Hvad er straffen? {{forumTopicSubject}}
Hvad er straffen for at eje en kamphund?
Hvad er straffen for at deltage i hundekamp, både dem der kæmper deres hunde og tilskuerne?
De kan ikke være særligt hårde når hundekampe virker som en stigende interesse blandt kriminelle.
Dvs. at det logisk nok er her der skal slås ind for at få en præventiv virkning på mishandling af hunde (og et bedre rygte for muskelhunde!). Hvis folk ved at der er en STOR bøde for at deltage i hundekamp er der færre der tør tage risikoen.. hvorfor tror politikere at de kan gøre noget ved det ved at forbyde pit bulls eller udstede bøder på få tusinde kr?!
Men jeg aner intet af det her, det er bare sådan jeg -tror- det er, sådan jeg kunne forestille mig den danske lovgivning er på området..
okt 2005
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 48
okt 2005
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 48
apr 2005
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 174
Søgte lidt på nettet og det her er fuldstændigt til grin!!!
(link fjernet)
5000 kr i bøde for at arrangere en hundekamp...
apr 2005
Politiet har helt sikkert kun set toppen af isbjerget, for hvad med de indendørs hundekampe rockere og indvandrebander organisere?! Der er meget mere at komme efter en de to hunde der tilfældigt blev opdaget på åben gade... =(
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 39 Hunde: 2 Emner: 413 Svar: 5.979
Derudover tror jeg heller ikke at hverken fængsel eller fratagelse af retten til at holde dyr alene virker - og især ikke fordi det jo er de færreste der tjekker om en potentiel køber må holde dyr.... Jeg tror man skal gå en helt anden vej - jeg har endnu ikke helt fundet ud af hvordan eller hvorledes, men jeg bruger meget af min tid på at tænke på det....
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 39 Hunde: 2 Emner: 413 Svar: 5.979
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.691
maj 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 21
apr 2005
maj 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 21
nov 2005
Følger: 60 Følgere: 60 Hunde: 6 Emner: 102 Svar: 1.904
vil lige starte med at sige at jeg givver jeg alle ret i at hunde kampe er det værste svineri og dyreplageri som findes og det skulle ALDRIG kunne foregå, og at jeg tar KÆMPE afstand for de folk som syntes det er ok.
og at det er total laderligt at men ikke får fælgelsstraf for dyreplageri her hjemme og det skulle ikke kun være hundekampe for der foregår desværre rigtig meget dyreplageri her hjemme i dk, ved at både i tyskland og england der får man høje fængselsstraffe for dyreplageri og det burte vi også have her hjemme men loven er desværre ikke lavet om siden stenladeren hvor a dyr bare var dyr og det var noget ejeren bestemte over og måtte behandle dem som han har lyst til og det er total skod..
så vil jeg lige sige til andreas og thomas s at rockerne på INGEN måde står bag i at arrangere eller udføre hundekampe det er en stor og meget ond anklage at sætte på bestemte folk når der ikke er hold i det så lad nu være med at beskylde folk for noget de ikke har gjort ikk... takker..
og til thomas s igen ja vestre er et arast hus det har du ret i men hårde og stærke fanger afsoner også deres straffe i vestre så det er også et rigtigt fængsel hvor man kan side hele sin dom...
godt så er det på plads .....
tror faktisk at de menesker som arrangere og deltager faktisk ikke får nogele store penge for det tror de gør det fordi de syntes det er sejt at have en ond og hård hund som kan slå de andre.
tror godt politiet ved hvor mange hunde kampe og i hvad for områder de foregår men de har desværre for travlt med andre ting som politikerne og de høje herre syntes er mere vigtige til at kunne gøre noget ved det.
det er alt for laderligt men tror desværre at de sager bliver syltet så de kan gøre onget andet...
tror det bedste er at vi alle selv holder øjnene åbne og gør det vi selv kan for at stoppe det og prøve at lære de unge at men skal respecter alle dyr og at de skal behandles ordentligt.....
apr 2005
Følger: 46 Følgere: 47 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 1.237
Men så langt er vi åbebart ikke kommet herhjemme, vi har jo først lige opdaget, at hundekampe finder sted.
Tror Martin har ret i, at vi kan hjælpe ved at holde øjne og øre åbne.....Men det ændre stadig ikke på paragraffen
apr 2005
Hvis der ikke er de store penge i det er det da bare med at smide bødetaksten i vejret! Fængsel er for folk i det miljø ikke den største straf udover de ikke kan lave penge. I fængsel kan de få nye kontakter og mere respekt når de kommer ud igen. Men penge vil de ikke miste.
Troede også rockerne havde noget med det at gøre? Læste et indlæg for noget tid siden hvor der var en der skrev om at personen vidste bandidos stod for nogle kampe et sted i Jylland. Men det er også det eneste jeg baserede min tidligere udtalelse på, såeh... =)
apr 2005
Hvad er straffen?