{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.381 visninger | Oprettet:

hvad sker der lige... hund stjæler mad {{forumTopicSubject}}

Vores tæve er begyndt at stjæle mad.. Det er ALT hvad hun kommer i nærheden af.. Hun stjæler selvom jeg sidder ved siden ad, hun prøve at stjæle når min datter har noget. un stjæler alt.. Og jo, hun ved det er NEJ, og hun kan sit nej.. Men nu registrere hun det slet ikke.. Hun stjæler bare.. Hvad fanden gør jeg. ?? Jeg vil simpelthen ikke have det..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad sker der lige... hund stjæler mad
  • #1   1. feb 2010 Hvor gammel er hun?

• #2   1. feb 2010 Lærer hende at lægge sig når der spises. Endten ved bordet eller på sit tæppe/i sin kurv e.l.

• #3   1. feb 2010 får hun nok mad selv?

• #4   1. feb 2010 det kan være hormonforstyrrelser - har hun ud over appetitten ændret adfærd?

• #5   1. feb 2010 Som Michelle siger.. Når I spiser, ligger hunden enten ved bord eller i sin kurv.

• #6   1. feb 2010 men det kan også være selvlært med stor succes ;o)

• #7   1. feb 2010 Undksyld men aldrig har jeg hørt så dumt et spørgsmål.. Om min hund får mad nok ? Det kan jeg love dig for hun gør !!!

Normalt bliver hun lagt i gangen hvor hendes kurv, mad og vand er.. Men det er f. eksepel når jeg sidder i sofaen og hygger med en kage, et knækbrød eller hvis min datter leger og spiser æble, brød eller lign. Så stjæler hun det..
    Nej hun har ikke ændet adfærd.. hun lytter bedre efter for hver dag der går.. udover dette med at stjæle mad..

Hun er fra juni 09..

• #8   1. feb 2010 hun er igang med den fysiske kønsmodning... også kendt som "lømmelalderen"... Lad være med at have noget liggende hun kan stjæle! Hver gang hun får success med det bliver adfærden stærkere

• #9   1. feb 2010 Ok, jo flere gange hun får succes med at stjæle jo bedre lærer hun det.

Som de andre siger, bliver du nød til at håndtere dig ud af det - sørg for at hun aldrig får succes mere........ved godt det ikke er nemt med et barn i huset :o)

• #10   1. feb 2010 Jeg kan netop intet gøre.. Hun kan finde på at gå hen og stjæle det ud af hånden på in datter, so så reagere ved at klapse hende en... Har lært min dater at sige nej, men Allie lytter ikke efter hende.. Det er jeg ret ked af, men hun er jo kun 2½ min datter.. Jeg vil i hvert fald lade være med at have noget som helst liggende.. Så vidt det altså er muligt smiley

Men er der andet jeg kan gøre??

• #11   1. feb 2010 Din datter har skal jo altså ikke have noget ansvar i opdragelsen af hunden.

Der er kun det at gøre, at DU sørger for, at hunden ikke får succes med sit forehavende. Det kræver så, at du er på forkant hele tiden og dermed holder hunden væk, når der er noget, der kan stjæles.

At klappe den en er en misforståelse.. Hunden gør jo bare, hvad der kan betale sig. Det har den lært. Nu har du ansvaret for at lære hende noget andet.

Husk at beløn hunden for at gøre det rette - det er den eneste måde man kan ændre noget, der allerede er indlært (medmindre man vil banke hunden til at rette ind).

• #12   1. feb 2010 Ups - du skriver at datteren klapser hunden.
    Du bliver nødt til at forebygge hele det scenarie. Forholdet mellem de to kan blive ualmindeligt anstrengt og i sidste ende kan den slags koste hunden livet - og datteren skader.

• #13   1. feb 2010 Mener heller ikke jeg har sagt at min datter har ansvaret, men at jeg synes det er ærgerligt at Allie ikke forstår hende nej..

Og nej, jeg har så bestemt ikke lært hende at klappe hunden, men hun bliver da også bedre til kun at sige nej..

• #14   1. feb 2010 Pernille, det er slet slet ikke en pige på 2½ års opgave at sige nej til hunden. Det er kun en voksenopgave.
    En så lille pige vil aldrig blive hørt af en hund.

Det er dig, der skal sige nej - eller rettere, det er dig, der skal sørge for at situationen slet ikke kan opstå.

Hvis det ikke kan styres, så må hunden jo væk, når der spises.

• #15   1. feb 2010 Selfølgelig må min datter sige nej til hunden hvis hun ikke vil have det den gør.. Jeg siger selvf. også nej bagefter hende.. Men står jeg og laver mad, kan jeg sku ikke glo på hunden.. Jeg har ikke øjne i nakken som mange på hundegalleri vist har..

• #16   1. feb 2010 Ok... jamen så vil jeg dappe af igen, for jeg er ihvertfald ikke i stand til at hjælpe dig, hvis du ikke er villig forandre på noget ;o)

Held og lykke med projektet.

• #17   1. feb 2010 Dvs. du lader din 2 årige datter være uden opsyn sammen med en stor lømmelhund ??

Det turde jeg ikke... Men nogen siger også at jeg er en hønemor...

• #18   1. feb 2010 Jeg ved ikke hvorfor at nogle hunde stjæler fra bordet eller køkkenet...

Men nu har jeg testet babett et par gange om året,
    Det jeg gjorde, var at stille min egen mad på sofabordet, her kan Babett nemt nå det,

Efter at ha stille maden frem, gik jeg ud, Babett blev inde..- Da jeg kom ind igen, stod maden der stadig, og Babett lå staduig samme sted, uden at ha rørt maden..

Jeg har ikke lært hende noget om ikke at stjæle, så mon ikke bare hun er en ærlig hund og er godt tilfreds med sin egen mad... det tror jeg...

• #19   1. feb 2010 Enig med CH. Og i hundens øjne har din datter altså ingenting at sige. Hun har dog hvalpepas hvilket er heldigt hvis hun fortsætter med at klapse den for ellers ville hunden ikke tillade denne adfærd.

Hunde og børn må aldrig aldrig aldrig være alene uden opsyn. Det er at bede om problemer !!

En hund i lømmelalder gør altså uhensigtmæssige ting og derfor må man være over dem hele tiden som da de var hvalpe for helst at undgå konflikt = hunden ikke får success med at stjæle samt dermed indlærer noget der på sigt er meget uhensigtsmæssigt.

Tror du skal læse denne tråd igen når du ikke er i forsvarsmode da du så får mere ud af den ...

• #20   1. feb 2010 Ja, jeg er vildt uansvarlig at lade dem begge være i stuen mens jeg står i køkkenet.. Som faktisk er bygget sammen med stuen.. OH nej sikke uansvarlig jeg er.. Kan i for helvede ikke opfatte andet end lort og negative ting.. prøv ikke at misforstå mig... smiley

Jeg bliver faktisk nød til at kigge i gryderne når jeg laver mad, ellers brænder det på, hvis i ved hvad det er... Nej, jeg ved ikke hvad min hund laver 1% af tiden.. ej okay, måske 2%.. for hun er jo også alene hjemme.. Jeg ved hun holder sig indenfor vores hegn, men derfor holder jeg øje alligevel.. Men nej, jeg ser ikke ALT, men det meste.. Jeg er ikke hellig, slet ikke i forhold til visse damer på dette forum, men det er jo derfor jeg spørger til råds..

CH - hva vil du have jeg skal ændre. At min datter ikke må snakke til hunden.. Hun må ikke slå hunden, men jeg ved hun kan finde på det når hunden stjæler hendes ting.. Og selvf. siger jeg at hun IKKE må slå den..

At hunden stjæler mad er altså det eneste lømmel hun finder på... Så ja, hun er "alene" i stuen med Sille.. Igen så er mit køkken brygget sammen med stuen, derfor ser jeg det meste, ikke alt gryderne kalder jo, men det meste..

Jeg tror bestemt også at det er en lømmelting, men det er det eneste hun finder på, udover at stjæle brugt undertøj fra vaskekurven, men jeg kan jo bare huske at lukke døren efter mig.. smiley

• #21   1. feb 2010 Pernille L

Tag lige en anden tone på, folk prøver bare at hjælpe dig.
    Hunden er nu i den alder hvor den prøver kræfter.
    Prøv foreksempel , at lade vær med , at din datter går rundt med mad.
    Eller dæd den af et sted for du kan holde øje med.

Du har taget ansvaret for dens opdragelse og det må du leve op til.

Jeg har lært min hund, at det er kun mors mad der dur.

• #22   1. feb 2010 Alice - Gerne, men for fanden.. Nogle kommentarer.. Tjaa..

Min datter skal have lov at rende med sin mad i fred.. Sådan er det bare..

Og ja, jeg ved det er fristende for hunden, men hun ved det er nej.. Og det frustrere mig vildt.. Og så hjælper det altså ikke at kommentere at min datter render i stuen samtidig med hunden og jeg er i køkkenet.. (som er bygget sammen med stuen) Eller om min hun får mad nok.. Det er da en selvfølge..

• #23   1. feb 2010 Og nu tør jeg selvfølgelig næsten ikke spørge......
    Hvor gør din datter af den mad hun ikke gider spise mere af?

Ikke fordi jeg tror, at din datter er som alle de andres børn, og forestiller mig, at hun nogensinde kunne drømme om, at give hunden en bid med, for selvfølgelig går hun hen til skraldespanden i køkkenet, som er bygget sammen med stuen, og smider den ud!!!

Meeen skulle det, selvfølgeligt næsten helt usandsynlige ske, får din meget unge hund nogen meget modsatrettede signaler.

• #24   1. feb 2010 Nu har jeg ikke selv børn eller noget, men her mens hunden har svært ved at finde ud af hvad den må og ikke må, var det så ikke en mulighed at din datter blev placeret i køkkenet ved bordet hvor du er, så du derigennem kan "blande" dig i hvad der sker, altså mens hun spiser? Hun tager ved ikke på bordet eller? Og om ikke andet kan du nå at stoppe hunden inden den får fat i maden, for jeg har også en hund i lømmelalderen og ved at hvis hun først har fået fat i noget forbudt, så skal grænserne prøves af.

• #25   1. feb 2010 Pernile.....du er da usandsynlig usympatisk....tror måske du kunne lære bare en lille bitte smule hvis du gad lytte efter hvad der bliver forslået.
    Men du har paraderne oppe og så fiser der sku ikke noget ind på lystavlen.

marietta LooooooooooooooL "for selvfølgelig går hun hen til skraldespanden i køkkenet, som er bygget sammen med stuen, og smider den ud!!!"

• #26   1. feb 2010 Stue og køkken er faktisk bygget sammen således at køkkenet er i samme rum som stuen.. *ruller med øjnene*

Nej, jeg vil gerne lytte, men når lk ligefrem spørger om min hund får mad nok ?? Det er bare ikke seriøst..

Nej Sille Får kun små stykker at spise ad gangen, netop så hun ikke fodre hunden.. Ja, jeg tror gerne at hun har givet hunden en gang imellem, men det har hun så fået afvide at det må man ikke for hunden kan blive syg.. Tænk hvis hun gav hende nget hun ikke kunne tåle smiley

Derud over er sarkasme en dårlig indlæringsmåde så godt du ikke er lærer smiley

og så stopper jeg her.. Vil meget gerne have gode råd, men ja, jeg går lidt bagud når folk kun misforstår hvad jeg skriver, kun finder det negative i det eller laver grin med mig.. Det tager jeg ikke seriøst.

CH kom med gode forslag, jeg tror sådan set bare jeg misforstod hende lidt og omvendt..Og samtidig er jeg ekstrem frustreret over at hun har fået denne uvane så gik lidt i baglås.. Hvilket CH må undskylde.. Så nu vil jeg gennemlæse hendes svar en gang til og tage den derfra..

• #27   3. feb 2010 Det er en rigtig god ide at gøre det med kropssprog. altså rejse dig sige nej og nærmest skubbe den ud af dit køkken mens du har hånden oppe. Måske kunne du prøve at give den mad samtidig med når du spiser smiley

• #28   5. feb 2010 Du kan på ingen måde forvente at din hund skal respekterer din datter. Hunden er mentalt mere moden end din datter, og vil selvfølgelig ikke lytte efter datteren. Hvis din datter sagde at du skulle sætte dig ud i bilen, så gjorde du det jo heller ikke smiley

Sørg for at hunden aldrig får succes med at stjæle mad. Og så lev med at du har en fantastisk hund på mange andre måder, men at du altså har en hund som kan finde på at stjæle.

Selv har jeg en kleiner som tager fra bordet når man vender ryggen til. Super træls, men han har fået rigtig meget succes med det. Jeg prøver at lade være at lade noget stå, men i en stor familie kan det jo smutte..

• #29   5. feb 2010 desuden så er det et meget relevant spørgsmål om hunden får mad nok! min hund får alt det mad han kan tåle (uden at blive fed på trods af meget motion), men han er alligevel tit sulten. Det kan en gulerod hjælpe meget på smiley

tænk også over om hunden får mere motion (=har brug for mere energi) osv..

hvis hunden er sulten opstår der lettere problemer som dit problem, så det er faktisk meget relevant og ikke en dårlig kommentar.

og ja - din hund ved godt at et nej er et nej. Men tænk lige over alderen. Din hund skal finde sin egen identitet og støttes i det. Din hund prøver grænser osv. Gjorde du aldrig noget du vidste du ikke måtte, da du var teenager??

Hjemme ved os sker det af og til at en slik pose pludselig er tom, selvom det er hverdag hvor slik er forbudt. Men den lå der jo lige og så sker det jo at der pludselig er taget et stykke, selvom man godt ved det ikke er weekend smiley

• #30   5. feb 2010 Lonnie din lille tyveknægt ;o)
    Godt indlæg

Kommentér på:
hvad sker der lige... hund stjæler mad

Annonce