kennelhoste, dyrlægebesøg. {{forumTopicSubject}}
Hej Alle
Jeg har lige sat her på hG og læst om kennelhoste.
Min hund har de sidste par dage hostet som om han har noget der kradser i halsen, i nat har han så kastet lidt op.
så hvorvidt det er kennelhoste eller ej ved jeg ik. havde egentlig forstillet mig at de så ville hoste helt vildt og man nok ikke var i tvivl. men kan da læse herinde at det ikke behøver og være konstant hosten , og at nogen hoster meget lidt . Ud over hosten så er han dog ikke vag, spiser og drikker og er legesyg.
Heldigvis har jeg i forvejen en tid ved dyrlægen idag om 2 timer , vi skulle ha kllippet negle . Her er det så jeg tænker, hvad sker der i det øjeblik jeg går ind af døren og der evt. sidder to hunde i venteværelset.
Hvis vi har kennelhoste er de så ikke i overhængende smittefare ?
dec 2006
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 3 Svar: 42
for ikke særlig smart at smitte andre hunde, ( hvis det er kennelhoste)
det lyder som om de har kighoste.
idag vacinerer man mod kennelhoste.
god bedring.
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.460
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
Det gør jeg altid...... Mine hunde behøver ikke at blive smittet eller smitte andre:-)
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
aug 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 6 Emner: 29 Svar: 277
aug 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 6 Emner: 29 Svar: 277
Ja det skal nok passe. Jeg har 3 hunde og derfor kunne jeg ikke lige huske prisen for èn
mar 2010
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 21 Svar: 65
Spurgte så om det var Kennelhoste, hvortil hun svarede , han er jo vaccineret ik, så det jo svært og sige om det lige det, men for og være sikker fik vi behandling med hjem. Spør så, at hvis det kennelhoste, hvor lang tid vi så skal holde os fra andre hunde ? ca 10 dage var svaret.
det var så 600 bobs, plus den negle saks jeg lige syns jeg burde ha', og selfølgelig sku den lille hysteriske dejlige hund jeg har , have et stykke legetøj med hjem ..:o) nuvel, men hvis ikke hosten var der ville en negle klip havde kostet 76 kr.(hobrovej dyrehospital) Det da ikke galt.
Har sådan lidt en skæg fornemmelse over dyrlægebesøget idag.
Da jeg ringede og aftalte med dem omkring ankomsten , sir damen til mig, at det jo var en sygeplejerske jeg havde tid ved, og lægerne var fuld booket idag, så jeg skulle se tiden an og blev hosten værre så få en tid i næste uge. Okey...
Da jeg så kommer der ud og melder ankomst siger en anden sød pige , om jeg så ikke lige så gerne vil have hunden tjekket når nu vi er der.
Jeg kigger lidt skægt på hende og sir, jo hvis der tid, men at jeg havde fået afvide i telefonen at alle lægerne var fuldt booket. Ej der er rimelig stille her i dagtimerne, så hvis jeg ville så kunne vi sagtens gør det..
Får så klippet negle ved en dame som jeg antager er sygeplejerske, (har ikke set hende før ) spurgte og hun sagde hun var dyrelæge, kan dog ikke finde hende på deres hjemmeside. men hun undersøgte ham osse med lunger osv.
I et split sekund der undres jeg ski lige lidt. Har sådan lidt en mærkelig fornemmelse, Husker ikke alle deres navne der ude, men jeg plejer altid og se velkendte ansigter. Men skønt at han blev tjekket, istedet for i næste uge, eller akut i weekenden.
Så krydser bare mine fingre for at pillerne virker og det ik bliver værre, samt at netto ik er løbet tør for pasta.
Nu der snart to tænder der skal rykkes ud. :o(
mar 2010
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 21 Svar: 65
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.944
kennelhoste, dyrlægebesøg.