{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.936 visninger | Oprettet:

Cocio
Cocio
Følger: 1 Emner: 96 Svar: 402

Han eller hunhund? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvilke tanker I har gjort Jer omkring kønnet af Jeres hund. Dvs. hvorfor har I valgt hhv. en han- eller en hun-hund?

Da jeg ikke selv har hund, kan jeg desværre ikke lægge ud med selv at svare. Til gengæld tror jeg, at Jeres input vil være en god hjælp i de overvejelser, jeg selv kommer til at gøre mig, når tiden kommer til índkøb af en firbenet ven smiley Så på forhånd tak for Jeres input.

Mvh. Line.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han eller hunhund?
  • #1   18. apr 2009 Ja jeg har ikke rigtig gjordt mig så mange tanker.. Er vokset op med tæver så det er naturligt for mig at have tæver tror jeg - ved slet ikke om jeg ville kunne have hanner smiley Men det skal vel prøves ?

Ellers tror jeg bare man skal gøre sig tanker i deres forskellige personligheder og om man helst vil have en der bløder eller en der stikker af smiley

• #2   18. apr 2009 jeg valgte en han, men hvis Bailey havde været en hunhund havde det ingen forskel gjort.. han var bare den jeg måtte ha og så tænkte jeg ikk over kønnet før bagefter smiley

• #3   18. apr 2009 Mine forældre har altid haft hanhunde og for mig var det også ganske naturligt at vælge en hanhund.
    Jeg gider ærligt talt ikke løbetid og så arbejder jeg bedst med hanhunde - det er lidt svært at forklarer, men føler at hanhunden er nemmere at arbejde/træne med.
    Desuden synes jeg oftest at tæver har humørsvigninger, ligesom kvinder og har nok i mine egne humørsvigninger, ha ha.

• #4   18. apr 2009 Jeanett - Hehe.. ja det kan jeg godt se, kunen godt være jeg skulle have valgt en stabil hanhund smiley

• #5   18. apr 2009 Dum- Nu er det jo langtfra alle hanner der stikker af:)

Line- Jeg synes også at man her bliver nød til at have i baghovedet hvilken race(r) man er interesseret i.
    Ved min race må jeg tilstå, at jeg helst ik vil have en hunhund.
    Generelt er jeg mest til hanner, men vil ik udelukke at jeg bliver ejer af en hunhund en dag.

• #6   18. apr 2009 Jeg har både hanner og hunner og syntes bestemt man skal vælge en tæve som sin første hund. Da de er noget nemmere og styre efter min mening. Hanner skal jo passe på flokken (: hehe

men det er bare min mening jo ....

• #7   18. apr 2009 Jeg har kun tæver og vil kun have tæver. Jeg gider helt ærligt ikke at have en hund som pisser på alt!

• #8   18. apr 2009 Jeg har så begge dele...... Har haft hanner lige indtil vi købte Lotus.....
    Jeg orkede ikke "slås" med en stor labhan, så valget faldt på en tæve. De er OFTEST mere lydhøre og fysisk nemmere at "tumle"..... Jeg havde så ikke liiiiiiiiige regnet med at få så stærk (både fysisk og mentalt) som Lotus, men hun er alle tiders skønne hund. Kaido er bare frøken krudtrøv. Men jeg kan GODT mærke den fysiske forskel fra da jeg havde 3 hanner. Man bliver jo heller ikke yngre:-)

• #9   18. apr 2009 Gaia har jeg nu, og hun er en tæve.
    Hun stod lige pludselig og manglede et hjem, så jeg gjorde mig ikke så mange overvejelser.

Med min tidligere hund, som også var en tæve, var der dels pige-aspektet (mine katte er også hunner, jeg ved ikke hvorfor?) og dels det at jeg ikke ville have en han som begynder, til en race som kan være så dominerende.

Når jeg om nogle år skal have en til hund, som gerne skal kunne bruges til udstilling, kunne jeg dog godt tænke mig en han smiley

• #11   18. apr 2009 Jeg valgte en tæve som min første hund, da jeg havde hørt de var nemmere at opdrage end en hanhund. Vi har fået hende steriliseret, da hun blev falsk gravid i handes første løbetid. Vores hund nr. 2 er en hanhund, og når han er gammel nok, får han også løgene klippet af. Gider ikke at han skal begynde at strejfe.

• #13   18. apr 2009 Min første hund Møffe, var en tæve. Det var lidt tilfældigt. Hun var omplaceringshund, og kønnet var lidt ligegyldigt.

Ved Reiki gik jeg bevidst efter en hanhund. Han skulle være hund nr to, og da Møffe ikke kunne med andre tæver, måtte det jo nødvendigvis blive en hanhund.
    Derudover kan jeg godt li' hanhundepræget i udseendet, og jeg slipper for løbetider osv

Næste hund bliver højst sandsynligt en tæve, d jeg helst vil undgå hanhunde der puster sig op overfor hinanden eller overfor andre når de går tur sammen osv.
    Ved min race, kan man såmænd godt have to tæver/to hanner sammen, men for helt at undgå de problemer der KAN opstå, tror jeg jeg går den "sikre" vej og vælger en tæve.
    -men jeg er så osse så heldig at have pasning til hanhunden, når tæven er i løb

• #14   18. apr 2009 og ang det at stikke af/strejfe -det er ligeså meget racebestemt, som kønsbestemt, og hanhunde kan såmænd godt lære ikke at strejfe (hos nogen racer vil det ikke engang være almindeligt at hannerne strejfer)

• #15   18. apr 2009 jeg tog mig en tæve, da det er det køn jeg næsten altid har haft. godt være der er løbe tid hver halve år, og der ved skal være i snor.

Men at have en han hund der stikker af hver gang der er lugten af en tæve gad jeg ikke, eller den prøver at domenere en.

det er hvad jeg mener, og i andre kan mene noget ander smiley

• #16   18. apr 2009 Ginnie -hvem siger hanhunde stikker af, og at den prøver at dominere en? De findes faktisk osse i velopdragne udgaver, der kan finde ud af at blive hjemme;o)

• #17   18. apr 2009 jeg ville idag vælge tæver, ved små hunde, da mange små hanhunde begynder at strinte inden for ,når de bliver kønsmodende ,godt nok kommer tæver iløb ,man de fleste små hunde bløder ikke så meget og de er rigtig gode til at holde sig rene .

Derimod hvis det var en stor race, tror jeg at jeg ville vælge hanhunde, da mange store tæver (mine gamle tæver blødte helt vildt meget og var total dårlige til at holde sig rene og dem jeg kender som har store hanhunde strinter ikke inden for .kh sanne

• #18   18. apr 2009 Mixerne -så kan man jo overveje om det er hundene eller opdragelsen den er gal med når hanhundene strinter inde;o)

Jeg kender i øvrigt flere større hanhunde der har strintet inde. De har så bare lært at lade være (reiki er en af dem)

• #19   18. apr 2009 Jeg har haft både hanhunde og tæver. Lige nu har jeg en af hver.

Jeg foretrækker hanhunde, når jeg skal træne og gå til konkurrencer med dem. De tæver jeg kender, har mange humørsvingninger og perioder, hvor de er håbløse at træne med. Hanhunde er meget mere stabile (når de lige har fundet ud af, at man godt kan arbejde selvom der er tæver i løbetid i nærheden).

Men da jeg gerne vil have hvalpe ind imellem og aldrig mere vil have hanhunde samtidig med tæver, så må jeg holde mig til tæver fremover og afpasse forventningerne efter det.

Kommentér på:
Han eller hunhund?

Annonce