{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.693 visninger | Oprettet:

spørgsmål ang. køb af hvalp :) {{forumTopicSubject}}

Ja jeg var ude og kigge på hvalp idag, og INGEN hemmelighed at jeg er helt solgt!!!

Men køber ville gerne hvis hun kunne få lov til at få 1-2 kuld hvalpe på hende? og jeg kan jo selvfølgelig sagtens se det fra hendes side af.. altså hun betaler udgifterne ved det og det hele.. jeg vil stå som ejer på papirene og det :)?

Hvad synes i om det? fordele? ulemper?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørgsmål ang. køb af hvalp :)
  • #2   2. nov 2010 så ville jeg sige det var udstationering og ikke et salg ? hm ??

• #4   2. nov 2010 det ville jeg ikke gå med til

• #5   2. nov 2010 Ja dét er jo faktisk en ''undercover'' udstationering - Altså en ''delehund'' mellem opdrætter og dig..
    Jeg ville ALDRIG sige ja tak - Min hund, skal være MIN hund! :o)

• #6   2. nov 2010 Det er det man reelt kalder en udstationering og sætter man sig godt ind i tingene, så kan det være ne super ordning for begge parter. Jeg har gjort det flere gange og det har fungeret super.
    Det er korrekt at så betaler opdrætteren alle udgifter i forbindelse med hvalpene - men også de evt sundhedsundersøgelser hunden skal igennem, for at må bruges i avl og så plejer odrætteren at gik hvalpe til dig gratis, mod at få disse to kuld.

Fordele er at man som nybegynder får en hvalp som opdrætteren helst ville have beholdt selv, altså skulle man kunne regne med at få en god kvalitet. Desuden så har man en opdrætter tæt på, hvis der er noget man er usikker på. På den anden side, så skal man gøre sig helt klar at man kan "klare" at have en anden til at være så tæt på og have med bestemmen over din hund og ikke mindst så skal man være sikker på at man kan undvære sin hund i 2 x 10 uger

• #8   2. nov 2010 ja det er også det jeg tænker? altså hvor er jeg i mit liv om 2 år ved jeg jo ikke nu..
    og ja det var fordi det var en hvalp hun gerne selv vil beholde smiley

platugler - så du har gode erfaringer med det smiley

• #9   2. nov 2010 Jeg ville ikke dele min hund med andre - bare tanken om ikke selv at bestemme hvorvidt det skulle være en hyggehund eller om man skulle gå til udstillinger... Nej det ville slet slet ikke være noget for mig...

• #10   2. nov 2010 chine - ja den skulle nemlig ned til hende og føde og det..

men åhh. det er svært. er simpelthen så forelsket i hende smiley

• #11   2. nov 2010 Anita, du skal overveje om du er forelsket i lige nøjagtig dén hund, eller om det bare er tanken om en hvalp... Så vidt jeg kan læse har du først set hende idag, og helt ærligt - alle hvalpe er søde! Hvis jeg var dig ville jeg vente til der kom en hvalp der kunne blive kun min...

• #12   2. nov 2010 Det er nu almindelig brugt af opdrættere. Som opdrætter er det jo umuligt at kunne beholde en tæve fra hvert kuld, hvis man har mere end en avlstæve. Jeg kan godt se fordele ved det, og har man en kontrakt, så bør der ikke være noget i vejen for det. Men er man som hvalpekøber helt imod det, så find et andet sted at købe hund.

• #13   2. nov 2010 E hund: tæven er da ikke urolig over at være drægtig ... det er en ganske naturlig ting. Tæven kommer hjem til mig inden den føder og jeg er bestemt ikke fremmed. Hun er født hos mig og har levet sine første 8 uger - desuden så passer vi altid vores udstationeringstæver, hvis familien skal noget... netop for at de skal være helt trygge ved at komme hos os

Anita: ja jeg har super god erfaring med det... men jeg gør også hvad jeg kan for at skræmme evt interesseret, så jeg er sikker på at de er helt sikre i deres sag og ikke bare øjner en gratis hund. Det skal være nogen man føler man svinger rigtig godt med

• #14   2. nov 2010 Det lyder lidt underligt i mine ører. Hvordan kan man være sikker, at hvalpen (som sikkert ikke er 8 uger endnu) egner sig til avl om et par år, når den har alderen til det? OK, der kan da godt være en hvalp, som virkelig tegner godt, men derfor kan man da ikke være sikker på, at den som voksn fx har perfekt bid og er totalt racetypisk.
    Hvis jeg havde sådan en sikker viden, ville jeg da beholde hvalpen selv:-)

• #15   2. nov 2010 Du skal regne med, at hvis tæven står i dit navn, så er det dig, der skal erstatte hvalpene, hvis der bliver noget, og hende der inkasserer pengene for hvalpene.

Jeg ville aldrig gøre det på den måde i hvert fald. Skal man udstationere er det normalt at opdrætter enten får et par hvalpe, eller også at denne tager hunden hjem til et kuld hvalpe, hvorefter den helt og holdent er din bagefter, men hvalpene er opdrættet i opdrætters navn, ikke dit...

• #16   2. nov 2010 jeg tænker også lidt på at sige til opdrætter at jeg kan tilbyde et kuld hvalpe - og ikke mere smiley

ann sophie - ja det kan godt ske eg først har set hende idag.. og nej. jeg er typen der ikke kan se det søde i alle hvalpe.. så det har intet med det at gøre.. hun havde en skøn personlighed.. ikke for hvalpet men heller ikke for voksen.. virkede til hun var meget i harmoni med sig selv eller hvad man nu skal kalde det smiley

• #17   2. nov 2010 Lise-Lotte: det er jo et sats opdrætteren tager .... hvis en af mine viser sig ikke at leve op til DKK's og mine egne krav, så bliver den bare overskrevet til ejren, uden at denne skal betale noget. Så har det bare været det rene tab for mig

• #18   2. nov 2010 Jeg finder det ganske uacceptabelt at en opdrætter kræver sådan noget. Rent juridisk holder det ikke. Når en køber har købt hunde, kan sælger lave nok så mange krav, men de får intet ud af det. De holder ikke i en retssag, med mindre der er krævet en bod, hvis ikke købsbetingelserne er overholdt.
    Jeg ville aldrig købe en hvalp hos sådan en opdrætter. Så lad være med det. Jeg er sikker på du kan finde mindst lige så god og sød en hvalp et andet sted.

• #19   2. nov 2010 hvalpen er desuden 12 uger nu smiley

• #20   2. nov 2010 opdrætter ville selvfølgelig passe hende når jeg er på ferie så hun også kan føle sig tryg dernede..

tænker bare på hvordan reglen gælder? hvis nu hvalpene ikke er solgt når de er 12 uger er det jo pludselig længe jeg skal undvære hende.. eller får jeg hende så snart de er 8 uger :)?q

• #21   2. nov 2010 Platugler
    Du har den helt rigtige holdning, nemlig at man ikke skal avle på alt med 4 ben og evt. en hale, men at en hund man avler på skal kunne leve op til nogle krav, hos dig er det så DKK´s og dine egne krav. Hatten af for det.

• #22   2. nov 2010 hvad skal du gi' for hvalpen? skal give 3000kr.
    Hvor meget skal hunden udstilles? det er der ikke noget krav om? eller det sagde hun hvertfald ikke??
    Hvilke sundhedsundersøgelser skal hunden igennem før avl? dem der ligger til racen (dalmatiner) smiley

• #24   2. nov 2010 Jamen det lyder jo til at du har besluttet dig for at det er en god idé.. Men husk at den eneste der siger det er en god idé er platugler der selv er opdrætter og har hunde udstationeret og gør det rigtig fornuftigt (lyder det til).. Det er ingen garanti for at den opdrætter du køber hos er ligedan, så hav alt aftalt på forhånd så du ikke pludselig er fanget i en aftale du ikke var klar over konsekvenserne af...

• #25   2. nov 2010 6500 smiley
    selvfølgelig skal den udstilles men der er ikke snakket om hvor meget! smiley
    Jeg er lige ved at finde der hvor det står med de krav - men den er selvfølgelig væk nu smiley

• #26   2. nov 2010 Hvilken race er det?

• #28   2. nov 2010 Lise-Lotte: mange tak - for min race, har DKK kun avlsrestriktioner for HD og så et krav om en Good på en udstilling - dette er bestemt ikke nok for mig, så mine skal også være ok på Hjerte og spondylose og avlskåres

• #29   2. nov 2010 Er helt enig med Platugler og planlægger selv at gøre brug af udstationeringshunde. I det tilfælde, er hunden stadig min og der vil bliver underskrevet en udstationeringsaftale, så alt er klart. Efter x antal kuld eller x antal år, overgår hunden til udstationeringsfamilien.
    At udstationere giver mulighed for at bruge sit opdræt til noget. Jeg laver ikke hvalpe for at tjene penge, men for at lave cavaliere, der er så tæt på perfekte som muligt. Derfor er det vigtigt for mig, at jeg kan udvikle mit opdræt og bruge de hunde jeg selv har lavet. Jeg kan dog ikke have så mange hunde hos mig selv og derfor er udstationering perfekt!
    Selvfølgelig risikerer man, at hunden "ikke kan bruges", og so what? Som sagt er pengene ikke første prioritet i mit opdræt.

Pomrus: Jo, den holder fint i retten - hunden overgår ikke til anden ejer ved en udstationering.

• #30   2. nov 2010 Jeg har lavet en aftale, hvor den nye ejer får fuld ejerskab af hunden, og skal ikke betale noget for den. Jeg får så 1 kuld, om det bliver 1. eller 2. kuld, ved vi ikke. Men selvfølgelig betaler jeg alle udgifter og får alle indtægter (som regel er der ikke noget at tjene) og kan så vælge om jeg vil sælge dem alle eller tage en tæve hjem.

I hele perioden er jeg ikke ejer, og når aftalen er opfyldt, så stopper den der.

Er der noget galt i det, nej det synes jeg ikke.

• #31   2. nov 2010 det er som sagt dalmatiner!

sunshine - nej.. i tlf. snakkede hun om at HVIS jeg fik hvalpe ville hun gerne have første ret til at vælge..
    -det har jeg vurderet fordi jeg synes racen passer godt til det jeg ønsker ved en hund..

• #32   2. nov 2010 hvis den skal være fødemaskine hos dig syntes jeg bestemt ikke du skal betale for hunden
    Jeg ville aldrig flytte en tæve ved fødslen,,de tæver er meget følsomme og meget afhænig af den der har mest tillid til,,det vil stresse dem helt vildt at blive flyttet til et fremmede sted,,det ville være super synd

• #33   2. nov 2010 Hvad angår tæven op til fødsel, er jeg ikke nervøs. Mine udstationeringsfamilier skal ikke bo langt fra mig og hunden skal have et forhold til mig og mit hjem. Je har desuden en meget god race hvad angår temperament og moderskab. Hvis jeg vurdere, at en tæve er for nervøs/ustabil til at føde i mit hjem, skal hun slet ikke have hvalpe, for så opfylder hun ikke kravene til en cavaliers sind.

• #34   2. nov 2010 Sunshine, det er ganske enkelt. Hvis den valgte kombination ikke lever helt op til hvad jeg troede. Skal jeg så tage en hjem. Nej, så hellere at den får det perfekte liv som en sød og rar familiehund. Intet er givet i denne verden, vi prøver alle at gøre vores bedste, andet kan vi ikke. Men jeg satser da på at skulle tage en hjem.

• #35   2. nov 2010 Står der andetsteds det er dalmatiner? Så er jeg vist blevet midlertidigt blind, min fejl...

Men 6500,- for en hund der ikke er din?! Det er da forrykt i mine ører.. Hvis bare du går ind på markedet her på siden er der adskillige dalmatinere, også med DKK stamtavle, hvis det er vigtigt for dig, til samme pris hvis ikke billigere - og så er hunden din alene... Tænk dig nu godt om...

• #36   2. nov 2010 Jeanette: Jeg er ikke enig. Det er meget bedre for en tæve at føde hos en kompetent person i stedet for hos en pylret ejer, der ikke ved, hvad han/hun har med at gøre.
    Selvfølgelig er der forskel på tæver og det skal der tages hensyn til. Der er forhåbentlig heller ikke tale om, at tæven kommer et komplet fremmed sted hen. Den bør have en relation til stedet.

• #37   2. nov 2010 skal give 6500 kr. for den og så er den MIN! og 3000 hvis hun skal kunne lave hvalpe på den smiley

• #38   2. nov 2010 Okay på den led... Hvis det var mig, så betalte jeg de ekstra knaster smiley Men held og lykke med hundekøbet, uanset hvad du vælger at gøre...

• #39   2. nov 2010 hvorfor betaler du så ikke bare de 6500 ? og slut prut ?

• #40   2. nov 2010 har skam heller ikke noget imod og lægge de ekstra penge smiley ville bare hører folks erfaringer med det smiley

• #41   2. nov 2010 okay smiley det lyder bare som om i indlæget at det kom lidt som en overraskelse at opdrætter ville det smiley

• #42   2. nov 2010 Jeanette: der har du slet ikke ret .... ved en af mine tæver, var "ejeren" til stede ved fødsel nr to... hun var helt ligegald med ham, så det var bare hende og jeg der ordende det sammen

• #43   2. nov 2010 line- det kom også lidt som en surprise smiley men havde jo alligevel opsat mig på hun kostede 6500 smiley

• #44   2. nov 2010 ok
    nu har jeg bare fået emn del kuld iog mine tæver viger ikke fra min side,,går jeg ud et øjeblik panikker de selvom andre er ved dem

• #45   2. nov 2010 Jeanette: så tager du fejl.... hvis det er en person der udståler ro og ved hvad der skal gøres, så er det intet problem.

• #46   2. nov 2010 dervar vist også en der sagde det kunne stresse helt vildt

Men det erjo super...så må jeg jo være rolig:-))

• #47   2. nov 2010 ja okay smiley .. men held og lykke med den kommende lille ny smiley

• #48   2. nov 2010 Jeanette: Kunne det være fordi du udstråler ro og kompetence? Det tror jeg. Og jeg vil stå fast på at en tæve i fødsel har mere brug for en kompetent jordemoder end en hysterisk ejer.

• #49   2. nov 2010 Om 10 dage får vi hund nr. 2, en udstationerings tæve... Vi ser frem til et tæt samarbejde med opdrætter, og vi har fået en kontrakt vi synes tilgodeser alle parter... Vi må begolde tæven hjemme når (hvis) hun skal have hvalpe, eller vi må flytte med ud til opdrætter sammen med hunden... Vores tæve kommer til at være vant til at være hos opdrætter, da vi går til træning derude, og vi bor ca 2 km der fra... Så vi synes selvfølgelig det er alletiders idé... Men vi vil også kun gøre det på den måde, fordi der er en udførlig kontrakt og fordi vi kender opdrætter...

• #50   2. nov 2010 Maj-Britt: jeg er hlet enig... min kæreste har prøvet at blive ringet op af en dyrlæge, som han havde solgt en hvalp til. Tæven skulle nu have hvalpe og var i fødsel, men nu var dyrlægen gået i panik og kunne slet ikke finde hoved eller hale og skulle beroliges og tales igennem fødslen - dette var en ellers dygtig dyrlæge, men klappen gik simpelthen ned, da det var hendes egen lille prinsesse smiley

• #51   2. nov 2010 jeg har prøvet det samme med en hest jeg skulle købe. det skal siges at jeg nu har købt hoppen, men jeg valgte at den tidligere ejre ikke skulle have lov til at få føl på MIN hest, og det er mest af den simple grund at hvis der skulle ske hoppen noget ville jeg være fordærdelig ked af det, når det ingengang var mit eget ønske at få føl.
    og som flere skriver, er det jo ikke "bare" at få hvalpe..
    man kunne evt. lave en aftale med hende om at hvis du nogensinde skulle få lyst og tid vel og mærke til at lave et kuld kunne du kontakte hende, for ligsom du ikke ved hvor du er om to år, kan sælger vel heller ikke vide om hun har tid til hvalp på det tidspunkt?
    jeg synes du skal give de 6500 og så få en hund som KUN er din.
    Du skal alligevel have ros for lige at tænke godt over tingene, da mange sikkert ville falde for den billigere pris uden at tænke over konsekvens smiley

• #52   2. nov 2010 Hvis hun vil udstationere hunden skal du ikke give en eneste krone for den...men ja som de andre siger, betal det fulde beløb, det er ikke værd at spare 3500 kr og så undvære tæven når den skal have hvalpe.

• #53   2. nov 2010 ja ok...

Jeg syntes ellers jeg hver eneste gang sidder og tænkerm,,nu går det galt osv,,men ved jo helt klart hvad jeg skal gøre
    Har utallige gange siddet i tlf til dyrlæge eller endda nået derud fordi jeg var bange for de ikke kan føde og så vupti kommer det når jeg har ringet:-))

• #54   3. nov 2010 Og jeg vil lige vende spørgsmålet.
    Hvorfor vil du forære hundens opdrætter X-antal hvalpe for at spare 3500 kr.?
    Og jeg ville så aldrig nogensinde flytte min højdrægtige tæve for at føde uden for sit hjem!!! Uanset hvor ofte hun havde været gæst på stedet.

• #55   3. nov 2010 skriver jeg nogen steder at jeg vil det? Nej! Jeg spørger af ren nysgerrighed. De 3500 er nok ikke dem der skal gøre mig fattig.

• #56   3. nov 2010 Nu måtet jeg lige springe et indlæg eller 20 over - Men jeg bliver simpelthen nød til at knytte en kommentar.

For det første er en udstationering en rigtig rigtig god ting, for begge parter - Hvis det er en udstationering som den er normalt kendt blandt oprætter ( det du beskriver her, høre ikke ind under denne kategori )

Når det så er sagt så vil jeg sige at du lyder til at være alt for uerfaren til at tage i mod en udstationering og så lyder det til du har fat i den forkerte opdrætter....!

Det "opdrætteren" tilbyder dig, opvejer på ingen måder at du "bare" kan betale fuld pris og hunden er din!

Når det så er sagt så synes jeg da igen det er underligt at opdrætter ikke på forhånd har vist din en udstationering kontrakt/aftale - Hvor alle dine spørgsmål omkring hvem betaler hvad / hvor længe skal tæven være hos opdrætter etc. Man kan da slet ikke begynde at tænke over om det er interessant før man ved hvad sådan en aftale indeholder.

Jeg skal netop til at udstationere en super lovende han hvalp på 5 måneder, han er indkøbt fra ungarn specielt til denne familie. Da det både for mig og dem, vil være en fantastisk ide med en udstationering.

De har masser af hundeerfaring selv, og vil meget gerne udstille - De kender ikke så meget til racen og har derfor brug for at få hjælp til at vælge en rigtig god hund og så komme igang med at udstillie - dette kan jeg opfylde ved at "give" dem denne han - Som vi ved er lovende og vil komme langt indefor udstillng. Jeg vinder på det på den måde at jeg ikke kan have 2 hanner gående samme, jeg dækker alle udgifter der omhandler avl/avlsgodkendelse/arvelig defekter - Jeg har fuld avlsrettighed over hunden til den fylder 4 år ( hvor jeg så vil sørge for at tappe et par portioner sæd til frysning )

• #58   3. nov 2010 ja altså jeg så jo ingen kontrakter eller noget. Men hun sagde jeg skulle tænke over det og så fandt vi en løsning som var fair for begge. Så må tage ned og snakke med hende om hvordan vi gør det smiley

• #60   3. nov 2010 krumme. Det skal jeg nok huske smiley bare rolig. Jeg tror det ender med hun for lov at lave et kuld på hende og så er det det. Kan også se fordele i det for mig da hun jo så hjælper mig med at komme igang med udstillinger og sådan smiley

• #62   3. nov 2010 Krumme - det har du selvfølgelig nok ret i smiley

men noget helt andet er hun LIGE har ringet og sagt at hendes mand ikke synes det var en god idé med dele hund, fordi de havde rigeligt og se til. så det var enten eller smiley så 6500 så er hun MIN helt egen smiley

• #63   3. nov 2010 iben - ja men det er slet ikke aktuelt mere.. se oven over det du skrev smiley

• #64   3. nov 2010 ja smiley det er skønt. Hun er simpelthen så fin smiley

• #65   3. nov 2010 Tillykke med hende, når du får hende hjem....

• #66   3. nov 2010 lea mange tak. Der går ca. 14dage smiley skal lige være flyttet først smiley

• #67   3. nov 2010 super...tillykke:-)

• #68   3. nov 2010 Iben: jeg kender en del opdrætter der har brugt denne ordning og ingen har oplevet at det har været til skade for tæven og da slet ikke at de skulle aflives. Det er som om man slet ikke tror at vi opdrætter vil hundene det bedste - var det til skade for tæven, ville vi da aldrig gøre det.
    Det er fair nok at det ikke er noget man kunne ønskes sig, men det betyder altså ikke at det ikke kan være en super ordning.

• #69   3. nov 2010 Iben: Det er fint at du ikke ville gøre det, men derfor behøver vi jo ikke komme med skræmmehistorier.
    At du vil udstationere en han pga pladsmangel, er jo ikke anderledes end vi gør det samme med tæverne.

• #70   3. nov 2010 Chine: har du prøvet det, siden du kan udtale at de tæver der føder hos mig, ikke er trygge ??

Iben: ja historier du har hørt ... folk har hørt, men inden har oplevet det. Jeg vil vove den påstand at skulle der virkelig findes en tæve der er blevet aflivet pga den har ændret adfærd ved at føde ved opdrætteren, så burde denne tæve aldrig have været i avl, for så er den ikke mentalt ok.

• #71   3. nov 2010 Chine: så må jeg bare sige, at det må være en race eller individer med rigtig kedelig temperament og psykke .... vi har aldrig oplevet det og min kæreste har gjort det i rigtig mange år.

• #72   3. nov 2010 ved boxeren har vi bare aldrig set bagsiden af medaljen og de andre racer hvor jeg har hørt det brugt, har jeg heller ikke.

Sunshine - jeg kunne ikke være mere enig

• #73   3. nov 2010 Chine: det er da også lagt fra alle der kan fungere som udstationeringsværter .... så jeg gør rigtig meget ud af at "skræmme" folk ... pensler det hele ud og går kontrakten igennem.

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvilken race du kender, som reager så uheldigt på at være udstationeret

• #74   3. nov 2010 Har aldrig hørt om tæver, der reagerede negativt på at føde hos opdrætter...

Og ville ALDRIG overlade til nogen andre, at opfostre og præge hvalpe, der skal bære mit kennelnavn!

• #75   3. nov 2010 Jeg sige det samme som Sunshine - man kan ikke sige med sikkerhed at set skyldes udstationering.

men kan kun understrege at dette ikke er noget for alle ... hverken alle opdrætter eller alle hvalpekøber. Min skræk er at løbe ind i en der bare sænker ..YEEES, en gratis hund og så ikke lige tænker over konsekvencerne. Jeg kender nemlig en, som var ude og kigge på en hanhvalp og købte den - opdrætteren havde så også et andet kuld og deri var der en skøn tævehvalp og den forelskede hun sig i og underskrev en udstationeringskontakt på stedet, helt uden at overveje tingene og det fortrød hun bitterligt. Se dette er ikke den rigtige måde at gøre det på og bliver kun til sorg for alle parter

• #76   3. nov 2010 kan forstå der er MANGE fordele og ulemper :)! og som sagt var det ikke pengene der var et problem her. jeg var bare nysgerrig for at hører folks erfaringer ang. sådan et køb.
    og ja.. er faktisk glad for hun ringede imorges og sagde det var bedre jeg bare købte hende som min egen smiley

• #77   3. nov 2010 mange tak smiley
    det kan jeg godt forstå ! Hun er en snack!! smiley hehe.. regner med at jeg vil hente hende Torsdag i næste uge! og kan jeg sidde stille og vente? NEJ! jeg har bare faret forvirret rundt hele dagen smiley

• #78   3. nov 2010 ja og det synes jeg virkelig også tiden gør.. men alligevel er jeg faktisk stresset lidt lige nu! (skriver jeg og bliver siddende her). skal flytte i hus nu (får nøgler imorgen) og jeg har ikke pakket en skid endnu og jeg har ikke fået styr på tingene til hun kommer.. men når det nok.. arbejder bedst under pres smiley

• #79   3. nov 2010 jeg skal flytte fra Aalborg til "landet" (Aalborg øst)! hehe.. jeg kan bare slet ikke overskue at pakke alt mit lort! men glæder mig til det er overstået så der kan "slappes" af med puppy smiley

• #80   3. nov 2010 ja er sku nok bare nødtil og få en burka ! ellers tror de sikkert jeg er fra en fremmed planet :)! ej.. det er heldigvis ikke blåkildevej og der hvor der er ballade jeg skal bo.. skal bo på vilsundvej - det er meget familier der bor der så det er godtnok :)! hvor har I fået hus henne ?

ja hader pakning.. glæder mig bare til flytte mændende kommer og ordner deres del smiley

• #81   4. nov 2010 der har jeg også en veninde der bor smiley der er hyggeligt ude! Så det bliver da skønt for jer at komme til byen igen smiley held og lykke med jeres flytning smiley

Kommentér på:
spørgsmål ang. køb af hvalp :)

Annonce