{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.171 visninger | Oprettet:

Hundesygeforsikring {{forumTopicSubject}}

jeg skal høre om i har bedre vilkår med jeres sygeforsikring end jeg har. nu har jeg indsendt for første gang og er lidt overasket over hvor lidt de reelt dækker

jeg har Sygekassen Danmark, Concordia

for det første er der ern selvrisiko på 595.- som vil stige hver år
Medicin til efterfølgende brug er ikke dækket, KUN det som lægen bruger under selve behandlingen.
f.eks. hvis du får penicillin, så er det kun første af 20 piller der dækkes
oven i købet dækker de så kun 80% af regningen

dvs hvis en regning f.eks. er på 1400.- hvoraf halvdelener medicin, så regner de sådan ud:

1400 - (selvrisiko) 595.- - (medicin) 700.- - 20% (20kr.)

så en dyrlægeregning får jeg kun 80kr dækket!!!

præmien er 1500 årligt er kan faktisk ikke rigtigt betale sig, da jeg ÅRLIGT skal have udgifter på 10.000 - 20.000.- efter ovenstående formel

kender i andre selskaber med bedre vilkår ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundesygeforsikring
  • #1   21. okt 2010 Så vidt jeg har forstået, så er der faktisk ingen selskaber der dækker medicin, kun dyrlægeomkostninger.
    Selvrisikoen lyder meget normal og de 80% er også normen.

Hvor meget stiger din selvrisiko pr. år?

• #2   21. okt 2010 vovse-vuf:

Ja det er betingelserne i langt de fleste selskaber de har alle en selvrisiko og medicin/delvis medicin + konsultation dækker de ikke.

Her er listet hvad de forskellige dækker

http://www.ballerupdyreklinik.dk/?open=27

• #3   21. okt 2010 (link fjernet)

• #4   21. okt 2010 Jeg har 2 sygeforsikringer:

Codan:
    Koster ca. 1.600,- om året
    Selvrisiko ca. 600,-, derefter 100 % dækning (dog ikke af medicin) indtil et maksimumbeløb på ca. 13.000,- per år.
    Går du over de 13.000,- om året får du ikke noget af det refunderet.
    Derfor har jeg i år været nødt til at købe endnu en forsikring (da 'Lille Julius' har haft et møg-år helbredsmæssigt).

Den har jeg købt hos Alm. brand:
    Koster også ca. 1.600,- om året.
    Selvrisiko ca. 300,- derefter dækning på 80 % (undtaget medicin).
    Ingen maksimum-grænse.

Håber det hjælper dig lidt, Grynet

• #5   21. okt 2010 Vi har ved Alm. Brand.

ca. 1550 koster den om året.
    300 i selvrisiko.
    Mener maks beløbet ligger omkring 25.000

Og det er 80% dækning efter selvrisiko og uden medicin.

• #6   21. okt 2010 Jeg har alm. brand og har haft brug for dem en enkelt gang.

De dækker (mener jeg) ca.18-19000 om året.

Selvrisiki 300kr - dækker 80% af regningen. (ikke medicin du får med hjem)

Jeg har givet 1550kr (inkl. udvidet ansvar)

Jeg fik en regning på 3400kr (150kr kunne trækkes fra for noget tilbehør)
    Så var der noget medicin i mellem som kom med hjem - den tager de heller ikke

Men fik 2020kr tilbage.
    Så får mig kunne det godt betale sig

Det er jo ligesom med alle andre forsikringer - man ved aldrig om man overhovedet for brug for dem men de er rare at have,.

Jeg forventer heller ikke indbrud - men betaler alligevel til en indbo forsikring

• #7   21. okt 2010 Grynet: Undre mig over at du skriver ingen maksimums grænse ved alm. brand?
    Ifølge mine papire er den indeks styret? Og jeg er ret sikker på at der i mine papire står 18-19.000kr max om året?

• #8   21. okt 2010 Hmmmm..... Jeg tror faktisk at du har ret i at der er et maxbeløb - dog ligger det en del over de 20.000,- (mener som A&D at det snarrere er ca. 25.000,-)

• #9   21. okt 2010 Ja jeg mener også det er dyrekassen der har et max på omkring 25.000kr.

Men som du siger - lavere selvrisiko hos alm. brand og jeg betaler også en smule mindre årligt end det de forlanger hos Dyrekassen.

• #10   21. okt 2010 Vi har ved Topdanmark og gir ca. 1400 om året incl. udviddet ansvar. Der er en selvrisiko på 895 på regningen, men den dækker også medicin i forb. med sygdommen.

• #11   21. okt 2010 Gitte: Er den livslang eller er det til hunden er et hvis antal år?

• #13   21. okt 2010 tror du har ret A;h .

• #14   21. okt 2010 Var lige inde og se på forsikringsbetingelserne for alm. brand. Der er en forsikringssum på 18.852kr pr. år.

• #15   21. okt 2010 Garfoss dækker også hele hunden´s liv og synes jeg hørte at tryg også var begyndt at gøre det ?

• #17   21. okt 2010 jeg har aldrig haft sygeforsikring på mine hunde, den dyreste regning vi har fået er på 3200,- føler ikke det kan betale sig, men det er jo min mening

• #18   21. okt 2010 Tanja, er man uheldig, så kan det i den grad "betale" sig...

Har desværre fået rigtig mange penge tilbage gennem årene og skal aldrig have en hund uden forsikring.

Så næste hund bliver også forsikret, selvom håbet er, at den aldrig kommer i brug, nøjagtig som en ulykke´s forsikring osv...

• #19   21. okt 2010 Tanja:

Tjaa, det er jo hvad man er til ;o)
    Jeg er LYKKELIG for at jeg købte forsikring til Julius: har gennem det sidste år brugt små 29.000,- på dyrlæge/efterbehandling og fået godt 20.000,- tilbage ;o)

Men han har godt nok også været uheldig!

• #20   21. okt 2010 Jeg har Købstædernes forsikring og der er en selvrisiko på 10% dog minimum 500 kr. Pr. skade dækkes der op til 20.000 kr. Den dækker hele hundens levetid. Behandlingen dækkes, men man skal selv betale de ting man selv får med hjem.

Jeg vil varmt anbefale at have sådan en forsikring, selvom du ikke mener det kan betale sig lige nu.

Vi har været uheldige - brækket negl, der skulle fjernes i narkose, ødelagt korsbånd, meningitis (som sikkert er forårsaget af korsbåndet).

Forsikringen har betalt meget af regningerne og har været hurtige i deres behandling..

• #21   22. okt 2010 Selvom den højeste regning vi har fået på Fibie er 3400 - (hvor af noget som sagt var noget vi købte med hjem) ja så har forsirkingen allerede tjent sig ind + 500 kr. Så allerede nu har den kunne betale sig for mig.

Men det er jo smag og behag,...

Kommentér på:
Hundesygeforsikring

Annonce