tro mig, vores Teddy var verdens lykkeligste hund og brugte sit bur som sit "fristed" da problemet med at være alene hjemme var væk. Det fungerede i alle de år vi havde ham. Det værst tænklige er jo som vi desværre ser rigtig mange tilfælde af, at folk ikke orker mere og skiller sig af med hunden og dermed i mange tilfælde ender med at blive en "kastebold" og til sidst aflivning.
jul 2009
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 272 Svar: 1.878
jul 2009
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 272 Svar: 1.878
og så er det et nyt sted
jul 2009
Følger: 20 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 3.292
Held og lykke med det.
feb 2007
Det er ikke værre end hvis man kun har en lille mellemgang, hvor hunden kun må være.
I Dino's bur har han mulighed for at ligge på tæpper i den ene ende og på bunden i den anden ende hvis det bliver for varmt at ligge på tæpperne. Og så har han vand, bideting og lidt legetøj, så ikke stort anderledes end hvis han havde hele gangen, der er bare lidt mindre plads og vi får ikke ødelagt vores gang.
Og ja, med tiden håber vi da - når han er blevet voksen og følsom - at vi kan lade buret stå åben så han kan vælge frit.
jul 2009
nov 2004
feb 2007
Hunde er virkelig forskellig, og især hvalpe er enormt forskellige, selv indenfor den samme race.
Stort set alle hvape fra Dino's kuld er destruktive i mere eller mindre grad og de har alle fået en god, men forskellig start, alene-hjemme træning, stimulering etc.
Jeg har også haft hvalpe som ALDRIG har ødelagt bare den mindste ting. Det er jo det der er charmen ved at have hund og få en ny hvalp i huset - man ved aldrig rigtig hvad det er man har fået, før man får det inden for døren og ser hvordan den udvikler sig..
Maja S
Ja, det kan jo godt være vanskeligt at finde et godt sted til et bur, hvis man ikke har store boligforhold. Og jeg vil da heller ikke påstå at vores kæmpebur står et godt sted, men sådan må det være i en periode (forhåbentlig) og så må vi sno os lidt.
jul 2009
han har været alene nu i 8 timer og der er ikke ødelagt så meget som en lille ting.
kan det have noget at gør med hvem der går sidst??
(bor stadig med min eks, derfor er det vi flytter nu heer)
Han gik sidst igår, hvor han ødelagde det. men han gør intet når jeg går sidst,
kan han være i teenager alderen??
Jeg flytter til et sted, hvor det er gammelt men på en moderne og hyggelig måde, og der er et de fodlister, som er ret høje og der ligesom er gjort noget flot ud af. dør virkelig, hvis han ødelægger noget:-/
jul 2009
Følger: 20 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 3.292
feb 2007
Mht. om det kan være fordi der er forskel på hvem som går sidst, så vil jeg da tro at det er en mulighed. Der er sikkert milevidt forskel på den måde I siger farvel til hunden og hunde er jo nogle følsomme væsner.
HJÆLP ødelægger når han er alene:-(