{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.045 visninger | Oprettet:

respekt for dem der ikke ka li hunde.. {{forumTopicSubject}}

inspireret af en nylig læst tråd, og mange andre jeg har set af samme type, vil jeg lige åbne en debat....

Tit ser jeg folk herinde blive forargede, og stødte, når deres omgivelser ikke "elsker" deres hunde lige så højt som dem selv....bliver bange eller føler ubehag ved hundenes tilstedeværelse.... bemærkninger som "jammen folk skal da respektere jeg har hund....eller århh ja bare fordi han hoppede op....eller min hund gør jo ikke noget osv osv osv."

det er som om man glemmer, at ikke alle mennesker elsker hunde, og faktisk her ret til at blive fri for vores hundes lyst til kontakt...vi glemmer i vores egen "forelskelse" at nogen mennesker bare ikke ER til hunde, eller måske ligefrem er BANGE for dem....
den holdning er skidt for alle indvolverede...personen...hunden....og os...

jeg er selv feks. ikke til børn, og bryder mig ikke om at de render og piller, larmer, sviner og pådutter mig deres ønske om tæt kontakt ..... på samme måde er det med vores hunde, vi skal lære at omgåes "ikke hunde folk" med respekt, og sørge for at vores hunde ikke genere nogen, på den måde vil folk måske ovenikøbet lære at kunne li vores hunde (og os) bedre....

hva mener i selv om det...????

Lykke


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  respekt for dem der ikke ka li hunde..
  • #1   8. jan 2007 Kan godt følge dig.. men når man står/sidder i toget eller noget og der kommer nogen tøsser på 16-17 gående og begynder at skrige eller det der ligner. fordi der sidder en hund. så står jeg sku af!

  • #2   8. jan 2007 Lykke´.. har ingen problemer med at folk ikke elsker mine hunde.. Jeg lukker dem gerne væk,hvis folk er utrygge.. Det dør de ikke af..

  • #3   8. jan 2007 JEPS ! Helt enig !
    Jeg har tidligere selv været utryg ved hunde...og det er i den grad ubehageligt med påduttet nærkontakt...
    Som barn blev jeg bidt af en lille møghund..hvilket formentligt har været grunden...
    Er kommet HELT over det nu og trækker ALTID Sakki til side (PLADS), når vi ska forbi folk...af og til ser jeg et lettelsens suk...så det er den rigtige måde at opføre sig på.. ;o)))


  • #4   8. jan 2007 Kan kun være enig...
    Jeg plejer at sige:
    --- Hunden KAN være her...børnene SKAL være her. ---


  • #5   8. jan 2007 jeg har det sådan at kommer de i mit hjem ved de jeg har hund,

    min mor og mine søstre er ikke ret vilde med mine hunde(de jo kæmpe store ,not) men de ved godt at det mine hunde og de er her om de vil besøge mig eller ej,

    jeg lukker ikke hundene væk fordi der kommer nogle der ikke kan lide hunde, er det så slemt må de blive væk

    når vi er ude er det dog anderledes, der kommer de kun hen til folk der ønsker at snakke med dem


  • #6   8. jan 2007 Mener at det er ganske naturligt at holde sine hunde på afstand af folk som ik selv opsøger kontakten omkring til hunde - og ik har interesse for dem...

    At nogen ik gør det er totalt ansvarsløst og beviser at de netop ik har fattet hvad det vil sige at have hund -

    Mange har heller ik fattet hvad det vil sige at have børn -

    Stakkels hunde og især børn - sidstnævnte må føle mange afvisninger fra irriterede folk - som egentlig burde gå på forældrene og ik børnene -



  • #7   8. jan 2007 Jeg tror det er med hunde som med så meget andet i vores liv med vores medmennesker, det er svært for os at tage tid til at vise empati. Hvis vi gjorde det i vores omgang med andre, så ville livet være meget lettere, og mange uvenskaber ville kunne undgåes.
    God tråd, sagt med andre ord, stop op, og tankp på hvordan andre har det med det vi pådutter dem.


  • #8   8. jan 2007 Og jo - jeg lukker mine hunde væk når fx mine forældre kommer på visit - for de bryder sig virkelig ik om hunde - og slet ik i store mængder af gangen -
    Så det jeg af respekt for dem -

    Til gengæld har jeg min fulde ret ti lat tage en enkelt hund med af gangen til udendørs arrangementer hos dem - for det kan de holde ud - og de ved at hundene gør som der bliver sagt -


  • #9   8. jan 2007 Lykke.
    Den med børnene den var go. tsk.


  • #10   8. jan 2007 Julie & Company - !: i dette tilfælde må jeg være din, rygklapper, det kan i mit tilfælde heller ikke være anderledes.

  • #11   8. jan 2007 Jeg sætter en kravlegår op til hundene midt i stuen, når der kommer gæster, som ikke gider at de er lidt påtrængede :-))

    Hundene er ikke lukket af vejen, og de der gerne vil snakke med dem kan gøre det, og de andre har så fred for dem


  • #12   8. jan 2007 Staveplade til mig tak :-))

  • #13   8. jan 2007 Alle der besøger os ka li min hund...hellerdivis springer han ikk op eller gøer...han henter kun legetøj og lægger sig, hvis vi ønsker det.. ;o)

  • #14   8. jan 2007 MGP ja det er så iorden (at du elsker børn he he he)
    Mikkel&Louise J...ja alt med måde....folk der er direkte hysteriske, ryster jeg også på hovedet af.... men nu har jeg 2 ret store hunde, og det er ENORMT vigtigt for mig, at de på inden måde er til gene for andre mennesker....

    Lykke


  • #15   8. jan 2007 MGP

    jeg kan jo stadig få hundene til at blive i deres kurve, selvom her er gæster,

    Mikey nærmere sig heller ikke min ene søster, det som om han godt ved hun ikke gider tale med ham alligevel,



  • #16   8. jan 2007 Ja, det er respektløs. Det samme gælder når folk der ikke vil respektere at hunde skal være i snor når de bevæger sig på offentlig vej, hvor der kunne komme andre der ikke er vilde med hunde.

    Så kan hunden være nok så trænet i at blive ved ejer, for det er ikke det en panikslagen fodgænger ser. De ser "hund uden snor".

    Mener i det hele taget det kunne blive bedre med respekten for andre, om det gælder hunde, trafik, børn ect.


  • #18   8. jan 2007 Ulla /team Flatcoat): YES!!!
    Endnu en gang så er det kravlegården der styrer!!!!!!!!!!
    :o)

    Jeg ved ikk, hvad vi skulle gøre uden...

    Men som MGP skriver, så er der nogen, der kun kan slappe af, når hunden(-e) er lukket helt væk, og det respekterer jeg også fuldt ud.

    Heldigvis er alle i vores omgangskreds glade for Oscar, så vi nøjes med kravlegården, når han begynder at kravle (for meget) rundt på ungerne...
    Det der med at blive på sin madras....det virker ikk rigtigt. Jeg har spurgt dr dyr om gd´ere har en usandsynlig dårlig korttidshukommelse, for det er ikk lykkedes os at lære nogen af vores gd´ere det.... ;o)

    Men jeg er enig med dig Lykke N, der skal være plads til alle. Både dem der kan og ikke kan med hunde, børn, og div...
    Men børnene...DEM lukker jeg ikk ude i gangen... ;o) (glimt i øjet)


  • #19   8. jan 2007 Pjat med jer.. ALLE elsker min hund.. *gg*..

    På et mere seriøst plan er jeg rørende enig, og bruger ofte *hundehaderne* som argument i *løse hunde på offentlige arealer* trådene.

    Jeg kan dog godt blive harm indvendig når mødre hysterisk forsøger at *redde* deres barn fra fredelige hunde. Siuger dog intet højt, men de ødelægger barnets naturlige interesse og overfører frygten.. Dét er synd.. (det skete i går at Watson legede med en riesenschnauser som knurrede *for sjov*, hvor en forbipasserende mor KASTEDE sig over sit barn, som derefter blev skræmt fordi hun havde væltet dem begge op ad en græsknold... sk*de synd)


  • #20   8. jan 2007 MGP

    Jeg skulle også til at spørge... smiley


  • #21   8. jan 2007 Jeg har altid louie tæt ind til mig når der er andre folk i gaden- han er blevet sparket efter a en som ikk synes Louie sku ha lov til at hilse på ham. fair nok, men her hjemme er louie over alt. har oss en semiveninde som er bange for hunde, men hun må sidde i sofaen så'n at han ikk kan komme hen til hende. for det eneste sted jeg kan lukke ham hen her er toilettet og det nægter jeg simpelthen!!

  • #22   8. jan 2007 Jeg accepterer også fuldt ud at folk ikke synes mine hunde er ligeså lækre som jeg selv gør.....

    Tilgengæld kan jeg ikk acceptere at folk ikk kan li mine børn smiley *Ggg* (altså når de er her)


  • #23   8. jan 2007 det er lidt sjovt...for jeg oprettede faktisk denne tråd som reaktion på den tråd der hedder "GRR"... hvor en familie har følte sig utrykke ved at en hund var ved deres baby...
    og er det bare mig, eller har nogle af de folk der absolut synes hundens behandling i den anden tråd, var noget så uretfærdig....i denne tråd, virkelig taler FOR at man skal respektere folks ønske om fritagelse for hunde samværd.....
    hmmm det virker liiidttt dobbelmoralsk på mig....

    Lykke


  • #24   8. jan 2007 Jeg kender ingen der er panisk angst for hunde (længere) så vil man være gæst i mit hus må man acceptere at her bor en hund der både fælder, spilder når hun drikker af vandskålen, kommer over og vil hilse efter mor har budt dem velkomne osv.
    Er man af en eller anden grund ikke interesseret i hende bliver det sagt til mig, og så bliver hun bedt om at gå hen og ligge sig på et af de utallige tæpper hun har i huset, hun bliver ikke lukket hverken ude eller inde fordi der kommer gæster, heller ikke dem med panikangst, for det kan rent faktisk kureres.

    Går jeg på gaden, i parker og andre steder hilser hun ikke på andre end dem der beder om det.


Kommentér på:
respekt for dem der ikke ka li hunde..

Annonce