1.888 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Farvel lille Chouji <3 Farvel lille Chouji <3

Ja - dette bliver et indlæg jeg aldrig havde troet, jeg skulle skrive. I dag er det sket, som er en opdrætters værste mareridt. Vi har måttet sige farvel til vores dejlige 6 uger gamle dreng Chouji.

Han har været lidt "off" siden han var 2 uger gammel. Hostet ind imellem og pevet, men han tog fint på og havde ingen feber eller andet, der kunne indikere at han var syg. Det kom og gik - vi troede måske, han var ramt af orm, selvom vi aldrig tidligere har haft en hvalp, der var plaget på den måde.

Da de blev 4 uger, bemærkede vi at han tit blev forpustet, og ikke legede helt så meget som de andre. Ved 5 uger fik han ormekur, og han virkede meget bedre. Men glæden var kort. I fredags var vi til dyrlæge med ham, for noget var der altså galt.

Hun kunne intet høre på ham, og vi fik nogle piller hjem der skulle dæmpe hosten lidt. Men det virkede ikke rigtig, og i går var vi afsted, denne gang til vores faste dyrlæge. Noget kunne han høre, men han vidste ikke helt hvad. Vi tog også røntgen af lungerne, og han fik vanddrivende, antibiotika og binyrebarkhormon. Vi fik vores dejlige hvalp hjem igen, pludselig kunne han lege med de andre, spise, pjatte, løbe rundt og fjolle.

Men samme nat blev han dårlig igen. Vi var grædefærdige - hvad der end var galt, var det alvorligt. I formiddags var vi til dyrlæge igen, og han fik mere medicin med hjem. Vores dyrlæge regnede nu med, at det var en medfødt hjertefejl. Men han skulle have en chance med medicin, og se om han kunne komme sig, bare lidt.

Men hele dagen hang han med hovedet, hev efter vejret, løb slet ikke rundt... Og sidst på eftermiddagen, efter mere og mere medicin, ringede vi til dyrlægen og sagde at vi kom med ham. Nu kunne vi ikke bære mere. Så klokken 17.05 sagde vi farvel og på gensyn til Chouji. Alt for ung og alt for tidligt blev han taget fra os.

Det blev en lang smøre, men det var vigtigt for mig at få rede på det og få det skrevet ned. Nu bliver Chouji obduceret, og siden kremeret. Så vælger vi en smuk perle og får ham hjem som et smykke. Han vil jo altid være en del af vores flok det kære væsen smiley

Æret være Choujis minde.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Farvel lille Chouji <3
  • #2   24. jun 2014 smiley smiley
    det er jeg ked af at høre..

• #3   24. jun 2014 Åh nej smiley
    Hvil i fred lille tot...

• #4   24. jun 2014 åhh for pokker.. smiley
    Godt du får ham obduceret så I kan få vished om hvad det har været.

• #5   24. jun 2014 Det er ikke fair sådan en lille trold, skal væk så hurtigt.
    Sov sødt lille chouji.

• #6   24. jun 2014 Åh, øv at livet slutter næsten før det er begyndt, men nu løber han ubesværet .... RIP lille fyr ..

• #7   24. jun 2014 Åh nej, det må virkelig være frygteligt. smiley

Sov sødt lille ven, og leg med alle de andre hunde deroppe i himlen smiley

• #8   24. jun 2014 Øv altså smiley et alt for kort liv for den lille basse. Hvil i fred Chouji.

• #9   24. jun 2014 smiley
    RIP lille ven, man må sige din familie kæmpede, desværre er det ikke altid nok

• #10   24. jun 2014 ÅHHH sådan noget møg hø...

Må han løbe sammen med alle de andre i himlen uden problemer...

• #11   24. jun 2014 Føler med dig. Men stor respekt for ikke at køre den for langt !

• #12   24. jun 2014 ÅH nej Hvor jeg føler med jer
    Søv sødt lille pus smiley

• #13   24. jun 2014 Tak alle sammen. Ordene varmer. Men hold op hvor synes det helt forkert med 5 hvalpe i stedet for 6 smiley

Dyrlægen ringer i morgen med resultatet af obduktionen. Er stadig bange for, om vi nu gjorde det rigtige. Indtil jeg tænker på hvor meget det lille skind kæmpede for at få luft til sidst. Så ved jeg godt, det var bedst at lade ham få fred. Åh altså.
    Havde han nu bare været syg fra starten, så havde vi ikke knyttet os til ham. Nu var han blevet en hvalp med personlighed og charme, og han fik jo ekstra opmærksomhed, fordi vi skulle holde sådan øje med ham.

Puha. Selvfølgelig kommer man videre, men lige nu... nej. Lige nu er det hele ret elendigt. Livet er skide uretfærdigt! Og man føler sig aldeles magtesløs overfor det lille væsen. Men vi gav ham jo det eneste, vi kunne... lov til at sove uden smerter. Åh, lille dreng... farvel.. smiley

• #14   24. jun 2014 åh det gør mig ondt Lisbeth. Men husk han har måske haft et kort liv, men hvor har han dog haft det godt og været oplevet meget kærlighed i den tid.
    *kram*

Løb frit lille fyr og hils på den anden side.

• #15   24. jun 2014 Åhh, hvor er det sørgeligt, det gør mig virkeligt ondt, føler med jer..

• #16   24. jun 2014 Sov sødt lille Chouji smiley

• #18   24. jun 2014 Hvor er jeg ked af det på jeres vegne smiley

Sov sødt lille Chouji smiley

• #19   24. jun 2014 ååååh lille charme-uldtot smiley
    Sov sødt.
    Håber du har fundet lille malte i hvalpehimlen, han vil sikkert gerne lege med dig smiley

Varme tanker og krammer til dig Lisbeth, i gjorde hvad i kunne for den lille lækre hvaps smiley

• #21   25. jun 2014 Åh, hvor det gør mig ondt. At måtte sige farvel i den allermest charmerende hvalpealder, hvor de gerne skulle have et langt og godt liv foran sig. Puha.

Endnu et eksempel på, at der skal brede skuldre og hård hud til at være opdrætter. Lige så pragtfuldt det er når tingene går godt, lige så frygtligt er det, når sådan noget her sker.

• #22   25. jun 2014 Det er nemlig så uretfærdigt, det hele.

Dyrlægen ringede lige. Det var ikke hjertet, men lungerne. Dele af lungevævet var helt ødelagt, dyrlægen tror på grund af en infektion. Nu sender han prøver af det til ku life, og så håber vi på et endeligt svar. Det vil være så rart at få det endeligt afsluttet.

• #23   25. jun 2014 Øv da. det er hårdt at miste en hvalp lige meget alder.
    Vi har 2 gange prøvet at miste en hvalp begge da de var 2 døgn.... første gang - vort første kuld - havde jeg det som om jeg havde kendt hende hele mit liv, ikke kun få timer... anden gang var jeg mere forberedt, men ville ikke give op før hun gav op.

Som opdrætter får man af og til de kedelige beskeder om at ens "børn" har krydset regnbuebroen.... man kan acceptere det når de er "gamle" men dem man mister pga. af uheld i en ung alder kan "tage en god bid af ens hjerte" med sig

Hvis din hvalp havde noget medfødt så glæd dig over at den ikke nåede den alder hvor den var flyttet hjemmefra og du også skulle spekulere om det var din fejl eller noget der var sket hos den nye ejer.
    Men når din hvalp var 6 uger så har du sikkert været igennem den hårde samtale med hvalpekøberen der glædede sig til at få deres hvalp hjem.

• #24   25. jun 2014 Kondolerer...

Jeg håber du er i stand til (og jeg ved godt det er svært og nærmest umuligt) at se det er en af naturens luner, og du har gjort hvad du kunne for den lille fyr og handlet som du burde.

Det må være så hårdt og du har min dybeste medfølelse -sådan noget uretfærdigt l***! smiley

Hvil i fred lillemand

• #25   25. jun 2014 Farvel lille ven. smiley

• #26   26. jun 2014 Tak igen. Nu venter 10 lange dage, førend vi får svar. Heldigvis havde vi netop ikke fordelt hannerne, for vi havde en følelse af, at det ikke ville gå godt med ham. Så det var "kun" at fortælle nr. 3 på ventelisten, at der ingen hvalp blev til dem.
    Vi venter dog et kuld her sidst i juli, og de er lovet en hanhund derfra. Det er da et lille plaster på såret.

• #27   4. jul 2014 Åh så trist:-(
    Vi måtte tage den hårde beslutning meden tævehvalp fra vores første kuld. 12 uger blev Liva, og selvom det er 9 år siden, så taler vi stadig ofte om hende smiley

• #28   5. jul 2014 Vi har nu fået svar fra life. Det var en stafylykok infektion i lungerne. Hvordan bakterien kom derned, får vi aldrig svar på, men ifølge dyrlægen sker det ekstremt sjældent. Selv en skrap antibiotika kur havde ikke reddet ham, idet det var en passiv (???) bakterie, som dog kunne ødelægge hans lungevæv.. Øv og øv.. Men rart at få vished om, at vi gjorde det rigtige ved at sige farvel, og at han ikke kunne have været reddet.

I morgen flytter hans to brødre, som heldigvis er sunde og raske smiley

Kommentér på:
Farvel lille Chouji <3

Annonce