{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.341 visninger | Oprettet:

Hun knurrede af min datter.. {{forumTopicSubject}}

Hejsa..

Har lige brug for at få vendt tankerne og håber nogle kan give lidt feedback.

Vi har tre hunde. Gamle Futte som er en lille dejlig fyr. Fiffi, som dette indlæg vil handle om, er en rottweiler blanding på 2½ år.
Balou er så den sidste lille hund i rækken.

Fiffi, som er 2½ år, og en normalt utrolig sød og rar hund er begyndt at blive noget vagtsom. Hun bruger store dele af dagen til at ligge og knurre af skaderne i haven, postbudet, skraldemanden osv. Hun er generelt meget venlig og glad for alle. Eller det var hun..

Nu knurre hun voldsomt hvis der kommer nogen, det stopper så snart vi siger slut og byder folk indenfor. For en måned siden kom skorstensfejeren og her virkede ordet slut ikke. Hun knurrede, rejste børster og viste ham hele tandrækken. Jeg lukkede så skorstensfejeren ind af en anden dør og da Fiffi faldte til ro, fik hun nogle kiks af den stakkels mand.

Det bliver værre og værre med hendes vagtsomhed. I går blev jeg faktisk meget overrasket. Mine børn på 4 og 6 år legede ovenpå, hundene var ved mig i stuen, min datter kommer ud fra værelset og er på vej ned at trappen, da Fiffi springer op. Stiler sig og knurre og rejste børster. Min datter bliver selvfølgelig forskrækket, men kalder på Fiffi. Fiffi skammer sig tydeligvis, men jeg er altså ikke sikker på andet end at hun havde bidt min lille pige, hvis ikke de stod i hver sin ende af trappen..

Hvordan pokker klare vi den. jeg vil ikke gå og frygte at min hund bider et barn, hverken mine egne eller andres. Jeg vil ikke lukke hundene fra børnene. Vi har hunde som en del af familien og de er selvfølgelig hvor vi er.

Fiffi har altid været meget utryg ved alt fremmed, men jeg syntes bare det var blevet så godt. Inderst inde kan jeg så godt se at hendes tydelige ytryghed med sænket hale, lavt hoved, og synken sammen, bare er blevet afløst af knurren, rejste børster og til tider blottede bisser.

Så måske er det slet ikke bedre, men præcis det samme bare med andre symptomer.

Er sådan i vildrede....

Louise


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hun knurrede af min datter..
  • #1   2. nov 2010 I allerførste omgang, synes jeg du skal tag forbi din dyrlæge og få tjekket at hunden ikke har ondt nogen steder. Hvis hun ikke har det, ville jeg måske nok begynde at overveje, om hun skal blive her længre. Som du selv er inde på, er det ikke rart at gå med tanken om, at hun pludseligt kan finde på at bide i et af dine- eller andre børn. Eller for den sags skyld i nogen der kommer på besøg.

  • #3   2. nov 2010 Nåh ja.. det glemte jeg jo lige..

    Fiffi har været ved dyrlæge til sundhedstjek, og jeg fortalte selvfølgelig om dette. Dyrlægen siger at hun bestemt ikke tror hun har nogen form for smerter. Hun er sund og rask og i rigtig fin form.

    Hun er en meget aktiv hund og bliver motioneret dagligt. Hun har desuden 3500 indhegnet have og vi laver en del sporarbejde for at stimulere hende.

    Det skal samtidigt siges at Fiffi har været vant til altid at der kommer gæster, både store og små. Jeg kan ikke på forhånd sige hvilke gæster hun vil knurre af, og bortset fra skorstensfejeren har hun aldrig fortsat efter de er kommet ind. Men er lykkelig for at der kommer flere hænder som kan kæle.

    Vores yderdør, er sådan en gammeldags stalddør, som kan åbnes i toppen. Når vi får gæster, åbner vi den altid i toppen først og byder velkommen, inden vi åbner hele døren. Alle som kommer her, hilser altså på os først og derefter på hundene. Dette har vi gjort for at vise at vi bestemmer hvem som må komme. Det er ikke hundenes ansvar. Da Fiffi var så utryg som hvalp, synes vi det var en god metode, folk fik så stukket en kiks i hånden og kunne aflevere den til hende, netop så hun blev glad.


  • #5   2. nov 2010 Hvad med hendes syn? Kan det være nedsat?

  • #6   2. nov 2010 jeg ville nok også kraftigt overveje at få hende tjekket ordentligt igennem, evt m røgten og ja synet (m henblik på episoden m din datter, er det som hun ikke ku se det var hende)

  • #7   2. nov 2010 uanset om hunden har ondt eller ej har hunden tydeligtvis ikke det bedste sind uanset kønsmodenhed eller ej er dette ikke sund opførsel

    jeg havde aflivet hunden inden den skader nogen for alvor
    hunden har det tydeligvis ikke godt så jeg ser ihvertfald ikke nogen adfærdsbehandler for alle hundenes problemer som nogen hunde har idag
    man kan aldrig stole på sådan en hund


  • #8   2. nov 2010 anne

    det bekymrer mig sådan set ikke om hunden har store smerter eller ikke det er ikke pointen
    pointen er har hunden et ordentlig nervefast sind ville den ikke reagere med så voldsomme trusler når den tydeligvis ikke er blevet gjort ondt på nogen måde

    jeg har selv en hund med gigt og har været igennem meget men han ville da aldrig reagere på den måde uden nogen havde gjort ham ondt gentagne gange igen fordi han er nervefast


  • #9   4. nov 2010 anne
    jeg er enig med dig langt hen af vejen
    jeg er dog ikke enig i at det er ok for en hund og reagere som den gør på mennesker som ikke har gjort den noget som helst kunne forstå hvis de havde kommet til og gøre noget så hunden får ondt men det er vidst ikke det som er tilfældet her.

    måske er det bare mig men jeg synes man sætter hundes problemer idag mí bås og at de skal til adfærdsbehandler for problemer
    hvor jeg savner lidt den gammeldags måde at hunde som ikke bliver gjort fortræd bliver oftest aflivet hvis de viser sig at man ikke kan stole på dem.

    jeg ville ikke tøve med og aflive en af mine hunde hvis de begyndte på den slags og jeg så en forværring i adfærd da jeg ikke ville stole på sådan en hund og dens reaktion
    men selvfølgelig vi er alle forskellige og har ret til hver vores holdning


Kommentér på:
Hun knurrede af min datter..

Annonce