Har du studeret din hund idag? {{forumTopicSubject}}
"Mopser ligner jo alle hinanden" den høre jeg tit - Og det gør i sikkert også ved jeres racer, Så hvad er det ved dem der gør at vi ville kunne kende vores hund ud fra de enkleste ting ? pote, hale, hår, mave osv ?
Jeg lå i nat efter en fantastisk dag med min hund og tænkte - hvad er det der gør Zoe til Zoe ?
Er det hvordan hendes overlæbe bevæger sig når hun drømmer ?
Er det hvordan hun strammer ansigtet så sjovt tilbage at hun ligner endnu mere en alien når hun klør sig bag øret ?
Er det hendes forskellige stadier af afslapning kun jeg kender ? og det sidste suik og et blik til mig der siger "Tak for en dejlig dag - sov godt"
Er det når jeg ikke ved hvor hun er henne i huset og hun så ligger et underligt sted med en af mine trøjer og bider i den ?
Er det hendes måde at flade ud på i solen og slet ikke ænse hvad der sker omkring hende ?
Er det hendes meget kærlige blik når jeg nusser hende i sofaen og hun kravler ind til mig og falder i søvn ?
jeg kan blive ved... hehehehe
Men - Har du studeret din hund idag ? Hvad gør din hund til lige præcis din hund ?
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.577
Med det mener jeg i de første dage bliver udseendet "suget " ind i hjernen, så hvis den skulle blive væk så ville jeg kunne beskrive hvert et hårstrå, hver en hvirvel, hvilken negl der har hvilken farve osv.
Det er først hen af vejen, man ser og lærer hvalpens særlige bevægelser og lyde at kende.
Men hvor er det herligt at lære sådanne små liv at kende.
"Inn side out" ;o)
sep 2005
Følger: 62 Følgere: 60 Hunde: 6 Emner: 137 Svar: 1.387
sep 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Svar: 38
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
Kom bare til at ligge og tænke på det i nat - Indtil hun vækkede mig med at gø i søvne
feb 2009
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 83 Svar: 1.026
Hun har et særpræget udseende (ukendt blanding)
Hun elsker at være til træning og er ufattelig opmærksom og hurtig til at lære.
Hun elsker sine hundevenner og hopper rundt som en fjollet hvalp når hun møder sin bedste ven - men hvis andre giver hende samme behandlig bliver hun mopset
Men hun gider ikke gå tur og træning herhjemme er også en udfordring - så der er nok at gå og spekulere over med den hundepige!
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Han viser meget tydeligt små sider af sin personlighed og det er rigtig hyggeligt. HANS helt egen måde at kommunikere på, der skiller sig ud fra de andre schæfere, vi har haft.
Det er dejlig beskæftigelse :o)
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 3.800
Og så går han skævt.... Når han sådan jogger afsted, så går han lidt sidelæns.. Ved ikke om det er et skidt tegn, men hans søster gør det også...
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Det kan nemt illustreres - alle mine hunde har også haft læben siddende på hjørnetanden jævnligt og alle tre har også løbet skævt, nærmest i to spor.
Men på trods af det, så deler de ikke ALLE egenskaber, selvom de deler nogen.
Så det må være samlingen af særligheder der gør at vores hunde er forskellige, selvom de har mere til fælles end hvad der skiller dem.
Og lur mig, om ikke præcis de ting, der gør dem særlige er meget svære at beskrive med ord.
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 3.800
Ja det tror jeg du har ret i.. Måske det også har lidt at gøre med at man ikke lægger mærke til de egenskaber hos andre hunde, netop fordi man oftest studerer sin egen hund mest... Men jeg tror du har ret... Jeg har bare ikke lagt mærke til de ting ved andre hunde
Har du studeret din hund idag?