Bertils første ord på HG {{forumTopicSubject}}
Godmorgen allesammen , jeg hedder Bertil
Jeg er lige flyttet hjem til min nye mor og hun gør altså rigtige mange ting som jeg ikke at set før , men jeg syntes altså det er spændende.
Hun kommer med sådan nogle underlige klicklyde og nu har jeg fundet ud af , at når lyden kommer , ja så kommer der altså også lækkert kyllingekød muuums
Så skal vi altså hele tiden gå nogle ture nede på græsset og først skal jeg ned af en masse trin , men der bærer hun mig heldigvis ( det virker som om hun har meget travlt med at komme derned )
Ligeså snart jeg kommer derned tisser jeg og så går min mor altså helt amok og nusser og taler med en underlig stemme , så jeg skynder mig at lægge mig om på ryggen og vise hendes at jeg ikke vil hende noget ondt .
Hjemme i lejligheden ligger alt mit legetøj også det klæde jeg blev født på ( godt jeg fik det med ) og min mor gider altså godt lege sammen med mig og alt legetøjet.
Ihhh , hvor hun griner når jeg rusker i tingene og løber efter boldene med badutspring .
Der skal åbenbart ikke så meget til at more ældre damer.
Hun har også haft mig nede ved et sted , hvor der var en masse vand og tænk , hun tog bare snoren af mig og så kunne jeg gøre lige hvad jeg ville.
Ja ja , tænkte jeg , den går sgutte med mig , jeg følger bare efter hende ( hun har jo alt mit legetøj og jeg kan jo ikke selv finde hjem endnu )
Når vi er hjemme går hun tit ind på et sted hvor der risler noget vand og så lukker hun døren så jeg ikke kan komme med ( hvad fanden ligner det ) men jeg sidder bare pænt og venter på hun kommer ud igen.
Min mor og far har den fedeste seng , stor lækker og med mange puder , dem nupper jeg i løbet af natten og så kan jeg se om morgenen at hun ligger noget underligt med hovedet ( men jeg er lige glad hehe )
Min far er sådan en stor mand , så ham er jeg altså lidt bange for og husets søn ( ham de kalder min storebror , men det er han jo ikke , jeg var jo den enste dreng i kuldet , men det siger de altså ) han er altså også temmelig grim , ligesom min far , så de for altså begge mine skæve tænder at se ( altså dem jeg har tilbage , for min mor bliver ved med at hive tænder ud af min mund , den dumme kæ...... , nu har jeg mistet 2 på under 48 timer )
Jeg syntes ellers selv at jeg er blevet så dygtig , for jeg sover hele natten ( det tror fa.... , med den aktivitet hun lægger for dagen ) og jeg kan gå op i kurv og sitte på kommando.
Jeg tror altså også jeg er blevet renlig , for hverken min mor eller jeg har opdaget noget på gulvet.
Men puha hvor er her snavset , syntes jeg , og jeg kan ligesom se en masse fremmede hundehår rundt omkring og det har jeg altså sagt til min mor hun skal fjerne og jeg tror altså hun gør det idag ( det bliver hun skisme nødt til , for imorgen kommer Maibritt på besøg , i ved hende jeg brækkede mig på/ i på køreturen hjem forleden )
Nå , men lige nu skal jeg igen lære noget nyt , og det prøver jeg så at gøre så godt jeg kan , nemlig at ligge på skrivebordet imens mor sidder ved den der sorte ting , som jeg kan mærke hun holder af , så det prøver jeg på at lære for at gøre hende glad
Nå men jeg er glad og det er den gamle dame også kan jeg se.
Mange venlige hilsner fra Bertil
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Sig til din mor, at du vil synes bedre om din nye far of storebror hvis de også giver dig kylling foret klick ; )
- Så får du mange flere kiksere i løbet af dagen, smart ik?
God vind i dit nye hjem =) Husk at drille din mor mens hun gør rent, det ææælsker sådan nogle gamle mennesker =D
jan 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 96 Svar: 1.710
maj 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 1 Emner: 33 Svar: 1.372
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
Sikke et dejligt hjem du har fået
Du skal nok få dig et godt hundeliv
mar 2008
Følger: 71 Følgere: 1048 Hunde: 2 Svar: 1.897
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.335
Det lyder jo til du allerede er blevet dygtig på de par dage du har været der. Bare vent...... LOL
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.011
Bertil reagere fint og hurtigt på de " krav " jeg stiller til ham allerede nu , så det tegner rigtigt godt.
Øjenkontakten er på plads og nu træner jeg lidt tålmodighed , ved at trække klicklyden lidt og det reagere han også positivt på
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.788
Ha ha!
Jeg tror du tager både den ældre dame, dinfar og storebror og alle os andre med storm.
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
Vuf og potedask fra Keesha
Bertils første ord på HG