{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.252 visninger | Oprettet:

hvalp der "klynker" ? :-) {{forumTopicSubject}}

Hej Hundefolk smiley
min kæreste og jeg har næsten lige købt,
vores nye familie-medlem Cassiopeia, en blanding imellem dværgpinscher og papillon - hun er 12 uger, og gude skøn!

Vi har haft hende i knap en uge - det går rigtig fint,
hun er næsten renlig, er okay til at putte om aftenen,
og vi har en masse glæde af hende.
Hun har det som blommen i et æg, bliver leget med, putter i sofaen og får en masse masse opmærksomhed..

Vores "problem" kommer så, når hun ikke lige får alt opmærksomhenden - så går hun rundt og klynker og piver, sætter snuden på os og slikker på os overalt for at få mere opmærksomhed..

det undre os en smule, når vi har leget i 20 min. været ude at tisse i 10 min. og hun egentlig er træt, så bliver hun ved med at være vild og klynke indtil vi giver hende opmærksomhed igen.. for det meste giver vi hende opmærksomheden.. men er blevet i tvivl om det kan blive et problem på sigt - for eks. når vi om aftenen sidder i sofaen og ser tv, og hun så kun vil falde til ro, hvis hun ligger ovenpå os eller imellem os..
det går lidt udover hyggen i vores forhold..

skal hun ignoreres indtil hun stopper med at klynke?
eller skal en hvalp have alt den opmærksomhed den søger?

Vi hælder jo delvist lidt til begge sider..
håber nogen kan hjælpe smiley

Hilsen Cassiopeia, Jakob og Katarina :-))

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvalp der "klynker" ? :-)
  • #1   21. okt 2010 Synes det er lidt tidligt at sige at det går ud over hyggen i Jeres forhold.
    Når man får en lille hvalp, så må man ofre sig lidt, den er jo taget væk fra sin søskende/familie og skal vænne sig til at være i en ny familie og det tager altså lidt mere end en enkelt uge.

• #2   21. okt 2010 Jeg ville ignorere hende, og når hun så gav op og gik væk eller lagde sig, så give hende opmærksomhed smiley Ellers så lærer hun jo at det hjælper at være ynkelig, og så bliver hun ved med det.. Held og lykke med hende

• #3   21. okt 2010 Hun er gaske givet ikke træt. Ikke mentalt i alle tilfælde.

Prøv at lege "gemmelege" med hende istedet forstået på den måde at hun skal finde ting. Det kan være hendes mad, som I gemmer i tomme køkkenrullehylstre, tomme toiletrullehylstre. under en kop, bag en pude. Kun fantasien sætter grænser.

Istedet for at "mosle"med hende i 20 minutter, så sæt det ned til 10 minutter og brug resten af tiden på at lade hende bruge sin næse.

Sæt jer på gulvet og gør det til en hyggestund for alle parter:-)

• #4   21. okt 2010 Hov fik lige nærlæst at i kun har haft hende i en uge, så glem lige mit råd igen... Det er helt normalt at hvalpen er usikker i starten den savner da sin mor og søskende og skal jo lige falde til ro, hvis i ikke vil have hende op så giv hende evt et stykke tøj eller et tæppe der lugter af jer, så har hun noget trygt at putte op ad.

• #5   21. okt 2010 Jeg har altid med mine hvalpe haft dem liggende på skødet, mens de var små, så de har kunne falde i søvn i trygge omgivelser. Har nogle gange været lidt anstrengende for mig, hvis de har taget sig en lang lur - så er det hårdt at sidde i den samme stilling i timevis.
    Om natten har de ligget i deres seng på gulvet lige ved siden af min soveplads, så jeg har kunne række en arm ned til hvalpen hvis den skulle blive lidt utryg.

• #6   21. okt 2010 Kan kun sige at det er ganske normalt - Og at have en lille hvalp i huset kræver stor tolerance/tålmodighed for alle parter.

Når i kun har haft hende en uge, ville jeg vente lidt med ignoreringen til der var gå et 3-4 uger, og hvalpen er faldet helt til.

men når i så når dertil, vil jeg tilslutte mig Aleksandra B og Mette. Lidt mere rolig aktivering, og så ellers ignorer og ros når hun lægger sig :o)

• #7   21. okt 2010 okay - tak for rådene. smiley

det er langt fra fordi vi er trætte af hende nu,
    og nej, så meget går det heller ikke over vores forhold nu,
    jeg spørger blot for at høre, på sigt, hvad man gør/kan gøre smiley

• #8   21. okt 2010 hej vi har osse lige fået en ny hvalp i huset og hun piver når vi sidder i sofaen, men vi tager hende op da hun skal ha masse af kærlighed så må jeres hygge vente lidt indtil hun føler sig tryg men forsat god fornøjelse med jeres hvalp...vi nyder vores i fulde drag

• #9   21. okt 2010 Det vil jævne sig ud efterhånden som hun falder til og finder ud af Jeres rytmer i hjemmet og I finder ud af hendes.

• #10   21. okt 2010 Jeg tror I allerede nu skal begynde at træne "alene hjemme" forstået på den måde at det i starten jun er få sekunder I er adskilt (fra det ene rum til det andet)
    Lær den lille at man godt kan lige på et tæppe ller i en kurv, når man bliver træt og ikke altid ovenpå en af jer. F.eks. vis hende kurven og giv et kødben eller noget andet hun kan ligge at hygge sig med, efter at I har leget, så hun stadig er lidt beskæftiget, men i lavere gear, eller spred hendes mad ud på gulvet, så hun skal gå rundt og finde det.

Kommentér på:
hvalp der "klynker" ? :-)

Annonce