{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
962 visninger | Oprettet:

Farvel til 3 hunde på 3 år :o( {{forumTopicSubject}}

Ja. . . . i november 2007 sagde jeg farvel til den skønne Bassehund. Han blev 13 år gammel, og det var så hårdt at sige farvel. Jeg fik Buller i 2008 som 8 årige. En høj alder ja, men han var en fantastisk dejlig hund. Ham måtte jeg sige farvel til d. 26 august i år. Den tredje var ikke min, men min bedste venindes hund Gandalf som jeg blev meget knyttet til. Gandalf og Buller var absolut bedste venner, og det gjorde så ondt da Gandalf gav kampen op mod hans pludselige sygdom d. 15 juni i år. Gandalf blev 7 år (mavekatar og spiserørskatar) og Buller blev 11 år. Buller blev også akut alvorligt syg af en indre blødning + mavedrejning.

Jeg har kigget i annoncer osv. . . og har egentlig meget lyst til at få en ny hund. MEN. . . . jeg kan mærke der er noget der holder mig tilbage, og hvis jeg skal være helt ærlig overfor mig selv så tror jeg at jeg er lidt bange for at tage en ny ind. Jeg har ikke lyst til at sige farvel igen indenfor de næste par år. Det er for hårdt! Hvad ville I gøre??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Farvel til 3 hunde på 3 år :o(
  • #1   22. nov 2010 Vent til du selv føler dig klar =) En plaster på såret hund er god - når man vel og mærke er klar til den ;o)

• #2   22. nov 2010 jeg ville da få en ny hund, så burde det da gå mindst 10 år før du skal sige farvel igen .

• #3   22. nov 2010 Jeg ville personligt købe ny hund.

Jeg var dødsens angst for at få ny hund, efter vi mistede Hemingway (og der gik adskillige nætter, efter vi fik Lulu, hvor jeg sov forfærdeligt, fordi jeg vågnede hver halve time, for at tjekke om hun stadig trak vejret) men jeg kunne mærke, at jeg manglede alt hvad det at have hund indebar - så jeg ''bed i det sure æble'' i forhold til min frygt, og fik hund igen.

Hvis jeg havde ventet, er jeg ikke sikker på, at jeg overhovedet havde turet at få hund igen, fordi frygten så ville sidde endnu dybere i mig, fordi jeg sluttede hundeholdet af, med sådan en traumatisk oplevelse, så for mig gjaldt det om at komme op på hesten igen, og bevise overfor mig selv, at hunden ikke nødvendigvis dør fra mig, som hvalp.

• #4   22. nov 2010 Om du får en ny hund nu eller senere så vil du stadig skulle sige farvel til den en dag... Det er ulempen ved at få et kæledyr desværre... Men alle glæderne ved det skulle jo gerne opveje sorgen, så selvom det er hårdt at sige farvel har man haft en rigtig god tid med hunden uanset om det er 15 år eller kun 6 mdr...

Men selvfølgelig skal man ikke bare tage en ny hund ind bare for at tage en ny ind. Det er jo også synd for hunden hvis den kan mærke du ikke har det godt med den... Personligt tror jeg at jeg ville få ny hund hurtigst muligt.. den tid jeg gik uden ville jeg bruge på at sørge over den gamle hund og som du tænke over om jeg nu også er klar til en ny... For mit vedkommende er det op på hesten igen, mest fordi jeg slet ikke kan undvære hund i min hverdag.... Men det er jo individuelt og man skal være sikker på man kan putte den gamle hund i baggrunden og koncentrere sig om den nye (selvfølgelig ikke ment at man skal glemme den gamle smiley )...

• #5   22. nov 2010 Når du er klar...
    Men begge dine hunde har levet et langt liv - hvorfor frygte at miste igen...?
    Du skal nok tænke lidt mere positivt - ikke tænke så meget på at du har mistet, men tænke på hvor heldig du var at have dem så længe...
    Og et sted står en lille ny vovse der vil bringe dig glæde i mange år frem - præcis den dag du er klar til at åbne dine arme og lukke den ind i dit hjerte... smiley

• #6   22. nov 2010 Ny hund=ny sorg!!!

Jeg ville helt klat få en ny:O)
    Da jeg måtte sige farvel til Zitara hentede jeg Jack 6 timer efter. Kunne ikke klare tomheden.

• #7   22. nov 2010 Anskaf dig en ny hund når du føler dig klar, køb dog en ung hund, så er sandsynligheden for den holder længere end en på 10 lidt større

Kommentér på:
Farvel til 3 hunde på 3 år :o(

Annonce