{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.307 visninger | Oprettet:

Han- eller hunhund ? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens

Da mig og kæresten er kommet i stort hus med have i stedet for en 3vær. lejlighed på 2. sal er vi på udkig efter en hund . Racen er vi lagt fast på - Fransk Bulldog . Jeg ville gerne have noget lidt større og kæresten ville ha en taske hund, så vi mødtes på midten . hehe ...

Men nu går debatten vildt om det skal være hun eller han ? Jeg syns egentlig bedst om en hanhund inden for den race, men hvis man gerne vil have en pæn have osv har jeg bare ladet mig fortælle at en hanhund generelt laver mere ballade sådan et sted ?

97% af boardet's brugere ved mere om hunde end mig, så kunne godt tænke mig at høre hvad i syns ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han- eller hunhund ?
  • #1   21. sep 2010 jeg ved ikke så meget om FB'er.

men mine tæver graver og gøer lige så meget som hanhundene.....jeg synes ikke jeg kan se noget forskel på have-adfærd

• #2   21. sep 2010 Nu er det godt nok ikke Franske bulldog jeg har men herhjemme er det min tæve som fræser græsplænen op og graver huller. Inden vi fik hende og kun havde hannen var vores have nogenlunde pæn da han faktisk aldrig gravede.
    Rigtig held og lykke med den nye hund.

• #3   21. sep 2010 Synes først og fremmest i skal finde en god opdrætter der avler sunde hunde da FB'er har mange sundhedsproblemer. Kender/har mødt mange af racen og de fleste har fejlet et eller andet enten med luftvejene,hårsækmider eller allergi. Når i har fundet en opdrætter der har/får et kuld hvalpe hvor i gerne vil have en hvalp fra må i jo så se hvor mange hanner og hunner der er. Og tage den derfra synes at lige inden for den race er det vigtigst i vælger efter sundhed og ikke køn. Men jeg ville foretrække en hanhund og´nej de laver ikke mere ballade i haven end tæver det et spørgsmål om opdragelse uanset kønnet

• #4   21. sep 2010 Det er, efter min mening, udelukkende en smagssag.

Nogle foretrækker hanhunde - andre tæver. Der er jo gode og dårlige sider ved begge køn smiley

• #5   21. sep 2010 Tak for nogle hurtige og gode svar !
    Jeg må ha fat i opdrætteren . Det er godt nok blandings hvalpe vi har kigget på . Mellem fransk bulldog og mini bullterrier .

• #6   21. sep 2010 Jeg har en hanhund, og han har aldrig ødelagt noget af i haven...

• #7   21. sep 2010 Ken J: Ved ikke hva mini bull terrier har af skavanker men har den race lign. skavanker som FB'en vil jeg fraråde jer at købe sådan en hund. Selvom de er rigtig søde men det bare så synd for hunden hvis den er syg og synd for jer fordi i skal se på/og betale for behandling. Synes i skal prøve og undersøge hva mini bullterrieren har af skavanker

• Alexander V
    Alexander V Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 47 Svar: 189
    #8   21. sep 2010 Kan du henvise til opdrætteren i en Privat besked?
    Kunne godt tænke mig at se denne blanding smiley

• #9   21. sep 2010 jeg vil faktisk også gerne se den blanding smiley PB?

• #10   21. sep 2010 (link fjernet)

Fantastiske små hunde smiley

Ikke meget af moderens gener der skinder igennem så vidt jeg kan se det . For mig ligner det meget franske bulldogs .

• #11   21. sep 2010 Trine >
    Det ville helt sikkert være smart, men det er svært at sige hvad racen tager med videre i sådan en blanding ?

• #12   21. sep 2010 Ken J: ja man kan aldrig vide hva en blanding tager med sig. men hvis nu begge racer er kendt for at have de samme skavanker er der nok en betydelig risiko for at den skavank bliver vidergivet. Men synes nu det vil være bedst hvis i fandt en ren FB'er jeg er blevet så skræmt af at se så mange af den race med skavanker at når jeg engang måske vil have en vil være mega kræsen og kun vælge en hund med de sundeste forældre i DK

• #13   21. sep 2010 nurh. de ser dejlige ud. Men kunne forestille mig at der også er nogen sundhedsmæssige problemer med minien da den jo så vidt jeg ved er nedavlet fra alm. bullterrier og derfor nok er avlet lidt ekstremt for at få den til at være så lille

• #14   21. sep 2010 Puuh, jeg ville ikke turde købe en blandet fransk. Der er så mange skavanker i racen, at man virkelig er nødt til at se sig godt for, og det er svært når den ikke er ren.

Miniature bull terrieren lider sommetider af : primary lens luxation, patella, hjerte og nyreproblemer, og så døjer mange med hudproblemer og allergi.

Jeg ved, at huden også er et stort problem hos den franske, så det ville være noget af et sats..

• #15   21. sep 2010 Og så synes jeg ikke, at moderen ser særligt raceren ud, så måske er vi ude og rode i, at der pludselig er 3 racer i hvalpene smiley

• #16   21. sep 2010 Efter hva danielle har skrevet minien har af skavanker så vil jeg fraråde jer at købe den hund det lyder som en tikkende bombe sygdoms mæssigt!

• #17   21. sep 2010 Morens hoved ser meget frø agtigt ud det ser forkert ud på en eller anden måde selvom det ligner en FB

• #18   21. sep 2010 Beanmor >
    Jeg er ikke dum . Selvfølgelig er det ikke en taskehund (jo sports taske :P) . Jeg faldt for den her blanding da jeg selv er vild med bullterrier, og det var egentlig MIT første valg .

• #19   21. sep 2010 Mine laver nu lige meget ballade i haven, uanset køn.
    Husk bare at i har en tæve i forvejen , og der er noget der heder løbetid. Så få kastereret hanhunden.
    Men som de andre skriver , så pas på hvad i køber.

• #20   21. sep 2010 Den hund jeg har oprettet her inde er min mors skal lige siges . Så den bliver alenehund .

• Alexander V
    Alexander V Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 47 Svar: 189
    #21   21. sep 2010 Jeg tror ikke man skal vende det han siger rundt som i formår.
    Han mener nok bare at hendes kæreste vil have en taskehund og han selv godt vil have en lidt mere muskuløs hun, og så blev det til det.

• #22   21. sep 2010 Alexander har forstået det smiley

• #23   21. sep 2010 Altså mht. hvor destruktiv og aktiv hunden er, så kommer det som regel i langt højere grad an på race og den individuelle hunds temperament end det gør køn.

Forskellen mellem hanhunde og tæver ser man mere mht. adfærd på gåture, løbetid, kønsdrift osv. Jeg har en tæve fordi jeg synes det er nemmere at kontrollere kønsdriften og så har tæver det ikke så meget med at puste sig op og lige at skulle vise sig overfor andre hunde, sådan lidt ala teenage drenge. Til gengæld, så står vi med 3 ugers løbetid hver 6-7 måned og derudover, så kan tæver virkelig være nogle...ja tæver overfor andre hunde. De puster sig sjældent op på samme måde som en hanhund, men når så de skruer bissen på, så mener de det som regel alvorligt. Men igen mht. temperamentet, så spiller race og individ mindst lige så stor en rolle som køn.

• #24   22. sep 2010 Jeg syntes nemlig et var fint med en FB fordi det er en aktiv hund, og der er en STOR have den ville kunne komme af med noget energi i . Men det lyder godt nok ikke til at det er en god idé at købe en blandings FB . Ærgeligt når man nu syntes man har fundet den perfekte hvalp, men jeg vil heller ikke aflive den om t halvt år pga. noget medfødt smiley

• #25   22. sep 2010 Nu er det så også langt fra alle tæver, der er mærket med løbetiderne. Mine modnede mentalt under de første 1-2 løbetider, men ellers har jeg aldrig oplevet humørsvinginger eller lign.

• #26   22. sep 2010 Ken J: Synes det rigtig godt gået af dig hvis du ikke køber en hvalp fra det kuld. Det vil kunne give dig en masse problemer og støtter kun folks sindsyge avl

• #27   23. sep 2010 Det bliver en ren smiley

• #28   23. sep 2010 Ken: Det synes jeg er en rigtig fin beslutning held og lykke med jagten på jeres nye vovse smiley

• #29   28. sep 2010 Så er der købt en REN Fransk Bulldog smiley En sød lille pige på 12 uger . Brindle men med meget sort og en hvid plet på brystet . Pga. flytterodet får vi den først på Lørdag, og kan bare slet ikke vente smiley

• #30   28. sep 2010 Ken: Tillykke smiley

• #31   28. sep 2010 Tak smiley Ja der er RIGTIG lang tid til Lørdag . hehe ... Super uge i øvrigt, kæresten og mig går fra 70m2 lejlighed til 180m2 hus og så vores fantastiske hund smiley

Kommentér på:
Han- eller hunhund ?

Annonce