{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.746 visninger | Oprettet:

Blevet meldt til politiet {{forumTopicSubject}}

Jeg gik med Omega den anden dag, da der som så ofte før kommer en lille hund farende op i hovedet på ham..
Ejeren ku` selvfølgelig ikke kalde den til sig.. Jeg bedte hende om at få fjernet sin skod-hund og det er hun åbenbart blevet så fornærmet over, at hun har meldt mig for ikke at ha` mundkurv på Omega.. .
Så nu kommer der en betjent og skal se stamtavle m.m..

Total idiot !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blevet meldt til politiet
  • #1   23. okt 2010 Der sker ikke noget.. Det er bare for lavt sys jeg. Har mødt hende masser af gange og der har hun ikke ringet til politiet. Hun har udelukkende ringet fordi jeg sagde som jeg sagde og fordi hun var flov over ikke at ha styr på sin hund. Så trækker man lige panser-kortet.. flot

  • #2   23. okt 2010 Okay, ja men sjovt nok gjorde den "lovlydige borger" ikke noget ved det før hun selv havde gang i nogrt ulovligt.. Det irriterer mig helt vildt !

  • #3   23. okt 2010 Præcis..

  • #4   23. okt 2010 Ja det gør det.. Men hvis jeg ikke havde tavle på ham, ku det ødelægge en masse for mig, selvom jeg ikka havde gjort noget forkert eller ulovligt.
    Det er derfor jeg er pissed..


  • #5   23. okt 2010 Det er en meget lav opførsel af hende med den lille hund. Det er sjovt at folk med små hunde ikke synes det gør noget, at deres lille hund spæner hen til andres. For de gør jo aldrig noget. Det faktisk de små der tit er de mest hidsige. . . specielt terrierne.

  • #6   23. okt 2010 Ikke at jeg synes huns skal melde dig - en forklaring kan måske være, at du kalder hedes hund for en skodhund? Lige det punkt hvor det gør mest ondt?

  • #8   23. okt 2010 Det er da overhovedet ikk iorden at hun melder ham..! Og jeg synes det er flot du kun kunne nøjes med at kalde hendes hund for skodhund.. jeg var blevet tosset hvis det var mig..;)

  • #9   23. okt 2010 Da jeg havde Buller oplevede jeg tit at små hidsige terrier kom stormende hen til ham, fordi deres ejere ikke kunne kalde dem til sig. Heldigvis var Buller en meget tålmodig hund, og han gjorde dem aldrig noget. . . jeg tænker bare på den dag de måske møder en listehund. Der var specielt et par der gik mig på nerverne. De havde 3 små hidsige hunde, og en stor labrador. De gik aldrig med dem i snor, og første gang vi mødte dem, hoppede labradoren på Buller fordi de 3 små gejlede hinanden op. Jeg gik med Buller i snor, og fik af vide, at jeg da bare kunne have taget snoren af Buller. Gu vil jeg ej, der er en grund til at jeg gik med ham i snor lige netop der. Der var stor trafikeret vej i nærheden + en sø, og han var altså noget af en vandhund.

  • #10   23. okt 2010 De eneste små hunde jeg har mødt og som ikke har været hidsige har ikke været terriere. . . der af mit udsagn smiley

  • #11   23. okt 2010 Anne P: Nøj hvor har du mange fordomme. så nu er alle listehunde sultne store kamphunde der vil æde alle små der kommer..

  • #12   23. okt 2010 Anne p: hov hov hov, jeg er altså ejer af en lille hund og jeg er sjovt nok træt af, at store hunde altid skal fare over og hilse på Chicco, det er som om ejerene ikke tror der sker noget fordi at det er en lille hund, og jo der kan bestemt godt ske noget, for Chicco er ikke god til hanhunde og han blæser på hvor store de er.

  • #14   23. okt 2010 Jeg har ikke fordomme, jeg fortæller bare om mine oplevelser. . . og så ville jeg ønske at folk ville forstå deres hunde noget bedre, og respektere andre hunde ejere. Det er et generelt problem som man ikke kan sætte i en boks.

  • #16   23. okt 2010 Vi er faktisk enige. . . det gælder for os alle, at vi ikke kan lide at blive mødt af løse hunde som ejerne ikke kan kalde til sig. Så hvis nu vi hver især gad tage hensyn når vi ser andre komme imod os. . . . så ville det ikke være et problem smiley

  • #18   23. okt 2010 Det gælder både dem med små hunde, listehunde og almindelige store hunde.... For hvis I spørger mig så synes jeg det er dybt godnat at forbyde listehundene. . . det er mere ejerne der skal forbydes.

  • #20   23. okt 2010 Anne P - jeg synes også det er hammer irriterende at gå i skoven med mine små hunde, og sde Store hunde kommer farende i hovedet på mine og ikke gider lade dem gå, selvom de har gjort det klart for dem at de ikke gider dem!!!!


    Godt du ikke kom i knibe med din race :))


  • #21   23. okt 2010 Det handler om at tage hensyn :o) Det er der en del mennesker der glemmer hverdag. Hvis alle tog hensyn, ville der ikke være episoder trådstarter har oplevet.

  • #22   23. okt 2010 Anne - se det har du ret i, men det gælder både små og store

  • #24   23. okt 2010 Når jeg siger det handler om at tage hensyn, så mener jeg at det gælder for alle! Ikke kun små hunde, ikke kun listehunde, ikke kun store hunde. . .ALLE!
    Men det er sjovt som jer med små hunde i den her tråd farer op i en spids, når der er nogen der siger en mening om de små hunde. For de kan sku være irriterende. . . lige så vel at store hunde, listehunde osv. . . . kan være irriterende. Tag hensyn og vis hensyn, så undgår I det bøvl.


  • #25   23. okt 2010 Anne p: her er et citat fra dig: CITAT: Det er sjovt at folk med små hunde ikke synes det gør noget, at deres lille hund spæner hen til andres. For de gør jo aldrig noget. Det faktisk de små der tit er de mest hidsige. . . specielt terrierne. Citat slut.
    Er det ikke fordomme????
    Basse: ja 2 sjæle 1 tanke;-)


  • #26   23. okt 2010 Betina L: Nej Betina L. . . det er fakta. Terriere er generelt nogle små hidsig propper. Den race du har er en cavalier, og de er ikke nogle hidsige nogen. Tværtimod, så er det en race jeg godt kunne finde på at anskaffe mig næste gang jeg skal have hund igen, fordi den er nem, glad og fuld af liv.
    Og så synes jeg lige I skal tage at få den rigtige sko ud af sengen her til morgen. I er træt af fordomme over jeres små hunde, vi er træt af jeres fordomme overfor vores store hunde.Ergo, fej for egen dør før I fejer for andres smiley


  • #27   23. okt 2010 Mikala: Nej netop, hvordan tror du at os med store hunde har det, når jer med små hunde spyder diverse fordomme efter os?

  • #28   23. okt 2010 Mikala. . . så synes jeg du skal tage at gå på menneskekender kursus. . . For jeg kan lige så godt lide små hunde som jeg kan lide store hunde. Jeg ville bare ønske at ejerne af de små hunde (i hvert fald mit område) ville tage at få mere styr over dem, så de ikke render hen til os andre.

  • #29   23. okt 2010 Den her diskussion er lukket for mit vedkommende. . . for jeg har ikke fordomme mod nogle dyr. Det jeg har sagt her, er mine oplevelser ude i skoven da jeg havde Buller. At I tager det som fordomme er jeres eget problem. . . . ikke mit.

  • #30   23. okt 2010 Anne p. dejligt at du kan lide Cavalier og din beskrivelse af dem passer til dels. Men ved 2 års alderen kan der godt komme kønsaggression med hanhundene. Og selvom at de ser yndige og uskyldige ud, er de dominante og kloge. Chicco elsker at stjæle andres kødben og lægge sig oven på dem mens han gnasker sit eget færdigt og gud nåde trøste dem der forsøger at stjæle hans.

  • #31   23. okt 2010 Jeg synes simpelthen at det er så PINLIGT hvis min hund generer folk, og jeg kan slet slet ikke forstå at der findes folk der synes at det er den anden persons skyld når det sker.

    Jeg håber at politiet kontakter hende bagefter og beder hende holde sin hund i snor og lærer den at lystre.


  • #32   23. okt 2010 Ikke særligt fedet at hun har meldt dig til politiet fordi hun ikke har styr på sin egen hund... Håber hun efterfølgende får en henvendelse om fremtidigt at holde sin egen hund i snor....
    Jeg villle nok have kaldt hendes hunde for noget der var værre end "skodhund" hvis den var kommet rende hen til mine 2 hunde, som altid er i snor!!

    Dejligt at man hører og læser at politiet er begyndt at tjekke op på de anmeldelser om evt. ulovlige hunde, som de modtager smiley Dette ser jeg som det positive i denne historie *S*


  • #33   23. okt 2010 Jeg må indrømme at de terrier af små hunde jeg har mødt har været så fandens lalleglade, inkl. min egen - har ALDRIG mødt en aggressiv en. :o)

    Men jeg er jo så heldig at jeg sjældent møder løse hunde, og de sjældent stormer hen til mine :o)


  • #34   23. okt 2010 indrømmer min hun er en lille hissig prop ,,,men dermed sagt alle trerrier er det den syntes jeg ikke om ..jeg arbejder meget med min da vi bor som vi gør ..men hun kan altså bare ikke lide større hunde ,,jeg melder da ikke nogen for át deres hund løber hen til min men det er bare ikke så fandens smart fordi hun går til angreb på dem ...og hun vil jo ikke have en chance mod en stor hund så som regel tager jeg hende op ,,men har da været ude for jeg har gjort det hvor jeg var ved at blive væltet af en amstaff blaning som hoppede op af mig nu havde jeg gudskelov min kærste med så han kunne nogenlunde holde den nede ind til ejeren fik snøvlet sig sammen til at komme og hente hunden

  • #35   23. okt 2010 Anne -det er ikke så lidt fordomme du har gang i i dag;o)

    Terrier er altså ikke pr definition små hidsige sataner. Måske dem i dit område er det skal jeg ikke kunne sige. Men vi har haft cairn terrier og noget JRT/et-eller andet-blanding, jeg har en veninde hvis mor opdrætter cairn, og kender da faktisk en del små terrier.
    De er altså ikke små hidsige bæster -en del terrier bakker ikke af for et slagsmål, skulle nogen lægge op til det.
    Men såfremt der ellers er tale om en almindelig velopdragen terrier, er den altså ikke anderledes end så mange andre hunde.
    Den er sjældent nem at lære et helt sikkert indkald, men det er jo en anden sag


  • #36   23. okt 2010 hvis i nu læste alle anne p's indlæg vil i se hun ikke som sådan mente ALLE små hunde men dem hun har mødt. og genrelt bare vil have folk har styr på deres hunde store som små

  • #37   24. okt 2010 Suzy: så må du nok begynde at komme lidt mere ud. Sikke noget fis at fyre af.

  • #39   24. okt 2010 Hvorfor er det en omgang fis Suzy fyrer af?
    Fordi I har små hunde ?

    Helt ærligt det kunne lige så godt have været mig, for jeg har rent faktisk heller ikke mødt ret mange små hunde, og dem jeg havde mødt kunne lige så godt have været aggressive - det har de heldigvis ikke været, men man ved aldrig.

    Det er en gang fis at i 2 kan udtale jer om hvor meget Suzy kommer ud!!


  • #40   24. okt 2010 Om jeg har stor hund eller ej, er det sgu da noget fis at fyre af. Personligt elsker jeg alle hunde. Og alle hunde kan da være aggressive, store som små og det kan der jo være mange grunde til, som f.eks. angst, usikkerhed og eget køns aggression, men inden bagved gemmer der sig sikkert en fantastisk hund.
    Det jeg vil sige er, lad dog være med at generalisere.


  • #41   24. okt 2010 Jeg er da den lykkelige ejer af en lille skøn Cavalier, som bestemt tror han er Rottweiler når han møder andre hanhunde, store som små... Og uden tvivl er han bossen over de store her i huset... Og må da også sige at jeg mest har mødt små sure sataner... Hvor forskellen så ligger fra min til deres er at jeg ikke tillader denne opførsel, men oftes ser jeg bare ejere stå til eller grine af deres små hunde mens de flejner totalt i snoren...

  • #42   24. okt 2010 Monica - Hvad lukker jeg ud ?
    Gider du læse hvad jeg skriver ?????!
    Lidt længere oppe står der faktisk at jeg aldrig har mødt en aggressiv lille hund, men det betyder sgu'da ikke at aggressive ikke findes, og hvorfor skulle Suzy sidde og lyve om det ?

    Jeg synes du piver temmelig meget!


  • #43   24. okt 2010 Monica - Du skriver at hun skulle mere ud, og at det er en omgang fis hun fører af.

    Nej, jeg kan også se at det indlæg der er skrevet til dig, er meget svært at tyde smiley
    Det er jo ikke fordi tingene står meget direkte.

    Suzy generalisere da heller ikke, hun skriver ud fra EGEN ERFARING!


  • #44   24. okt 2010 Tælle en cavalier som en lille hund? I så fald mødte jeg i fredags sådan en, som var super venlig både overfor mig og de andre hunde. Og sådan er alle de cavalier'er jeg har mødt faktisk.

    Jeg har heller aldrig mødt en hysterisk cairn -som tidl skrevet, er jeg helt klar over at de sjældent takker nej til et slagsmål hvis andre lægger op til et, men det er jo ikke det samme som at være agressiv. Dem jeg kender er venlige små hunde med ild i r*ven.

    Jeg har da mødt hysteriske små hunde -men har altså osse mødt ditto store hunde. Der bliver de blot oftest kaldt agressive, hvor de små bliver kaldt hysteriske.
    Med ordentlig opdragelse, er små hunde altså osse bare hunde... hverken mere eller mindre hysteriske end alle andre hunde...
    Og der findes skam masser af små-hundeejere der opdrager deres hunde


  • #45   24. okt 2010 Michelle. Lige præcis og jeg er en af dem:-)

  • #46   24. okt 2010 Nu tager I jer eddermanme sammen herinde. Den her tråd har kørt i 3 dage nu, og det er ved at være for langt ude! Suzy og jeg SKRIVER UD FRA EGEN ERFARING!! Så fat det dog!! Det er sku en værre gang hønsegård herinde, og også en grund til at jeg ikke gider deltage i debatten så ofte. Folk hetzer ret hurtigt herinde.

  • #47   24. okt 2010 Monica: Jeg deltager heller ikke. . .men desværre kan man ikke tage den der abonnere knap af emnet, så jeg bliver ved med at få notits. Men helt ærligt. Drop den her diskussion. Lige nu handler det bare om hvem af jer der får ret, og der er ingen af jer der tilsyneladende vil give jer, så stop da!! Det er en hel børnehave den her tråd.

    Husker du mange tråde med mig?? Jeg husker overhovedet ikke dig. . . jeg tror du forveksler mig en anden, for det er MEGET lang tid siden jeg sidst har deltaget her. . . . .

    Men kort og godt, jeg OMTALER DE SMÅ HUNDE UD FRA ERFARING, OG UDFRA DET JEG SER I MIT OMRÅDE, OG DER ER SMÅ HUNDE (SPECIELT TERRIER) RET HIDSIGE.. .. . . Så vær venlig at læse det HELE af det jeg skriver før I kommer med en konklusion om mine såkaldte fordomme. Som jeg skrev længere oppe, så har jeg INGEN FORDOMME MOD NOGEN DYR. Jeg ønsker bare, at alle ejere ville lære at forstå deres dyr noget mere, og give dem den rette træning. Så undgår vi det her pjat


  • #48   24. okt 2010 Nu har jeg selv (eller, hun bor hos min mor) en lille Jack Russell Terrier og hun er, som racenavnet siger, en terrier .. Dvs. hun er speciel, egenrådig, og er ikke bange for at røve "røvhul" af folk, hvis hun mener at du har overtrådt hendes grænse .. Ja, hun kan sagtens være en gimpe ..

    I realiteten er hun egentlig udmærket opdraget, men det ryger lidt ud af vinduet når der kommer gæster, for hun bliver simpelthen så GLAD når der kommer mennesker, så de skal kysses og pusses og nusses og kysses lidt mere ..

    Bella ryger ALDRIG i hovedet på nogen som helst og hun er altid i snor ..


  • #49   24. okt 2010 Røve = Råbe (;

  • #50   25. okt 2010 *Monica* Med de skønne hunde smiley

    Du er da kun ude på ballade hva`?
    Hvorfor er det du skaber dig over, at folk har fordomme og genereliserer, når du sidder og gør nøjagtigt det samme?

    Du er da til dato, den mest spejlblanke person jeg har hørt på...


  • #51   25. okt 2010 Jeg ved ikke lige hvad rødne betyder?

    Det er altså okay, at du siger din mening, men andre må ikke? Hvis ikke selv du kan høre den er gal, så må jeg da på det kraftigste anbefale dig, at søge noget hjælp.. tosse


  • #52   25. okt 2010 Okay, så det et ord du selv har fundet på..?
    Nej, helt iorden, har også fået sagt det jeg sku`, forsat god mandag..


  • #53   25. okt 2010 Sys` det er lidt sjovt, at du prøver at svine mig til, med et ord, du ikke kan stave til..
    - Og tak, mener også selv min input var fornuftigt..


  • #55   25. okt 2010 Ja, de har været her mens jeg har været på job. Han ringede da han stod uden foran min dør. Vi aftalte faktisk at han sku` ha` været kommet om lørdagen mellem 10.00 og 15.00, men har ikke hørt fram ham siden..

Kommentér på:
Blevet meldt til politiet

Annonce