{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.390 visninger | Oprettet:

chihuahua - patella ?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle. har lige brug for et godt råd / hjælpende hånd.
Jeg så lige i fjernsynet en chihuahua der blev aflivet fordi den havde patella(staves?) - ville høre om der er nogen der ved det er & om jeg skal få min pablo tjekket (han er chihuahua/pomeraner)?? tak på forhånd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klipning af kædelås 500 kr.
  • Fiks af strøm på badeværelset 600 kr.
  • Ophængning af spejl + afmontering af hylder 1.299 kr.
  • Rengøring af køkken 500 kr.
  • Udskiftning af ventilator i badeværelse. Nuværende defekt. Virker ikke mere. 1.400 kr.
  • Opsætning af gardinskinne 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  chihuahua - patella ??
  • #1   5. okt 2010 Jeg synes alle hunde skal tjekkes for Patella ved hvert års sundhedstjek - det koster ikke ekstra og kræver blot at dyrlægen rører ved knæene.

• #2   5. okt 2010 okaay tak. havde bare aldrig hørt om det før, så blev nervøs. kan ikke huske hvilket program det var. TUSIND TAK

• #3   5. okt 2010 håber da ikke en hund aflives fordi den har patella??
    Patella betyder knæskal.
    Det er nok snarere hvis den luxerer, man afliver. Altså den går af led..
    Det kan være noget værre bøvl. Man kan sætte den fast med en stift eller sy den fast. Men bliver den ved med at gå af led, så er aflivning for hundens bedste.

• #4   5. okt 2010 Jeg kender til to hunde der er blevet aflivet pga. patella. Så jo det hænder desværre

• #5   5. okt 2010 den ene var det vist selve det der korsbånd der var revet over, og hunden havde gået med det længe så det kunne ikke "samles"
    Den anden er jeg ikke klar over, men det er en nuværende DKK´er
    Og den chi var i øvrigt fra den meget trælse kennel i Tyskland- Berlin

• #6   5. okt 2010 Kan ikke huske det helt præcis, men den fik konstateret patella samt korsbåndet eller det der holde de to knogler sammen var revet over.. Men pas.. Men det hænder nu altså (=

• #7   5. okt 2010 Hmm aaahr Linnea: 4-4 er det værste..
    Men ved det ikke... Og ja det skal bare væk..

• #8   5. okt 2010 Jamen jeg har også altid sagt der er 3 grader.. Men der er også mange der siger dr findes 4 grader..

(link fjernet)

• #9   5. okt 2010 gad 3 er hvor den ligger ude hele tiden, men hvo den KAN skubbes ind.
    Grad 4 er hvor den ligger ude hele tiden, men hvor den IKKE kan skubbes ind.

• #10   5. okt 2010 http://www.canis-minor.dk/
    Kig under "Nyheder"
    Grad 4 er blevet til grad 3.

• #11   5. okt 2010 da jeg var teenager, havde vi en lille petit dansk svensk gårdhund og vi anede intet om hvad patella var. Men hendes ene knæskal blive ved med at gå af led ... jeg kunne sætte det på plads, men vi tog hende selvfølgelig til dylle. Hun blev opereret og alt var godt. Så var det galt med det andet knæ, så afsted til dylle igen .... han ringede og sagde at han kunne godt operere hende, men det første knæ var allerede galt igen og han troede ikke på, at det nogensinde ville blive godt for hende - hun blev selvfølgelig aflivet.

• #12   6. okt 2010 Maiken ~ med drømmejobbet ~: Jeg var ikke lige klar over hvordan det foregik, men ja når det ikke er andet, så vil det være dumt andet end at få det tjekket når man alligevel er der. Takker for informationen :o)

• #13   6. okt 2010 Ja, " Patellea Lux" kan være lige så invaliderende for små hunde som HD er for de store.

• #14   6. okt 2010 Jeg kender nu to, som har fået fred pga patella. De stod begge to overfor 4 operation på få år. Det var bare ikke holdbart for hverken ejer eller hunde.

Men til TS: begge racer i din vaps døjer tit med patella, så det er en god idé at få det tjekket. Det skal dog gerne tjekkes hvert år, da det kan udvikles sent. F.eks. havde Louie 0-0 som 1 årig men som 2,5 havde han 0-1 og nu som 4 årig har han 1-2. Så det er noget, som man skal holde øje med. Men det er bestemt ikke en dødsdom smiley

• #15   6. okt 2010 Aino K: Så lidt - ja det er såre simpelt, så fatter virkelig ikke det ikke bare høre ind under alm. sundhedstjek - det koster ikke ekstra og tager 1 min.

Kommentér på:
chihuahua - patella ??

Annonce