{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
871 visninger | Oprettet:

Tonen for hård?? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg ikke været aktiiv bruger herinde mere end et par måneder. Men har fulgt med i mange debatter herinde. Syntes ofte man ser en tråd tage en meget negativ drejning. Er det fordi folk er for nærtagende?? Eller er tonen meget hård og dømmende??
Det der altid gør en skrivende debat svær efer min mening. Er at man ikke kan se folks ansigtsudtryk. Som så kan gøre det svært at tyde ironi, og ting sagt med et smil.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tonen for hård??
  • #1   1. dec 2010 er helt enig desværre.

• #2   1. dec 2010 jeg vil sige, at det kan være både og.. men hvis den er "for hård" er det ofte fordi TS ikke får sin vilje, og så tager tråden en drejning.

Det handler ofte om hunde, som måske ikke får den korrekte behandling, og ja det rammer hårdt når man hører det.

Og ja det skrivende ord kan være svært at tyde, og jeg synes at folk er for nærtagende.... føler ofte de bliver svinet til, og der læser jeg ofte at de får gode råd, men kun læser det, som måske ikke giver dem ret.

• #3   1. dec 2010 Jeps, tonen kan være for hård og negativ. Er desværre selv god til at hoppe med på vognen og være negativ, desværre.
    Men de læste ord er ofte svære at tyde og kan misforståes. Desværre!!!

• #4   1. dec 2010 og så mener jeg ofte, at nogle ikke ønsker råd.. de ønsker kun at blive bekræftet i, at det de gør er det rette.. og så går det galt, hvis de ikke får ret.

• #5   1. dec 2010 ''og så mener jeg ofte, at nogle ikke ønsker råd.. de ønsker kun at blive bekræftet i, at det de gør er det rette.. og så går det galt, hvis de ikke får ret.''

HELT enig!

• #6   1. dec 2010 Min kæreste skriver og læser meget på et bil forum og det er ikke kun biler der bliver diskuteret :0) og jeg læser med der engang mellem. Og må sige det eer yderst sjældent man oplever samme stemning i trådende der. Er tonen værre herinde fordi de hovedsagligt er kvinder der skriver herinde?? smiley

• #7   1. dec 2010 Nej... det er fordi det handler om levende væsner... de fyre der skriver herinde kan da være ligeså hårde som kvinderne.. hvis man ellers vil kalde det for en hård tone....

• #8   1. dec 2010 Jeg har oplevet mænd herinde blive MINDST ligeså skarpe i tonen, når der er noget der ikke passer dem, så jeg tror ikke det har noget med overtallet af kvinder at gøre smiley

• #9   1. dec 2010 Ja, synes også tonen er blevet altfor hård,
    og det er svært at skelne grænser mellem ordenlig opførsel
    og direkte personlige tilsvininger.

Synes desværre der går længere og længere imellem at man kan få en fornuftig og ordenlig debat om emner -
    uden at emnet hakkes samt trådstartere...

Må indrømme jeg et par gange nu har tænkt over -
    hvad man på HG mener med ordenlig tone?

• #10   1. dec 2010 Line.. jeg er så slet ikke enig... og du opretter jo mange tråde.. og jeg synes ofte de er gode, men når det går lidt galt mener jeg de fleste er lige gode om det....

fordi man ikke får ret=hård tone????????? det mener jeg ikke..

• #11   1. dec 2010 Jo men bør man så ikke være bedre til at benytte sig af smileys :0) eks hvis en ts spørger om et heldbreds problem, og man mener vedkommende bør søge dyrelæge så er der jo flere måder, at skrive dette på. Den som måske kan tolkes negativ: Tag dog til dyrelæge!!!! eller du bør ringe til din dyrelæge :0)

• #12   1. dec 2010 Heidi.. johh måske... men jeg bruger mere eller mindre aldrig smileys.. heller ikke i mine smser.. jeg er nok for gammel til den slags.. men jo selvfølgelig skal man svare pænt.. men efter 10 pæne svar og TS stadig ikke vil høre... ja så kan tråden ændre sig.

• #13   1. dec 2010 Ja, der er jeg meget enig, med at man jo ikke kan se ansigt og kropssprog - og det eneste der sådan kan signalere betoning og alvor på nettet er smileys smiley
    så det kunne nok være en god idé lige at minde på det herinde smiley

derudover så synes jeg personligt der er for mange der virker til ikke at komme ind i tråde for andet end at være direkte fordømmende og ondskabsfulde -
    smiley
    der er jeg glad for at man på HG har et filter-system .
    personligt har jeg ca. 6 på filter pga. dette -
    og kunne aldrig finde på at misbruge dette system, ved f.eks. at sætte folk der er uenige på filter.... hmmm... synes jeg faktisk er en lidt grov anklage smiley

jeg mener at folk bør have lov at spørge og oprette tråde om de ting de undres over, har spørgsmål om m.m.

man kan jo ikke undgå at der kommer 'gentagelser' -
    hvis dette skulle undgåes, så ville de kræve at man lavede et meget brugervenligt system for emner og tråde, formeret som et opslagsværk -
    og så går der måske lidt af debat og direkte chat-hjælp på HG? smiley

• #14   1. dec 2010 ex. ang tone

>Kan forstå hvis man har snakket med dyrlægen, men man behøver ikke ligefrem at begynde at "svine" personen til.<

at fordi man er uenig med en tråd-starter, så retfærdiggøre det vel ikke at man så sviner personen til...

det er ihvertfald på det område jeg søger bedre debat-opførsel og lidt pænere tone når man formulere sine enigheder og uenigheder.
    smiley

• #15   1. dec 2010 Nu ligger tone jo hos læseren, ikke afsenderen - har man besluttet at afsender er en sur gammel nisse, så vil man opfatte indlæggene som sure uanset hvad vedkommende reelt skriver.

I omkring halvdelen af alle tilfælde opfattes tone korrekt, selvom vi reelt tror at vi har forstået korrekt i 90% af tilfældene. Det betyder altså at vi tager fejl i 40% af alt hvad vi tror vi læser rigtigt.

Det er rigtigt nok at vi har mange brugere der skriver meget kontant og direkte, men for de flestes vedkommende er der ikke noget ondt i det. Det er en fin måde at gøre klart hvad man mener, i stedet for at modtager skal gætte det igennem al indpakningen.

Jeg har også lagt mærke til at mange spørgsmål bliver opfattet som angreb, hvilket jeg ikke forstår. Jeg er selv slem til at stille mange spørgsmål, og tager ofte mig selv i at skulle til at skrive "jeg spørger fordi jeg ikke ved det, ikke for at provokere", fordi det meget ofte er sådan folk reagerer selvom det er et reelt spørgsmål.

Og det forstår jeg sådan set godt for mit vedkommende, da jeg er en af de brugere der i mange tilfælde er så "bedrevidende" at det, for nogles vedkommende, kun kan være en fælde når jeg giver udtryk for at der er noget jeg enten ikke ved eller forstår. Men NEJ, hvor er det irriterende at man tit er bussemand når man faktisk bare prøver at lære/forstå noget fra andre.

Der var også på et tidspunkt en bruger der offentligt opfordrede folk til at stemme mig ud fordi jeg havde skrevet "hund nr X i billede Y, hvilken race er det?" i et album - et neutralt spørgsmål som vi ofte ser herinde. Albummets ejer og jeg tog den i pb fordi jeg ud fra billedet ikke kunne dømme størrelsen på hunden og var i tvivl om det kunne være en af 3 racer, men offentligt så det åbenbart ud som om jeg var ude på at svine hunden til for ikke at overholde en standard - fordi spørgsmålet blev tillagt en rigtigt grim tone som slet ikke var til stede da indlægget blev forfattet.

På den måde spiller vores forventninger til de brugere vi genkender også meget ind i hvordan vi opfatter det de skriver.

• #16   1. dec 2010 Synes Miss Morgan har fat i noget af det rette. Det er svært at se hvordan vedkommende er, altså om vedkommende er sur osv når man læser noget. Tror ikke smileys vil hjælpe meget, for der er osse nogen, der bruger det i flæng. Og så er vi danskere jo exceptionelt dygtige til at bruge ironi og det kan man ikke tolke på skrift, desværre.

• #17   1. dec 2010 Jeg synes ofte et der ikke er meget tolerance overfor nye hunde-ejere og stiller de så et spørgsmål, som de fleste hundeejere godt kender svaret på - fordi de har erfaringen - så bliver der stillet spørgsmålstegn til om de nu også burde have hund, om de nu også har tænkt sig ordentlig om etc. ect. Nogle gange så lyder det som om at man skal have en Bachelor-grad inden man anskaffer sig en hund. Og derved kan mange nye hundejere godt blive skræmt af HG. Og det er mega ærgeligt, da det netop var her at de burde kunne få nogle gode råd og vejledning, så de kan lære at gøre det rigtigt.

Selvfølgelig er der også de tråde, hvor TS bare ikke vil tage imod sund fornuft og opfatter alt hvad de ikke lige synes passer ind i deres, som et angreb og bliver sure.

Mange skriver så "jamen, er det ikke et debat forum ?". Jo, men ikke alt skal debatteres helt ud i ekstremerne, hvor man kommer helt væk fra det oprindelige spøgsmål.

Mht. til filter så synes jeg de skal afskaffes. Er ikke bekendt med at jeg er på nogens filter, men det må være r..-irriterende hvis man er det. Hvis der er nogle personer som man bare ikke kan snuppe, som man ville sætte på filter, hvorfor så ikke bare ignorere dem. Hvis de vedbliver at skrive til en, så slet hvad de skriver uden at læse det. Filter burde afskaffes.

Som hovedregel går jeg ikke enormt meget ind i de lede debatter, men ind imellem får jeg altså et føl og kan godt blive knotten og bliver nød til at ytre min mening. Men som synes absolut ikke det skal være hverdagskost.

• #18   1. dec 2010 Handler det så ikke også om nogen gange bare, at svare på det spørgsmålet handler om?? Syntes tit det ender ud i at flere tillæger en ts nogen manglende egenskaber som hundeejer. uden at kende vedkommende. Nogen gange tror jeg også der går lidt sport i det for nogen at hævde sig på andres bekosning. smiley

• #19   1. dec 2010 Jeg vil gi´ dig det, selvom jeg har været herinde et godt stykke tid, syntes jeg mange er ganske urimelige hårde i deres udtalelser, selvom TS bare ønsker et godt råd og mange gange da de står som nye hundeejere eller f.eks. får deres førse kuld hvalpe. Det er efter min mening yderst trist og kan få andre til at undlade at bede om gode råd. Når det er sagt syntes jeg bestemt også mange kommer med gode og velmenende råd som er sendt af gode hjerter. Men mange kunne godt lære at har man ikke noget positivt at skrive til én der bér om et godt råd, så lad dog vær´ med at kommentér TS.

• #20   1. dec 2010 Jeg må da indrømme , at jeg går stille med dørene herinde og virkelig prøver at formulere , mine spørgsmål herinde under debat , som ny hunde ejer , eller nærmere sagt førstegangs hundeejer , da det hurtig kan bliver til " jeg da aldrig sku have købe hund "

• #22   1. dec 2010 Som Søster Fluff siger:
    >På den måde spiller vores forventninger til de brugere vi genkender også meget ind i hvordan vi opfatter det de skriver.
    <

det er noget af det jeg synes jeg lægger mærke til, at der på HG findes nogle der i perioder samler sig sammen og aftaler at stemme en bestemt bruger ud o.l.

dette typisk brygget på en uenighed om et emne - og så er det som om at dette stempel følger brugeren, og de er fuldstændigt ligegyldgt om det så er et helt andet emne brugeren kommentere på - så er den samme gruppe brugere i hælene med de samme nedladende bemærkninger smiley

det er her, jeg er glad for filteret, for så kan man da i det mindste undgå at skulle se sin egen tråd blive fyldt op med tilsvininger af egen person, og så har man da en nogenlunde chance for at der er nogen der tør sige deres mening højt.

Ligesom ude i det virkelige liv, er der da ingen der kan tillade sig at bestemme hvad folk må tænke og sige...

ja, man kan godt være uenig, og dette kan sagtens siges på en anstændig måde, i et tonefald der holder samtalen behagelig.

Jeg synes virkelig der er behov for at det understreges at vi alle er forskellige, og har forskellige meninger -
    og hvis man ikke fnder noget vigtigt i et emne, og ikke har andet end negativt at kommentere, så burde man måske overveje at lade være at deltage i netop det emne eller den tråd.

Jeg forstår godt at folk er bange for at ytre sig efterhånden -
    hvis de jo endelig benytter lidt sikkerhed på HG via eksempel filtersystemet -
    så er man i risiko for at en gruppe rotter sig sammen for at få en stemt ud...
    smiley

der er i mine ører noget der ikke stemmer, skal HG altså leve op til at det er et nogenlunde behageligt sted at være for alle....

• #23   1. dec 2010 Men det er jo ikke kun når den samme person "udstiller sin uvidenhed", det er også nye brugere som har hund for første gang måske, så får den hårde tone at smage. Så ind imellem vil det være mest hensigtsmæssigt at gå ned på et mere pædagogisk niveau. Mennesker er forskellige og ikke alle forstår det skrevne hvis det bliver skrevet hårdt.
    Og det kan da ikke være rigtigt at HG er et sted, man kun kan være "hvis man kan tåle mosten" dvs. den hårde tone ??
    Burde her ikke være plads til alle, både de bløde og de hårde ?

Mht. filter (igen) så kan man jo ikke udenfor HG sætte folk på filter, så hvorfor skulle det så være en mulighed her. Jeg kan f.eks. ikke sætte naboen på filter fordi han er et fjols. Jeg kan ignorere ham.
    Hvis man er i en gruppe, kan man ikke have gruppens medlemmer på filter. Grupperne er som oftest det sted hvor man kan stille et måske "lidt dumt" spørgsmål eller et personligt spørgsmål. Det er i hvert fald i grupperne jeg oplever at der er de mest saglige debatter, rigtige debatter uden at det bliver grimt. Og har man folk på filter i den gruppe man er med i, så er det måske bare ikke den gruppe man skal være i. Der findes så magen grupper herinde, så det burde være muligt at finde en hvor man kan være med uden filter.

• #24   1. dec 2010 (har ikke læst de andre indlæg)

Jeg mener man sagtens kan se når noget er skrevet bevidst med en meget negativ ladning. Jeg er desværre aldrig i tvivl, og hvis jeg er i tvivl så spørger jeg vedkommende. Man kan sagtens skrive pænt, og ikke nedgørende og det vil alle også kunne forstå.
    Desværre er det nemmere at sidde bag en skærm og gemme sig og sige en masse ting, uden egenligt at skulle stå til ansvar, som man skulle hvis man sad overfor hinanden.

Jeg mener det er vigtigt at sige tingene pænt, eller på en anstændig måde, selvom man måske er foraget eller slet ikke enig. Jeg kunne aldrig selv komme med et nedladende indlæg. Men der er vi jo allesammen også forskellige:)

Men synes faktisk også der er RIGTIG mange søde mennesker herinde, som er rigtig gode til at hjælpe og spørge til råds. Svarer du også pænt tilbage, jamen så får du en hyggelig debat smiley Nogle gange sidder jeg helt og smiler bag skærmen smiley

Som sagt er vi allesammen meget forskellige, og det skal der også være plads til:) , Hvis jeg er med i en sur debat hvor en f.eks. har set sig sur på mig, så plejer jeg at skrive: Jamen det var ikke sådan ment, jeg mente således, osv. Også plejer det at udarte sig rigtig godt :).

• #25   1. dec 2010 Anne R - enig - "man kan ikke sætte naboen på filter" - hehehe men det ku eddermame være fedt nogle gange :o)

Jeg har faktisk selv 2 på filter - det blev jeg ganske enkelt nødt til da de blev ved med at sende mig PB'ere som jeg slet slet ikke var interesseret i - det var ret ubehageligt :o(

Men i virkeligheden er jeg faktisk imod man bruger filter - selvom det jo er totalt dobbeltmoralsk :o)

Jeg har opdaget at jeg selv er blevet sat på filter af en person og jeg ANER til den dag i dag ikke hvorfor! det er så latterligt - jeg har overhovedet ingen kontakt haft til personen - men jeg har været uenig med hende i en tråd - det er bare for langt ude - opdagede det da jeg ville deltage i en debat - det kunne jeg ikke fordi hun havde mig på filter! og det er der jeg synes det går over gevind.....

:o)

• #26   1. dec 2010 Nu er det her med lidt fare for at blive upopulær smiley
    Men af og til så tror jeg osse at folk herinde slet ikke læser det de svarer på.
    Som et eksempel og det er et eksempel. Hvis jeg er i en debat om MH og skriver, at jeg føler og synes de KAN være søde, men ikke er blind for de farlige sider, jamen så kan det da godt irritere mig og frustrere mig, at folk så kun fokuserer på at jeg synes om hundene, ikke at jeg faktisk osse kan se de farlige sider. Derved "stemples" jeg som MH sympatisør, når jeg i virkeligheden faktisk er klar over at de er farlige osv. Som sagt, DET VAR ET EKSEMPEL :O.
    Der synes jeg så, at tonen godt kan blive lidt hård, hvis man så ikke er enig med andre.

• #27   1. dec 2010 Kán være farlige mener du vel... smiley

• #28   1. dec 2010 Nemlig Line, .Sorry, jeg ikke lige fik det med!! smiley

• #29   1. dec 2010 Heino.. helt i orden du synes tonen kan være hård.. jeg læste en tråd, hvor du bidrog.. og umiddelbart var din tone også rimelig hård.. og ja det man skriver kan blive misforstået, og derfor må man så nogle gange forklare tydligere..

Tråde om MH, Avl, Tavle vs. Blanding er nogle sikre tråde hvor følelser virkeligt bliver ramt, så der er der ofte meget debat.... men jeg mener nogle gange at folk er direkte naive.. og har ingen dokumentation for det de skriver, men vil stadig påstå, at blandingshunde er mere raske en tavle hunde, MH skal bare have kærlighed så kan de med alle hunde, man skal avle på alle tæver da de så gerne vil være mor... og ja det er lidt sat på en spids... men jeg kan godt forstå bølgerne går højt herinde.. men synes for det meste tonen er ok.

• #30   1. dec 2010 Uanset hvilket emne man tager fat i, vil der altid være uenigheder -
    dette gør jo ikke at dette emne skal forbydes og censureres.

Men man kan godt føre nogle gode debatter - har man i mente at snakke pænt til hinanden, og respektere at der sidder en anden levende person bag den anden ende af computeren smiley

Hvis ikke man er åben for at andre kan være hårdere ramt, og måske har sit personlige liv mere om emnet - og dermed kan udvise en smule forståelse, så mener jeg ikke man bør deltage i en debat.

Dette er et vigtigt udgangspunkt i at kunne debattere -
    hvilket handler om at lade alle komme til orde -
    og dette bliver nogle gange systematisk ødelagt, af en opførsel der skræmmer folk væk fra emner der er super aktuelle.

Og igen, nogen vil måske finde et emne super-aktuelt, mens andre ikke vil -
    men så lad dog dem der vil høre om tingene komme til sin ret, og de som ikke gider det gå deres vej og find et emne de brænder for.

• #31   1. dec 2010 Men igen Line.. tit deltager folk jo fordi de har noget at sige.. og alle kommer jo til orde.. det er jo bare at skrive og trykke send... men jeg kan godt forstå man bliver træt af naive indlæg... og klip fra youtube... se hvor sød en Pitt er... !! Jeg har intet mod MH hunde.. har selv en.. men hold da ferie, hvor er jeg træt af emner, som gør disse hunde til noget de ikke er.... og derfor går bølgerne højt.. alle må deltage i en debat, og hvis man synes det er træls, så skal man da lade være med at oprette tråde...

• #32   1. dec 2010 Du har ret Louise og det har jeg osse indrømmet. Jeg var osse spids, men følte jo, at folk ikke ville læse det, jeg skrev. Altså at jeg i bund og grund er enig med dem. Dette giver frustrationer, men rigtigt nok, så skal jeg nok osse lære at formulere mig mere klart. Synes bare det er svært på skrift.
    Men som skrevet før, så kan tonen være skarp, men synes osse den for det meste er ok.
    Vil slutte for mit bidrag til debatten med at ønske Jer alle en dejlig dag.....

• #33   1. dec 2010 Kan mærke tonen blive hårdere igen nu.
    Igen Louise, det er din holdning jo.
    Det giver jo ikke dig, mig eller andre ret til at sige at andre ikke må skrive dit eller vise dat.
    Hvis man ikke gider emnet, så bør man gå udenom, hvorfor resulut deltage hver gang med bemærkninger der fuldstændigt ødelægger samtaler der er igang.
    Her mener jeg, vel og mærket når det gøres på personlige nedladende måder.
    Ingenting er jo sort og hvidt - ligesåvel som det vil være misforstået og forkert at påstå at en hunderace aldrig kunne finde på at bide, er det ligeså forkert at påstå at alle muskelhunde er tikkende bomber.

Enhver person med hundefornuft, ved at alle hunde er født med tænder - og ting som miljø, opdragelse og individualismen hos hunden kan udløse episoder - sådan er det, det er en risiko alle hundeejere tager med sig, når de anskaffer sig en hund smiley

Men igen, lad dog folk snakke om det der interessere dem, og søg andre enge hvis man er træt af en bestemt sag...

• #34   1. dec 2010 Vi kan jo ikke alle være enige om MH blandingshunde avl osv. Det syntes jeg bestemt heller ikke vi skal være så ville der jo ikke være brug for et debat forum :0). Men det handler jo bare om at give plads til forskelligheder og debattere uden det bliver ubehageligt. Syntes betemt også der er mange gode indlæg herinde smiley

• #35   1. dec 2010 Jeg synes efterhånden at jeg har set rigtig mange tråde her på HG den senere tid, hvor der spørge "om tonen ikke er for hård". Og det er måske et tegn på, at den hårde tone er ved at blive for meget, ved at blive for hverdagsagtig. Og det tror jeg ikke var tanken med HG da det opstod.
    Så måske alle skulle prøve at have de gode intentioner, finde den lidt mere blide tone frem, i første omgang bare en måned og hvilken måned end December kan være mere belejliget til det. Måneden hvor hyggen er i højsæde både udendørs og indendørs. Måneden hvor man hygger og glæder hinanden.

Bare en måned (i første omgang).

• #36   1. dec 2010 Vel kan man da så sætte folk på filter udenfor HG. Man kan skifte TV kanal, man kan sætte telefonen på lydløs eller lægge på, man kan tage headset på når man er ude, man kan bruge et "reklamer nej tak" skilt på postkassen, nægte at modtage rekommanderet post og man kan blokere e-mail adresser fra sin inbox og IM programmer.

Man er sjældent tvunget til at høre/læse noget som helst man ikke har lyst til. Der er altid mulighed for at lydisolere sin lejlighed hvis naboen larmer (eller venligst bede dem dæmpe sig), eller flytte væk. Hvis en-eller-anden klovn spiller op over for én i byen, så kan man flytte sig til et sted hvor de ikke kan fortsætte, og hvis nogen chikanerer én over telefonen kan man endda gå til politiet og få dem indblandet. Man kan endda indstille ens webbrowser til at blokere for generende internetindhold (vold/porno o.l) hvis man har lyst til det.

Jeg kan da godt se at det er irriterende at komme på filter. jeg hader det også selv, men i sidste ende er det på eget ansvar at man skriver til folk,og formulerer sig så de ikke føler et behov for at bruge filteret.

Og til det med at folk i så fald bare stemmer ud - hvad så? Uden beviser er der ingen HA der trykker på den nødvendige sletteknap alligevel.

• #37   1. dec 2010 Som jeg ser det er der meget få brugere der er decideret ubehagelige herinde, og der tages gså fat i folk når de går over grænsen. Der er også fjernet et par stykker i løbet af året. Men at det skulle være hårdere i dag kan jeg ikke nikke genkendende til - men jeg skal ærligt indrømme at jeg måske ikke er så debat-aktiv som jeg har været. Jeg har været her siden Januar 2006 (er muligvis først oprettet lidt senere, men har fulgt med) og HG er så rolig som det nogensinde har været.

• #38   1. dec 2010 Jeg er så ikke blevet sat på filter fordi jeg har skrevet til en person - hun har valgt at sætte mig på filter fordi vi var uenige i en debat :o)
    Synes det er drønærgerligt at jeg så hermed er udelukket for at deltage i debatter oprettet af denne bruger :o(
    Man kunne måske overveje at lave det om således at filteret kun gælder at man ikke kan sende PB'ere til den der har sat en på filter...
    :o)

• #39   1. dec 2010 Rigtigt at HG er meget mere rolig end det var for bare et år eller to siden. Men hvorfor mon ??
    Kan det være fordi tonen er blevet for hård, så det har skræmt mange væk ??
    Eller kan der være andre grunde til det ??
    Det var måske værd at tænke over.

• #40   1. dec 2010 Der er flere brugere end nogensinde, så det tvivler jeg på. Nye tiltag siden jeg startede omfatter bl.a oprettelse af grupper og filter. De ting kan også have haft indflydelse.

• #41   1. dec 2010 Det er da muligt der er flere brugere end nogensinde - har jeg ingen anelse om.
    Men hvis der er så mange flere brugere, hvorfor er der så så lidt gang i HG ??

• #43   1. dec 2010 Der oprettes i snit 1000 indlæg/svar i døgnet herinde. Så der er bestemt ikke lidt i forhold til mange andre fora, men ellers er svaret måske at flere brugere bruger grupperne. smiley

• #44   1. dec 2010 Så du tror overhovedet ikke at det kan have bare den mindste smule med tonen herinde at gøre ?
    Jeg tror en stor del kan have med tonen at gøre, for jeg synes den er blevet værre end da jeg startede på HG.
    Selvfølgelig er der også kommet rigtig mange grupper og en del debat foregår sikkert også der, men jeg tror ikke på det udelukkende er pga. grupperne.

• #45   1. dec 2010 hvordan kan der både være roligt og for hårdt samtidigt? Der skal helt sikkert være nogle der er smuttet pga enkelte diskussioner eller uoverensstemmelser med visse brugere, men når jeg skriver at der er mere roligt, så mener jeg at bølgerne pt ikke går så højt i trådene som de har gjort, ikke at der er færre tråde.

• #46   1. dec 2010 Det var ikke sådan jeg opfattede som roligt.
    Jeg opfatter roligt som, at der ikke er så mange tråde som der har været - det er i hvert fald sådan jeg ser det. Synes ofte jeg læser "hvor er alle mennesker henne" hvilket jeg opfatter som om her er "dødt"
    Så at her er roligt og at tonen er hård, er to vidt forskellige ting i min opfattelse.

• #47   1. dec 2010 Jamen, der er ikke hverken færre tråde eller brugere end tidligere. Der er dog monster mange grupper, så dit svar er sandsynligvis at finde der - eller i det at der er længere imellem de "voldsomme" tråde. Så virker her måske bare mere dødt af den grund.

I store forum alene er der næsten lige så mange indlæg oprettet mellem April 2009 og i dag som der blev oprettet mellem Feb 2004 og April 2009 (hhv 1.7mio og 1.9mio indlæg i store forum).

For Feb 2004-April 2009 lå snittet på omtrent 3166 indlæg pr måned. I perioden mellem April 2009 og i dag er den på ikke mindre end 8500 indlæg i store forum om måneden (lige knap 300 indlæg pr dag). Dvs at vi har mere end fordoblet antallet af indlæg de sidste halvandet år i forhold til årene før, på trod af at vi "kun" har en trediedel flere brugere i forhold til April 2009 (ca 66000, mod 93000 i dag).

Tallene har jeg fra mit eget research i forbindelse med en mediesociologiopgave jeg skrev på universitet om tonen på Hundegalleri i 2009 (konklusionen var mere-eller-mindre at læserne tillægger den mest negative tone muligt i stedet for at spørge hvad der menes). Dem fra i år står på forsiden og under "brugere".

Hvorfor du får en fornemmelse af at der er færre indlæg skal jeg ikke kunne sige, men tallene siger at det altså snarere er tværtimod. Hvis det er et spørgsmål om at du mangler nogle bestemte brugere eller mere spændende debatter ville det være en forklaring - men for debatternes vedkommende skal folk deres tøsefornærmethed og projiceringer til livs så der kan komme nogle diskussioner på bordet som er værd at deltage i.

• #48   1. dec 2010 Der er da bestemt mange brugere som der sikkert mangler eller at jeg bare ikke kender deres evt. nye profiler.
    Og rigtigt nok, så synes jeg der er mange debatter hvor der ikke er noget rigtig kød på, en ordentlig god debat hvor man kan ytre sin mening saglig uden at det bliver til mudderkastning.
    Muligt at de gode debatter eksistere mere i grupperne, måske jeg bare mangler at være medlem i de rigtige grupper. Jeg er ikke medlem i en frygtelig masse grupper og en del af de grupper jeg er med i, er mere eller mindre døde.

• #49   1. dec 2010 Sidse

Umiddelbart har jeg ikke set nogle links fra dig vedrørende de mennesker du mener skal fryses, så jeg går ud fra at det ikke er mig du mener. Dog vil jeg sige at ingen bliver frosset hvis de ikke opdages, og hvis det er et problem for dig at nogle ikke er set, så er du hjertens velkommen til at være en smule proaktiv i sagen da HA'erne næppe kan klandres for ikke at bruge deres tid på at ovevåge enkelte brugere.

Nogle af mine yndlingsmennesker herinde har jeg selv givet ture i fryseren, og endda smidt ud af HG for overtrædelser, så jeg sprøger pænt om ikke jeg kan slippe for "HA'erne er nepotistiske" svadaen medmindre du rent faktisk har efterprøvet og dokumenteret den hypotese.

Hvis der evt er hold i den skal du være hjertens velkommen til at kontakte Admin og få smidt alle de korrupte HA'ere af posten, eller også skal jeg gerne tage en snak med de andre HA'ere om det, for det dur ikke hvis nogle må når andre ikke må.

Ja, der er nogle der skriver meget i annoncer, men så længe man ikke kan læse sig til at vedkommende ikke er interesseret i varen er der ikke noget at gøre, da der ikke står noget i reglerne om et maks antal annoncer man må udvise interesse for. Ønsker HG sådan en regel kan det sikkert godt ordnes, men personligt synes jeg at reglerne er stramme nok.

Anne

Ja, det er super ærgeligt når grupperne dør. Jeg er selv medlem i nogle få som jeg rent faktisk deltager aktivt i, men der er efterhånden ikke så meget at snakke om for os der har været her længe. Måske er det årstiden. Gad vide om folk bare har for travlt med jul og sne (og kommende eksemener?) og sådan noget, eller også er hundelovsstormen ved at rase af, og nu hvor vi har vænnet os til daglige heftige debatter at vi lidt savner det.

Jeg synes egentlig også at det er længe siden at jeg har set en stamtavle debat. Altså, en rigtig én, ikke bare en stikpille om snobberi der resulterer i fordomme frem og tilbage i et emne der i virkeligheden handlede om noget helt andet (selvom de også kan være sjove til en vis grad).

Nå, men jeg er vist lidt træt nu, og der står en omgang datalingvistiske algoritmer på bordet der skal laves... suk... (ja ja, der går 20 minutter, så kan jeg ikke lade være med at kigge alligevel).

• #50   1. dec 2010 Det er rigtigt rart når vi kan få hjælp, så det siger jeg tak for smiley

Kommentér på:
Tonen for hård??

Annonce