{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golden retriver
  • #1   24. nov 2010 Labradoren har også underuld, men om den fryser når den går i vandet ved jeg ikke?

  • #2   24. nov 2010 Min gør. Han er gider ikke bade efter september, for så er vandet for koldt. *S*

  • #3   24. nov 2010 Det er lidt forskelligt fra hund til hund.
    Vores labrador bader gerne ved stranden året rundt, frost eller ej, han virker aldrig som om han fryser, han ligger også gerne ude flere timer i snevejr smiley

    Pelsen skulle jo virke dobbelt isolerende, så det kun er det yderste lag der er vådt og huden forbliver tør.


  • #4   24. nov 2010 Tror det kommer an på hunden. Men pas på med at lade hunden bade for længe i koldt vand så kan de få watertail

  • #5   24. nov 2010 Retrieverne er jo lavet til at arbejde i vand -og jagt foregår osse/især på denne årstid;o)

    Så ja, deres pels er lavet til osse at kunne holde dem varme når de plasker rundt i vandet på denne årstid.
    Men jeg ville nu sørge for at få dem tørret godt efterfølgende og/eller smide et dækken på dem hvis de skal ligge i bilen bagefter e.l.

    Det gør jeg osse ved Reiki, selvom han jo er udstyret med mere end rigelig underuld, og faktisk sjældent bliver våd helt ind til skindet


  • #6   24. nov 2010 undskyld jeg spørg, men hvad er underuld ? og hvordan kan man se om den har meget eller lidt ?

  • #7   24. nov 2010 Michelle -strid kælling og med i tavlemafiaen !
    Ja det er rigtig nok. Det sagde de da også i tvét smiley
    Men nu er det mere fordi min Zero har slem HD, og ville gerne have ham til at svømme, men ville nu lige høre om de også havde nok underuld, til at kunne bade om vinteren smiley


  • #8   24. nov 2010 Jakob o
    Den er svær at forklare, men prøver!?!
    De fleste hunde har 2 lag pels, nogle har mere under uld end andre fx. spidshunderacerne og de fleste jagthunde raser- osv har rigtig meget.
    Under uld eller under pels er et lag af mange men fine hår som ligger under den pæls man kan sé (over pelsen)
    Den er er vandskyende, og holder hunden varm og tør...!
    Man kan sammenline det lidt med en and's fjer, mellem dækfjerene sidder der dun, som danner en ”dyne” omkring fuglens krop, så varmen ikke slipper ud og vandet ikke slipper ind smiley
    Hvis man laver en skilning i pelsen på fx. en golden kan man næsten ikke se huden for bare uld! pelsen føles meget kraftig den har altså meget under uld, Lappen har en glat og kort pels men også rigeligt med under uld, men den er kortere og sidder mere spredt en på en golden...!
    Hæ hæ undskyld sammenligningen med en and, men kunne ikke rigtig komme på andet *SS*


  • #9   25. nov 2010 jannie N
    hvad med at ta ham med i hunde svømmehald? Der er forholdene jo i orden...!


  • #10   25. nov 2010 Jannie N hvis hunden har slem HD ville jeg ikke lade ham svømme nu. selv om han ikke fryser så tror jeg bestemt ikke at det er godt til hofterne når det er så kolde som det er. Men en tur i svømmehal ville være okay. Der er det jo ikke så koldt.

  • #11   25. nov 2010 Jannie: Tag ham i svømmehal hvis han har HD kulde gør det bestemt ikke bedre for ham

Kommentér på:
Golden retriver

Annonce