{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.146 visninger | Oprettet:

kaan c
kaan c
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Mange spørgsmål om anskaffelse af hund {{forumTopicSubject}}

Hej Hundegalleri.

Jeg og min familie tænker meget på at anskaffe en hund, vi har læst nogle bøger osv men nu har jeg nogle generalle spørgsmål til jer om hunde.

Min mor er en "rengøringsfreak" hun vil gerne have huset rent osv, er der mulighed for at jeg kan anskaffe nogle "hundesko" så den ikke kommer hjem med mudder under fødderne efter jeg har leget med den?

Hvad er det vigtigste man skal tage forbehold for når man har hund.

Vi har et hus på 140 kvm, og en meget stor have, er det nok?

Vi har også kat hvordan kan man få dem til at blive "gode venner?"

Hvor dyrt er det ca, om måneden at holde hund? dvs hvordan er det med vaccinationer, ormekure, mad osv alt det der?

Hvad skal man købe ved siden af en hund? dvs Legetøj, Dens egen seng, osv, fælder hunde rigtig meget?, altså vores kat fælder ikke meget fordi vi reder den dagligt, kan samme procedure gøres ved hunde?

Hvor mange gange dagligt skal de luftes?

Hvis jeg skal have hund, er der så nogle vigtige faktorer jeg skal se efter?

Hvad med træning osv, er det ikke noget jeg kan gøre selv? altså Sit, dæk, rul rundt, osv?

Hvad nu hvis vi skal på ferie til Tyrkiet, da vi tit er på hotel derovre, hvis vi nu siger hunde godt må komme med, kan hunden så godt klare varmen/klimaskiftet eller, skal vi finde en der kan passe hunden i DK?

Ødeligger hunde mange ting når de er alene hjemme, fx bider i ting, når vi er i skole osv, hvis ja hvordan kan jeg så undgå det?

Min familie er meget hjemme, jeg har HØJST 7 timer, og nogle dage er min mor hjemme HELE dagen, og tager på arbejde om natten (men der er vi jo hjemme) og andre dage tager hun afsted kl 13, og jeg kommer hjem kl 13.30 det vil ikke være et problem for den at vente 30 min? altså vi er en familie der er hjemme rigtigt meget, jeg er der bare ikke tirsdag - torsdag da jeg er til fodbold træning. Men igen der er mine forældre og søster hjemme.

Vi søger en hund der er kærlig, kan med katte, der er ingen småbørn i huset men min onkler har begge født og hvis de kommer hjem til os sååå, men det ville være et + hvis den kunne med børn også.

Min mor er en "smuule" bange for hunde og jeg vil bevise det er et meget kærligt dyr som hun ikke skal være bange for, derfor søger jeg ikke en GIGANTISK hun men en mellem-nogenlunde mellemstor hun.

det var et uddrag af mine spørgsmål hvis jeg kommer på flere skal jeg nok skrive dem.

Håber der er nogle der gider tage sig den tid og svare på nogle eller dem alle af spørgsmålene smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mange spørgsmål om anskaffelse af hund
  • #1   10. okt 2010 Jeg må indrømme at jeg når kun til dit første spørgsmål, så er mit råd NEJ!!

Lad være med at købe hund!!

Hunde sviner. ALLE hunde sviner uanset hvad man gør. Nogle mere end andre, men de sviner!!

• #2   10. okt 2010 Kaan C - Er du sikker på at du har læst nogle bøger ? :o)

Jeg svarer på nogle af dem smiley

Jeres hus er rigelig med plads. smiley

Nogle hunde fælder, andre gør ikke, men som i gør med katten kan i jo også gøre med hunden.

Hvor mange gange i lufter den er op til jer, man siger dog 3 gange om dagen, nogle gør det mindre, andre mere.

Du kan sagtens træne din hund selv.

Det er forskelligt om hunde ødelægger ting, og hvorfor de gør det, nogle keder sig når de er alene andre er ganske enkelt bange .... i skal træne den til at være alene hjemme.

Det er jeres opgave at træne hunden til at kunne med katte og børn.

Hvis din mor er bange for hunde, burde i vente, men i stedet lade hende møde nogle og på den måde blive tryg ved dem.

• #3   10. okt 2010 Min mor er en "rengøringsfreak" hun vil gerne have huset rent osv, er der mulighed for at jeg kan anskaffe nogle "hundesko" så den ikke kommer hjem med mudder under fødderne efter jeg har leget med den?

--- et håndklæder indefor døren er en god ide, så kan du tørre poter osv på hunden når i kommer ind efter leg/gåtur. men man kan godt få hundesko..

Hvad er det vigtigste man skal tage forbehold for når man har hund.

--- ansvarsforsikring, evt sygeforsikring, sundhed, og træning.

Vi har et hus på 140 kvm, og en meget stor have, er det nok?

--- det sys jeg er fint smiley så længe hunden bliver mentalt stimuleret, motion, og kærlighed nok kan det sagtens klare sig på mindre plads endda smiley

Vi har også kat hvordan kan man få dem til at blive "gode venner?"

--- køb evt et børnegitter og sæt i en dør, så katten altid har mulighed for at atikke af for hunden, hvis det bliver for legesyg. træn hunden i at være rolig når katten er i nærheden. sørg for at kat og hund ikke er alene sammen i starten, katteklør er meget skarpe, og kan give grimme sår.. smiley

Hvor dyrt er det ca, om måneden at holde hund? dvs hvordan er det med vaccinationer, ormekure, mad osv alt det der?

---det kommer an på hvilket foder man fodre med. og hvor stor hunden er. Måske der er nogle andre der ved hvor meget de ca betaler i måneden.. jeg ved det ærligtalt ikke smiley

Hvad skal man købe ved siden af en hund? dvs Legetøj, Dens egen seng, osv,
    ---Kurv, foder, godbidder, hømhøm poser, div legetøj, snor, halsbånd, sele, loppekur, evt hundebur til bilen, foder/vand skål.

fælder hunde rigtig meget?, altså vores kat fælder ikke meget fordi vi reder den dagligt, kan samme procedure gøres ved hunde?

--- det kommer an på race.. man kan få nogle hunde som ikke fælder, men hvis i vil børste den dagligt tror jeg ikke det bliver slemt smiley

Hvor mange gange dagligt skal de luftes?

--- en god lang morgentur, (jeg går mellen 20 min- 60 min alt efter hvor længe han skal være alene)
    Lufte tur midt på dagen, igen en god lang tur.
    Lufte tur inden senge tid, igen en god lang tur.
    min hund får ca 3 timeres gå tur dagligt, plus at han er med i haven og på besøg hos venner og familie..

Hvis jeg skal have hund, er der så nogle vigtige faktorer jeg skal se efter?

--- sundhed ved racen som i vælger... sprøg evt opdrætter om de enkelte racer i har for øje.

Hvad med træning osv, er det ikke noget jeg kan gøre selv? altså Sit, dæk, rul rundt, osv?

--- det er en rigtig god ide og vigtig ting at gå til hundetræning, især hvis det er den første hund man får.. den bliver både socialiceret, og man får en masse gode råd til hvordan man skal træne. men man kan selvfølgelig sagtens træne ting som sit, dæk osv, derhjemme også smiley

Hvad nu hvis vi skal på ferie til Tyrkiet, da vi tit er på hotel derovre, hvis vi nu siger hunde godt må komme med, kan hunden så godt klare varmen/klimaskiftet eller, skal vi finde en der kan passe hunden i DK?

--- har aldrig selv haft min hund med på ferie i udlandet, men nogle hunde kan sagtens, jeg synes dog det er lidt synd, hvis man nu evt ikke kan have hunde med alle steder på ferien, og at den så skal være alene på hotel værelset.. ville finde noget familige eller venner der kan passe den imens i er på ferie.

Ødeligger hunde mange ting når de er alene hjemme, fx bider i ting, når vi er i skole osv, hvis ja hvordan kan jeg så undgå det?

--- hvalpe kan godt finde på at ødelægge ting når de skifter tænder, men hvis man sørger for at der ikke er noget den kan bide i, løse ting, og ellers sørger for at den er godt træt mentalt inden man lader den være alene, den skal have legetøj som er godt at bide i tilrådighed, og så skal den lære at være alene hjemme.

Min familie er meget hjemme, jeg har HØJST 7 timer, og nogle dage er min mor hjemme HELE dagen, og tager på arbejde om natten (men der er vi jo hjemme) og andre dage tager hun afsted kl 13, og jeg kommer hjem kl 13.30 det vil ikke være et problem for den at vente 30 min? altså vi er en familie der er hjemme rigtigt meget, jeg er der bare ikke tirsdag - torsdag da jeg er til fodbold træning. Men igen der er mine forældre og søster hjemme.

--- hvis man så sørger for at den bliver aktiveret når man kommer hjem, gåture, leg, kæl, osv kan den godt være alene hjemme.

Vi søger en hund der er kærlig, kan med katte, der er ingen småbørn i huset men min onkler har begge født og hvis de kommer hjem til os sååå, men det ville være et + hvis den kunne med børn også.

--- måske andre der kan komme med et bud?
    evt noget cavaliere kingcharles spaniel (staves) lign?

Min mor er en "smuule" bange for hunde og jeg vil bevise det er et meget kærligt dyr som hun ikke skal være bange for, derfor søger jeg ikke en GIGANTISK hun men en mellem-nogenlunde mellemstor hun.
    --- samme svar som ovenfor smiley

det var et uddrag af mine spørgsmål hvis jeg kommer på flere skal jeg nok skrive dem.

Håber der er nogle der gider tage sig den tid og svare på nogle eller dem alle af spørgsmålene smiley

• #4   10. okt 2010 har svaret så godt jeg kunne, håber du får en masse gode svar smiley

Husk som "Rotterne" siger at ingen hunde eller racer er ens smiley De er individer, som i skal lære hvordan man skal opføre sig smiley

Held og lykke smiley synes du har rigtig mange gode spørgsmål! smiley

• kaan c
    kaan c Tilmeldt:
    sep 2009

#5   10. okt 2010 Mange mange tak for jeres, svar, nu vil jeg så begive mig på jagt =D

• #6   10. okt 2010 Mette:

det er altså ikk alle hunde der sviner, her ved mig er der pænt og rent.. og jeg svinger ca støvsugeren ca en gang hver anden dag.. men det ville jeg altså os gøre selvom jeg ikk havde hund..

• #7   10. okt 2010 Det lyder som om du virkelig gennemtænker det at have hund!
    Rigtig godt.
    De andre kommer med mange gode råd, jeg vil blot skrive at da du selv er for ung til at anskaffe dig en hund selv, er det MEGET vigtig din mor er med indeover hele anskaffelsen.
    At hun og resten af familien har lyst til at have hund!
    Det er vigtigt for jer begge at i er klar over, ats elv om du lover at passe hunden, så er det hendes ansvar som den voksne smiley Det er f.eks. hende der skal tegne forsikring på vapsen, skal betale dyrlæge og foder osv.
    Hvis hun er lidt nervøs ved store hunde, kan i evt. kigge på nogle af de mindre selskabshunderacer. Der er også mange af dem der er gode førstegangs hunde, er lette at træne og gøre lydige, og som ikke fælder forfærdeligt smiley
    I kan evt. melde jer til et "før du køber hund"-kursus hos dkk. Der kan man få en masse god information og svar på alle ens spørgsmål og tvivl smiley

Held og lykke med projekt hund smiley

• #8   10. okt 2010 Jeanette:

Med denne udmelding:

*Min mor er en "rengøringsfreak" hun vil gerne have huset rent osv, er der mulighed for at jeg kan anskaffe nogle "hundesko" så den ikke kommer hjem med mudder under fødderne efter jeg har leget med den?*

så stejler jeg altså lidt.

Jeg gør også rent og jeg børster ogs mine hunde. Men de ryster sig og hårene flyver rundt. Så hvis man er SÅ "manisk" med rengøring at man påtænker at hunden skal have sko indendørs for ikke at svine, så mener JEG ikke at man bør have hund.

• #9   10. okt 2010 Jeg er rigtig meget enig med Mette.
    Hunde sviner og det kan ikke undgåes.
    Der ud over så er du, Kaan 14 år gammel og jeg må understrege at det altså er de voksne i familien der har ansvaret for en hund.... Er din mor klar til at tage dette ansvar når nu hun er utryg ved hunde? Vi snakker jo om at en hund som kan ende med at blive 10-11-12 eller måske endda 14 år gammel!!

• #10   10. okt 2010 jeg er enig med mette - undlad at få hund når der skal være ekstremt rent , nu bor jeg ikke hjemme længere , men min mor er godt nok heller ikke hunde eller katteglad - de sviner og det er knapt så lækkert - så tag lige den med din mor inden du anskaffer dig en hund - ellers må du hjælpe med at gøre rent ....

hunde sviner , men det er jo ikke ensbetydende med at man bor klamt eller ikke gider at gøre rent - man kan sagtens holde det nede ,

• #11   10. okt 2010 *hunde sviner , men det er jo ikke ensbetydende med at man bor klamt eller ikke gider at gøre rent - man kan sagtens holde det nede ,*

Selvfølgelig kan det holdes nede........... MEN de sviner. Og det gælder jo ikke kun det, de kan slæbe med ind under poterne:-(

• #12   10. okt 2010 en søs lille pudel tror jeg ville passe til jeres hjem og måske også til din mor,de fælder ikke og er en sød lille legesyg fætter.

• kaan c
    kaan c Tilmeldt:
    sep 2009

#13   10. okt 2010 Mange tak, for alle de dejlige kommentare, jeg vil lige vise det her til min mor så hun er klar over alt, og jeg tror også det er vigtigt vi tager en lille-mellem hund, og det med "hundesko" det har jeg snakket med hende om og det var i orden sagde hun bare jeg lige tørrede dens fødder før den gik ind HVIS de var beskidte.

• #14   10. okt 2010 Kaan C :

Jeg synes du lyder rigtig rigtig fornuftig og har tænkt tingene igennem :O)

Jeg vil give Rotterne ret i alt og så ønske dig held og lykke med din kommende hund, opret gerne herinde :O)

Kommentér på:
Mange spørgsmål om anskaffelse af hund

Annonce