21. nov 2008 Følger: 14 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 126 Svar: 1.725
Farvel lille Chouji <3 {{forumTopicSubject}}
Ja - dette bliver et indlæg jeg aldrig havde troet, jeg skulle skrive. I dag er det sket, som er en opdrætters værste mareridt. Vi har måttet sige farvel til vores dejlige 6 uger gamle dreng Chouji.
Han har været lidt "off" siden han var 2 uger gammel. Hostet ind imellem og pevet, men han tog fint på og havde ingen feber eller andet, der kunne indikere at han var syg. Det kom og gik - vi troede måske, han var ramt af orm, selvom vi aldrig tidligere har haft en hvalp, der var plaget på den måde.
Da de blev 4 uger, bemærkede vi at han tit blev forpustet, og ikke legede helt så meget som de andre. Ved 5 uger fik han ormekur, og han virkede meget bedre. Men glæden var kort. I fredags var vi til dyrlæge med ham, for noget var der altså galt.
Hun kunne intet høre på ham, og vi fik nogle piller hjem der skulle dæmpe hosten lidt. Men det virkede ikke rigtig, og i går var vi afsted, denne gang til vores faste dyrlæge. Noget kunne han høre, men han vidste ikke helt hvad. Vi tog også røntgen af lungerne, og han fik vanddrivende, antibiotika og binyrebarkhormon. Vi fik vores dejlige hvalp hjem igen, pludselig kunne han lege med de andre, spise, pjatte, løbe rundt og fjolle.
Men samme nat blev han dårlig igen. Vi var grædefærdige - hvad der end var galt, var det alvorligt. I formiddags var vi til dyrlæge igen, og han fik mere medicin med hjem. Vores dyrlæge regnede nu med, at det var en medfødt hjertefejl. Men han skulle have en chance med medicin, og se om han kunne komme sig, bare lidt.
Men hele dagen hang han med hovedet, hev efter vejret, løb slet ikke rundt... Og sidst på eftermiddagen, efter mere og mere medicin, ringede vi til dyrlægen og sagde at vi kom med ham. Nu kunne vi ikke bære mere. Så klokken 17.05 sagde vi farvel og på gensyn til Chouji. Alt for ung og alt for tidligt blev han taget fra os.
Det blev en lang smøre, men det var vigtigt for mig at få rede på det og få det skrevet ned. Nu bliver Chouji obduceret, og siden kremeret. Så vælger vi en smuk perle og får ham hjem som et smykke. Han vil jo altid være en del af vores flok det kære væsen
Æret være Choujis minde.
mar 2012
Følger: 16 Følgere: 104 Hunde: 3 Emner: 20 Svar: 2.162
det er jeg ked af at høre..
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 939 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.210
Hvil i fred lille tot...
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.200
Godt du får ham obduceret så I kan få vished om hvad det har været.
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Sov sødt lille chouji.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.499
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.244
Sov sødt lille ven, og leg med alle de andre hunde deroppe i himlen
nov 2009
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 6 Emner: 49 Svar: 1.824
okt 2012
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.615
RIP lille ven, man må sige din familie kæmpede, desværre er det ikke altid nok
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.326
Må han løbe sammen med alle de andre i himlen uden problemer...
jan 2008
Følger: 52 Følgere: 47 Hunde: 3 Emner: 743 Svar: 5.377
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.919
Søv sødt lille pus
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 126 Svar: 1.725
Dyrlægen ringer i morgen med resultatet af obduktionen. Er stadig bange for, om vi nu gjorde det rigtige. Indtil jeg tænker på hvor meget det lille skind kæmpede for at få luft til sidst. Så ved jeg godt, det var bedst at lade ham få fred. Åh altså.
Havde han nu bare været syg fra starten, så havde vi ikke knyttet os til ham. Nu var han blevet en hvalp med personlighed og charme, og han fik jo ekstra opmærksomhed, fordi vi skulle holde sådan øje med ham.
Puha. Selvfølgelig kommer man videre, men lige nu... nej. Lige nu er det hele ret elendigt. Livet er skide uretfærdigt! Og man føler sig aldeles magtesløs overfor det lille væsen. Men vi gav ham jo det eneste, vi kunne... lov til at sove uden smerter. Åh, lille dreng... farvel..
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 236 Svar: 9.475
*kram*
Løb frit lille fyr og hils på den anden side.
feb 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 180
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.118
maj 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.378
Sov sødt lille Chouji
jul 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 117 Svar: 2.617
Sov sødt.
Håber du har fundet lille malte i hvalpehimlen, han vil sikkert gerne lege med dig
Varme tanker og krammer til dig Lisbeth, i gjorde hvad i kunne for den lille lækre hvaps
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.451
Endnu et eksempel på, at der skal brede skuldre og hård hud til at være opdrætter. Lige så pragtfuldt det er når tingene går godt, lige så frygtligt er det, når sådan noget her sker.
nov 2008
Dyrlægen ringede lige. Det var ikke hjertet, men lungerne. Dele af lungevævet var helt ødelagt, dyrlægen tror på grund af en infektion. Nu sender han prøver af det til ku life, og så håber vi på et endeligt svar. Det vil være så rart at få det endeligt afsluttet.
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 41 Hunde: 7 Emner: 99 Svar: 1.585
Vi har 2 gange prøvet at miste en hvalp begge da de var 2 døgn.... første gang - vort første kuld - havde jeg det som om jeg havde kendt hende hele mit liv, ikke kun få timer... anden gang var jeg mere forberedt, men ville ikke give op før hun gav op.
Som opdrætter får man af og til de kedelige beskeder om at ens "børn" har krydset regnbuebroen.... man kan acceptere det når de er "gamle" men dem man mister pga. af uheld i en ung alder kan "tage en god bid af ens hjerte" med sig
Hvis din hvalp havde noget medfødt så glæd dig over at den ikke nåede den alder hvor den var flyttet hjemmefra og du også skulle spekulere om det var din fejl eller noget der var sket hos den nye ejer.
Men når din hvalp var 6 uger så har du sikkert været igennem den hårde samtale med hvalpekøberen der glædede sig til at få deres hvalp hjem.
dec 2012
Følger: 36 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 3.408
Jeg håber du er i stand til (og jeg ved godt det er svært og nærmest umuligt) at se det er en af naturens luner, og du har gjort hvad du kunne for den lille fyr og handlet som du burde.
Det må være så hårdt og du har min dybeste medfølelse -sådan noget uretfærdigt l***!
Hvil i fred lillemand
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 7 Emner: 39 Svar: 1.484
nov 2008
Vi venter dog et kuld her sidst i juli, og de er lovet en hanhund derfra. Det er da et lille plaster på såret.
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.046
Vi måtte tage den hårde beslutning meden tævehvalp fra vores første kuld. 12 uger blev Liva, og selvom det er 9 år siden, så taler vi stadig ofte om hende
nov 2008
I morgen flytter hans to brødre, som heldigvis er sunde og raske
Farvel lille Chouji <3