{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.070 visninger | Oprettet:

Fræk hund {{forumTopicSubject}}

Hej, vores tæve har vi nogle problemer med, det skal lige siges at hun er min kærestes hund, men han arbejder på sjælland, og har derfor ikke tid til træning osv.

1. hun stjæler mad fra bordet smiley slikker på tallerknerne, og jeg giver hende self. et nej, og et alternativ, til hvad hun kan lave i stedet.. MEN HUN BLIVER VED !! bare jeg lige hurtig går ud i køknet, så er hun der.

2. Hun har en tendens til at slikke på folks hænder, det er rigtig ulækkert!!
selv om vi siger NEJ ! hver eneste gang, og giver hende først opmærksomhed når hun sidder pænt!

3. Hun kommer ikke når jeg kalder! men når min kæreste kalder kommer hun, NOGLE GANGE !!!
problemet er at hun løber rigtig langt væk når hun bliver sluppet fra snoren, og jeg kan ikke få hende til at komme. nogle gange skal jeg kalde i et kvarter!

PROBLEMET VED DET ER ! : At min hanhund Muffi, han løber med bare for at se hvad det er hun skal, og han har svækket hørelse (han høre okay, ikke så man skal råbe når han er 10-15 meter fremme, men når han er meget langt væk, kan han ikke høre jeg kalder!)
og hun reagere jo ikke. jeg kan jo ikke få ham til at blive når hun løber langt væk og leger! så vil han jo være med!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fræk hund
  • #1   9. dec 2010 1. Efterlad intet. Hun må ikke få succes med at tage noget på bordet. Tag altid din tallerken med dig, eller lær hende at blive i kurven mens der spises.

    2. Det gør Nala også, hun får bare et nej og stopper så. Man kan dog se på hende at det er virkelig svært at lade være, da det er en slags "sutteklud" for hende at slikke på os.

    3. Snor på HELE tiden. hun skal bare ikke have lov til at rende, igen er det den med succes. Begynd så at træne indkald hjemme i haven og hav en lang line på hende, så har hun ikke noget valg. og så skal hun ikke slippes igen før der er 100 % styr på indkaldet, og hun kommer hver gang.


  • #2   9. dec 2010 Bed hunden blive i kurven mens du spiser (og husk at rydde op efter dig ;o)
    Og behold snoren på når i går tur og lad hende kun rende på lukkede områder (for eksempel i haven) indtil du har fået hende lært hjemkald.

    Smadder irriterende med en fræk hund (kender det udemærket selv ;o) - men der er ingen lette metoder og udveje: så du kan lige så godt lære hende det først som sidst.


  • #3   9. dec 2010 He he.... igen lige lidt for sen på den ;o)

  • #5   9. dec 2010 Camilla -
    1. ahh, lyder som en idé.

    2Men hva skal vi gøre for at hun ikke bliver ved at prøve?

    3skal jeg så gå tur med dem hver for sig? fordi Muffi kræver meget motion, og SKAL ud og løbe (:

    Grynet : Nej der er ingen veje uden om desværre :s


    HAR ET SPØRGSMÅL MERE ! :
    Hun kravler under hegnet i haven, når jeg så opdager det, går jeg ud og kalder, og hun kommer hver gang, så kan ikke rigtig give en "skideballe"


  • #6   9. dec 2010 ***Krumme og Shaker*** :
    1. Bare rolig, det gør jeg også, men hvis jeg lige skal hente et glas vand til min mad. Så har jeg kun vand når jeg kommer tilbage til bordet, maden er væk (: HEHEHE !

    2. men er det rigtigt at ignorere hende, og først give opmærksomhed igen så snart hun stopper med at slikke?

    3. Lyder som en rigtig god idé (:


  • #9   9. dec 2010 ***Krumme og Shaker***
    Har aldrig skældt hende ud når hun kommer, hun får ros lige så snart hun løber mod mig, og godbid og mere ros når hun kommer (:


  • #11   9. dec 2010 <b>1. jeg har det princip at når man går fra bordet, så må man rydde af hvis ikke hundene skal stjæle mad og slikke på tallerknerne..
    Alternativt må man sætte tingene så hunden ikke kan nå dem.</b>

    Hvorfor ikke bare lære hundene, at de ikke skal tage ting fra bordet ?



  • #13   9. dec 2010 Hvis der er mad på bordet og du skal til at spise men lige har glemt noget, kan du jo kalde på hunden, så den går med dig ud i køkkenet, ros den og bed den lægge sig, når du sætter dig for at spise. På den måde får den ikke mulighed for at være alene med din mad.

  • #14   9. dec 2010 Krumme -

    Så har de jo netop ikke lært det smiley

    Forstår iøvrigt ikke, at man lader den ene hund bestemme hvem der skal tæt på bordet eller ej ... men okay - vi er allesammen forskellige med vores hundehold.


  • #16   10. dec 2010 Hmmm..
    Jeg er virkelig dårlig til at opdrage hunde, men på forunderlig vis har de to voksne hunde jeg har haft lært ikke at tage mad fra bordet selvom det stod lige i mulehøjde.

    Guderne må vide, hvordan det er lykkes, for jeg vil rigtig gerne gøre det en gang til...

    Men - fra starten har jeg med alle tre bare gjort det, at der aldrig står mad fremme når jeg ikke er til stede, og at de naturligvis aldrig nogensinde får succes med at tage fra bordet. Heller ikke selvom jeg kun er væk i 30 sekunder.
    Jeg ved ikke, om det er nok, eller jeg bare har været superheldig.

    Slikken på hænder - jeg ville egentlig også bare flytte hænderne. Det er en venskabelig gestus hunden gør, som med lidt god vilje burde kunne erstattes af en anden, ligeså venlig gestus.

    Indkald - som andre skriver skal hunden naturligvis ikke være fri før indkaldet er sikkert - og det bliver det ved, at hunden bliver overbevist om, at det i den grad kan betale sig at komme, når man kalder på den....


  • #17   10. dec 2010 Krumme -

    Jeg gider ikke skulle lave huset hundesikkert, hvergang jeg skal på toilettet smiley Så visse ting skal de bare lade være - deriblandt mad på bordet.
    At de så er i hundegård når de er alene hjemme er noget andet - for så er jeg ikke sikker på, at de ville lade eksempelvis en slikskål være smiley

    Jeg vil IKKE have konflikter mellem mine hunde - der er én, der bestemmer og det er mig.
    Jeg accepterer ikke vogten over mad - når jeg står og laver maden klar til dem, skal de ikke begynde at ryge i totterne på hinanden, fordi de mener at den ene står det forkerte sted .. Så falder der brænde ned. Omvendt accepterer jeg heller ikke, at de går hen til hinandens skål, hvis den ene bliver hurtigere færdig end den anden - man venter til den anden er færdig, inden man maser sig på.
    Gider ikke de der dum-dominante over-vogtende hunde, som mener at de har retten til ALT indenfor husets 4 vægge .. jeg får fnidder af sådan nogle kræ smiley

    Men som jeg skrev - der er mange forskellige måder at gøre tingene på, og vi har allesammen vores meninger om, hvordan vores hunde skal opføre sig smiley


Kommentér på:
Fræk hund

Annonce