{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.557 visninger | Oprettet:

spørgsmål ang. små hunderacer {{forumTopicSubject}}

jeg ved godt at store hunde er omkring 1½-2 år før de er færdig udvokset , sådan rent kropsligt , men hvornår er små hunde færdig udvokset , altså ;

- hvornår har de nået deres slutstørrelse ??

jeg tænker på min Bertil , som er en Tjekkisk rottehund blandet med DSG

jeg kan slet ikke huske hvornår min Himmelhund Freia havde nået sin slutstr.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørgsmål ang. små hunderacer
  • #2   10. sep 2010 hves du tænker på avl er en chihuahua først klar når de er 2 år det er hvad jeg vil sige er fuld voksen ....

• #3   10. sep 2010 nej jeg tænker bestemt ikke på avl , overhoved smiley

jeg tænker bare .......

hvornår holder Bertil op med at vokse og har nået sin slut størrelse

• #4   10. sep 2010 Jeg har 5 chièr og synes først de har været rigtig færdig når de har været omkring 3 år. da de stadig vokser i breden , men højden og længden har været rimlig fast siden de var 2 år :o)

• #5   10. sep 2010 Jeg har altid hørt at små hunde vokser i højden til de er 1 år, og i bredden til de er 2 år - I grove træk selvfølgelig :o)
    Dette holder også stik med mine, særligt ved Paya er dette tydeligt.

• #6   10. sep 2010 Du skriver selv 1½-2 år for store hunde. Det mener jeg passer bedre på de små til mellemstore og så læg ½-1 år til ved de store. Når de har nået voksenhøjde mangler der jo stadig en del i drøjde.

• #7   10. sep 2010 Mine 2 han-Chièr er begge stoppet med at blive "tungere" ved 7mdr`s alderen, derefter var det kun været pelsen der blev større på den ene.
    Min tæve på idag 33uger =8mdrd.25/9 ;o) vejer det samme idag som da hun var 18½uger måske + - nogle få gr. "min køkkenvægt er ik så præsis.
    Jeg ku nu ellers godt tænke mig at min lille Cookie tog mere på, men først nu ser jeg at hun ikke har taget et gram på siden hun var 4½md.:=O det
    virker da meget mystiskt og underligt nu jeg tænker over det, men dr.dyr sagde i sidst at hun var helt OK, slank men meget fin.
    Men det er da ikke normalt at de stopper med at vokse i SÅ ung en alder, dvshun er stoppet med at vokse førhun begyndte at skifte bisser, nå men hendes voksen pels vokser da ud nu, ligesom på drengene, v/8m`dr`s alderen..
    ØV..nu skal jeg vente hele weekenden før jeg kanvære bekendt at ringe ellertaned til vores dylle og hører hvordan det kan være hun er stoppet så tidligt, hun ser godt nok også udsom om at hun gik istå på et forkert tidspunkt,
    "hun var lige vokset i længden "om natten" så hun så ret skæg ud om morgenen, normalt ville bagbenene så ha vokset så de passede med kroppen 1 el 2nætter efter også ville forbenene vokse til i længden senest et par døgn efter bagbenene, så hun var blevet mere kvadradisk/normal efter 3-4dage, men hun gik istå på de korte ben, så hun ligner lidt et mix af en gravbassse og en Chi, selv hvis hun var uægte, så sku hun da ha vokset i længere tid.end de kun 4½md.

Hmm.Jeg ville bare lige svare på trådens spørgsmål, og sidder nu selv som et stort spørgsmålstegn..
    Kender i "tommelfinger-reglen for den forventede voksen-vægt for Chi`er altså, jeg ved ikke med større/andre racer for jeg hørte først om den efter jeg selv fik en Chi` ?
    Man siger hvalpens vægt når den er 12uger x 2 =voksenvægt
    Sjovt nok har det passet på de 2 første, de har vejet nøjatigt det dobbelte af deres 12ugers vægt + - 10-20gr. og mange andre chi-ejere her på HG, selv opdrættere sir at det også passer på deres hunde.
    Men i følge den regel så mangler Cookie over ½kg 600gr.helt nøjagtigt.

SO SORRY Bertil, for at jeg er røget helt Off Topic i din tråd. :o(
    Jeg burde vist oprette min egen tråd, for jeg er da helt rundt på gulvet nu, kan ikke lade være med at tænke på om hun lider af dværgvækst el. noget andet "værre self" når man har mistet 2chi`er pga.sygdom så tror jeg straks det værste.

• #8   10. sep 2010 Beklager også alle de manglende mellemrum osv,men min pc har næsten ingen taster så jeg skriver blindskrift, men jeg glemte i min forvirring at tjekke tastefejl og mangler. *Ss*

• #9   10. sep 2010 Uha - Den med 12uger x 2 = Voksenvægt, holder ihvertfald ikke stik med Paya! He.. Langt fra endda! Men har hørt den før faktisk.
    Men dén med højden til 1 år og bredden til de 2 år, holder stik - Selvom man jo ikke kan ''forudse'' en vægt med dén rettesnor.. :o)
    Mon ikke det variere fra hund til hund, nogle går jo i stå i en lang periode og vokser så pludseligt, mens andre vokser regelmæssigt.

• #10   10. sep 2010 jeg vil nu osse sige de først er helt færdige når de er omkring 1,5år gamle, min dper maya vejede 5,2kg som 1årig blev ved tjek ca 4 mdr efter vejede hun 5,6kg og nu hvor hun er 3,5år gammel og har fået hvalpe 2 gange ligger hendes vægt på ca 5,7 kg og hun er slank, min chihuahua ginger fik jeg da hun var 1 år der vejede hun 1,2kg og hun blir 3 år her den 25 sept, hun vejer nu 1,5kg er blevet lidt rund desværre efter hun er falsk drægtig har hun taget på så hun er på diæt skal af med 300 gram,nå men det var jo ikke overvægt der blev spurgt om he he sorry...

• #11   11. sep 2010 Dina var først færdigudviklet da hun var godt 2 år...
    og hun er en standart gravhund på lige godt 9 kg... smiley

er spændt på elvi - hun er knap et år, og vejer kun 7 kg.... spændende hvad hendes færdige vægt bliver
    er klar over at hun nok ikke bliver meget større, men glæder mig til der kommer mere fylde på hende smiley

• #12   11. sep 2010 Godmorgen allesammen smiley

Tusind tak for jeres svar som jeg kan bruge til det , at Bertil ihvertilfald vil vokse noget tid endnu:-)

Uha uha , for jeg ville egentlig gerne have han stoppede ligenu med at vokse , for jeg syntes , han har en perfekt størrelse til Agillity og hans motorik er imponerende godt udviklet , så det vil jeg jo nødigt have ødelagt ved mere krop hehe , ej pjat , selvfølgelig skal han være som moder natur har tænkt sig.

Kommentér på:
spørgsmål ang. små hunderacer

Annonce