{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.095 visninger | Oprettet:

Århh alle de hunderacer? {{forumTopicSubject}}

Hej Hundegalleri.

Nu her efter min fødselsdag i November kunne jeg godt tænke mig at købe mig min første helt egen hund uden mine forældres hjælp til pasningen og den så også bor hos mig i hus.

Jeg elsker Shar pie's charme alle de deller den har den går lige i hjertet, men jeg er lidt i tvivl om det er en god "begynder" hund da jeg høre den kan få mange hud problemer.

Jeg elsker Basset hound's nuttedehed med de store øre den nærmest træder på. jeg høre den hurtigt kan få knogle problemer med for meget aktivitet og det gør mig lidt nervøs ved at købe denne hund.

Jeg elsker Grand danois fordi den er stor og elegant, Jeg ser den som en stolt hund som stråler af sin skønhed og stolthed. det eneste jeg kan se som et problem er størrelsen på min have. Da jeg har haft denne race hund gående omkring hele livet så kender jeg sindet og størrelsen smiley

Jeg står i den situation jeg skal kun have en hund og bliver hurtigt forelskede i de søde små hvalpe, men jeg skal jo også tænke på hvad der bliver bedst for hunden og jeg.

Jeg som person elsker at gå ture, elsker dyr har selv en kat som desværre ikke kan lide andre katte men af en eller anden grund kan hun godt med andre hunde. Jeg er mest til hunde som jeg ikke kan træde på. Jeg er studerende så hunden kommer til at være alene nogen timer om dagen. antal timer er alt afhængig af om jeg flytter sammen med min kæreste eller ej smiley

spørg gerne hvis der er behov for at vide mere smiley

Jeres job er om i kan hjælpe mig med at finde ud af hvilken race som ville passe bedst til mig, det behøver ikke nødvendigvis at være en af disse jeg er villig til at undersøge andre racer, men der er så mange så er så uoverskueligt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Århh alle de hunderacer?
  • #1   18. aug 2010 Måske du skulle kigge efter hundens personlighed og ikke udseende ? smiley


  • #2   18. aug 2010 Hvad vil du gerne aktivere hunden med?

    *Jagt
    *Hyrdning
    *AG
    *Lydighed
    *Rally-L
    eller........?


  • #3   18. aug 2010 En cairn er ikke en stor hund fysisk , men den har en stor hunds personlighed .
    Har også altid været til store hunde , men vil sige at en cairn har overrasket mig posetivt.

    Den er god til at tilpasse sig og elsker at opleve nye ting smiley


  • #4   18. aug 2010 < Freja Blume - Soon to be Ms. DKK > Gør jeg selvfølgelig også. de hunde racer jeg har nævnt har en personlighed jeg kan lide. men det er ikke det første jeg lagde mærke til ved dem smiley

    Reiki Master: Hm, almindelig aktivering. Altså gå ture, lege og den slags selvfølgelig skal den også trænes har også overvejet hundetræning den skal komme når man kalder og den slags... men ikke sådan noget med jeg vil få min hund med på jagt eller den skal hyrde får. smiley


  • #6   18. aug 2010 Ok, så kan du allerede udelukke alle jagt hunde og hyrdende racer.

    Det begrænser så dit valg ret meget.

    Basset hound er en jagt hund så det ska ikke være den.


  • #7   18. aug 2010 du skriver at du ska bo i lejligehed



    en g.d er en jo en meget stor hund ville være syndt og smide den ind i en lejlighed...

    basset... hmm heller ikke en lejlighed

    hmm ja Shar pie's en hund med hudproblemer dvs mange ture til dr dyr.....$


    men en hund kan sagtens have det godt i en lejlighed


    hvis det er så har jeg fagtisk en hund på hånden meger rolig kan være alene hjemme og lyster gør den også



  • #8   18. aug 2010 chuey J

    Vi bor i lejlighed og vi kunne sagtens have en gdér---

    Folk skal lige huske at selvom det er en lejlighed behøver den jo ikke ligge midt inde i byen og værer oppe på 40 etage ;D vi bor i et rækkerhus komplex MEN det er en lejlighed


  • #9   18. aug 2010 siger heller ikke man ikke kan jeg sys det er syndt at smide en gd ind i en lejlighed....... i mine øjne er der altså og stor foreskel på rækkehus og en lejligehed

  • #10   18. aug 2010 Hej Nana O
    Der findes så mange fantastiske hunderacer, store som små.
    Og alle er de udstyret med nogle instinkter der betyder, at de hver især har særlige behov og en given adfærd i mange sammenhænge.
    Læs om dine favorit racer og tænk over, hvad de oprindeligt blev skabt til!
    Og spørg dig selv; "Er det noget jeg kan honorere?"

    Derefter skal du ærligt vurdere, hvor meget tid du har til overs hver dag til en hund?
    Hvor i dit uddannelsesforløb er du? Hvordan bliver din arbejdsdag når du er færdiguddannet? Hvordan er din økonomi nu og bliver senere?
    Har du lyst til at minimere tiden med vennerne, turene i byen?
    Hvorlænge forestiller du dig at blive boende samme sted?
    For hvor let er det at finde boliger med hundetilladelse i dit område?
    Lever du i almindelighed et liv, hvor du kan have din hund med og hos dig det meste af tiden?
    Kan du få den passet, hvis du skulle få behov for det?

    Og det er rigtigt, at en Grand Danois ikke behøver et palæ for at trives, men det er ulig nemmere at komme omkring med en Chihuahua;-D


  • #11   18. aug 2010 Hov! Jeg glemte lige det allervigtigste...
    Hvor ligger dine interesser i forhold til at være hundeejer?
    Er det en sporty brugshund du vil få glæde af, eller en laid back klappekage hund du har som ideal billede?
    Det er ligesom forudsætningen for, at du og hunden får glæde af hinanden.


Kommentér på:
Århh alle de hunderacer?

Annonce