731 visninger
|
Oprettet:
Tæve og hanner sammen {{forumTopicSubject}}
Milo bliver snart et år, og har tænkt mig at hans 3 faste legekammerater skal kigge forbi.
1 tæve og 2 hanner.
Men nu bliver jeg lidt nervøs for om det vil gå godt..
Tæven er vist ca. 6 mdr., den anden han er 1 år og, og den sidste 3 år tror jeg.
De har aldrig leget sammen før på en gang. Kun Milo og en af dem ad gangen.
Jeg spørger fordi Milo jo blev "overfaldet" af en anden JRT til træning pga. en tæve.
Milo var helt passiv skal lige tilføjes og sendte dæmpede signaler - uden held.
Kan jeg godt det, eller er det for farligt, hvis de ryger i totterne på hinanden?
maj 2008
Følger: 39 Følgere: 40 Hunde: 6 Emner: 11 Svar: 696
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.229
det jeg tænker lidt på er, at hvis tæven er ca 6 måneder, så kommer hun nok snart i løbetid og i tiden omkring det tidspunkt lugter hun jo ekstra dejligt og kan sætte sindene i kog både for de to unghunde og den ældre hanhund
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.184
Er det ude på åbne arealer, eller er det i din have?????
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 387 Svar: 2.743
Jeg vil bare gerne undgå et slagsmål. Det er heller ikke sikkert at der bliver noget, men jeg er bare på vagt efter sidste omgang.
Hun må dufte af noget, for Milo hang efter hende jeg ved ikke hvor mange gange, og det har han aldrig gjort på en tæve før. Og der er da nogle stykker på vores hold.
Hvad gør man egentlig hvis de ryger i totterne på hinanden? Altså hvordan går vi skaderne minimale? Vores træner blev nemlig bidt sidst af den anden hund, og det vil jeg da gerne undgå hvis jeg kan, hvis det skulle ske igen.
(altså ikke lige i den her forbindelse, men generelt. det er jo nok ikke sidste gang en anden hund vil ryge på ham).
jan 2010
Og det er hjemme i vores have.
Indtil videre har jeg kun "inviteret" tæven, for ville lige høre ad først med meningerne herinde.
Hvis der er for stor risiko gør jeg det ikke.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
Men jeg vil sige, at hvis du er nervøs ved situationen, så lad være. Det vil kun smitte af på hundene og så opstår balladen.
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.184
Jeg har set det så mange gange både til hvalpetræning, eller hvis jeg har fået en omplaceringshund. Mine egen Hanhvalp som jeg nu har, ham skal jeg ogfså holde et øje med, fodi han kanøfler den ældste af tæverne, og hun siger ikke fra endet5 end hun hyler højt når det går for voldsomt og han får bidt sig fast.......Det er jo så sch. hunde.
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 5 Emner: 104 Svar: 883
jan 2010
Men det ville da nu være rart at den lille flok kunne lege sammen engang ellers. Man må da kunne vænne begge køn til at være sammen?
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.229
Tæve og hanner sammen