{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
741 visninger | Oprettet:

tavle til hund hjælp!!! {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen jeg har en dværgpincher han som i kan se i min profil ham vil jeg gerne have tavle på men hvordan ? kan ikke få fat i dem vi købte ham af for snart 1 år sidden det var vist lidt et uheld at derres tæve fik hvalpe men det gjorde hun altså han er race ren osv ingen sygdomme eller noget han er tjekket men hvordan for man tavle på ham hvis man ikke kender til hans forældre kan man overhoved det ?

hjælp

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tavle til hund hjælp!!!
  • #1   30. aug 2010 Du kan ikke få tavle på din hund.

En tavler er noget hunden endten har eller ikke har. Den laves inden hvalpen flytter hjemmefra, og HELE kuldet SKAL stambogsføres (dvs at man ikke bare må sælge nogen med tavle og nogen uden. Alle hvalpene SKAL reg ved kennelklubben)

Tavlen er jo ikke bare et bevis på hvem mor og far er. Det er osse en garanti for at moren og faren lever op til de krav der nu er for at avle på racen -dvs at de f.eks. er racetypiske og testet for de arvelige lidelser der måtte være relevante for racen.

Hvis man vil have en hund med tavle, så må man altså købe sådan en. Man kan ikke komme senere og fortryde

• #3   30. aug 2010 Undre mig også over at du absolut vil avle på din hund, han er ikke engang særlig gammel...
    Med hensyn til tavle er svaret som de andre skriver.

• #4   30. aug 2010 jeg kan nu ikke se at trådstarter vil avle på hunden? smiley

eller er der slettet et indlæg?

• #5   30. aug 2010 Anne: arh... smiley

jamen det er jo en hanhund? det er da synd for den, hvis den ikke får lov at parre?! andet er jo dyrplageri på linje med at ryge i et hjem med hund!

(ironi kan forekomme)

• #6   30. aug 2010 Den har desuden hvidt på brystet - så vil næppe være en passende avlspartner i tavleregi

• #9   30. aug 2010 Jeg tror faktisk at det koster en kennelmærkeindehaver væsentligt mere end en bøde hvis det viser sig at kuldet ikke er solgt til kostpris. UPS'ere kan også ske i DKK, men der er så nogle regler man skal følge.

Kommentér på:
tavle til hund hjælp!!!

Annonce