{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.418 visninger | Oprettet:

Er blevet meldt for dyrplageri?? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg fik i dag besøg fra Dyrenes Beskyttelse da en af naboerne (går jeg udfra da Møffe kun har været i haven), har meldt mig for dyreplageri.
Møffe blev jo i lørdags trampet ned af en hest, og nu halter hun voldsomt og er temmelig sølle at se på. Af samme grund kommer hun kun i haven, nogen gange om dagen 5 min af gangen.
Hun har self været til dyrlæge, er på smertestillende osv.

Men DB kom jo så fordi de havde fået at vide at hun havde det rigtig skidt og jeg bare lod hende gå ude og ikke gjorde noget ved det...?

Synes da det er fint at de er opmærksomme, men de kunne sq da godt lige have spurgt mig hvad der er galt før de melder mig, så havde de da fået en forklaring.
Øv jeg er sur.

Men kunne jo heldigvis bevise at der bliver taget hånd om hendes skader.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er blevet meldt for dyrplageri??
  • #1   18. jun 2007 Iih folk har sgu så travlt indimellem.. selvfølgelig er det godt de er opmærksomme men altså... de må da kende dig lidt hvis I er naboer, så de kunne ha snakket med dig...

  • #2   18. jun 2007 Okay, jeg tror også at jeg var blevet noget overrasket hvis det var sket for mig!!

  • #3   18. jun 2007 Ej din stakkel.. hvad fanden bilder de sig ind, de kunne da godt have spurgt dig inden de ringede til dyrenes beskyttelse


  • #4   18. jun 2007 jeg kan godt se at det ikke er sjovt for dig at få besøg, men jeg synes det er dejligt at se at DB reagerer så hurtigt. Sæt nu det var en hund der ikke havde så ansvarsfuld en ejer som dig.

    HURRA for Dyrenes beskyttelse.


  • #5   18. jun 2007 og så lige GOD BEDRING til din hund, håber snart den bliver frisk igen:O))

  • #6   18. jun 2007 ja hvis det er naboer må de da kunne se at det er i løbet f kort tid hu er blevet så dårlig!! og så kan de da regne ud hun har æret udsat for noget, men nok ikke fra dig, for du ville vel have gjort et fra starten næsten.. ih altså..

  • #7   18. jun 2007 det er godt nok gået hurtigt.. bor dyrenes beskyttelse i samme by som dig???

  • #8   18. jun 2007 kan da godt se at de ikke er særligt fedt at blive meldt... (specielt når din hund har haft en grim ulykke..og ikke er vanrygtet...)
    men jeg må da sige at jeg er positivt overrasket over at de reagerere så hurtigt...og min holdning er helt klart, hellere en gang for meget, end en gang for lidt....du kan jo glæde dig over at din naboer åbenbart er dyrevenner...der ikke ville tillade den slags...men selvfølgeligt undre dig over at de ikke er kommer og spurgt dig...før en anmeldelse...


  • #9   18. jun 2007 De var såmænd meget søde, og undskyldte osse ulejligheden, da de andt ud af hvordan det hang sammen, så ingen klager over DB.
    Men helt ærligt, mine naboer har selv hund (der aldrig kommer uden for haven og står og gøer flere gange om dagen grrr), så de ser mig normalt flere gange om dagen ude at gå med Møffe. Og de har ofte set mig med Møffe i bilen og ved hun normalt altid er med mig overalt.
    Men ved self ikke med sikkerhed det er dem. Men de er jo de eneste der kan se ind i min have.


  • #10   18. jun 2007 Ja, jeg synes da også det er kanon, at Dyrenes Beskyttelse reagerer så hurtigt..

    Men synes da også godt at din naboer lige kunne spørge dig, hvad der var i vejen med hunden, inden de begynder at anmelde dig...

    Og så god bedring til staklen ;o)


  • #11   18. jun 2007 Der bor en repræsentant ikke så langt fra Varde ja. Men de er faktisk rigtig søde til at komme hurtigt ud når der er noget.

  • #12   18. jun 2007 okay, troede ikke de kom så hurtigt, men det er da godt..
    troede de havde for meget at se til...

    og god bedring med vufferen


  • #13   18. jun 2007 Så længe du har rent med i posen så er der ingen skade sket. Selvfølgelig er en skramme på ens húndeomsorg en alvorlig streg i regningen, men glæd dig over klagen er aldeles ubegrundet.

    Hvis du ved hvem anmelderen er, så tag en snak med dem, om at de lige tager kontakt til jer først, inden de laver en anmeldelse. De har måske ikke tænkt over at det egentlig var den bedste løsning. De har forstyrret DB og de har andet at se til.

    Men når alt kommer til alt, så er det da glædeligt at DB tager det alvorligt og at det heldigvis var ubegrundet.


  • #14   18. jun 2007 Smadder godt - de er da velkomne her ;O)
    Rigtig god bedring til Møffe


  • #15   18. jun 2007 så er jeg ved at være klet ned igen hehe... Synes da osse det er rigtig godt at DB tager sig af det, men nøj hvor blev jeg altså sur og nok osse lidt ked, når nu man ved at man gør alt for at hun har det så godt som muligt, når hun nok har det nogenlunde som om hun var blevet kørt ned af en damptrommel.
    Havde nok ikke lige regnet med at jeg nogensinde ville blive meldt for sådan noget.

    Men nu har Møffes snorken da fået smilet frem igen:o)


  • #18   18. jun 2007 Nej hvor er det sygt..

    Det giver da INGEN mening ikke at snakke med dig og prøve at få en forklaring inden man sætter en masse i gang.
    Det er spild af resurcer..

    Håber den lille basse kommer ovenpå igen så hurtigt som muligt.
    Det skærer en i hjertet når ens lille hund er syg, eller kommet til skade.


  • #20   18. jun 2007 Diana: Det var da en underlig opførsel fra damens side:oS
    Men ja, har jo ikke noget at skjule, og de var rigtig søde dem fra DB. De så sundhedsbog, kiggede på Møffe (og hun fik da lige lidt trøst fra dem osse hehe), og ellers fik vi bare en lille snak.
    Var bare så skuffet over at naboen ikke lige havde kontaktet mig først. Men du har jo ret, det er rart at vide at de reagerer hurtigt.

    DFFD: Ja det kunne da være sjovt at finde ud af hvordan de ville reagere på sådan et brev, og samtidig kunne det måske få dem til lige at tænke sig om en anden gang:o)


  • #21   18. jun 2007 Self kan man ikke bare gå udfra at fordi ejeren siger det, så har hunden det godt. Men nu har jeg boet her med Møffe i næsten 4 mdr. De ser hende næsten dagligt og har før rost hende fordi hun er blevet sådan en glad og aktiv hun, og hendes pels er blevet rigtig fin (sådan var hun ikke da jeg fik hende). Ellers snakker jeg sjældent med dem, men ser da osse deres hunde ofte.
    Når så min hund fra den ene dag til den anden, halter voldsomt, kun bliver luftet i haven i et par min ad gangen, og er helt sløv, ville jeg da ikke straks tænke vanrøgt, men spørge ejeren om der var sket noget med den.
    (og så melde hvis jeg stadig var usikker på om den havde det godt).
    Og er slet ikke sur over at DB har være her. Som sagt mener jeg selv jeg passer min hund godt (og de var jo enige), men mere chokeret over at de har meldt mig og ikke engang har gidet sætte sig ind i omstændighederne først.


  • #23   18. jun 2007 syntes det er super fint, at folk holder øjnene åbne, og tør gøre noget ved sagen. ENDELIG, må man sige. MEN MEN OG MEN..

    Man kunne jo liiige forhøre sig før man melder, eller tage en snak med ejeren. Men så igen, hvis man ikke tør det, så hellere en anmeldning for meget, end en for lidt..

    men kan godt forstå du er sur.. God bedring til dit pus..

    Heidi


  • #24   18. jun 2007 nej nej da.. det er jeg virkelig ked af at høre... damm jeg ville nok være pænt sur på mine naboer hvis det var mig... det er squ svinsk... men godt du kunne bevise at hun er i behandling og bedring.....

  • #25   18. jun 2007 jo jo da db kommer springene med det samme hvis det er en lille ting, som en nabo har meldt en lille hund. men men hvis det er en stor sag hvor hundene er pakket sammen i burer og lever under trænge kår så er det lidt sværer for dem, men de vil gerne tage æren for det. nej db gør sq ikke noget ved de rigtige dyrmishandler.

  • #26   18. jun 2007 Det ved jeg nu ikke om man kan sige. Vi har haft meldt et sted hvor de havde 4 heste og rigtig mange køer gående under kummerlige forhold + to stk samojedhunde (staves?) bundet i stalden (de havde osse haft hvalpe, mens de stod derude).
    Vi ringede om aftenen og allerede dagen efter havde de haft en dyrlæge med derude. Det var ved politiet det strandede, for de ville kun påtale at hundene ikke måtte være bundet altid -de andre dyr skulle nærmest være døde før de ville gøre noget.
    DB kæmpede faktisk lang tid med den sag, men de kan jo ikke fjerne dyrene eller give bøder. Det er kun politiet der kan det.


Kommentér på:
Er blevet meldt for dyrplageri??

Annonce