{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hikke hos hvalp.
  • #1   14. okt 2010 Det er ganske normsalt st hvalpe hikker meget smiley
    Hvis ellers hvalpen er sund & rask er det ikke noget du bør bekymre dig omkring - den vokser fra det igen *S*

• #2   14. okt 2010 Nu sidder jeg lige og smiler lidt, ved tanken om, da min Dina var en lille hvalp smiley
    Hun havde også tit hikke, selv når hun sov.

• #3   14. okt 2010 Hvalpe hikker meget. Hvis den har fået de ormekure den skal have betyder det intet.

• #4   14. okt 2010 Alle hvalpe hikker. Nogen mere end andre, og som Vibeke skriver: hvis den har fået ormekure skom den skal er det bre noget den vokser fra. Svarer vel til at menneskebabyer hikker og gylper smiley

• #5   14. okt 2010 Den ene af mine maltesere havde også tit hikke, da hun var hvalp. Hvis man tager hvalpen, stiller den op, og stryger den sådan fra omkring forbenene og ned mod bagbenene (tager under hvalpen med den ene hånd, mens du holder hunden fast - bare så den ikke vælter - med den anden hånd), gør det et par gange, og hikken plejer at stoppe. Det skal selvfølgelig være blidt, men alligevel med fast hånd. Jeg tror det der virker er, at hvalpen bliver strakt ud.

• #6   14. okt 2010 Undskyld jeg "springer" ind i din tråd...Men jeg har også en hvalp der hikker meget og ret ofte. Hvorfor har det noget at gøre m. ormekur???Min er holdt med de ormekurer den skal - er bare nysgerrig.

• #7   14. okt 2010 Stine D : Mange hvalpe, killlinger og alle dyr i det hele taget, kan få hikke og gylpende tendenser, hvis de har orm, idet ormene kan "komme op og vende" nede fra tarmen. Det er derfor man siger, det i hvert fald skal udelukkes, og udover det er det helt normalt at babyer (igen hvalpe killinger o.s.v.) hikker og gylper og også vokser fra det, hvis der ikke er noget i vejen.

• #8   14. okt 2010 Hej
    Mille havde orm for et halvt års tid siden, og der sagde dyrlægen at bare fordi den har fået ormekur betyder det ikke nødvendigvis at den ikke kan få orm igen hurtigt derefter.
    En ormekur hjælper ikke forebyggende, den kan kun slå de orm og larver ihjel der er i maven på det tidspunkt hvor hunden får behandlingen. Hvis den spiser noget med nye orm i fx 3 dage efter den har fået en ormekur, ja så har den fået orm igen.
    Og hvalpe har jo en tendens til at spise alt hvad de kan komme i nærheden (ligesom små babyer.. ;o) ) så derfor kan de meget nemt få orm. Den er derfor slet ikke i sikkerhed selvom den har fået kur.

Hikke, smasken og andre tegn på kvalme osv, er typiske tegn på orm ved en hvalp, men de kan selvfølgelige også være tegn på alt muligt andet, og bare helt alm hikke osv. :o) Mille hikkede helt vildt, og det stoppede med det samme hun fik en ny ormekur. Hun kastede orm op, så det var meget nemt for os at diagnosticere det, ellers skal man aflevere en afføringsprøve ved dyrlægen hvis man har en mistanke.

• #9   15. okt 2010 Uh nu tror jeg at jeg vil afsted med endnu en aff. prøve var afsted sidste uge men den var ok.
    Tak for alle jeres fine svar.

Pernille

Kommentér på:
Hikke hos hvalp.

Annonce