{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.250 visninger | Oprettet:

Knurrede af hvalp {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige haft en meget underlig oplevelse med Mickey, min rulabber.

Havde været ude og gå med Laddie, min sheltie. Lige når vi er ved at være hjemme, møder vi en 5 mdr gammel tæve dværgpuddel. Laddie leger lidt med denne, som logrer med halen og er meget glad. Vi møder en anden, hvor hans dansk svensk gårdhund også kommer ud og leger med. Da vi står næsten ved min hoveddør, vil jeg også hente Mickey, så den lille hvalp kan møde så mange forskellige hunde og Mickey er forholdsvis rolig.
Han kender rigtig godt den dansk svenske gårdhund.

Da han kommer ud, starter han med at knurre og knurrer endnu mere, da han kommer hen til den lille puddel. Da han forsætte, til trods for at hvalpen gladeligt logrer med halen, smider jeg Mickey ind, da damen blev utryg.

Da hun gik videre, står jeg og snakker med manden, som har den d/s gårdhund og han forstod heller ikke lige hvad der skete, for Mickey havde aldrig knurret af hans hund.

Mickey kan ikke med intakte hanner, men dette var en hvalp og tæve, så forstår det simpelthen ikke.

Vi er desuden lige kommet hjem fra en tur i hundeskoven, hvor Mickey faktisk hilste på en han unghund med et rigtig godt hundesporg og der var faktisk ingenting.

Så igen, sidder jeg med et kæmpe spørgsmålstegn over hvorfor han knurrede af hvalpen.... ?
Nogen, der har nogen gode bud, så jeg ved hvordan jeg evt skal håndterer sådan en sitaution en anden gang, selvom jeg selvfølgelig håber at det ikke gentager sig...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knurrede af hvalp
  • #1   29. jan 2010 Som jeg kan læse det, knurrer han allerede inden han er helt henne ved hunden??

    For mig virker det som om han er utryg ved situationen, og selvom du mener det godt, bliver han presset til at komme tættere på hunden, hvilket han bliver mere utryg af.

    Eller læser jeg din tekst forkert?


  • #2   29. jan 2010 Jeg læser det også som om han er utryg.
    Nogle pudler kan blive misforstået på grund af deres ranke holdning, så måske kunne diin hund ikke rigtig læse den?


  • #3   29. jan 2010 En veninde var også inde på at pudler kan være svære at aflæse... ?



  • #4   29. jan 2010 Det oplever jeg også en sjælden gang imellem med Nala. Tror hun bliver utryg/irriteret over nogle hvalpes volsomme måde at være på. Dem hun knurrer af hopper som regel rundt som en skoldet skid og op i hovedet af hende uden nogen form for selvkontrol. Dem kan hun godt finde på at knurre af.
    Jeg læser det også som utryghed..


  • #5   29. jan 2010 Han blev ikke tvunget hen til hvalpen, men gik selv derhen og knurrede mere.
    Men jeg forstår ikke hans reaktion, da en hvalp ingen trussel udgør.

    Men jeg håber at det var en engangsoplevelse..


  • #6   29. jan 2010 Det kan jo være så meget smiley
    Ikke alle hunde kan lide hinanden. Malou er også lidt sær. Og knurrer hvis hun ikke gider dem, også selvom hun har trukket alt hvad hun kan for at komme hen og hilse.
    Det kan jo ogås være en form for opdragelse overfor hvalpen.

    Men vi kan jo alle kun gætte smiley


  • #7   29. jan 2010 Christina:

    Tror også bare at jeg må lade den ligge... smiley Mickey er enorm sær...


  • #8   29. jan 2010 Ikke alle voksne hunde er ubetinget begejstrede for hvalpe!
    Og en knurren er jo ikke andet end en oplysning om, at man ikke er oplagt til spøg og skæmt.

    Vores gamle Schæferhanhund ønsker sig vinger, når huset er fuld af hvalpe og han knurrer hele vejen forbi dem, men han kunne aldrig drømme om at gøre dem fortræd, selvom han sommetider irettesætter en frækkert, der ikke tager hans verbale trusler alvorligt.

    Det er en myte, at voksne hunde pr. definition æææælsker alle hvalpe, men de udviser som oftest en vis overbærenhed.


  • #9   29. jan 2010 Ja. jeg tror heller ikke du skal gå så meget op i det. man må bare accepterer at de ikke gider alle hunde.
    Malou er også enormt sær. Hun gider kun dem hun selv lige har lyst til. Resten knurrer og rejser un børster af. Også selvom det er hende der opsøger dem.


Kommentér på:
Knurrede af hvalp

Annonce