28. jul 2007 Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.335
Lungebetændelse :-/ {{forumTopicSubject}}
Jeg måtte akut til dyrlægen i morges med Rico, da han startede med at hoste voldsomt i går eftermiddags.
Han havde en kort periode med let hoste kort efter jul, men det gik i sig selv efter få dage. Ringede dog til dyrlægen, som mente det evt godt kunne være kennelhoste. Men da han intet fejlede mente de ikke jeg behøves at komme når det ikke var værre.
I nat var den helt gal og vi fik kun sovet ganske få timer, men jeg vurderede, at han ikke var dårlig nok til et dyrlægebesøg kl. lort om natten. Eneste symptom var voldsom hoste, kaste slim op og drikke en del
Men godt vi kom afsted. Pletpølsen har højst sandsynligt en lungebetændelse, men ingen feber Han har det ellers godt og er umærket bortset fra hoste....
Har penicillinen dog ikke hjulpet i løbet af de næste 4-7 dage skal han undersøges for hjerte/lungeorm
Min stakkes stakkels lille pletpølse
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.335
Han blev undersøgt grundigt. Der var intet at høre på hjertet og det var i bunden af begge lunger hun kunne høre noget. Hun sagde, at hvis det var hjerte/lungeorm ville hun kunne høre noget på hele lungen. Hun var på den baggrund sikker på det var en lungebetændelse. MEN hvis penicillinen ikke hjælper skal han som sagt under flere udredninger....
Jeg har stor tillid til min dyrlæge og hunden viser ikke tegn på sygdom bortset fra hosten og øget tørst. Hun sagde infektion giver en øget tørst, så der er jeg også helt rolig
jul 2007
Han har ikke hostet ret meget siden i eftermiddags. Han er slet ikke mærket af det mht energi niveau, humør eller lign.
Hvad det kommet fra kan vi jo ikke vide, men da han har hostet lidt ved juletid kunne hun ikke udelukke at han måske er startet med kennelhoste som så har sat sig til en betændelse.
Så længe min hund ikke er sløv, mangler appetit, humør, energi mm er jeg fuldstændig rolig
Ps. Hjerte/lungeorm er udbredt hernede og det er markeret på dette kort:
http://www.hjertelungeorm.dk/ofte-stillede-spoergsmaal/se-udbredelse-i-danmark.aspx
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1420 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 7.414
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.599
Rigtig god bedring med ham
jul 2007
Lungebetændelse :-/