12. maj 2007 Følger: 93 Følgere: 93 Hunde: 2 Emner: 336 Svar: 4.269
Er begyndt at spise lort:o/... Er begyndt at spise lort:o/...
Ja jeg ved ikke helt hvor jeg skal starte...
Men altså Micki har altid synes kattelort kunne være noget guf, men han har aldrig været så ivrig efter det som nu:o(... Og ikke nok med det så igår havde han altså fat i en stor hundelort(han var fri, så han løb afsted med et stykke)..... Eller plejer jeg at sige NEJ og så spytter han det faktisk ud....
Men Caspar har aldrig snaske i alverdens ting, men det er han da så sandelig begyndt på nu, også kattelort, har ikke set hundelort...
Det er simpelthen så ulækkert, og ja fyldt med bakterier og evt sygdomme, så det skal altså bare stoppe...
Jeg er gået i intensiv "NEJ" træning og det går da også når de er i snor, ihvertfald de fleste gange....
De er pt igang med at blive tjekket for foderallergi så får kun allergivenligt foder og en slags godbidder, ingen tyggeting eller noget... Kan det have en betydning??
Den yngste(Caspar) blev kastreret for 6mdr siden og der begyndte han langsomt at snaske i alt mulig mad på gaden som han aldrig har gjort før, men er også blevet generalt mere madglad efter han blev kastreret...
Er der nogen der ved hvorfor de synes lort er så lækkert??
Mangler de noget vitamin? Eller synes de bare det er de lækreste i verden??
Er altså lidt træt af det nu, så hilfe, mange tak:o)
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 93 Hunde: 2 Emner: 336 Svar: 4.269
Ja det er altså virkelig ulækkert, og tænker hvis nu hunden eller katten som har lagt lorten har en sygdom, det er sgu ikke lige særlig smart at æde det så:o/ Puuuuuha altså...
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 274
Så længe den ikke spiser hundelort.. hvis den spiser sit eget eller andre hundes afføring, så kan det være fordi den får det forkerte foder.
maj 2007
Ihhh jeg synes det er irriterende.... Og at det pludselig kommer synes jeg er underligt....
jul 2008
Meeko gjorde det også en kort periode.. men voksede fra det !
maj 2007
jul 2008
Men håber da de stopper med det igen, for det er ikke lige det mest lækre :o)
jul 2008
Kan jo være de mangler vitaminer.
Kan os være du har ret Pia K
jul 2010
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 49 Svar: 998
Andre spiser det. fordi de mangler vitaminer. Min venindes hund begyndte at spise afføring, da hun skiftede foder, og det var fordi der var noget i det nye foder, hun manglede - eller i hvert fald selv følte, hun manglede. Sådan er det også nogen gange, når man skifter over fra hvalpefoder til voksenfoder.
Hvalpe spiser deres eget afføring for a skujle for andre dyr, hvor deres tilholdssted er, så de ikke bliver spist ;p Det kan også godt hænge ved, når de bliver ældre.
Peanut æder også lort. Det er så klamt. I morges fandt han en STOR, KLAM LORT, og han stank så meget bagefter ud af munden! ;(
jun 2010
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 238
Det kan din hund lugte og spiser afføringen, da der er masser af kattefoder i den.
en anden ting er at du meget let kan risikere en række sygdomme ved at hunden spiser sin eller andres afføring.
læs eventuelt mit indlæg om lungeorm http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=427220
som er en mere og mere udbredt parrasit der smitter via afføring, snegle, frøer eller blot det græs som disse har været i nærheden af.
lunge/hjerteorm tager mange hunde i sjællandsområdet og er et voksende problem, men der er mange andre sygdomme hunden kan få via afføring og det er absolut ikke noget i bare "skal acceptere eller leve med" at sådan er jeres hund
afføring er den største smittekilde, også mod menesker, og har din hund guffet en lort og f.eks. "kysser" et barn på hånden eller ansigtet, ja så kan dine børn meget hurtigt blivet smittet..
nogengange er det en "vane" som er dit ansvar som ejer at afvænne hunden med. andre gange er det fordi afføringen lugter godt = proteiner i/ufordøjet mad. her skal der eventuelt skiftes foder, hvis det er fra dyr du selv har eller køres slankekur på disse ...
håber det hjælper lidt
maj 2007
Det synes jeg lyder som en meget logisk teori faktisk, men bare lidt underligt de sådan lige pludselig er begyndt at gøre det endnu mere synes jeg, hmm?
*Ej en medløber*
Hehe, som du dog kan sige det, "kattebolsjer" hehe, ivuuuu;o)....
Men ja altså Micki som er den værste får virkelig heller aldrig dårlig mave over at ha spist lort, hvor jeg hver gang tænker, nej nej nej, det bliver hvis en nat med lufteture hele natten, men nej nej, Mickis mave er hærdet, den såler alt;o)...
Christina Cecilie J
Ja du er inde på noget af det samme som Pia K, men heldigvis har mine aldrig rørt deres egen lort eller andre hundevenners...
vovse-vuf B
Har ikke selv kat, så det er ikke noget med de går i kattebakken eller noget, det er på gåture, hvor kattene har gravet deres lort ned, og de så lige ser deres snit til at grave det op(altså jo primært når de er uden line)
Kan det være fordi hunden(altså mine) der spiser lorten har mangel på protein? For det foder mine hunde får er jo med lavt proteinindhold og er jo allergifoder?? Og de så derfor det er blevet værre efter vi er startet på nyt foder?
Meget interessant læsning X fingre for hende, og håber på at høre kun positive ting når du har været til scanning med hende.. Pyha, det er nemlig hjerte/lungeorm jeg også har haft i tankerne som du skriver, men det der med at spise græs havde jeg aldrig tænkt som smittekilde... SUPER godt indlæg du har fået lavet:o)
jun 2010
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 238
maj 2007
Men lige pt pga af vi er ved at se angående allergi vil jeg gerne lige fortsætte på det foder her, og igen er barf jo en god ting hvis der viser sig noget allergi af en eller anden art...
Iøvrig er proteinindoldet i barf da ret lavt er det ikke?? Altså iforhold til div tørdoder?
Er begyndt at spise lort:o/...