{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.134 visninger | Oprettet:

Hvorfor har du valgt din hund? {{forumTopicSubject}}

Her tænker jeg ikke på race.

Men hvorfor har du valgt lige din hund?
Har du studeret aner og ventet længe, eller var det et hurtigt valg fordi hvalpen var sød?

Kort og godt, hvad var jeres bevægegrunde for at vælge lige den hund?

- og vil det være samme grund når du skal vælge din næste hund?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor har du valgt din hund?
  • #1   25. sep 2008 min mor kom hjem med ham smiley

• #2   25. sep 2008 Jamen her var det "opdrætteren" der valgte Daisy til os.
    Og om det bliver den samme måde næste gang vi skal købe hund, kommer du til at bestemme. Hehe :o)

Med Balta valgte vi efter udseendet...

• #5   25. sep 2008 Reiki er valgt halvt planlagt halvt ved et tilfælde.

Jeg havde fundet den opdrætter jeg kunne tænke mig en hund fra. Dog var der ikke mulighed for en hvalp lige nu, så det var planen at få hvalp derfra om et par år.

Denne opdrætter mødte jeg så på en udstilling hvor de netop havde fået Reiki tilbage fra en hvalpekøber.

Vi snakkede lidt frem og tilbage, jeg fandt ham på hundeweb og fik kigget lidt og 14 dage senere hentede jeg Reiki.

• #6   25. sep 2008 Jeg havde længe overvejet Racen Dværgpinscher..om jeg kunne give den alt det sådan en har brug for af aktivering og oplevelser.. og fandt endelig et kuld og valgte min lille dreng..

Mht racen.. så fordi den er lille ( da jeg bor på 5. sal) men samtidig en STOR hund i en lille krop.. kræver meget aktivering og motion.. er aktiv. charmerende, modig, stolt og så er han selvfølgelig korthåret.. som er de eneste hunde jeg kan tåle pga allergi.

• #7   25. sep 2008 Blackie blev købt fordi han var billig:-)
    Lotus var LIDT et impulskøb. Min mand savnede Blackie, som boede hos min svigermor i jylland. Min veninde havde fået hvalpe på den skønneste tæve...... Og så købte vi Lotus.
    Kaido er et resultat af måneders undersøgelser. Jeg kunne ikke finde det jeg ville ha`.....indtil jeg så den parring, som hun er et resultat af...... DER skulle jeg have hvalp....:-))

• #8   25. sep 2008 Jeg brugte et halvt år på at finde den rette race.. Ville IKKE have en labrador. Var bange for at sammenligne med vores tildligere dejlige Bonnie, sort lab.

Derefter begyndte jeg at lede.. Tænkte ikke over at kontakte kenneler, men kiggede på dba. Og fandt det her brune kuld labber. Brun??? Hmm havde jeg aldrig set..

Ringede og snakkede med konen og derefter fik jeg nummeret til manden. Så ringede jeg til ham og snakkede med ham. Og vupti, var jeg skrevet op til en hvalp... "2'er tæven" i kuldet.

Jeg måtte ikke komme ud og se dem med det samme *gg* (de var kun 1 uge gamle). Da de var 3 uger var vi derude (min mor, stedfar og mig.. havde ikke selv kørekort dengang).

Jeg fik ikke 2'er tæven *S* Men den førstefødte:-) Det fik jeg dog først at vide, da de var 5 uger gamle..

Hun er valgt til mig udfra det opdrætterne lærte om mig på mine besøg, telefonsamtaler og mails.. Og de valgte rigtigt..

Næste gang bliver det dog fra en kennel.. Og med mere undersøgelse..

• #9   25. sep 2008 Balto er rent tilfælde. Vi havde besluttet at vi skulle have hund snart, også gik vi forbi den lokale "Poppy" hvor de havde en flyer i vinduet, vi ringede dagen efter (om søndagen) var ude og se ham om formiddagen, også fik vi ham hjem tirsdag. Det faldt tilfældigvis sammen med nogel fridage, så det vare perfekt.

Men hvis vi havde tænkt os om, havde vi nok ventet. Dog fortryder jeg ikke et sekund at jeg har fået min guldbamse.

• #10   25. sep 2008 OG jeg har valgt labberne frem for goldens, som jeg ellers har haft i mange år, fordi jeg ikke er vild med goldens temperamenterne som de er lige nu:-)). Men retrieveren passer fint til os her i huset:-))

• #11   25. sep 2008 Efter to års søgen på rette race, blev det slutteligt et hurtigt valg, da der er langt mellem kuldene på finsk hyrde.
    Der var kun to hvalpe tilbage...begge hanner. Sakki valgte mig...den anden gad mig ikke (synd,for den var afsindig flot !).
    Opdrætter var 100 % enig i valget.

• #12   25. sep 2008 hvorfor valgte jeg netop Vanni???

Det er egentlig en længere historie...
    Jeg har haft samojede før med min ekskæreste, men da vi gik fra hinanden rejste hunden med ham, da den var mest knyttet til ham. Derfor sagde jeg til min nuværende kæreste, at når vi engang købte hus, så skulle vi have en samojede.
    Og da vi så havde købt huset, begyndte jeg at søge efter opdrættere (min tidligere samojede kom fra et interenat, og havde haft en skrækkelig start på livet, derfor ville jeg have en samojede, hvor jeg var sikker på, at forholdene var i orden) og jeg fandt så min opdrætter, som havde 2 kuld hvalpe med 14 dages mellemrum. Og vi aftalte, at vi skulle have en fra det yngeste kuld. Da vi så var ude og besøge hvalpene, snakkede vi lidt om, hvilke ønkser vi havde med hvalpen, og om vi var interesseret i udstilling. Vi havde som plan, at det skulle være en hyggehund, men interessen for udstilling, havde jeg ikke tænkt på. Så hun inviterede mig med til en udstilling, og jeg var tændt da jeg havde været med:-)

Så vi blev enige on, at jeg skulle have en hvalp, som ville egne sig til udstilling. Det mente min opdrætter ikke de hanhvalpe der var i det yngste kuld, så derfor mente hun at vi skulle have en fra kuldet 14 dage ældre. Der var så kun 1 pige og 1 dreng som hun endnu ikke vidste, om hun ville sælge dem Glazy og Vanni (Giovanni). Og hun ville mene at Glazy var den rette for os:-)

Men da vi kom ud og skulle hente hvalpen, så viste Vanni sig fra den bedste side, og som den der havde de bedste udstillingspotientale. Og da det vigtigste for os, var at få en hund med hjem:-).

Derfor ente vi med Vanni, hvilket vi er super glade for, og idag præsis er det 3 år siden, at vi fik ham med hjem. Vi har stadig meget kontakt med både opdrætter og de andre hunde i kuldet:-)

• #13   25. sep 2008 Jeg undersøgte meget rundt omkring, men blev ved med at vende tilbage til Truly Yours linier, og selv de hunde jeg kiggede på fra udlandet lå der Truly Yours bagved.. så jeg besluttede af ta' ned og besøge min opdrætter, fordi hun havde en lækker hanhvalp gående, som hun egentlig selv ville beholde. men når nu det var så tæt på. han er efter en canadisk import. og var bare lige den hvalp jeg skulle ha' sød, fræk og glad. og hans bror var bare ikke lige så fin...

• #14   25. sep 2008 Det er spændende at læse om jeres valg smiley

• #15   25. sep 2008 chrissie kom til os... der gik et døgn og så var der ingen betænkeligheder...

Diego... hmmmm jamen jeg ville have en han... (ikke p.g.a. hvalpe, for det gider jeg ikk) men hanner arbejder jeg bedre sammen med, træningsmæssigt... vi besøgte ham sammen med chrissie, jamen han skulle da med hjem...

Chanti ( og Cheri) .... uha da.... jeg skulle kun lige se nogle hvalpe... jamen for filan da, så var jeg skruk... ( *suk*) så aldrig mere kigge hvalpe med mindre jeg virkelig skal til, at have hvalp... (dog kun racer jeg kan li... ellers er jeg ligeglad..)

havde læst lidt på lektien efter chrissie kom ind i billedet... smiler
    og samtidig med , at det er hunde der kan hygge sig stille og roligt, jamen så gider de så absolut også at lave noget... lige mig... ggggg

• #16   25. sep 2008 Mette: Bliver lige nysgerrig - hvad er der med goldens temperament?

• #17   25. sep 2008 Mine er først og fremmes valgt , ud fra linier, og den kennel , de kommer fra , da jeg ved de opdrættere, stille store krav , til temperament og psyke :o)

Zubin - har opdrætteren valgt , jeg så ham først " live " den dag jeg hentede ham :o)

Nemo - Fik jeg tilbudt at købe, og efter at ha mødt ham , var jeg solgt :o)

Bonny - Fik jeg øje på i den blå avis, og kunne slet ikke stå for ham :o)

Clinton - er født hos min veninde, og jeg var helt solgt , da jeg så ham, han skulle bare bo her, selv om jeg egentlig ikke skulle ha flere ;o)

• #18   25. sep 2008 Bente:
    MEGET generaliserende så synes jeg at mange af hannerne er blevet for store og for skarpe. Og mange af tæverne er blevet for bløde. De er ligesom landet i hver sin grøft. Det er generelt. Klart at der er undtagelser, men det er hvad JEG oplever rundt omkring. Og mit goldenhjerte bløder over den udvikling:-). For denne race har og vil atid have en KÆMPEplads i mit hjerte efter at have haft racen i 30 år.

• #19   25. sep 2008 opdrætter valgte for mig.. Jeg gik efter en rød han, men endte med en brindle tæve.. Men har ikke et øjeblik fortrudt.. Selvom ham jeg havde udset mig ellers klarer sig super på udstillingerne...

• #20   25. sep 2008 Den sidste valgte jeg fordi der fulgte jordens dejligste mand med. Ja det valg har jeg virkelig aldrig fortrudt... ;o)

• #21   25. sep 2008 Jeg havde en schæfer af højavlslinier, som ikke var ret gammel da han måtte aflives pga knoglerne. Øvøv..

Jeg vidste, at jeg skulle have hund igen på et tidspunkt. Var bare i tvivl om det skulle være en schæfer igen, da jeg var bange for, at jeg ville komme til at sammenligne dem. For jeg havde jo måtte aflive verdens bedste hund.

Der gik ca. 2 år med "abstinenser", hvor jeg ind imellem kiggede kenneler og alt muligt andet på nettet. Var ude og besøge en kennel med højavls-schæfere og snakkede lidt med ham.

Men så var det, at jeg faldt pladask for nogle billeder af en grå schæfer og begyndte derfor at undersøge mere om denne type. Jeg ringede og snakkede med forskellige avlere af dem.
    Jeg var i tvivl om jeg havde nok at tilbyde en så aktiv race, så der blev tænkt i flere måneder. En dag ved juletid faldt jeg over en kennel, der havde planlagt parring i februar, og jeg ringede og snakkede med opdrætteren. Der var bare et eller andet ved hende, der gjorde at jeg måtte ned til hende og have en personlig snak, så vi kunne se hinanden an, og om det overhovedet var et sted jeg ville købe hund fra.

Jeg har ikke ét sekund fortrudt at jeg tog derned. Hvalpene blev født i april, og vi fik lov at følge dem 2-3 gange om ugen. Vi valgte i fællesskab en, der ville passe til vores familie og vi ser stadig opdrætteren, da hun tilfældigvis er træner i vores klub. :o)

Så det var en laaaang vej fra tanke til den endelige beslutning.

• #22   25. sep 2008 Mette: Tak for info - det vidste jeg ikke. Jeg har bemærket, at her i min by er der faktisk ikke en eneste "gylden" - alle goldens her i byen er næsten helt hvide. Er racen blevet offer for et modefænomen?
    Kan skisme godt forstå, at dit hjerte bløder....

• #23   25. sep 2008 Bente:

Ja, racen blev offer for modeluner for en del år tilbage. De er IKKE golden mere....... De er stort set hvide, som du har set. Selv om man ikke bør gå efter farven, kan jeg nu bedst li`at de har lidt farve. Og sammen med farven har man også fået den uheldige sammensætning der ofte får hannerne til at have for høj haleføring. Det giver mange af hannerne problemer i forhold til andre hanner. ØV!!!

• #24   25. sep 2008 Jeg havde jo haft Tervueren før, så det skulle helst være en Belgier igen. Manden fik så "lov" til at vælge farve, så det blev en Groenendael. Studerende kenneler i et par år og endte så af forskellige årsager ved Team Ami.

Lia blev valgt i fællesskab med opdrætter ud fra resultaterne af hendes hvalpementaltest.

Skulle jeg vælge hvalp igen, så ville det blive ud fra samme metode.

• #25   25. sep 2008 Tikke - ALT var timet og tilrettelagt, og jeg havde studeret opdrættere og linier i et halvt år inden jeg besluttede mig for at købe hende !!!. Jeg sendte en lang beskrivelse af mine ønsker til hvalp over til opdrætteren, der så valgte hvalpen til mig ... køb af Tikki er nok noget af det mest grundige jeg nogensinde har gjort ;o).

Capone - Kom til mig ved mere end en tilfældighed ... under normale omstændigheder ville jeg aldrig have købt hvalp efter de linier og i hvert fald <b>A L D R I G</b> have valgt den hvalp i kuldet ;o) ... men set i forhold til det, så går det jo fantastisk med ham nu ... men det har ikke altid været lige let *GGG*

/Carina

• #26   25. sep 2008 Jeg vidste at jeg ville have en amerikansk bulldog pga. dens sind smiley .. Kiggede på dba.dk og der faldt jeg for et kuld hvalpe som jeg gerne ville kigge nærmere på. Så ringede jeg til opdrætteren og kom ud og så hvalpene og vupti så blev Sascha min smiley

• #27   25. sep 2008 jeg havde studere anerne og brugt lang tid på at vælge netop den kennel. havde haft mange samtaler med opdrætteren og han valgte så hvalpen til mig - også da jeg senere skulle have en ny hvalp

• #28   25. sep 2008 De andre jeg har haft,har været nøje udvalgt og har ventet på dem i flere måneder..

Men ikke de 2 jeg har nu.. de skulle ha været ud i andre hjem og jeg var bare et godt hjem,til rette hjem var fundet..

ja det blev så her.. GG

• #29   25. sep 2008 Jeg valgte Lilly ud fra et billede på nettet. Så hendes billede kl 8.10 om morgenen og havde hende i mit hjem kl 15.30 om eftermiddagen ;D

Silas race var et ønske efter 5 års venten. Jeg havde tjekkes forskellige kenneler igennem mange år og havde skrevet til den min søsters hund kom fra. Men fik anbefalet Mexi, som havde et kuld - og deri var en smuk lys hvalp som jeg havde ønsket mig.
    Jeg kiggede udstillingsresultater og bad min stedfar som er udstillingsdommer for bl.a. den race, om at se om han virkede lovende.

Da han var "godkendt" tog jeg ned og besøgte ham og jeg var solgt.

• #30   25. sep 2008 Jeg mødte en hund på mine kennelbesøg, som jeg egentlig blev skrevet op til en hvalp efter. Hun har bare det mest lækre temperament, god afstamning, og et godt udseende (efter min mening). Og en rigtig behagelig og god opdrætter. Egentlig ville jeg gerne have haft en hvalp efter denne, men da det ikke gik som planlagt, skabte min "nærved og næsten opdrætter" kontakt til hendes opdrætter og der var en kuld med en han og en tæve tilbage. Og efter samme linier som hendes tæve.
    Der valgte opdrætteren så hvalpen ud fra mine beskrivelser af hvad jeg ønskede mig af hunden, og ud fra beskrivelse af hvem jeg er.
    Så det var egentlig et ønske om at jeg helst ville have en hvalp efter den afstamning, da jeg syntes den.

• #31   25. sep 2008 Mit hjerte bløder for de dejlige hunde der sidder på internaterne.....så da jeg manglede hund havde jeg to stærke kriterier ......den skulle være mellemhøj og kunne med mine katte.....resten kan I læse i Zifs profil....

• #32   26. sep 2008 Havde kigget på Tibetanske Mastiff i flere år og studeret forskellige linjer og opdrættere.
    Monty valgte jeg selv..... udfra farverne. Havde føstevalg blandt hannerne i kuldet.
    Tesla var en "tilfældighed". Havde kontakt til en tysk kennel, hvor jeg skulle have nr. 2 tæve i kuldet. Desværre var der ikke tæver nok. Fik så en mail fra en opdrætter i Østrig, som den tyske opdrætter kendte. Opdrætter fra Østrig skulle på grund af sørgelige begivenheder, finde et hjem til den tævehvalp hun selv ville have beholdt - Hvalpen
    var da 8½ uge gammel. Efter lidt skriverier, studeren og snak med en hollandsk "ekspert" indenfor TM, slog vi til..... og fik ordnet alt pairarbejde (importtilladelse) arrangeret ferie, afhentning osv. på rekordtid.....((o:

Kommentér på:
Hvorfor har du valgt din hund?

Annonce