1.302 visninger
|
Oprettet:
Ikke stjæle mad fra børn {{forumTopicSubject}}
Hmmm..
Vi har jo en stor hund, som heldigvis har accepteret vores lille pige på snart 1 år..
jeg vil IKKE have at hunden stjæler mad fra hende når hun sidder med en bolle eller gulerod el., men for pokker da altså...
Det er sgu ikke nemt at være hund når ungen stikker en skive knækbrød ind i munden på hunden.
Dog må jeg sige at jeg er ret stolt at min hund... Der sultent kigger på maden men alligevel vender hovedet væk når maden bliver stukket helt op i fjæset på ham( ihvertfald når mor her kigger på )
Det er ret tydeligt at væres pige har "hvalpepas".. Men hvor længe mon hun har det ?
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.037
så kan i altid kigge på det andet bagefter.
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.756
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Men af og til sker der svipsere fra forældrenes side
Det skal lige siges at hunden ikke bliver skældt ud .. Han får bare et blik og et nej - naturligvis efterfulgt af "dygtig"
Ville nok også bare sige at jeg er glad for hunden ikke springer hen og snupper maden så snart muligheden byder sig... Som jeg har set andre steder
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
prøv at "klikkertræne" datteren, så når hun vil give hunden noget af sin mad, så byt det ud med en godbid el.l. som hunden godt må få... det har virket herhjemme... det og et nej Børn kan nemlig sagtens lære den komando ligesom hunde kan *ss*
Hvis hunden direkte stjæler maden, så er det om at ikke lade hund og barn alene når der er guf i datterens hånd indtil hunden forstår det, og datteren ligeledes forstår at man ikke fodrer hunden uden mor siger god for det.
Man kan også, alt efter hunden, lade barnet indgå i træningen, selvfølgelig først når hun er lidt ældre, men sit, dæk, ja-nej øvelser osv.
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 510 Svar: 12.458
jun 2006
Han viser sig dog at være super forsigtig og yderst tolerant omkring vores pige.
Vi havde også en ældre tervueren, som var en noget bestemt dame, og hende var vi nødt til at sige farvel til
jun 2006
Ville bare fortælle hvor dygtig vores hund er på trods af alverdens fristelser
Jeg er utrolig glad for at hun kan sidde og spise i fred uden maden pludselig er snuppet ud af hånden på hende. Både når hun sidder i den høje stol og når hun er på gulvet
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
jun 2006
Og hunden ved man holder sig væk når vi spiser ved bordet.
Nogle gange er det bare nemmere at stikke ungen noget at putte i munden så hun er optaget et stykke tid imens jeg laver et eller andet kedeligt husarbejde.. :o)
jun 2006
Min datter har ikke fattet "sit" kommandoen endnu, så hun er væk inden man når at blinke :o))
Tak for de gode råd..
Hun kan ligeså godt lære det først som sidst
jun 2006
Hun kan :
Rejse sig med støtte
Gå med støtte.
Vinke
Pludre og råbe - skrige - hvine uden ord
Rode hele stuen til på et øjeblik
Putte ALT i munden
Ikke stjæle mad fra børn