Hvorfor har du hund? {{forumTopicSubject}}
Ingen tvivl - hvis man er på HG, er man sikkert en af dem, der har nogen gode grunde til at synes, at det er skønt - måske ligefrem et must - at have hund.
Men hvad betyder det for dig, at have hund og hvorfor har du valgt at have en eller flere hunde i dit liv?
Jeg har selv haft hund det meste af mit liv, og i de få år, hvor jeg ikke havde det, kunne jeg virkelig mærke at det trak, når jeg så andre gå med deres hunde.
Godt selskab, udfordringer og nogen der ALTID er glade for at se mig, er en del af forklaringen på hvorfor jeg har hund, men den sociale del, er også en stor del af forklaringen. Det er også en god undskyldning for at komme ud, og få rørt sig hver eneste dag, og selv om det kan være surt med regn og slud, så er der også en vis charme ved at komme hjem fra sådan en regn-og-rusk-tur, som man med sikkerhed ikke var kommet op, hvis ikke hunden skulle ud.
Nå ja og så er der alle kagerne....
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.986
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 2.024
Jeg fik Atlas, fordi jeg ikke kunne lade være. Jeg savnede at have hund så meget! Derudover læse jeg husdyrvidenskab og vil gerne ende med at arbejde med hunde, og så er det bare nemmere at komme ind i den verden, når man selv har hund og erfaring. Jeg ville også gerne tage instruktør- og adfærdsbehandler uddannelserne, og de kræver jo også adgang til en hund.
Og så har jeg hund, fordi det er for kedeligt at gå tur alene, jeg synes træning er skide skægt og en firbenet bedsteven giver mig noget, som mennesker ikke kan
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 939 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.225
Jeg er født multi allergiker, og derfor har det ikke været muligt..
Da jeg blev 10 år, fik jeg lov at passe en lille puddel min mor havde hentet. Og ja. Hun var så ikke kun til låns.
Vores første hunde har "bare" været hunde.
Vi flyttede på en stor gård, hvor de ligsom kunne passe sig selv.
Da jeg blev 18 fik jeg Alvin. Og jeg blev meget aktiv her på HG.
Det gik op for mig, at hunde er meget mere end bare sofa kartofler der kommer når man kalder på dem...
Da min mor døde, og jeg mistede Alvin kort efter, gik det op for mig, hvor meget det betyder for mig, at have hund.
Det er ikke længere bare en hund. Det er en partner, en ven, en støtte.
Jeg blev meget syg, og det hjalp Baby mig igennem. Og det gør han stadig.
Hundene er grunden til jeg står op om morgenen. De sørger for jeg kommer ud. Jeg har skabt nogle rigtig gode venskaber, ud fra det at have hund.
På de dårlige dage, er hundene de eneste der "forstår" mig. De lytter og jeg er sikker på de ved og fornemmer meget mere end vi tror.
Jeg ville vælge hundene frem for langt de fleste mennesker.
Det kommer der ikke altid noget godt ud af, men det er nu engang sådan jeg lever mit liv.
Hundene er min verden!
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 38 Svar: 1.473
jun 2010
Følger: 45 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 126 Svar: 3.859
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.571
Efter jeg er flyttet hjemmefra, og kun ser hundene i weekenderne, kan jeg virkelig mærke at jeg savner dem. Jeg kommer tit på en ide til et eller andet trick eller en øvelse, og så kommer jeg i tanke om, at der går en hel uge, før jeg kan afprøve det. Eller når jeg ser en hvad pude i sofaen, ud af øjenkrogen, tror jeg i et splitsekund, at det er en hund
Så nu er det virkelig gået op for mig, hvor meget jeg savner det i hverdagen.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1320 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.650
Den får mig op og ud af døren..
Den får mig til at turde at snakke med fremmede og til at støtte mig når jeg handler (selvom den ikke er med inde)
Min bostøtte har sagt når der er styr på min lejelighed vil hun hjælpe mig med at finde en almen bolig og derefter hjælpe mig med at søge en socialhund (servicehund)
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 642
Der går ikke én dag, hvor vi ikke griner over hvor fjollede og søde de er.
Jeg elsker den ubetingede glæde de har over selv er mindste ting, det smitter af, og gør mig glad.
Og så får de en til at lette røven, og få en masse motion og en masse søde nye bekendtskaber!
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 1267 Hunde: 3 Emner: 156 Svar: 3.258
jul 2013
Følger: 4 Følgere: 105 Hunde: 2 Emner: 90 Svar: 986
Ej jeg anskaffede mig hund, da jeg blev kronisk syg. Det har vist sig at være den bedste medicin. Uden hund (Fella!) ville jeg sikkert ikke engang kunne gå i dag
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.696
feb 2011
Følger: 5 Følgere: 235 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 1.034
Jeg vil absolut ikke undvære det for noget - at få hund er det bedste valg, jeg nogen sinde har truffet!
aug 2008
Følgere: 1078 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.757
Jeg har før levet et par år uden hund, sammen med en kæreste hvor der ikke var råd/tid. Det var skrækkeligt Heldigvis havde begge sæt forældre hund som vi kunne besøge/låne.
Jeg kan ikke forestille mig at leve mit liv uden hund igen Samtidig har min hund været en kæmpe hjælp i forbindelse med min depression og angst.
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
Og så er jeg generelt bare bedre tilpas med dyr end med andre mennesker Og hunde er jo skønne.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 7 Emner: 39 Svar: 1.487
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.637
De er ubetinget kærlighed på 4 poter - Og de små fodtrin kan jeg ikke undvære.
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.695
Men da jeg var omtrent 10/11 år lød baggrunden for at få hund sådan cirka: så har jeg altid en at kunne løbe om kap med!!
Jeg skal have hund igen, og jeg skal helst ikke vente 4 år før jeg er færdig med min uddannelse. En hund bringer bare noget helt specielt ind i hverdagen som et menneske ikke kan. Man får en bestemt følelse af at være knyttet til et andet væsen. Man kan grine bare fordi de ruller sig på turen. Tænk at så lidt... kan gøre så meget
Der er så mange småting, men all in all må det nok overordnet være fordi: man kan ikke beskrive følelsen. Hunden hører bare hjemme i min hverdag
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.957
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.376
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 78 Emner: 88 Svar: 2.765
Og så er det fordi jeg altid har elsket hunde
Har leget så meget med hunde omkring i nabolaget, og hver gang jeg ser en hund, hvis ejer ser venlig ud, kan jeg ikke dy mig for at spørge om jeg må hilse.
Jeg har læst alle de hundebøger jeg kan finde, og har været herinde i et godt stykke tid efterhånden.
Jeg tager med til hunde arrangementer bare for at få lov ti lat kæle med hundene, og i det hele taget, så er vovser bare det bedste jeg ved!
Forhåbentlig får jeg egen hund indenfor de næste par år
jun 2010
nov 2008
Følger: 9 Følgere: 4 Hunde: 4 Emner: 23 Svar: 65
men min bror (der er 10 år ældre end mig) skulle bruge en jagt hund, og han boede på det tidspunkt hjemme.. måtte jeg se frygten i øjnene..
den største frygt var sorte labrador.. min bror's valgt sjovt nok på en sort labrador..
men efter mødte med Den sorte labrador vendt min verden!
Den da i dag, kunne jeg ikke drømme om, ikke at have hund.
Jeg fik min første egen hund som 16-17 årig et godt stort gadekryds..
nu er jeg ejeren af en racehund også..
Hund er bare skønno
apr 2014
Følger: 42 Følgere: 32 Hunde: 1 Emner: 80 Svar: 394
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.017
-meget mærkeligt barn ja. Men jeg cyklede og gik ture i timevis og brugte dage på at bygge dæmninger og fange haletudser osv. I det lokale naturområde.
Det var nok meget sundt at have en hund at snakke med undervejs.
Og ja så gik der ligesom hund i det hele..
Nu ved jeg ikke helt hvordan man gør hvis man ikke har hund. Hvad man så bruger tiden på. Snakker om. Hvem skal man så skælde ud eller kramme godnat. Hvem skal så slikke tallerknerne af, ødelægge staudebedet og tisse op af bilen?
apr 2005
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 81 Svar: 2.130
Da jeg var ganske lille, havde vi to schæfere, de måtte desværre lade livet inden jeg blev ret gammel.
Vi havde så en anden schæfer i familien, som egentlig hadede børn. Men jeg forgudede den, vil nærmest kalde ham min første forelskelse. Hunden hadede mig så meget(jeg var ca.4 år gammel), men jeg gav ikke op. En dag gik det galt, jeg blev bidt, rimelig kraftigt, men stædig og forelsket som jeg var, så gav jeg ikke op.
Efter ca 1 års kamp gav hunden op, og vi blev de bedste venner.
Sådan har jeg været igennem hele mit liv, gik som ganske lille hen til hunde der stod bundet, og min mor har mange gange måtte vente på at ejeren kom ud af butikken, fordi jeg ikke ville forlade hunden, og min mor ikke kunne gå hen til den.
I dag er jeg ganske enkelt Tom uden hund i mit liv, den forstår mig på en hel særlig måde. Behøver ikke at forklare mig, eller være noget jeg ikke er.
apr 2008
apr 2005
apr 2008
Jeg mener - det var ikke for at ødelægge tråden eller dit indlæg, men det lyder da umiddelbart pænt foruroligende
jun 2010
Jeg er enig med Fünke, det er en smule foruroligende, at du der ikke er nogen, der har stoppet dig, når du har bevæget dig hen til fremmede hunde, eller har søgt at begrænse din tilgang til en hund, der ikke har været tryg ved dig.
Du fortæller at du oven i købet er blevet bidt af den hund?
Det kunne være gået grueligt galt. Heldigvis for dig, er du sluppet med skrækken, men jeg ville fandme være ked af at have været den hundeejer, der kunne have været nødsaget til at aflive en hund, fordi du var trasket over til den, selv om den evt havde forsøgt at signalere at den ikke brød sig om det.
apr 2005
De bundne hunde havde en tiltrækning på mig eller rettere alle hunde havde en tiltrækning på mig, men folk med børn ved hvor hurtigt de kan "blive væk". Et sekund og jeg var smuttet.
Ja, biddet kunne være gået rigtig galt, og heldigvis for alle skete der intet alvorligt.
Mange ting burde være gjort anderledes, det var i virkeligheden nok mig der burde havde været i snor den gang. (Ironi kan forekomme)
Ej forstår jeres tanker, og gør alt for at mine unger forstår spille reglerne omkring dyr.
Tror nu egentlig også de gjorde alt dengang for at holde mig væk, de gjorde helt sikkert hvad de troede var nok.
jun 2010
apr 2005
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.957
Det kommer så ikke til at ske, da jeg bor i Kbh og dermed aldrig kunne finde på at efterlade min hund foran en butik. Alligevel kommer jeg lidt op i det røde felt her, for det er simpelthen ikke en fair indstilling at havd overfor hunde..!
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 11 Emner: 78 Svar: 7.920
Jeg har været på ferier uden mine hunde og det er alt rigeligt, jeg føler der mangler noget, når jeg ikke har en hund ved min side.
apr 2005
feb 2017
Følgere: 20 Emner: 3 Svar: 247
Det skal ikke forstås som at jeg nogensinde har været tvunget til at træne hund, men, min mor har trænet, og min far træner stadig hund, så helt naturligt har jeg en gang i mellem været med til træning, og konkurrencer..
Da jeg så blev lidt ældre 14 år cirka, så begyndte det lige så stille at fange min interesse, jeg begyndte at figurere lidt, deltog i lidt træning..
Da jeg så blev 16 så var jeg fast med til træning, fordi jeg havde fået en oprigtig interesse i også at træne hund, og jeg både er, og var overbevist om det bare at sidde, og kigge gav mig en forståelse, så det gjorde jeg, uden hund.
Da jeg var 17 ½ fik jeg da min første træningsmakker, egentlig fordi jeg seriøst ville figurere, min daværende tæve, som jeg så fast kørte ned og trænede, først var det i bus, senere blev det i bil. Jeg boede nemlig ikke hos hende, jeg boede hos min mor.. Der måtte man ikke have hund, øv!
Hende og jeg har kørt landet tyndt for at opleve træningspladser, hyggelige skove, og hvad ved jeg.
Nu har jeg da valgt at få en hvalp efter hende, som jo nok bliver min aller godeste træningsmakker..
Jeg er dog nok ikke en af dem der tilskriver mig, "jeg kan ikke leve uden", for det har jeg gjort langt det meste af mit liv.. Måske jeg kan en dag?
Men mine forældre blev skilt da jeg var ganske ung, og min mor stoppede da alt med hund, og derfor har jeg ikke haft en fast hund i mit liv.
Hundene har været en ting hos min far, og hos min moster.
Men jeg har altid plaget min mor om en hund siger hun
Hvorfor har du hund?