Tale pænt?? Bare lidt? {{forumTopicSubject}}
Jeg havde en virkelig underlig oplevelse i går. Jeg havde luftet hundene på det lokale fritløbsområde, og var næsten tilbage ved P-pladsen.
Aqui var allerede taget i snor, og Lanka og Qimmit tullede stille afsted max 3 meter foran mig (de ved, de skal søge hen til mig, på det sted, så de er klar til at blive "puttet i bilen")
Pludselig høre jeg en råbe fra P-pladsen "Gider I godt lige tage jeres køtere i snor - er fandme bare så træt af jeres løse køtere allevegne"
Da jeg kommer et par meter længere frem stopper jeg op og tager de sidste to hunde i snor, og først der, kan jeg se en pige/kvinde bag én af bilerne. Hun kommer nu frem med cykel + et stk hund i flexline, mens hun skuler ONDT til mig.
Jeg går stille og roligt hen mod bilen - alle hunde går helt afslappede i snoren, hvorimod hendes karter rundt i sin flex-line for at komme hen til os. Hun får hevet den hen over broen til den side at arealet, hvor der IKKE er fritløb - hvorefter hun slipper den løs....
Jeg skulle godt nok bide mig i tungen for ikke at give hende en rimelig barsk kommentar med på vejen. Jeg synes det var så urimeligt at jeg skulle svines til for at have mine hunde lige omkring mig på et fritløbsområde - specielt fordi jeg ALTID tager dem i snor, hvis der kommer andre med deres hunde i snor. Og specielt når hun så efterfølgende slap sin hund fri på det område, hvor det ikke er tilladt (og jeg skal nok lade være med at fortælle, hvor hidsig jeg så var over, at det ovenikøbet var en listehund!!!)
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
jan 2006
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 2 Emner: 113 Svar: 2.449
Kan da i den grad godt forstå hvis du tabte kæben. Det ville jeg godt nok også have gjort..
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 5 Emner: 104 Svar: 883
vores nabo har det med at lufte hendes hvalp i vores forhave . og da vi så bad hende stoppe med det (hunhar selv have)
begyndte hun at svine vores hunde til og meldte endda min kære berner for overfald af hendes hvalp til politiet.
Nala gik hen for at lege med den den var jo i HENDES have. og så hylede den lille meget solidariseret hvalp.
Politiet bad hende bare golde sig fra vores forhave, og om a t få hegnet sin egen have ind. og så bad hun os betale HALVDELEN. men nææææ nej den måtte hun selv tage.
vores have er nemlig hegnet ind.
men ja som du siger folk burde tale pænt når de selv laver fejl.
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 513 Svar: 12.427
Sennehundene - Hih, det ville da have været kønt, hvis hun havde kunnet tørre noget af regningen af på jer!
jul 2008
Følger: 43 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 100 Svar: 780
Bad hun jer betale halvdelen Tja hvorfor ikk.. Går den så går den.. Sikke da en torsk mand!!
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 5 Emner: 104 Svar: 883
men politiet forsikrede hende om at en berner er en brugshund og at de ville anlægge et besøg og møde hunden
de kom så og mødte 3 glade kærlige legesyge hunde og de to betjente var flade af grin over hende.,
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 513 Svar: 12.427
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 1.955
Jeg har engang fået et kæmpe møgfald af en ældre herre der mente at det var noget svineri at jeg ikke samlede op efter min hund. Jeg kunne så dingle med 2 sorte (fyldte) poser i hånden og spørge ham om han virkelig troede det var min madpakke jeg gik og slæbte rund med?! Men min hund er en tæve, og han troede at hun satte sig ned og besørgede hver gang hun tissede… Og i stedet for rent faktisk at kigge efter, så valgte han at være utrolig grov og ubehagelig.
Jeg vendte den om og endte med at skælde ham ud for at gå og overfuse unge uskyldige hundeejere. Jeg sagde at han virkelig burde skamme sig at han sådan gik og gjorde folk nervøse for at lufte deres hunde i området… Han gik derfra med meget røde øre men sagde ikke så meget som undskyld…
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.421
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.033
Var i sidste uge ude at gå med min veninde og vores hunde, kommer tilbage til p-plads, hunde i bilerne og så står vi lige og får en sludder, pludselig siger min veninde, uhh, der kommer en stor løs hund (hun har lige haft en dårlig oplevelse med en Rotte, så det sidder stadig i hende)
Så jeg går ind foran hende og siger skrapt : kan du gå væk, men den fortsætter bare imod min bil og den åbne bagklap, og der er stadig ingen ejer at se, men hører så en kalde og ud fra træerne kommer der en sjoskende mens han kalder, jeg smiler til ham og siger meget pænt, at en snor nok ville være en god ide´, når den nu ikke kommer ved indkald..
han siger så: jamen den er både døv og blind:o)) okey siger jeg, desto mere grund til at holde den i snor, ikke mindst for hundens skyld, men at man også må respektere at der er folk der er bange for så store hunde, og så kom hans udbrud må man sige, der både indholdt sindsyge kælling og andre skælsord...
ja, helt korrekt! ham der handler forkert, men os andre der skal overfuses... :o))
jan 2010
Følger: 36 Følgere: 34 Hunde: 3 Emner: 50 Svar: 753
Sad også nede i parken med både min amstaff og min chihuahua løs.. Det var før forbuddet og min chihuahua var helt lille..
Der kommer pludselig ud fra busken en dame gående med en rottweiler og jeg rejser mig op og tager fat i min store hund samme sekund som hun går lige forbi næsen af ham.. (Valgte at tage fat i min hund da jeg ikke kendte rottweileren og min jo gerne vil hilse)
Samme sekund som jeg tager fat om hans halsbånd så skriger ejeren af rottweileren mig ind i hovedet, og jeg citerer: "Jeg skal kraft*ddermame ikke betale nogen f*cking dyrlægeregning!!"
Jeg bliver jo fuldstændig måløs og hiver tilbage i min hund.. Og i samme sekund sidder rottweileren i hovedet af ham..
Hun får vristet sin hund fri.. (Min har kun fået overfladiske skrammer) og jeg er jo ret chokeret..
Hun går derefter lidt videre og vender sig om og kigger på min kammarat som også sidder med en chihuahua og jeg at (jeg citerer igen) "Hun bare kunne slippe hendes hund løs så kunne den slå os alle sammen ihjel.."
Jeg lover jer for hun ikke fik pæne ord med på vejen.. Fik vist sagt noget med at jeg ville slå hende bevistløs hvis hun så meget som tænkte den tanke.. Men var bare SÅ chokeret og ville bare have hun smuttede hurtigst muligt..
Fandt så ud af min veninde havde mødt hende en dag hun gik med hendes amstaff..
Rottweiler ejer - Skal de hilse?
Veninde - Er det en tæve?
Rottweiler - Ja..
Veninde - Jamen så går det ikke, hende her kan ikke med andre tæver..
Rottweiler - Skal jeg nikke dig en skalle din lille forb*ndede møgl*der?!!
Behøver jeg sige vi er MEGET glade for vi ikke har set hende i flere måneder..
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Elsker mine hunde: Hun har da ikke været helt velafbalanceret, hvis man sådan skal sige det pænt.
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 204
Min veninde og jeg var på vej en tur i brugsen en aften, da vi ser to smarte fyre komme gående med en amstaff .. Da vi passerer dem, skriger den ene fyr til hunden "KOM !! TAG DEM !!" Jeg blev så gal og forskrækket at han fik et par grimme ord med på vejen .. Magen til opførsel .. Og den stakkels hund anede slet ikke hvad der foregik ..
jan 2010
Følger: 36 Følgere: 34 Hunde: 3 Emner: 50 Svar: 753
Min hund har sindet til at kunne holde til sådan en omgang uden at det mærker ham synderligt og et par rifter kan jeg godt leve med..
Kim H - De typer har jeg oplevet et par gange.. Men jeg er heldigvis en del mere hård i munden end jeg ser ud til.. Så de tør ikke rigtig sige sådan noget til mig mere..
Men stakkels hund og sådan nogle ejere burde have et los i røven..
Tale pænt?? Bare lidt?