{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.109 visninger | Oprettet:

3 anfald indenfor 4 timer :'( {{forumTopicSubject}}

Hej alle jer på HG

NU er jeg vidst oppe på opdateringer nr 2 af Chico's sygdomsforløb (desværre ) Men pinslerne for min lille Chico er desværre ikke forbi ! Siden i fredags har Chico haft 4 elleptiske anfald, hvor af de 3 har været her i eftermiddags smiley Jeg var derfor også til dyrlæge i dag hvor han fik medicin for sin ellepsi. Da vi kom hjem fik han en pille og halv anden time efter, får han et anfald igen. Det værste af dem alle, hans tunge hang ud af halsen og han var helt slap.. Jeg ringede så hurtig til dyrlægen, hvor han så siger, at nu er det her ved at være rimelig alvorlig det her og han er kun 11 måneder, og fejler 2 alvorlige sygdomme på en gang.
- :'(Jeg ved det er alvorligt, - jeg ber til gud om, at han skal blive bedre, og til at han får et langt og lykkeligt liv med mig !

Hvad siger I derude ? har I efaringer med dette eller gode råd ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  3 anfald indenfor 4 timer :'(
  • #1   21. sep 2010 kan ikke sige andet end at jeg virkelig håber på det bedste for dig og hund.. HELD og LYKKE

• #2   21. sep 2010 stakkels lille pus

• #3   21. sep 2010 Ønsker jer også held og lykke.

Hvad er den anden lidelse?

• #4   21. sep 2010 Maria :
    puha håber virkelig alt blir godt igen!.
    hvad siger opdrætteren enlig til hans sygeforløb?

• #5   21. sep 2010 Helene c
    1000 mange gange tak
    og hundesind Han er virkelig en stakkel lige nu smiley
    AboutMyDogs-M
    Mange tak (: - den anden lidelse er en diskusprolaps smiley som han fik i fredags eller vi opdagede det i fredags ! smiley

• #6   21. sep 2010 Puha det var godt nok to rigtig dårlige sygdomme. (Hvis en sygdom kan være god)

Som Rikke M skriver hvad siger avler..?

• #7   21. sep 2010 Rikke M
    Tak (:, håber jeg virkelig også.
    Jamen opdrætter har jeg faktisk ikke skænket en tanke, men det kunne da være en god ide at kontakte hende.

• #8   21. sep 2010 Maria syntes jeg er en god ide. og så snak med dyrelægen om, det kan være noget han har arvet smiley er ikke klog på epelipsi. men hvis det nu er aveligt! så syntes jeg da bestemt at opdrætteren skal betale nogle af dyrelæge regningerne, eller refundere nogle penge til dig.

• #9   21. sep 2010 Kan se din hund har stamtavle, hvis opdrætter er forluftig så skulle I nok kunne finde ud af noget.

• #10   21. sep 2010 DKK Tavlesnob

tror du ikke hun ville kunne hive hende i retten, hvis nu der er beviser på at disse to lidesler kan være avelige?

• #11   21. sep 2010 Uha, lille vaps. Vores Sille led også meget af det. Håber det bedste for den lille vaps.

• #12   21. sep 2010 Jeg har ihverfald en kontrakt hvor der står " dyrlægeregninger bliver ikkebetalt af opdrætter efter salget, med mindre det kan bevises at hvalpen behandles for lidelse der er pådraget i opdrætters hjem" ... "pengene for hvalpen kan forlanges tilbage hvis hunden bliver kronisk syg, eller bortgår ved død, af medfødte eller genetiskefejl"

- mange tak til jer alle sammen fordi I vil svare/hjæpe mig (:
    Men ved ikke tror I jeg har noget at komme efter hos opdrætter ? mener ellepsi kan være arveligt

• #13   21. sep 2010 Du skriver sådan her i hundens profil

Citat

d. 15 Juli chico falder ned af vores trappe, da han pludselig troede han kunne flyve. Han falder ca. 2 meter ned og besvimer og han kan ikke vækkes til live/bevidsthed. Vi kører hurtig op til dyrlægen, og han bliver behandlet for chok og får tjekket om der sket andre skader. HELDIGVIS har Chico en ENGEL der passer på ham - vi alle slipper med skrækken og Chico nogle ømme lemmer de følgende dage..

Tror du ikke at det er efter dette voldsomme fald, at hunden har pådraget sig en skade i hjerne evt ? Jeg ville få hunden scannet..

• #14   21. sep 2010 Øm jov spurgte også dyrlægen om det, men han sagde at det ikke til at sige selvfølgelig kunne det være derfra men det kan også skyldes noget helt andet ..

• #15   21. sep 2010 Og så sagde han med hensyn til scanning, at det var ikke noget man åbenbart gjorde så meget i når det gælder hunde, de gjorde ihvertfald ikke smiley Hvor kan man få det gjort henne ?

• #16   21. sep 2010 Det er jo nærliggende når hunden har været bevistløs at hjernen sommetider tager skade og man herefter kan se epilepsi ligende anfald. Hjernen kan kun undersøges ved en MR scanning.

• #17   21. sep 2010 På Karlslunde dyrehospital og Landbohøjskolen.

• #18   21. sep 2010 (link fjernet)

• #19   21. sep 2010 Men tænker lidt hvis jeg skal have ham scannet "bare" for at se om det fra faldet eller genetisk, så jeg måske kan få penge tilbage fra opdrætter, så kan det vel ikke betale sig. Det koster vel kassen for sådan en scanning. Hvis du forstår hvad jeg mener ?

• #20   21. sep 2010 Jamen det koster da "kassen" at være ansvarlig hundeejer..

Er det ikke vigtigere for dig at finde ud af hvad din hund fejler, end alt det økonomiske med opdrætter.
    Vil gætte på at en sådan scanning koster mellem 5 - 7.000 kr.

• #21   21. sep 2010 JO det er det altså vigtigst for mig at finde ud af hvad han fejler .. men troede vi snakkede om at finde ud af det med om jeg kunne få penge fra opdrætter, som de andre skrev noget om -så hvis det var af den grund jeg skulle scanne ham ville det være lige fedt .. Har da også gjort hvad jeg er blevet rådet til af min dyrlæge. Og ja jeg er da 100% klar over at det koster "kassen" at være ansvarlig hundeejer (:

• #22   22. sep 2010 Hvis anfaldene er startet efter at han er faldet ned af trappen, så er der nok ikke meget at hente hos opdrætter. Ellers kan/er epelipsi arveligt. Om der er en bløding i hjernen eller arvelig epelipsi ændre ikke på behandlingen, så med mindre du helt vildt gerne vil have klarhed over det så kan jeg ikke se nogen grund til at bruge en masse penge på at få den MR-scannet, og udsætte hunden for yderligere fare ved at bedøve den. Der er større risiko ved at bedøve en hund som lider af epelipsi.

At være ansvarlig hundeejer koster selvfølgelig penge, men alt inden for rimelighedens grænser. Man skal jo ikke gæld sætte sig til op over begge øre. Som ansvarligt hundeejer kræver det også at man ved hvornår man skal sige stop.

Som eksempel: Bare fordi der findes kemo til hunden betyder det jo ikke at man er en uansvarlig hundeejer hvis man vælger at give hunden fred istedet.

Overvej nøje hvad der er bedst for din hund, den skal have medicin resten af sit liv plus at du siger at den også døjer med en diskusprolaps, det er jo desværre ikke nogle ting den bliver helbredt for.

• #23   22. sep 2010 Han har ikke haft anfald før nu og det er nogle måneder siden han faldt... Er glad for du skriver det med ansvarlig hunde ejer. Fik det helt dårlig da jeg skulle svare tilbage på den anden kommentar, da jeg følte , at jeg ikke var ansvarlig eller holdte nok af ham hvis jeg ikke fik ham scannet smiley men kan ikke rigtig se grund til at udsætte ham for det., når han nu har fået stillet en diagnose - syg er han, og han er også i behandling for det.. Men han har altså "kun" være syg siden fredags og han fik først medicin for ellepsien i går .. så jeg vil ikke male fanden på væggen endnu.. dyrlægen sagde også at det ikke var sikkert han nogen sinde fik anfald igen og så kunne det jo også være han ville have det resten af livet.. og diskusprolapsen ville forhåbentlig forsvinde, endte for altid eller også ville den komme igen .. så som det ser ud nu må jeg jo bare vente og se hvad tiden bringer ham ..

• #24   23. sep 2010 Det glæder mig at du har det bedre efter at have læst mit indlæg. Som du selv skriver så er det bare at se tiden an nu. Håber det bedste for jer.

Kommentér på:
3 anfald indenfor 4 timer :'(

Annonce