{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.271 visninger | Oprettet:

skælde hunden ud !! {{forumTopicSubject}}

hej, jeg var ude og gå tur med hunden hvor den plejer at løbe frit rundt. der i nærheden er der en mose som er fyldt med skidt lort og olie. af en eller underlig grund så valgte min hvalp at springe der ud, jeg kaldte self på den men den kom ikke, gjorde det så med en mere bestemt tone lige meget hjalp det. den fik kæmpet sig længer ud hvor den bare sank dybere ned. jeg måtte så ud efter den, hvilket resulter i mine bukser til 1500 kr nu er smurt ind i olie og hunden tja den var da også godt farvet smiley jeg tog fat i nakken på den og op på land, hvor den så fik en mindre skid balle. nu er jeg bare lidt i tvivl om det var forkert at handler sådan i denne situation?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skælde hunden ud !!
  • #2   18. nov 2010 Når du kalder på din hund i en sur tone giver du den i hvert fald ikke grund til at komme til dig. Slet ikke som hvalp.

Jeg var ikke blevet sur - hvalpen er lille og ved ikke bedre. Du kunne have haft den i snor.

• #3   18. nov 2010 Du har sikkert handlet i forskrækkelse over at din hvalp sank dyber ned oga kan godt forstå din reaktion.
    Om det er rigtigt eller ej vil jeg ikke bedømme.

Havde det været mig ved jeg ikke om jeg havde skældt hunden nok mere mig selv for hunden ved jo ikke det kan være farligt, det er os hunde ejere der skl sikre at sådan en situation ikke opstår, enten ved at indkalet er perfekt, hunden har lært et stop ord eller ved at holde hunden i snor/lang line.

• #5   18. nov 2010 ja tror måske også det har vært i forskrækkelse for det er ikke spor sjovt at se hunden synke ned. Og ja, jeg har det da pisse dårligt med hvad jeg har gjort nu her, men tror bare ikke man lige tænker over det i sådan et sted.har vært ved vandet før hvor jeg dog havde den i snor, hvor den dog kun gik til maven så ville den ikke længer..

• #6   18. nov 2010 I mine øjne er det meget forkert at skælde ud efter skaden er sket. Man skal skælde ud mens den er i gang med det. Altså råb og skrig når hunden ikke kommer. Hvis den så endelig kommer - Masser af ros. Skal man selv hente den, så ignorer den.

Men som Maj-Britt også skriver, så sker der nok ikke noget ved det. Ihvertfald ikke denne ene gang.
    Hvis man bliver ved, KAN det ende med en hund der slet ikke vil komme, da den jo alligevel får skæld ud når den kommer, og den vil slet ikke indfanges, da den jo også bliver skældt der.

Men sket er sket, og jeg kan da heller ikke sige jeg er helt fejl-fri på den område :o)

• #7   18. nov 2010 **CHINE* *

helt enig!!! jeg havde heller ikke handlet som beskrevet og har aldrig gjordt det.

især med en hvalp at fokuser på et positivt forhold, og som chine rigtigt skriver - med en lab er det jo hvad man kunne forvente hvis ikke ens indkald siddet lige i skabet

• #8   18. nov 2010 den fik en ordenlig tur under bruseren med sæbe, og lader til jeg er god nok igen smiley

• #9   18. nov 2010 Det er da en menneskelig reaktion, Men hvis man gentager det, kan du ricikere at du heller ikke kan hente den, da den bare vil forbinde det med skæld ud, derimod skulle du måske bare havde lavet en masse spændende lyde, som fik den til at komme til dig smiley men man kan jo ALTID være bagklog smiley Hehe.

Tips: Jeg har sådan en piveting fra en bamse i lommen, bruger den når hun ikke er opmærksom, og den er altså super, specielt til hvalpe smiley

• #10   18. nov 2010 det er dejligt i gider komme med gode fif, som man kan bruge en anden gang hvis uheldet skulle være ude..

• #11   18. nov 2010 Jeg kan godt forstå du blev forskrækket. og så gør man sommetider ting der ikke lige var det rigtige.
    Som jeg ser i din profil er det er hvalpen ikke ret gammel. Og er ikke helt sikker i indkald endnu.
    Men nu ved du hunden er en vandhund, og holder den i snor til den er blevet mere siker i indkald.
    Vedr. dine bukser, så smør dem ind i margarine, og lad det virke en døgn i en plastikpose. Vaks den ved den varmeste temp. de kan tåle.
    Og tag så nogle gamle bukser næste gang du går med hund.

• #12   18. nov 2010 **CHINE* * hvad vil du så anbefale af legetøj, hvis det ikke må være piv. for den har da en tøjbamse med piv her hjemme som den er helt tosset med.

• #13   18. nov 2010 Brug hjernen, før du køber hund. S. # tak for info smiley

• #14   18. nov 2010 Den piv ting jeg snakker om, får hunden ikke smiley hehe, bruger bare lyden til at fange hende opmærksomhed, og den har været guld vær smiley

• #15   18. nov 2010 **CHINE* * : Ja se så blev jeg jo også klogere smiley

• #16   18. nov 2010 normalt går jeg med en 1½ meter line, hvilket jeg blev anbefalet.

• #18   18. nov 2010 hehe, jeg siger mange tak folkens smiley

Kommentér på:
skælde hunden ud !!

Annonce