{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skæld endelig hunden ud.
  • #1   27. okt 2007 Min holdning er at du skulle finde et andet sted at træne....

• #2   27. okt 2007 Var da højlydt udvandret med det samme det kom frem.........

• #3   27. okt 2007 At jeg ville finde et andet sted at gå til træning, og gøre dem opmærksom på at jeg ikke ønsker at udsætte min hvalp for det.

• #4   27. okt 2007 jeg syntes det er i orden

• #5   27. okt 2007 Jeg træner hunden Nej kommandoen..

Tager hunden op i kinderne så den står på bagbene.. og kikker den dybt i øjene, og siger Nej..

Samtidig holder jeg øje med halen, da halen skal falde og være i ro.. <i>(Halen må ikke komme op under bugen på hunden)</i>

Når halen er i ro, sætter jeg hunden ned, og gir en plads- eller dæk kommando..

Når hunden har sat eller lagt sig, kalder jeg den op igen, og roser den..

Det skal lige siges, at man ikke skal kæmpe med hunden, eller på anden måde bruge magt.. da det ikke skal gå ondt på hunden..

Det skal forgå på en stille og beherskedet måde.

• #7   27. okt 2007 Man skal ENDELIG vise hunden hvad der er god opførsel og hvad den ikke behøver gøre igen...
    Metoden kan så varierre.. Jeg synes det er bekymrende at de siger sådan til et info møde

• #8   27. okt 2007 Jeg havde også fundet et andet sted at træne...(læg lige mærke til(bertragtet ud fra bruger navne) så synes hankønnene det er ok...)

• #9   27. okt 2007 jeg kan kun ryste på hovedet både af den træner samt af Schæferbanden B

• #10   27. okt 2007 Jeg er hankøn og siger ikke det er ok, jeg spørger bare om andres mening.

• #11   27. okt 2007 nicolai Ø

Hvad gør du/i hvis jeres har været uartig ?

• #12   27. okt 2007 Anja.. Det var da en underlig betragtning...

• #13   27. okt 2007 Alex: det var inden du skrev..jeg var bare længe om det...men de to hankøn der havde svaret på det tidspunkt synes det er ok...

• #14   27. okt 2007 Søren....Her bruger jeg at ignorerer når de laver fis og ballade, og roser når de er til at være i stue med ;o)

Selvfølgelig kan der falde et hårdt brum, men det er faktisk sjældent det er nødvendigt.

• #15   27. okt 2007 Jeg synes det kommer an på situationen..
    Jeg har haft fat i min hund på samme måde som schæferbanden beskriver...
    En gang fordi den bed mig
    en gang fordi den slagtede min kat for øjnene af mig inde i stuen.

Muligvis ikke en hensigtsmæssig måde at gøre det på når man skal efterrationalisere, men jeg er kun et menneske

• #16   27. okt 2007 jeg ville finde et andet sted at træne, man skælder ikke sin hund ud eller er fysisk. men syntes at det er helt i orden at bruge hundes ejet sprog på dem under prægningen af en hvalp eller for den sags skyld en voksen hund.. vær bestemt og rolig.. er min hund helt oppe og kører og han ikke gør hvad jeg siger, ja så ryger han en tur rundt, dvs at jeg ligger han ned og holder ham der indtil at han overgiver sig ved at slikke sig om munden.. det er jo også sådan de selv gør i naturen og de forstår hvad det betyder..

• #17   27. okt 2007 Alex......Der havde jeg nok også råbt højt :o)

• #18   27. okt 2007 Hvad mener de med skældud?

At lære en hund Nej-kommandoen synes jeg er vigtigt.

At tage en otteugers hvalp i nakkeskindet og give den en skideballe mener jeg er gal taktik.

• #19   27. okt 2007 Jeg vil lige tilføje, når hunden har lært Nej-kommandoen. kan man stoppe hunden i næst alle situationer..

Og man behøver ikke at råbe eller skrig efter hunden, fodi den stikker af, eller gør noget den ikke måd..

Man siger bare NEJ.

• #21   27. okt 2007 Helen: Hvor har du set en sund hund udføre den handling overfor en anden hund? Eller en tæve overfor sine hvalpe? Jeg syntes det lyder bekymrende at en hund udviser en sådan adfærd.

• #22   27. okt 2007 Daisie : Præcis.. Der er ingen grund til vold mod en hvalp..
    Det får man ikke en tryg og harmonisk glad hund ud af

• #23   27. okt 2007 Janni : Det Hellen beskriver har jeg observeret ved hundene..
    Når en hund bliver for voldsom og ikke respekterer at den anden hund siger fra, så er det endt med at den ustyrlige hund landede på ryggen og blev holdt nede af den der havde fået nok

• #25   27. okt 2007 Daisie L

Som hvalp - så har du nøjagtigt 4 uger til at lærer hunden alt hvad den må og ikke må....

Det er i alderen fra 8 - 12 uge - her får du det hele gratis, og hvalpen opfatter og lærer det hurtigt...

Fra 13 - 20 ugers. alderen, skal man ikke indlære noget nyt, bare veligeholde og gør de samme ting som man gjorde det i 8 -12 ugers alderen..

Derfor skal hvalpen lærer at begå sig i næsten alle former for miljø påvirkning..

• #26   27. okt 2007 I guder mand...

Jeg troede vi VAR kommet ind i det 21. århundrede.

*suk*

• #27   27. okt 2007 ja.. mange gange.. jeg også talt meget om det med mange hundetrænere og avlsvejleder.. hunden er et flokdyr lige som ulven og det er deres måde at komunikere på.. de sætter hinanden på plads.. der er intet ondt i det.. samt at det gør jo heller ikke ondt på hunden..

• #28   27. okt 2007 Det er rigtigt schæferbanden at den vigtigste prægning vi kan give foregår i det tidsrum du beskriver - men det retfærdiggør ikke metoden ;o)

Jeg ville nødig have en hund, der havde fået skældud i disse fire uger... Så er roden da lagt for et besværligt makkerskab...

• #30   27. okt 2007 Al indlæring skal da foregå positivt. Det nytter ikke at skælde ud.

• #31   27. okt 2007 CH, kvinde, 33 år .
    Hvem siger at man skal skælde hvalpen ud.. Det har jeg ikke nævnt noget om..

Men du mener nok at jeg trner havlpen på den måd, som jeg har beskrevet.. så er det nej, det gør jeg ikke, da der skal opbygges tillid og støtte imellem hund og fører..

• #32   27. okt 2007 Hold da op jeg går glip af meget hundekommunikation.
    Jeg har set hunde gøre sig underdanig og vælte sig om på ryggen. Den dominerende stiller sig måske dominerende ind over, og på den måde bestemmer hvornår det er ok at rejse sig igen, men ligefrem fastholde fysisk har jeg ALDRIG set, men igen så har jeg heller aldrig set hunde løfe hinanden i kinderne.

• #33   27. okt 2007 Har hørt et sted at mor bider dem i ørene hvis de ikke er ordenlige, er der noget om det ?

• #34   27. okt 2007 Schæferbanden, jeg tager udgangspunkt i trådstarterens indlæg og tænkte, at du gør det samme - derfor svarer jeg som jeg gør.. :o)

• #36   27. okt 2007 Ceteris Paribus- Cleo the VID - Very Important Dog .

"JA jeg tør væde på hvilken klub det er du træner i... :o("

Schæferklub / brugshundeklub ????

• #37   27. okt 2007 Ceteris - det var da noget af en fordom du lige fik lagt fra dig der..

Fordi man træner i en brugshundeklub betyder det ikke, at den slags metoder bruges..
    Min egen er et glimrende eksempel på dette.

Hvalpeholdet træner med godbider og boldmotivation og der er INGEN irrettesættelse overhovedet på det stadie...

• #38   27. okt 2007 Det er mig komplet ubegribeligt, at nogen kan finde på at bruge fysisk magtanvendelse til at træne en hvalp.

Løfte i kinderne = fysisk magtanvendelse

• #40   27. okt 2007 I øvrigt - Irettesættelse mener jeg kun er noget man kan bruge, når hunden har mulighed for at gøre tingene rigtigt. Det vil sige, at udgangspunktet for overhovedet at bruge det er, at hunden ved hvad den skal og vælger at lade være med det.

Hvis en hvalp på otte uger tager en sko og gnaver i den, skal den ikke irettesættes, da den endnu ikke har lært, at den ikke må.
    Den skal guides, ikke skældes ud.
    Således gælder ALT og ALTID.
    Straf/irettesæt aldrig en hund for noget, du ikke har undervist den ordenligt i...

En fodfejl vi alle laver...

• #42   27. okt 2007 Jeg kan ikke se problemet i det. Synes det er fint at sætte sig i respekt. Først NEJ, hvis Samson ikke hører efter med det samme, tager jeg ham i nakkeskindet og fører ham væk fra det han er igang med. Det er mig der bestemmer og hvis det er det der skal til før han hører efter, ja så gør jeg sgu det. Ikke noget med at råbe og skrige eller slå sin hund. Og husk og ros! smiley Men tror det er forskelligt fra hund til hund. Nogle stopper med det samme, bare deres ejer åbnder munden, andre hunde skal ha det på den "hårde" måde.

• #43   27. okt 2007 Ceteris Paribus- Cleo the

Der findes postive og negativ måder at træne på,

Den negative måde, så får du ikke noget ud af hunden, jo du får en forvirret og usikker hund ud af det..

Den positive træning, her kan du få meget ud af hunden, og du får en afbalanceret, rolig, og selvikker hund ud af det..

Feks. i dag træner man hunden til at den ikke må røre en genstand, den må ikke samle op, (apporter).... Den lærer man at markére genstanden, ved at den lægger sig med genstanden imellem påterne og lige foran snuden..

Og her kommer den Nej-kommando ind som jeg har beskrevet.. det er ikke fyskisk vold eller på nogen anden måde skal ses som en afstraffelse af hunden..

• #44   27. okt 2007 Daise L -
    Lige præsis, selv om jeg til tider heller nødigt vil indrømme det, så er alle fejl en hund laver reelt set ejerens skyld - vi har ikke vist den godt nok hvad vi vil have... OG vi lære den bedst hvad vi vil have ved hjælp at positiv indlæring...!

• #46   27. okt 2007 Babett

Vil du kalde det positiv træning at løfte en 9-ugers hvalp op i kinderne ?????????

• #47   27. okt 2007 Ceteris, helt fuldstændig fatsvag er jeg altså ikke ;o))

Men jeg synes da det er ærgerligt, at du har den opfattelse. Ikke nok med den er forkert, så er den da begrænsende for de mennesker, der lade sig overbevise om at du har ret, og derfor undlader at træne brugshundearbejde med deres brugshunde...

• #48   27. okt 2007 Hvis en hund skal have noget som helst på "den hårde" måde, så burde man vist overveje, om den ikke også trænger til en ny ejer...
    Jeg lærer aldrig at forstå hvorfor nogle mener de er nødt til at være fysiske overfor deres hunde... Den slags ville jeg sgu nødig lærer en hund, og da slet ikke hvis denne er af en vis størrelse og støbning. Så vil jeg hundrede gange hellere lærer den at man omgåes hinanden med ro og positivitet...

• #49   27. okt 2007 C E

Jeg har aldrig udtalt mig om at det er en hvalp,..... det kunne jeg ikke finde på, at gøre på en hvalp..

Men en hund der er over den psykiske modenhed, ja, der kan jeg bruge den..

Jeg tror at mit indlæg er blevet misforstået..

• #50   27. okt 2007 Babett

Læs lige det første indlæg igen.

Det er hvalpetræning der bliver spurgt efter...

• #52   27. okt 2007 Ginne: Kender du mig? Nej vel? Så aner du absolut intet om mig som ejer. Det kan simpelthen ikke passe at man ikke kan skrive sin mening uden at folk sviner en til eller kommer med nedladende kommentarer bare fordi de er uenige. Hvis du læser min kommentar igen så vil du nok opdage at jeg tager afstand fra folk som råber og skriger af deres hund eller slår den! DE burde aldrig nogensinde ha' haft hund! Men fordi jeg tager min hund i nakkeskindet og siger NEJ, så er det sgu ikke ensbetydende med, at jeg er en dårlig ejer søde ven! Han er amr. bulldog. De er muskelhunde og for at opretholde deres muskelmasse producerer de mere testostereon som gør at de er mere dominerende overfor hunde såvel som mennesker, specielt i lømmelalderen. De er utrolig stærke mentalt, derfor skal man være mere "hård" ved dem, og lad nu være med at misforstå mig denne gang. Jeg behandler ham rigitg godt, han mangler ingenting, han er min bette dreng og jeg elsker ham:)

• #53   27. okt 2007 Jeg bakker ud..

• #54   27. okt 2007 Daisi: den virker også for det meste, men han er i lømmelalderen og skal virkelig prøve grænser af:) Derfor acceptere han ikke et nej sådan lige med det samme;)

• #55   27. okt 2007 Rebecca> Min kommentar var bestemt ikke møntet på dig personligt! Men den er og bliver min kommentar, og jeg mener vitterligt at hundeejere der mener fysisk-afstraffelse er nødvendigt i deres hundeopdragelse skulle overveje om de burde have pågældende hund...

• #57   27. okt 2007 Nåh ja..det glemte jeg helt...

Søren...find et andet sted at træne, og det kan kun gå for langsomt.

• #58   27. okt 2007 Jeg tror ikke det er forkert, men hvis du har nogle sider jeg kan læse, så send dem:) Er åben for alt. En anden metode jeg også bruger er at tage om hans hoved, kigge ham direkte i øjnene (som i hundeverdenen betyder: jeg udfordrer dig!), på et tidspunkt slikker han sig om munden og kigger væk = "jeg overgiver mig" og så får han ros. Det er virkelig en god øvelse. Det er hundesprog og det forstår de. Det gælder om at bruge de fif som virker.

• #59   27. okt 2007 Ceteris, hvad der "den slags klubber"
    Er min inklusive, mon...

I så fald har du ikke fået gjort dit arbejde ordenligt..

Jeg tror det er de færreste brugshundeklubber, der bruger den slags metoder overfor hvalpe, for de ved udemærket godt, at man laver en hund, der ikke kan bruges til noget.... De bliver smadret mentalt og det er jo absolut ikke i hundeførerens interesse..

• #60   27. okt 2007 En tilføjelse:

Emperi er godt, men subjektivt ;o)

• #61   27. okt 2007 jeg ser det ikke som fysisk afstraffelse. det lyder sgu som om jeg tæsker ham. Nej, er bestemt også imod alt hvad der har med vold at gøre, men hunde er forskellige og skal opdrages forskelligt. tror ikke at man kan fortælle andre hvad de skal gøre hvis man ikke er i deres situation. Lad mig sige det sådan, at min metode er altså også som sidste udvej.

• #63   27. okt 2007 Muskelhunden.dk er en god side

• #64   27. okt 2007 Rebecca> Jeg er lidt i tvivl om det er til mig din kommentar (14:24:59). Men skulle den være så vil jeg igen sige, jeg netop ikke henvedte mig til dig og om dit hundehold personligt! Jeg ved ikke hvordan du holder hund! Og skla ikke kunne sige om det er det ene eller det andede, Men der er et indlæg her i tråden som jeg læser som værende fysisk afstraffelse - og faktisk er det dette jeg reagerede på i generelle vendinger.

Der ud over vil jeg give dig ret i man ikke skal trække en træningsmetode ned over hovedet på folk, hvis de ikke fungerer på denne vis. Men derfor kan man jo godt have en mening om det smiley

Men må man spørge til hvorfor du (helt bevist) "udfordre" din hund? Hvad ønsker du at opnår med den "øvelse", du ikke kunne ha opnået på anden vis?

• #65   27. okt 2007 Hmmm. Tænker lige nu på, at det kan være svært for ejere af små skødehunde, at forstå hvad der kræves af ejere med store hunderacer. Jeg har altid gennem alle år brugt min sunde fornuft når jeg har gået til træning, og også ofte for i tiden hvor metoderne kunne være barske haft en mavefornemmelse for hvad der skulle til for mig og min hvalp,unghund eller hund.
    Hunde er meget fysiske i deres kontakt, og de har også et fantastisk udtryksfuldt hovede med en masse forskellige udytryk.
    Opdragelse eller prægning skal tilpasses den enkelte hvalp og lige netop dens temp. Og så er det jo også vigtigt at få den rigtige hvalp til ens eget temp.

• #66   27. okt 2007 I mine øjne er en NEJ-kommando ikke en irettesættelse, men hvis man i indlæringen forbinder den med noget negativt, så bliver den det.

Hos os betyder Nej: Stop det du har gang i. Den er ikke mere negativ en Dæk...

Nå det er sagt, så er der ingen tvivl om, at det er forskel på at have en stor eller en lille hund, en blød eller en skarp hund, en han eller en tæve - og så videre.
    Der ER nogen, hvor tingene skal siges tydeligere, men man kan godt komme uden om at anvende fysik. Rent faktisk tror jeg, at man opnår langt mere respekt fra hunden, hvis man formår det...

Ingen fysik, ingen råben og skrigen. Afdæmpet fast stemme, rolig puls og ingen tvetydighed. Der når man længst...

• #67   27. okt 2007

nu har jeg læst denne tråd igennem...Og jeg undre mig meget...Vil det sige at der ikke, bortset fra schæferbanden og en enkelt mere , er nogen herinde der skælder deres hund ud ?Altså hvad gør i så især jer med arbejds eller store muskelhunde når hunden gør noget den absolut ikke må???
    Jeres hund knurre ad et barn på gaden gang efter gang, den snapper ud efter andre hunde , eller skider oppe i jeres sofa,siger i så med rigtig sød stemme Det var da ikke så godt lille skat, kom få du en guffer ? Eller siger i DIt møgdyr kan du så holde op med vred stemme ?
    Se ind i jer selv har i virkelig aldrig skældt jeres hund ud ?

• #68   27. okt 2007 Vil gerne støtte op omkring Schæferbanden b.
    Vi har en hund der kører meget højt for det meste. Hun har selvfølgelig lært Nej kommandoen. Hun er lige i den sjove alder hvor lederskabet gerne udfordres!!

Indimellem kører hun sig selv så højt op at hun bevist ignorerer alle kommandoer (selvfølgelig kun derhjemme) og bare springer op og napper i ens arm når man vender ryggen til hende for at ignorere hende. Der har jeg før taget fat i hendes "kinder " og sagt højt og rungende nej og stirret hende i øjnene indtil halen falder helt til ro og hendes blik viger.

Dette har dog først været nødvendigt efter hun kom i "puberteten".
    Nu Skal i ikke tro at det bare er fordi hun er en møghund uden opdragelse, for det er hun bestemt ikke.. Vi træner i PO to gange om ugen og der er hun selvfølgelig eksemplarhunden selv...

• #70   27. okt 2007 LB, ikke at skælde ud betyder ikke, at man lader stå til..

Her i huset vil Cassius synes det var fantastisk, hvis jeg begyndte at pille på ham og skrue min stemme op.. Sjov og gang i gaden..

Her virker et fast NEJ, hvis han bliver taget i gerningsøjeblikket. Bliver han ikke det, så er er ingen snak om sagen overhovedet..
    Er han fræk og teenagelømmel, er det eneste virksomme at ignorere ham. At fratage ham opmærksomhed. Det virker med det samme...

Jo, jeg har skældt min hund ud, og hvilken fejltagelse det har været. - Min hund har et stort ego og det bliver ikke mindre af, at det menneske, der skulle forestille at være leder står og råber...
    Han gasser bare endnu mere op af det...

Coolness....

• #71   27. okt 2007 Tak, Daisie - emnet er jo netop træning på hvalpehold... ;o)

• #72   27. okt 2007
    Og jeg ved godt at nogle bliver rigtig sure på mig over det jeg skrev.

Men jeg har også haft schæfere , i mange år faktisk, og ligemeget hvor veltrænet en hund er , gør den en gang imellem noget den ikke må , hvor det er nødvendigt at skælde ud.

• #73   27. okt 2007 Og til inlægget syntes jeg du skal komme første gang uden hund og se hvad det hele er for noget, og så derefter vende det med dig selv igen...

• #74   27. okt 2007 Hvad vil i så gøre den dag den overfalder en person eller hund??

Stå og sige nej det må du da sørme ik...

Ja det skal hunden da nok opfatte som noget den ikke må...

behandler i jeres børn ligesom hunden for hvis en hund jo er nderst i hirakiet og ikke får skæld ud så skal man jo heller ikke skælde sine børn ud..

Hip hurra for det..

• #75   27. okt 2007 Julie, du synes ikke dit eksempel er lidt ekstremt?

Hvorfor skulle min hund overfalde en person eller en hund?
    Se, det er jo det, der er pointen i at lave en opdragelse, der skaber en harmonisk hund så den slags IKKE opstår ;o)

• #76   27. okt 2007 CH, kvinde, 33 år .

Nu keder jeg jop så 2 hunde der blev opdraget uden skæld ud men som nu er aflivet pga. overfald...

Så nej det syntes jeg ik...

• #77   27. okt 2007 Selvfølgelig må man skælde ud, men at opfordre til det til hvalpetræningen... Hvad får hvalpen og sammenholdet mellem hund og fører ud af det?

• #78   27. okt 2007 I øvrig mener jeg heller ikke børn skal have skældud..
    Den samme mekanisme - voksne der råber og skriger skaber disrespekt.
    Voksne der kan finde ud af at tale ordentligt skaber respekt.

• #79   27. okt 2007 CH, kvinde, 33 år .

men ok vi siger din hund en dag bider eller overfalder hvordan forklar du den på en positiv måde den ikke må??

• #80   27. okt 2007 Julie, jeg ved ikke hvordan du læser mine indlæg, en står der nogen steder, at min hund får lov at gøre som det passer den?

Nej, det gør der ikke.

Jeg opdrager min hund med et sprog som den forstår og reagerer på, men som ikke giver mig en tilfredstillelse ved at komme af med akkumuleret vrede...

En hund der ikke får skældud er ikke det samme som en hund, der ikke bliver opdraget..
    Måske vi lige skulle få definitionerne på plads..

• #81   27. okt 2007 Jamen skal en hvalp da ikke lære ordet nej ? Jeg sagde ikke at man skulle skælde hunde huden fuld,men ikke at lære den hvad den må og ikke må syntes jeg lyder som man gør hunden en bjørnetjeneste... Mren ok hvortnår syntes i så at hunden skal lære hvad nej betyder ? 6-12.18 eller 24 mdr. gammel??
    Man kan altså godt lære hunden at forstå ja og nej , hvis man gør det på en ordenlig måde tager det ikke lang tid og hunden tager absolut ikke skade.

• #82   27. okt 2007 Hvis min hund en dag sidder i flæsket på en anden hund, så vil jeg fysisk fjerne den derfra...

Og så er der ikke mere at gøre ved den sag, da der på det tidspunkt kører så meget adrenalin i hundens hoved, at den ikke er modtagelig overfor noget som helst jeg siger til den.
    Den er i stress og skal have væk fra området.

• #83   27. okt 2007 Ceteris Paribus- Cleo the VID - Very Important Dog .

Nu er din hund jo altså heller ikke lige en stor arbejdshund eller muskelhund.

• #84   27. okt 2007 CH, kvinde, 33 år .

Det er helt på plads men selv en opdraget hund kan gå amok det er sq ingen nyhed..

Jeg ved ikke hvordan du læser mit men du må jo føle det var skrevet om dig..

• #85   27. okt 2007 LB - jeg skrev vist lige præcis, at det er NEJ, der skal bruges.... ;o)

Og det skal indlæres fra hvalpen er otte uger gammel... Men det skal ikke indlæres i en situation, hvor hvalpen gør noget, man ikke vil have og det NEJ falder samtidig med en fysisk gestus af en art.

Som sagt tidligere skal en hund ikke straffes for at gøre ting den endnu ikke har lært, den ikke må.
    Og det lærer den ved NEJ-kommandoen.

Den indlæres med guffer og lys klar stemme, nede på gulvet i en positiv atmosfære...

• #86   27. okt 2007 Julie, jeg regner med at de indlæg du starter med CH - at de er skrevet til mig..

Jeg har skam mit på det rene og føler mig ikke truffet ;o)

• #87   27. okt 2007 CH, kvinde, 33 år .

Ja det er rigtigt men jeg skrev jo ikke mit første indlæg til dig..

• #88   27. okt 2007 Julie - hvor er relevansen?

• #89   27. okt 2007 CH, kvinde, 33 år .
    Skælde ud / irettesætte kald det hvad du vil, men overfalder din hund en anden hund og du bare fjerner den fra stedet , ja jeg kan se du har en schæfer , det vil jeg da gerne se dig gøre,har du nogensinde set når hunde overfalder hinanden ? hvordan vil du gøre det hvis det er en anden stor hund den ryger på?

• #90   27. okt 2007 CH, kvinde, 33 år .

Men igen hvis din hund overfalder vil du bare stå og sige næhh nej det må du sørme ikke lille søde vovse det er forbudt..

Hvilken hund ville opfatte det som noget den ikke må???

• #91   27. okt 2007
    CH, kvinde, 33 år .

Du svarede på mit det første indlæg så er det vel tilladt at svare tilbage eller det må man måske ikke til dig uden du skal ha en grund for og en forklaring hvorfor man skriver tilbage til dig???

• #92   27. okt 2007 LB, selvfølgelig har jeg set det..
    Derfor ved jeg, at man ikke kan råbe og skrige sig til kontakt med sin hund på et sådant tidspunkt...

Hunden skal væk derfra - vil den ikke slippe, må man få den til det, og jo, der kan man risikere at måtte ty til masser af fysik... Men det har intet med straf at gøre...
    Det er en ganske enkelt en meget voldsom afledning...

Et gedigent spark lige i sækken, hvis man ikke kan få kæberne fra hinanden og det ikke virker at løfte bagbenene.... Sørgeligt men sandt..

• #93   27. okt 2007 L B

Jeg venter stadig på svar men tror ikke det kommer..

• #94   27. okt 2007 Julie, jeg synes det er sjovt at diskutere hund, og der er en god debat... Men den diskussion der, den gider jeg ikke, finder den ikke relevant for emnet... ;o)

• #96   27. okt 2007 CH, kvinde, 33 år .

ja så er vi dybest set enige om selve træningen af hunde

• #97   27. okt 2007
    CH, kvinde, 33 år .

Ja det bliver jo så opfattet som mishandling at sparke sin hund..

Så må jeg indrømme at jeg heller indser man lre dem om negativ og positiv respons.

• #98   27. okt 2007 Og jeg synes stadig der er forskel på om man står i en kritisk situation, eller om det handler om generel opdragelse af en hvalp... smiley

• #99   27. okt 2007 Det har iøvrigt intet med straf af hvalpe at gøre, synes jeg...

• #100   27. okt 2007 Julie, jeg forstår ikke dit sidste indlæg...

• #101   27. okt 2007 L B

Du sparker sq aldrig en hund..

• #102   27. okt 2007 CH, kvinde, 33 år .

Du skriver det er ok at sparke sin hund hvis den overfalder.. Jeg syntes aldrig det er ok at sparke sin hund..

• #103   27. okt 2007 Julie, du læser mine indlæg som Fanden læser biblen...

Med fred være med det...

• #104   27. okt 2007 Hvis man har en hund man bliver nød til at sparke hvis den overfalder,skulle man måske ha valgt en mindre hund eller en hund man bedre kunne styre...

• #105   27. okt 2007 CH, kvinde, 33 år .

Du gør det samme med mine så....

• #106   27. okt 2007 Hvaaa - er der en af jer andre, der kan forklare Julie....?

• #107   27. okt 2007 CH, kvinde, 33 år .

kan du forklre mig hvorfor det er ok at sparke swin hund fordi den ikke vil slippe en anden hund..

der findes da andre metoder...

• #108   27. okt 2007 julie B
    det kunne jeg aldrig finde på ,det harv du ret i men at tage fat i den ja , hvis hunden er grov nok.

at sparke en hund er mishandling men ikke at tage fat i den...

• #109   27. okt 2007 og nu er det mig der hopper ud...

• #110   27. okt 2007 Selvfølgelig skælder alle da sin hund ud i ny og næ.
    Kald det afmagt, magtmisbrug og hvad der ellers findes af ord. Står man i en ekstrem situation reagerer man ekstremt.

Er vi mennersker eller robotter?

• #111   27. okt 2007 Janie F .... 45 dejlige år .
    Godt sagt ja jeg kom lige tilbage...
    Jeg har bare set flere nej mange gange folk skriver : Nej jeg skælder aldrig min hund ud , jeg straffer aldrig min hund , jeg taler med den om tingene."
    Jeg er så tabt for jeg kan ikke tage en diskusion med en hund , jeg vil så gerne være den der bestemmer over hunden...

• #112   27. okt 2007 Julie, nej jeg vil egentlig ikke forklare mere nu..

Jeg har fortalt at jeg ikke mener, man skal bruge fysisk afstraffelse på sin hund, og at jeg ikke mener skældud er brugbart.
    Jeg har også forklaret, at NEJ - kommandoen er vejen frem og at den skal indlæres på en positiv måde.
    Jeg har forklaret, at jeg mener at en hund skal fjernes i tilfælde af overfald, og at straf ikke er relevant på det tidspunkt.
    Jeg har forklaret, at man kan blive nødt til at bruge fysik til at fjerne to store hunde fra hinanden, (Og er man ikke parat til at redde sin hund på den måde, bør man ikke have stor hund, gør man intet vil hundene slås til døden).
    Jeg har ALDRIG sparket en hund og håber så sandelig heller ikke, at det bliver nødvendigt..

NU synes jeg ikke jeg bør forklare mere, hvis du vil misforstå mere, så vær velkommen...

• #113   27. okt 2007
    CH, kvinde, 33 år .

Måske du skulle ha skrevet det sådan io starten for så var der IKKE noget at misforstå..

Og undskyld mig men jeg er ikke den eneste der misforstod det du skrev..

Jeg turde bare sige det..

• #114   27. okt 2007 Julie, jeg har nu bare lavet en gentagelse af det allerede skrevne, men tydeliggjorde det noget, så er det da fint..

• #115   27. okt 2007 Positiv i alle situationer i træningsøjemed? Også når det er en korrigering?

Helt ærlig, uanset om det er en unghund eller en voksen hund, så beder jeg den ikke pænt om at lade være med at bide fårene.

- Tilgengæld, er tilliden/samarbejdet først oprettet mellem fører og hund, så er det sjældent man skal korrigere en fejl mere end en gang. Mon ikke det gør sig gældende i mange henseender?

• #116   27. okt 2007 Ceterisbl.bl.
    Er du i stand til at svare ordentligt. Den tone finder jeg mig ikke i.
    Jeg kalder ikke alle dine skriverier for bavl, så hold lige tonen. Tak.

• #118   27. okt 2007 mener i så at hvis man tar hunden i nakkeskindet at det måske er direkte dyrplageri ?

Menvil da gi nogen ret i at hvis den en dag overfalder en person kan man ikke bare sige NEJ fy det må du ikke, hvad hvis den ikke slipper ?

Kommentér på:
Skæld endelig hunden ud.

Annonce