{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.122 visninger | Oprettet:

Hundesygeforsikring {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg står og skal have fundet en sygeforsikring til en fransk bulldog på 2 1/2 år. Min anden franske er i Agria, og dem havde jeg også i første omgang tænkt mig at vælge endnu engang, men mange af deres ellers så gode dækninger bortfalder, fordi han ikke er forsikret inden han fyldte 4 måneder, så nu er jeg kommet i tvivl.

Jeg synes det er en jungle at finde rundt i.
Så derfor spørger jeg jer:
Hvilket forsikringsselskab kan I anbefale til en fb på over 2 år? Hvor er han bedst dækket ind?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundesygeforsikring
  • #2   18. nov 2015 Jeg har skam også en opsparing ved siden af forsikring. Ingen af mine to lider af noget, som eksempelvis hører ind under Agrias racespecifikke begrænsninger, så det ser jeg ikke som et problem smiley

• #4   18. nov 2015 Ida: umiddelbart er jeg slet ikke enig med dig i at fordi man har en fransk får man ikke penge fra sin forsikring pga. de racemæssige forbehold og derfor kan det ikke betale sig. De dækker jo altså stadig alt muligt andet.

De sidste 4 år har jeg brugt min på

En overskåret trædepude (overskårne nerver og sener)
    En mistænkelig knude (x2)
    En gang spist sølvpapir med chokolademad indeni.
    Et hak efter anden hund.
    Aflivning pga. hjerneblødning/blodprop lidt over midnat en lørdag.

Alle fik jeg tilskud til og alle ville også have været dækket på en fransk. Så i min optik kan sygeforsikring altid betale sig.

• #5   18. nov 2015 Husk at vælger du at sygeforsikre begge hunde i samme selskab så får man typisk en samlerabat. Den opnår man ikke ved at forsikre nr 2 i et andet selvskab smiley

• #6   18. nov 2015 Mette Marie: Tak, den vinkel har jeg ligeledes tænkt smiley

Dog er prisen ikke det vigtigste, da jeg vil finde den forsikring, som bedst kan svare sig og dækker mest.

• #8   18. nov 2015 Ida: Hvad mener du med, at de er dyre at forsikre?
    Min franske og min corgi har identiske forsikringer hos Agria - dog med hver deres racespecifikke begrænsninger. Deres forsikringer koster altså det samme, så jeg forstår ikke den med, at det skulle være dyrere at forsikre en fransk.

• #10   18. nov 2015 Det gør skam ikke noget :). Det kan sagtens være, at det forholder sig som du siger. Jeg er bare ikke stødt på det hos Agria.

• #11   19. nov 2015 ville hvert fald aldrig anbefale agria. vi har haft så meget bøvl med dem!

• #15   19. nov 2015 Der er forskel på hvad forskellige racer koster at sygeforsikre: Mine ireres forsikringer koster kun ligeomkring 1100 kr for ansvar og syge. Det er en race man normalt ikke særlig tit kommer til dyrlægen med smiley Min Dobermann koster 1500 hos Agria (ansvar og syge). Hun er registreret hos dem som brugshund (race + bruges til træning). Dvs. der er en lidt større risiko for at hun fx kommer til skade. Man kan jo også sagtens gøre sin forsikring dyrere ved at vælge en masse tilvalgsdækninger og sætte egenbetalingen og selvrisikoen ned smiley
    Jeg har brugt Agria til alle mine hunde gennem tiden og er fuldt ud tilfreds. jeg bruger ikke min forsikring særlig tit, men der var et år hvor vi blev ramt af uheld og sygdom og har trak jeg max på forsikringen og havde aldrig problemer. Nu har jeg så ikke brugt den i lang tid og så måtte Perle afsted til dr Dyr i sidste uge. Jeg sendte skadesanmeldelsen i mandag og har idag fået skadesopgørelsen og pengene ind på kontoen. Det kan man vist ikke være utilfreds med smiley
    Min næste Irske terrier - som jeg får enten ved juletid eller i august næste år - bliver også forsikret hos Agria.

• #16   19. nov 2015 Jeg har heller aldrig oplevet urimeligheder hos Agria. Tværtimod.

• #17   19. nov 2015 Jeg er også fuld ud tilfreds med Agria.
    Jeg kan dog se, at mange af deres fordele frafalder, fordi hunden ikke er registreret inden den fyldte 4 måneder.
    Deraf mit spørgsmål. Jeg er ikke interesseret i at vide, hvorvidt man er tilfreds med Agria eller ej.
    Jeg søger blot den forsikring, hvor jeg er bedst muligt dækket ind med en fb på 2 år.

• #18   19. nov 2015 "hvor jeg er bedst muligt dækket ind med en fb på 2 år". Du kan jo også vælge at læse vilkår og dækning på selvskabernes hjemmesider - det var sådan jeg fandt Agria i sin tid smiley Og så er det svært bare lige at sige at 'den' eller 'den' er bedst for det afhænger jo fuldstændig af hvilken slags dækning man vælger. Det er svært at give nogen anden anbefaling end 'jeg er godt tilfreds' eller 'jeg er ikke tilfreds'.

• #19   19. nov 2015 Jeg har skam læst vilkårene, men det kunne jo være at flere herinde havde stået i samme situation og havde fundet frem til nogle, som jeg ikke kendte til eller havde et overblik over, hvor der frafaldt flest garantier. Sommetider kan det også være svært at gennemskue, hvad de reelt dækker.

Kommentér på:
Hundesygeforsikring

Annonce