{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
912 visninger | Oprettet:

Trist historie {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen
Det er lidt af en trist historie herfra men håber i vil læse den alligevel, da jeg har brug for at høre lidt fra andre mennesker.
Mig og min kæreste købte den 6. feburar en 10 uger gammel mobs uden stamtavle da den havde navlebrok ( sagde han i hvert fald) den var impoteret, og det er nok her i alle sammen river jer i håret, vi købte den hos likita import som de fleste nok har hørt om, da vi havde haft den i en dag begyndte hun at blive dårlig og dyrelægerne sagde at hun bare havde stress og at vi skulle sørge for at give hende godt med væske. Men det blev værrer og værrer så hun kom på ind og ligge et par timer hos dyre lægen i hvidovre, og der mødte min kærestes mor broren til vores og han havde det også skidt. Hende med broren ringede så til os fredag og sagde at nu var han gået bort, vi ringede til likita import og spurgte hvordan det gik med de hvalpe de havde solgt og de sagde at de viste der var en indlagt på københavnsdyrehospital(det var søsteren). lørdag var vores lille hund så syg at vi kørte til københavns dyrehospital og han sagde at det nok var parovirus og at hun var meget svag. Et par timer efter ringede de til os at hun havde givet op og var gået bort vi havde hende i 7 dage det var så forfærdeligt.
Der gik så et stykke tid og vi besluttede os for at vi gerne ville ha en ny. vi fandt så et sted hvor vi kunne få en med stamtavle og det hele. den 22 fedburar blev vores lille stella født, vi besøgte hende hver weekend og fulgte hende hele vejen til vi skulle hente hende den 19 feb. vi var bare så glade. I kan tro hun var så glad og super aktiv verden dejligste hund. Søndag den 7 maj fik hun det skidt og jeg ringede med det samme til kenlen og de sagde jeg skulle tage tempratur men der var ikke noget så det var nok bare varmen og hun ville heller ikke spise eller drikke puha det var ikke sjovt. Hun spiste og drak dagen efter altså mandag og var frisk og legede. Natten til tirsdag havde hun skidt lidt tyndt og der var blod i så jeg fløj jo ned til dyrelægen med hende og hun sagde de gerne ville beholde hende og gi hende væske der begyndte tårene at løbe. jeg tog så ind til min mor indtil jeg skulle hente hende. De ringede max 1 time efter fra dyrelægen og sagde at hun var gået i krampe og skreget helt vildt og var derefter blevet helt slap. Vores lille stella gik bort den dag vi ved ikke hvad hun er død af går og venter på svar.vi havde hende 23 dage det er slet ikke til at forstår at hun er væk jeg savner hende så meget det er virkelig hårdt og så 2 gange i træk.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trist historie
  • #1   14. maj 2006 puha hvor har i bare været rigtig uheldig med jeres hunde ;-(

føler virkelig med jer

• #2   14. maj 2006 Det gør mig ondt at høre med begge dine hunde. Det gør så forfærdeligt ondt at miste. Vores Frodo startede med at være syg samme nat vi fik ham hjem og det var mange gange lige op over med ham i de 5 dage han lå på hospitalet. Hvis du en anden gang får en hund så ring ikke til kennelen men til dyrlægen. Vent ikke flere dage for kennelen er ikke profesionelle dyrlæger og deres hunde fejler som regel ikke noget hvis man spørger. Taler desværre af erfaring.

• #3   14. maj 2006 Føler med jer smiley

Aner faktisk ikke hvad jeg skal skrive......

• #4   14. maj 2006 Puha... sikke en omgang i har været igennem.. fik helt tåre i øjene da jeg læste det. Vi følger med jer og sender jer de varmeste tanker.....

Knus og Kram fra os alle af.....

• #5   14. maj 2006 hvis jeg må spørger..
    hvordan har den kennel i fik jeres hund fra taklet det her?

• #6   14. maj 2006 ja meget trist, lyder som parvo, personligt har jeg afvist en hvalpekøber hvis hvalp døde af parvo, hun fik ingen hjælp eller erstatning der hvor hun havde købt. hun ville have ny hvalp og jeg mente at hun skulle vente i mindst 6 mdr, pga smittefaren i huset. om vedkommende fandt en ved jeg ikke.

• #8   14. maj 2006 M P: Vi har ikke sagt noget til hende endnu da vi ikke ved hvad hun er død af men vi får svar i morgen

• #9   14. maj 2006 liegh: nej det ville jeg også gøre men de fleste vi har snakket med og hende på kennlen sagde at smitten kun var der i 3 uger. men den dyrelæge vi var hos sidst sagde at smitten kunne faktisk være der efter 2 år. Og så stod vi jo med åben mund. vi føler os lidt misinformeret

• #10   14. maj 2006 okay.. det kan jeg egentlig godt forstå..

ja det er så trist at jeg slet ikke ved hvad jeg skal sige..
    føler virkelig med jer

Hilsen merlina

• #11   14. maj 2006 Gud, hvor er det skrækkeligt!

På mig lyder det da også som endnu en omgang parvo.. Havde I fået oplyst at virussen kan være i jeres hjem også efter at den første er død?

• #12   14. maj 2006 Nå, det har I å lige svaret på. Bare se bort fra mit spørgsmål!

• #13   14. maj 2006 Skrækkelige historier. Rigtig synd for jer.
    Jeg kunne da også godt lide at vide, hvordan Likita og den anden kennel havde reageret på deres syge hunde.....

• #14   14. maj 2006 ja det er noget rigtigt modbydeligt virus og de bakterier kan enda trives i frost, der er kun grundig descifinition som kan fjerne det. hørt man kan købe noget ved dyrlægen som dræber bakterier.

• #15   14. maj 2006 det er da skrækkeligt og så to stk.

du er da nødtil at give jeres opdrætter besked om dette, hvis hun/han er en ordentlig opdrætter vil de da meget gerne vide sådanne noget, også selv om i ikke ved hvad årsagen til sellas død

føler med jer :o(.

• #16   14. maj 2006 nå Reese du kom først

• #17   14. maj 2006 ja jeg ved godt vi burde give kenlen besked men vi ville lige vente til vi selv viste hvad hun er død af og det har været mega hårdt for os at komme over det her så vi har ikke haft overskud, vi kender dem der har broren og han fejler intet.

• #18   14. maj 2006 Reese: vi tør simpelhen ikke at få en ny da det har været en af de værste ting jeg har oplevet her i livet og jeg tror jeg ville gå og frygte at den ville blive syg hver dag hvis vi fik en ny jeg ville heller ikke kunne bære at miste en igen.

• #19   14. maj 2006 Jeg vil altså gerne lige indskyde at det ikke behøver komme fra nummer 2 kennel!

Hvis man som opdrætter bliver ramt af hundesyge bør man ikke avle i 2 år pga af smittefare. Så som jeg læser det kan nummer 2 hund faktisk være blevet smittet hjemme hos jer selv.
    Trist - meget trist - føler med jer.
    Og prøv at undersøg med KVL angående hvordan I forholder jer fremover.

mvh Karin

• #20   14. maj 2006 Puh ha, det lyder som endnu en parvovirus. Sygdomme har det med at være lige glade med stamtavler og kennel navne. håber I kommer fint over det, og får en ny og dejlig hund. Og sund selvfølgelig.

• #21   14. maj 2006 Parvo er en virus og det smitter som bare fanden. Giver blodig diarre og opkast. Det medvirker så til dehydrering. Det er oftest svage hunde der rammes. Hvalpe og ældre hunde. Kuren er væske og antibiotika.
    Og skånekost.

• #22   14. maj 2006 ja det ved jeg godt at den smitter som bare fanden men jeg viste ikke det med bloddig diarre.

• #23   14. maj 2006 Åh nej da, din stakkel:-(

Sikke dog noget.. Og så 2 gange i træk.

Øv:-(

• #24   14. maj 2006 Reese:
    Jeg er da ikke på nogle barikader. Men sådan er det jo. Dorte skriver jo selv at den 1 var uden papir. Og jeg er ligeglad om den er med eller uden. Og det er sygdomme osgå. Dorte ved jo godt at der er snak om de der likita folk. Og fred være med dem. Det skriver hun jo selv i indlægget, for ikke at der skal fokuseres på dem og ikke på den lille hund.
    Nej og ingen har bragt det på bane- kun dig selv.

• #25   14. maj 2006 Reese:ja jeg ved det godt jeg sidder også lige og tager mig sammen til at ringe, da det er meget svært for mig at holde tårene tilbage.Men der var ikke vente tid det var en kennel min mor fandt gennem en dyrelæge. Jeg ved i godt kender den men vil gerne holde navnet tilbage til jeg selv har snakket med hende håber i forstår.

• #26   14. maj 2006
    Jeg er virkelig frygteligt ked af alt det du har måttet gå igennem - og ikke mindst de stakkels små. Min første hund mistede jeg på næsten samme vis og det var bare så forfærdeligt, så jeg føler virkelig med dig...

Mange varme tanker fra Mille og Trine

• #27   14. maj 2006 Hvor kan livet dog være uretfærdigt.. Føler virkelig med jer og de små stakler.. Hvor må det være hårdt.. Tør slet ikke tænke på hvordan jeg selv havde klaret mig igennem det.. Håber I det kommer til at gå godt med den næste hund (hvis der kommer sådan en) og at den vil leve et langt godt liv..

Kommentér på:
Trist historie

Annonce