{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.038 visninger | Oprettet:

straffen for mishandling af dyr {{forumTopicSubject}}

Hvordan kan det være at straffen for dyremishandling er så lille?? kan ikke forstå det´, har læst op til mange som mishandler deres dyr deres straf er da ikke nogen straf!!! er sgu lidt gal over at vi lever i et meget politisk land og som dyre ejer er vores dyr vores et og alt, de er da også et levende væsen og dem som gør dem ondt burde få en straf der er til at mærke!! Det kan da ikke være rigtigt at man kan mishandle et levende væsen og gå godt fra det? Virker skrammende i mine øjne!! hvad synes i andre om straffen og hvad burde straffen være?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  straffen for mishandling af dyr
  • #1   13. maj 2006 Hel enig, straffen er for lille, men det er den på mange områder feks. børnemishandling og voldtægt. Jeg synes det er skræmmende at svindel med penge giver højere straf end f.eks mishanling af både børn og dyr og voldtægt. Me det kan vi vel "takke" vores kære regering for

• #2   13. maj 2006 Helt enig smiley men sagen er den at vores regering gør ikke så meget for vores dyr i Dk jo hos landmændene, men der er bare så mange dyre ejere i Dk at der burde gøres noget.....

• #3   13. maj 2006 kunne ikke være mere enig. Det eneste er er at gøre er at samle underskrifter som der vist tidligere er gjort.

• #4   13. maj 2006 Enig med Linda A

• #5   13. maj 2006 Dorte : er du ikke enig med mig :))

• #6   13. maj 2006
    Ja, det burde virkelig laves om

Jeg læste en lille notits i avisen for et stykke tid siden om nogen teenage-drenge, der havde brudt ind på en fritidsklub og mishandlet tre kaniner efter lukketid. De havde tæsket dem med jernstænger, prikket deres øjne og kvalt dem i plastikposer. Og straffen? Den ene fik ingen straf, fordi han var for ung (!) og de to andre fik bøder, samt et par dage i arresten. Jeg blev bare SÅ rasende! Det eksempel viser jo at dyremishandling næsten ikke har nogen konsekvenser! Og de drenge vil sikkert ikke være skræmte fra at gøre det en anden gang - de fik jo kun en bøde...

Sådan nogen historier får mig altid til at krumme tæer... Man bliver bare så ked af det...

• #7   13. maj 2006 Ups.........Frede B: jo det er jeg selvfølgelig.............ss

• #8   13. maj 2006 der er virkelige nogle grimme ting man høre om hvordan folk mishandler deres dyr, eller andres!!! hvor jeg bor var der nogle unge som havde smidt en gedekild i vandet få at se om den kunne svømme smiley og det kunne den jo ikke, helt ærligt hvad tænker man på..........

• #9   13. maj 2006 Dorte: det var godt smiley

• #10   13. maj 2006 Synes også at det er ALT alt for dårligt.. Hvor mange underskrifter skal der indsamles, før det kan lade sig gøre? De folk der mishandler dyr kan jo ikke være normale og derfor mener jeg ikke at de burde slippe så let.. De burde komme igennem en psykologisk vurdering og så enten ryge på den lukkede eller i fængsel i lang tid.. Synes vi har så dårligt et system herhjemme..
    Og det med de tre drenge, hvor er det bare noget P..
    Hvad får folk til at gøre sådan noget?

• #11   13. maj 2006 Det er somom at det er blevet en hobby for mange i at mishandle dyr synes godt nok der er meget om det i øjeblikket men det sksal det ikke være og der må da være noget galt nu hvor regeringen ikke gør noget...... HVORFOR spørg jeg bare, det er da ikke en lille ting vi har med at gøre det er da ENORMt!!!!!!!

• #12   13. maj 2006 Ja, det er det.. Det er ved at være et rigtigt stort problem.. Og det ender med at folk tager det i egen hånd.. Jeg ved da at jeg i raseri godt kunne finde på at gå hen og slå en person hvis han/hun mishandlede et dyr, men det kunne jo ende helt galt (er jo kun 156 høj, såå).. Synes det er så dårligt at de for fanden ikke bare kan gøre noget.. Kan vi gøre noget?

• #13   13. maj 2006
    Der har jo været rigtigt mange underskrigt-indsamlinger til justitsministeren, men indtil videre har de ikke givet pote. Jeg tror, at det er vigtigt, at man bliver ved med at skrive under og sende sådan nogen indsamlinger, men derudover har jeg tit spekuleret på, om det ikke ville være en god ide, hvis nogen af de store dyreværnsforeninger fks lavede en kampagne for strammere love omkring dyremishandling - man kunne fks lave nogen af de der små gummi- armbånd imod dyremishandling eller udsende foldere med oplysninger osv. Jeg ved ikke om der har været lavet sådanne kampagner før, for det er jeg ikke helt inde i, men det ville måske virke bedre, hvis kampen imod dyremishandlingen blev mere offentlig og dermed mere synlig?

Jeg ved det ikke...

• #14   13. maj 2006 Der skal gøres noget, det er blevet til et alt for stort problem, og det gør ondt at se og høre på...... men man kan ikke gøre noget alene ud over at melde det, men der bliver bare ikke gjort så meget som man ville ønske

• #15   13. maj 2006 Trine: Synes jeg også det burde være.. Man kunne jo også lave en demonstration, men spørgsmålet er om de ikke er pisse ligeglade? Synes aldrig de reagerer på noget som helst.. Men tror også man burde blive ved med at sende underskrifter ind.. Så burde de vel til sidst få fattet at det altså betyder meget for folk..

• #16   13. maj 2006 Frede B: Nej, det gør der absolut ikke.. Har i det hele taget ringet utrolig meget til politiet, men de gør kun noget under halvdelen af gangene..

• #17   13. maj 2006 Tror bare at der er så meget rod i regeringen lige nu, at de vælger det som er vigtigst for dem desværre....... kan blive så harm...

• #18   13. maj 2006 Da jeg boede hjemme havde vi engang en nabo som aldrig tog sig af sin hund (det var en familie på 4-5 stk).. Hunden stod altid bundet i en snor eller blev lukket inde i huset (blev aldrig luftet) og stak af lige så snart den havde muligheden. Den fulgte altid efter mig når jeg var på vej til skole og hver gang jeg kom hjem masede den sig igennem en tyk busk for at kunne blive kælet af mig. Jeg gav den mad næsten hver dag, da jeg aldrig spiser hele min madpakke og selv et æble gumlede den løs på. Og ikke bare i sjov, den spiste hele æblet (minus skrog). Havde simpelthen så ondt af den og til sidst gik en af min fars kunder derind og bød på hunden. Men manden sagde at den var absolut ikke til salg og det var en ægte hund og bla bla (det var det altså ikke). Men da prisen var høj nok solgte han den alligevel til ham. Hunden har det nu rigtig godt og kommer med sin ejer alle steder (og den bliver smadder forkælet).. Så nogle gange hjælper det sgu at tage sagen i egen hånd..

• #19   13. maj 2006 Tror bare ikke at man skal give politiet skylden (hvis man forstår) det er regeringen som skal have skylden for at de ikke laver en straf der er til at mærke. og de gør jo intet for det!!!!!!!!

• #20   13. maj 2006 det var da godt at den kom et godt sted hen....

• #21   13. maj 2006 Det er jo "bare" dyr, og rent politisk er der ikke meget prestige i at forsvare dyrs rettigheder frem for menneskers!!

Forfærdeligt!!
    Modbydeligt!!

I mine øjne kan man måle et lands "værdi" på hvordan børn og dyr bliver behandlet... og desværre er DK ikke ligefrem særlig fremme i skoene.
    Ville virkelig ønske et dyrepoliti i DK var en realitet, men det har nok desværre meeeeget lange udsigter...

Mishandlig, være sig af mennesker eller dyr, burde straffes langt højere end al andet kriminalitet, da det sætter langt dybere ar end at blive berøvet penge eller materalistiske ting!

Syns det er ligefrem latterligt de "straffe" dyremishandlere får!! Glæder mig til den dag en politiker tager fornuftige borgeres ønker alvorligt!!

• #22   13. maj 2006 Giver heller ikke udelukkende politiet skylden.. Men ved at mine forældre har ringet til dem mange gange (også hvor det ikke handlede om dyr) ang. en absolut ulovlig sag, og de gjorde absolut intet. Vi havde rent ud sagt forbrydere som naboer og folk som var søgt af politiet gemte sig inde i huset. Var simpelthen bange for at gå uden for en dør. Heldigvis gik de fallit og bor nu et andet sted (stakkels deres nye naboer)..
    Men ja.. Selvfølgelig er det regeringen der er de største skyldnere..

• #23   13. maj 2006 Ja straffen burde være høj når det gælder levende væsner også som os mennesker.... kan heller ikke forstå det???? meget mærkeligt i mine øjne!!

Kommentér på:
straffen for mishandling af dyr

Annonce