{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
968 visninger | Oprettet:

Ulovlig hund m. DKK - forskel? {{forumTopicSubject}}

Jeg hørte i dag, at de ulovlige hunderacer med DKK stamtavle må videreformidles indtil år 2012, hvis de er født inden den 17. marts 2010...
Jeg ved jo, hvad jeg har læst og hørt omkring de ulovlige hunderacer og den nye lov, specielt herinde - og jeg mener bestemt ikke, at jeg har hørt noget om dette...

Det er en pige fra min skole, der siger det her. Hun er blevet tilbudt en Amstaff af sin dyrlæge(!), som samtidig er hendes veninde. Dyrlægen har her sagt, at man sagtens kan omregistrere og forsikre denne hund, fordi den er født før 17. marts og den har DKK stamtavle.
Hun har endda fået nogle papirer af denne dyrlæge/veninde, hvorpå der står at det er lovligt - eller hvad ved jeg... Hvilke papirer er det lige der kan være tale om? Hmmm.

Det udvikler sig hurtigt til en kedelig diskussion, og jeg bliver irriteret - mildt sagt.
Jeg har læst det stykke i loven, der står omkring de ulovlige racer et par gange efterhånden, og jeg er ikke på noget tidspunkt faldet over hverken "DKK" eller "2012"...
Jeg finder det på justitsministeriets hjemmeside og viser det til hende, og hun siger så til mig, at det ikke har noget med dét at gøre, og at det er de papirer fra dyrlægen, hun snakker om og derfor dem, der "tæller".

Jeg er forvirret, for jeg synes det er gjort meget klart, hvordan loven hænger sammen, og at det er så simpelt som at:
Den ulovlige hund ikke kan, eller skal vi sige MÅ, videreformidles, uanset hvad!

Hvad er der at rafle om? Alle er da underlagt loven.
Jeg er ikke i tvivl om, at jeg har ret i denne, men hun har det ligesådan.

Er der et sted, jeg kan finde noget omkring dette skrevet sort på hvidt? ...Udover diverse sider hvor loven står skrevet, for den er åbenbart ikke aktuel nok. Hun mener, det skal ligge et sted på DKKs hjemmeside.

Og hvad er det dog for nogle papirer, hun kan have fået fra sin dyrlæge-veninde? Hvad skal de bruges til?

Hvorfor skulle der være forskel på om hunden har stamtavle eller ej? Det gør det vel ikke mere rigtigt at sælge eller købe den.

Kom endelig med links og fakta. Meninger og holdninger er også hjerteligt velkomne smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ulovlig hund m. DKK - forskel?
Kommentér på:
Ulovlig hund m. DKK - forskel?

Annonce