{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.800 visninger | Oprettet:

Spørgsmål ang navne på små hunde. {{forumTopicSubject}}

Jeg var inde i Odense den anden dag. Jeg kommer gående, og pludselig kommer der en stor flok mennesker med deres små Chi `er gående, da de når til et skyggefuldt sted, stopper de op, for at lade hundende trække vejret og for at de kunne få vand. Der var ca 9-10 hunde. Da jeg jo synes det er en sød og hyggelig race, måtte jeg derfor stoppe op, for at spørge om jeg måtte hilse på dem, hvilket jeg godt måtte. Den ene hund efter den anden faldt nærmest over hinanden, for at komme hen og snakke med mig. Det var så sjovt og morsomt, og enormt hyggeligt. Efter ca 10 min, måtte jeg rive mig selv op, da jeg skulle videre.

Men da jeg så er gået, er der noget der slår mig.
Alle hundende hed enten Coco, Chanel, Gucci, baby eller Dolche. Der var selvfølgelig andre navne, men kan ikke huske dem. Men så spørger jeg bare, hvorfor de navne der? for mig er det ikke navne med pondus i, er det fordi det er en lille hund eller en mode hund, så skal de også have et modenavn?
Ved ikke om i forstår hvad jeg mener? jeg mener INTET negativt med denne tråd, men jeg undrede mig bare over, at jeg gentagende gange høre chi `er med disse navne.

Undskyld hvis jeg ikke ser ud som om jeg er online, men min com brokker sig en del, og derfor bliver jeg smidt af hele tiden.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål ang navne på små hunde.
  • #1   6. jul 2009 Hyggelig oplevelse.
    Jeg tror nogen gange det hænger sammen med at er ens smag indenfor hunderacer = chihuahua, så er man også tilbøjelig til at have smag for den type navne... (generalisering der vil noget).
    Ligesom slædehunde ofte ender med grøndlandske navne, en schæfer ofte kalder på navne som King, Kaos, og en retriever er Baloo, Cookie og Balder.

• #2   6. jul 2009 er nala og bailey godt nok ggggg
    men ja man høre tit de navne er det ikke de unge piger der kalder dem det ,
    tror at det er noget med aldern på personen hvad navn hunden kommer til at høre smiley

• #3   6. jul 2009 Ginne.Ja det var super hyggeligt, de var jo så kærlige alle sammen.
    Ja du har nok ret. Havde ikke lige tænkt det der med navne inden for racerne. Men når du skriver det, så kan jeg godt se det.

Ceteris. Jep der var også en der hed Paris. Men syndes bare der gik lidt for meget mærketøjs fnider i det der...

Forestil dig og stå i haven og råbe TINKERBELLE... Eller skælde ud på Baby... Det kan jeg altså ikke tage alvorligt.

• #4   6. jul 2009 Elisabeth. Ja så lad gå da...hehe... Måske det er alderen der spiller ind, men der var en voksen mand med tatoveringer ned af begge arme med, og hans hunde hed Baby og Chanel... Og han virkede ikke fimset på nogen måde.

• #5   6. jul 2009 Ceteris> Jeg er helt enig - Jeg synes også det er super sjovt, når nogen bryder stereotyperne, og finder på noget utraditionel smiley
    (ikke at de andre ikke er fine navne, men det er bare set så mange gange før)...

Jeg valgte det lidt poppede "prinsesse-agtige" men dog stadigt utraditionelle navn "komtesse krusemynte" til min lille skødehund - bla. fordi folk der kender mig ved, jeg er alt andet end paris hilton-typen... Så bliver det lidt mere humoristisk smiley
    (Og jeg syntes ikke jeg ville være bekendt, at gå så langt som til at foreslå "Krussedulle" til hendes opdrætter...)

• #6   6. jul 2009 der kan man se jeg tog total fejl
    kan jo ske ggggg

• #7   6. jul 2009 Det var altså lidt sjovt. Der står et brød på 120 kg, store bøffer og med tatoveringer op af begge arme, og så har han 2 chi `er ikke noget galt i at have det, men så hed de Baby og Chanel. Måske han havde en kæreste derhjemme, som bare ikke var med...

• #8   6. jul 2009 Ceteris. Du har fuldsendig ret tror jeg..
    Pokker hvor er i kloge...

• #9   6. jul 2009 min yorkie hedder Kiwi ;-D,,, det ikke særlig fashion agtigt, joooo der jo et dameblad der hedder Kiwi ;-0 uhhh.. heh..
    jeg tager bare et navn der lyder fint og sødt, som passer bedst til den race... min anden yorkie hedder Mille hvilket jeg også syntes passer til noget det småt og sødt...
    jeg syntes alle de der navne chanel og gucci er grimme, jeg forbinder det med en sko eller taske...
    men så kan man jo også sige an forbinder kiwi med en frugt ;-D..
    men jeg bryder mig ikke om det, og jeg bryder mig heller ikke om hunde skal være en moderne accercoris

• #10   6. jul 2009 Hmm... Mit bud er at det handler om mode. I hvert fald er der osse temmeligt mange amstaff'er (som jo osse er en moderace, ofte med unge ejere) som hedder Gucci o.l.

Hos os er vi lidt mere kedelige. Vi har haft Max (terrier), Bølle (dalmatinerblanding), Bingo (som hed Clifford på pairet *GG*), Blackie (blanding) osv.

Reiki og Gaia er vidst de mest fancy navne vi har haft i familien hehe -og det gælder vidst kun hvis man tager deres fulde navne.

Kommentér på:
Spørgsmål ang navne på små hunde.

Annonce