Skælde ud, ved indkald. {{forumTopicSubject}}
Hej igen alle hundefolkens.
Min venindes familie har en golden retriver og den er en smule ulydig, men er er ikke så underligt, for den bliver aldrig aktiveret, den får bare lov til at ligge og kede sig dagen lang...
Nå, men jeg prøvede at forklare min veninde, at når man kalder på sin hund og den ikke kommer, så må man ikke skælde den ud, når den så endeligt gør det.
Altså selvom den ikke kommer med det samme, gør hunden jo stadig som du beder den om. Ihvertfald skældte hun den ud, idet det faktisk gjorde, det den fik besked på.
Jeg sagde til hende, at hvis ikke hunde kom, når man kaldte, måtte man KUN skælde den ud, hvis man greb den på fersk gerning, derved mener jeg, hvis man enten kan fange hunde, uden at sige noget, eller hvis man kan gå hen og tage fat i den og så sige "KOM SÅ HER" eller lign. og så prøve at kalde den til sig igen, indtil det lykkes, så man kan slutte af med succes, så det er det hunden husker og ikke det negative...
Min veninde synes bare, at så får hunden jo lov til at tage røven på dig og gør ikke som du beder den om, før den selv har lyst.
Jeg kan godt se, hvad hun mener, men synes stadig ikke at man må skælde den ud, når den så kommer (langt om længe).
Hvordan forklarer jeg HVORFOR man ikke må skælde en hund ud, som først kommer længe efter man har kaldt på den og HVAD skal man så gøre, hvis ikke man kan fange hunden og tage den på fersk gerning?
Håber I kan komme med nogle gode svar, så jeg kan "dokumenterer" overfor min veninde, at det hun gør forvirre hendes hund...
På forhånd mange tak!
okt 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 149
det havde jeg nemlig gjordt med bamse..
mar 2006
Følger: 56 Følgere: 55 Hunde: 1 Emner: 209 Svar: 1.816
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.377
Giver dig fuldstændig ret.......og I kan se på Zifs profil hvad der sker når man gør det modsatte......!
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.377
mar 2006
Følger: 56 Følgere: 55 Hunde: 1 Emner: 209 Svar: 1.816
De gider jo ikke bruge yderligere tid på deres hund, end højest nødvendigt, eller hvad der passer dem.
De har helt sikkert en hund på deres principper, der bliver ikke taget hensyn til dens behov, udover at skulle i haven, have mad og vand.
Jeg gik flere gange ture med den, den elsker stranden, så der tog jeg den tit. Den blev helt vild, men var bare svær at kalde til sig.
Det er jo klart, når den er vant til at få skæld ud og når den så endelig kommer i vandet, så vil den da ikke tilbage og have skældud, det er jo logisk nok....
Skælde ud, ved indkald.