{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.028 visninger | Oprettet:

Nytårsaften {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Nu er Marley jo kun 6 måneder og hun er meget bange for høje lyde. Så jeg ville hører om der er nogle af jer der har prøvet de der DAP halsbånd? Jeg ved jo ikke hvordan hun reagere på nytår, men hvis hun bliver bange vil jeg jo gerne have noget beroligende til hende. Så hvad har i bedst erfaring med?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nytårsaften
  • #1   7. dec 2010 Jeg ville ikke bruge det, har prøvet dem til stikkontakterne uden virkning, men Zylkene som er et naturmiddel du kan få hos dyrlægen skulle være ret effektivt smiley

• #2   7. dec 2010 Er det piller eller hvordan?

• #3   7. dec 2010 Ja det er piller men ikke nogen der doper hunden, det virker bare beroligende, lidt på samme måde som morens mælk beroligere hvalpene når de er små.

• #4   7. dec 2010 Jeg har haft god erfaring med Serene-Um Et naturligt beroligende kosttilskud. Velegnet til brug ved rejser, dyrlægebesøg, i forbindelse med fyrværkeri eller i andre angst situationer...!

Har også prøvede også Zylkene, men det virkede ikke som om det hjalp overhoved, han blev bare meget træt...!

• #5   7. dec 2010 Jeg har aldrig gjort noget særligt til nytår for mine hunde, udover at vi har været ude at gå, når de så småt begyndte at fyre af rundt omkring i dagene op til. Jeg har så bare ladt som ingenting, også når f.eks. min søn skød heksehyl af udenfor huset, med det resultat at min hund overhovedet ikke er bange, men kan godt finde på at gø, fordi hun gerne vil rende efter fyrværkeriet. Hun var ca 12 uger den 1. nytårsaften og min forrige hund ca 5 mdr. da han oplevede sit første nytår. Da var jeg endda på besøg hos en veninde med mham og det gik fint.
    Selve nytårs aften, får hun ½ julebajer *GG*

Hvis du ikke ved om din hvalp bliver bange synes jeg bare du skal tage det roligt og se hvordan det går. Evt. køb en CD med lyde så han kan vænne sig til bragene.

• #6   7. dec 2010 For at sådan noget som Zylkene skal have en effekt skal det gives min 1-2 dage inden selve nytårs aften. Jeg har dog ikke selv erfaring med det (jfr. ovenstående)

• #7   7. dec 2010 Man skal bare passe på ikke at give sine hunde fysisk/kropslig beroligende og så regne med at det er fint.
    Så vil hunden stadig være angst og vil naturlig prøve at stikke af fra det der skræmme den, men det kan den ikke da kroppen er "beroliget".

• #8   7. dec 2010 Ville ikke begynde på noget, når den er så ung. Lad fjernsynet køre nytårsaften og grin hvis hunden reagerer og leg med den, så lærer den at nytår er ok og ikke farligt. Vores har lært det via den vej og har idag ikke problemer ned nytår, men legetøjspistoler kan han ikke have, men det ved børnene godt.

• #9   7. dec 2010 Lulu havde ikke nogen problemer sidste år overhovedet, men vi har alligevel indkøbt lidt zylkene, for at forebygge at der skulle komme nogle problemer, så godt som muligt.

Jeg tror dog dybest set ikke de er nødvendige, da hun aldrig rigtig reagerer angst på lyde.

• #10   7. dec 2010 min gamle hund var skrækslagen for nytår
    jeg købte en lyd cd men alverdens lyde, sidst på cd blev det så nytårs larm den spillede vi hele måneden op til nytår og skruede mer og mer op
    i starten gøede han , men vendte sig til den og nytårs aften klarede han det super
    vi trak gardinerne for fordi han reageret på alt lyset på himlen

året før, brugte vi dab halsbånd og han fik zylkene og stesolid, det er det værste vi har gjort det forstærkede han angst, samtidig med han var skæv
    stakkel stakkels hund

• #11   7. dec 2010 Hvis hun ER bange så tror jeg at jeg ville vælge at dope hende helt med en kombination af plegicil og diazapam (staves) Det ene doper kroppen og det andet tager angsten. Så du IKKE har en hund der er angst men ikke kan flygte pga at kroppen er dopet. Begge dele skal købes ved dyrlægen.

• #12   7. dec 2010 margit N: de to produkter skal jeg huske til kommende spørgsmål

• #13   7. dec 2010 De virker også bare SUPER godt. Jeg brugte dem til min gamle hund som var MEGET bange nytårsaften. Men med de to slags piller sov hun bare helt stille og roligt hele aftnen og natten.

• #14   7. dec 2010 Hvis ikke man kan berolige hundene på normal vis ville det bedste være at give dem en beroligende pille hvor de slapper af.
    Vi går tur med vores hunde for sidste gang ved 16 tiden og derefter efter kl oo.30 hvor alt er overstået
    Har kun haft min rottweiler i mndr så er spændt på at se hvordan hun reagere på bragene men min jagthund hader alt der larmer.

• #15   7. dec 2010 Jeg var til et foredrag igår hos min dyrlæge, lige nøjagtig omkring nytårsangst.
    De fleste hunde bliver først bange for nytår, når de bliver 2-3 år.

Derudover kan man derhjemme lave en masse tiltag på selve aften. Og ellers så anbefalede dyrlægen DAP og ellers medicinering i form af Zylkené (natur, som blot beroligere hunden) eller Merbromat, som er lidt kraftigere. Begge midler gør at hunden bliver beroliget og ikke sløv. Dvs. den ved stadig, hvad der sker omkring den, men den bliver ikke bange.

I år køber vi DAP samt Zylkené til begge hunde. Også bliver alle persienner trukket for, tændt lys og musik. Også fyre vi intet fyrværkeri af.

Kommentér på:
Nytårsaften

Annonce