{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golden retriver
  • #1   11. jan 2012 To år og tjekket for alle arvelige sygdomme. Men der bliver lavet mange flere hvalpe end der er gode hjem til.

  • #2   11. jan 2012 Mente jeg nok smiley han begynder bare blive saa vild efter hunhunde heh.
    Ja ved jeg godt, men det da synd for hunden han ikke maa komme af med sine lyster ;P


  • #3   11. jan 2012 Det er nu mere synd for alle de hvalpe, der bliver til overs


  • #4   11. jan 2012 Micky: En enkelt bedækning i ny og næ kan slet ikke stille en normal hanhunds lyster. Hvis ikke hunden skal bruges til seriøs avl ville jeg få den kastreret...så har du ikke en frustreret hund der kaster sig over alt med en puls....

  • #5   11. jan 2012 Det er kun mennesker som har sex drift ikke hunde. Er hannen meget vild efter tæver ville jeg få ham kastreret, det gjorde jeg med min dreng og fik en meget mere velfungerende hund som ikke skulle tænke på at jage rivaler væk.
    Det er IKKE synd de ikke prøver, tvært imod så er det synd at de gør det for det forvirre hannen. I naturen ville kun den stærkeste være den som blev brugt.

    Men hvis du så absolut vil, og ja det er DIG der har ønsket ikke hunden, så vær ansvars bevidst. Golden skal kontrolleres for bl. A. Hd, ad m.fl. det skal ske VIA røntgenbilleder og er ikke billigt. Sparer du pengene kan du være skyld i at uskyldige hunde vil lide i et smertehelvede og deres ejere bliver ramt mentalt og økonomisk, desuden vil de i to år kunne ramme dig økonomisk pga købeloven.

    Men husk... hunde lider ikke af at prøve tværtimod. Det er mennesker som har drifter og lyst ikke hunde. Forskere har faktisk bevist at kun et andet.dyr i verden kender følelsen liderlighed og det er sjovt nok en abe.


  • #6   11. jan 2012 Åh det gør mig så harm at læse sådanna debatter!
    Hunde har IKKE sexlyst som mennesker har og det er IKKE synd for ham ikke at prøve det. Det er mere synd for de hvalpe der er i overskud. Men det er jo selvfølgelig let nok for dig, da du ejer hanhunden så ansvaret for hvalpene skal du jo ikke tænke på.
    Men du er en meget uansvarlig hanhunde ejer så!

    Godt råd: Gør hunden en tjeneste og få ham kastreret


  • #7   11. jan 2012 Heidi giver dig ret, men det er ikke kun aber,, delfinen har også sex kun for sjov.;o)

  • #8   11. jan 2012 Heidi giver dig ret, men det er ikke kun aber,, delfinen har også sex kun for sjov.;o)
    OBS: der er ingen grund til at få hanhunden kastreret, hvis ikke den er vild efter tæver.


  • #9   11. jan 2012 Lad nu være med at menneskeliggøre hunden.

  • #10   11. jan 2012 Anne Julie F: *synes godt om*

  • #11   11. jan 2012 Wow..
    menneskelig gor da heller ikke hunden bare fordi den bliver vil hvis der er en hund hun i lobetid, saa har den jo ogsaa lyster elleres ville han jo vaere ligeglad smiley
    Og i kan da vaere tosset man kasterer da ikke en Golden retriever med stamtavle ..
    Og jo den skal da avles med engang om nogen aar.


  • #12   11. jan 2012 Når nu den har tavle, så HÅBER jeg at du sætter dig ind i avlen først og rent faktisk for hunden tjekket for arvelige sygdomme!
    Ellers kan klubben i hvert fald smide dig ud hvis ikke du overholder restriktionerne for avlsgodkendelse..


  • #13   11. jan 2012 Selvf ville jeg da gore det, saadan noget gor man da for man skal parre dyr, det da ikke noget man bare gor

  • #14   11. jan 2012 Nå men det er da rart at høre at du tager det seriøst. Anyway, hvis du er seriøs omkring avl, så udstiller du ham nogle gange og får ham bedømt af flere forskellige dommere, så du er sikker på at hunden lever op til standarten. Og så skal hunden self. testes for HD, AA og er det PRA eller CEA?

  • #15   11. jan 2012 Ja selvf, men vi vil gerne vente med og udstille ham til han er fuld voksen saa han ikke bliver forvirret eller noget psykisk, han er jo kun lige 14maander

  • #16   11. jan 2012 Hvis din hund ikke kan klare en udstilling uden at blive ødelagt mentalt, så er den slet ikke egent til avl. Udstillinger er faktisk ganske udemærkede mentaltests.

  • #17   11. jan 2012 Okay vidste jeg ikke, altsaa han fejler ingenting han er en meget aktiv glad hund, saa det burde han godt kunne klare? saa maa jeg til og undersoge det smiley

  • #18   11. jan 2012 På en udstilling skal hunden jo kunne håndtere mange hunde, mange mennesker og en fremmed der rager på den (ink. kigger på dens tænder)

  • #19   12. jan 2012 jamen det kan han sagtens, han elsker al op maerksomhed han kan faa, af alle dyr og mennesker, han er altid gad og snaksaglig, har aldrig set ham aggresiv paa nogen maader, vi har overvejet udstillinger osv ogsaa fordi dyrlaeger osv altid er saa facineret af hans gode sind, og saerligt hans kropsbygning

Kommentér på:
Golden retriver

Annonce