{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
922 visninger | Oprettet:

fræk hund... {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en kollega som har en Lhasa apso, og de har et lille problem med den.... aner ikk om det er en tæve eller han eller hvor gammel den er...

Nå, men når de sætter sig ned i sofaen eller ved spise bordet, kommer den og hapser dem i knæ haserne, og det kan til tider gøre sindsygt ondt.... Hvis de prøver at skælde den ud, eller prøver at få fat i den, stikker den af og tror de skal lege... Hun har prøvet at ignore det, men det kan hun ikk da det rent ud sagt gør p**** ondt..

Hva kan man gøre...?!

Mvh lea


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fræk hund...
  • #1   1. nov 2007 Måske lukke den inde i et andet rum som afstraffelse, lige så snart den gør det.. Kun for et kort tidsrum selvfølgelig.

  • #2   1. nov 2007 hhmm, ville den forbinde dte med det tror du?!.. Tænker inden man får fat i hunden osv.... Det tror jeg desværre ikk er løsningen..... hhmm

  • #3   1. nov 2007 Nej, det er også svært.. men hvis man gør det konsekvent med det samme den gør det.. ?!

  • #4   1. nov 2007 vores hude bliver lukket i bryggerset i 2 min. hvis de går under bordet når vi spiser.
    De bider os ikke i benene men de vælter borde og stole så det flyver til alle sider..
    Og når de ved de ikke må, vil de stoppe med det for de vil ikke adskilles fra flokken..


  • #5   1. nov 2007 Måske prøve at aflede dens interesse med noget legetøj eller andet?

  • #6   1. nov 2007 Lyder som om den har fundet en sjov leg der. Det eneste der er at gøre at ignorere den fuldstændigt når den gør det.

  • #7   1. nov 2007 vivi.. ja den syntes åbenbart det er super skægt hehe.... Hun har prøvet at ignorere den, men det kan hun ikk når den hapser og får fat i huden... det er jo tynd hud man har der, og ku lige forestille mig hvor ondt det gør smiley


    anita:... Det prøver jeg at sige... smiley


  • #8   1. nov 2007 De må tage kamp udstyr på. ;o) Benskinner eller nogle støvler, så det ikke gør ondt når det bider og så eller bare ignorere det.
    Det er mit forslag, for hvis det gør ondt er det jo svært at ignorere.


  • #9   1. nov 2007 Anita Æ: Tror du ikke at den så bare tror de vil lege. Måske kunne man give den et kødben eller noget den kunne ligge og gnave i mens de spiser.

  • #10   1. nov 2007 Har ikke lige andre forslag, mange ville nok mene at man skulle sige NEJ og evt tage fat i hunden, men det synes jeg ikke.

  • #11   1. nov 2007 Christine.. Kød ben er prøvet, selvom det er det lækreste fra slagteren, og den farer lige i knæ haserne når de sætter sig... Det er helt vildt som hun fortalte det.

    Vivi.... Ja men det ville heller ikk nytte, for den når at stikke af... så de kan ikk få fat i den smiley


  • #12   1. nov 2007 Christine: Jeg ved det ikke. Kender ikke hunden og har ikke set situationen når hunden bider :o)
    Men man kunne jo prøve.
    Virker det, så er det jo godt. Virker det ikke, må man finde på noget andet.



  • #13   1. nov 2007 Så giv den en snor på, så kan de hurtigt tage den i snoren og tage den ind i et andet rum, så den lige kan få sig en time out!!

  • #14   1. nov 2007 Lav noget som denne øvelse, Berøring, dvs, at når han bider tager i fat i dens hoved holder fast indtil han er rolig, lige i det sekund han er rolig slipper i ham, hvis han så vil lege gør i det igen, så tager i fat i hoved igen, indtil han forstår at det ikke er i orden at han bider og det gør ham også utrolig stille.i må endelig ikke slippe selvom han vrider sig, fordi det vil han gøre i starten, så tror han bare at han har vundet. i holder fat med jeres fingre ind under hans ører og tommelfingrene oppe på næsen, og resten af hånden nede under munden.
    Det som i siger har min underbos hund også gjord, så kom jeg med den til dem, og han gør det ikke mere, og han er et ½ år gammel.
    Ellers tager i ham i snor, også når han bider går i ind i et andet rum lukker døren når han så er faldet ned går i ind i stuen igen.


    mvh

    Kristina


Kommentér på:
fræk hund...

Annonce