{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
783 visninger | Oprettet:

2 HUNDE {{forumTopicSubject}}

Vi har en bullmastiff tæve på lidt over 2 år. Vi har længe snakket om at når hun er ca. 3 år vil vi gerne have en bullmastiff mere. En han.

Vi vil derfor godt høre om alle jer med 2 hundes erfaringer.
F.eks. hvad sagde den "gamle" hund til den lille ny, slås de om rangordenen, hvad gjorde I den dag de 2 hunde skulle intruduceres for hinanden osv osv.

Vi vil godt høre alt, både negativt og positivt, ved at have 2 hunde.

TAK:-)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 HUNDE
  • #1   27. apr 2006 Frida var 4 da vi fik Rosa. Der var ikke det helt store påstyr. Frida gad ikke den lille laban der prøvede at provokere hende til at lege.

Da vi kom hjem med Rosa tog vi Frida ud i haven hvor de mødte hinanden. Der har ikke været nogen kamp om rangorden, Frida var bare øverst, længere var den ikke.

Set i bakspejlet skulle vi nok have haft Rosa noget før, men så havde vi jo ikke fået Rosa smiley

Det eneste negative jeg kan komme i tanke om er at Rosa lærer Fridas unoder ret hurtigt, hihi.

Ellers er det bare dejligt at have to uldtotter smiley

• #2   27. apr 2006 Negativt: dobbelt så mange udgifter

Positivt: dobbelt så mange glæder :o)
    Hundene hygger sig sammen når der er to.

• #3   27. apr 2006 Jeg vil også gerne have en erstatning for buzz, men venter til Nala er fyldt 2...
    Det bliver også en han.

• #4   27. apr 2006 Da vi fik Nilsson var Abby næsten 4 år vi troede der ville komme problemer, men det gik forrygende godt og Abby blev hund igen....Det var endnu nemmere med nr 3 fordi det osse er en bullmastiff og hun leger fint med Nilsson...

Vi lukkede bare hvalpen ind til dem. Vi vidste at vores hunde ikke gjorde noget og vi sad på gulvet og legede med alle tre...

Det kunne ikke være nemmere...

Gør det, det er dejligt med 2 hunde....eller 3

• #5   27. apr 2006 Gilbert er i øvrigt skrækslagen for hvalpe, så vi var meget spændte da Binka flyttede ind..
    Men det gik over al forventning. Han fandt sig pænt i hende, men flyttede dog op til os i sengen om natten, så han kunne være i fred for banditten ;o)
    Og den dag i dag tror jeg ikke at han ville kunne undvære hende..
    Og så har man jo den fordel at den gamle hund kan hjælpe med opdragelsen ;O)

• #6   27. apr 2006 hvis det er forskellige køn er alder for det meste lige meget, der skulle tæven gerne bestemme mest....
    Men ellers 2 år, især ved tæver, hvis de slås om rangen så er det alvor...... Men mon ikke det kommer an på racen osse...

• #7   27. apr 2006 Carina- lige med bullmastiffer skal man måske osse tænke på tiden... Jeg kan gå med begge mine, men jeg ved at det måske kan gå galt ved gåturen....
    Især unghunden er ude på ballade og lokker Nilsson med på unoder ved andre hunde og 100 kg i armen er meget.
    Så jeg går tit med dem en og en osse for at opdrage Ally... Men det tager meget af min tid ;O)

• #8   27. apr 2006 Det vil som regel altid være tæven, der ender med at bestemme (og sådan SKAL det være *gg*)

Men de vil da helt sikkert kæmpe om det..
    Tror Gilbert skal huske at nyde, at det er ham, der bestemmer her et lille stykke tid endnu *GG*

• #9   27. apr 2006 Hundeprutten- tæver kan styre hannerne med deres løbetid osv.
    Her i huset bestemmer Nilsson, men han overser tæverne, så de tror de bestemmer. Så hvis han mener de går over stregen så sætter han dem på plads...
    Nu lader vi vores hunde styre meget selv... Mange vil ikke gøre det.

• #10   27. apr 2006 Mette- det er præcist hvad jeg også tænker, det med gåturen. vi er heldigvis 2 til det, men en gang imellem går man jo alene og der har jeg også sagt til kæresten at når han er blevet stor vil jeg ikke gå med dem begge alene. Godt nok er bullere rimelig rolige og opsøger ikke slagsmål, men jeg kan godt forestille mig at 2 kan gejle hinanden op og så kan jeg ikke holde over 100 kilo hund.

Du siger at I selv lader dem klare det meste derhjemme. Slås de nogen gange?? over mad feks?? min største frygt ved 2 hunde er at de slås, sådan for alvor, så man er nødt tilo at sku af med den ene, den situation vil jeg helst ikke ud i.
    Læste, vidst nok herinde, om en hvis hunde ikke kunne sammen så hun havde dem i hvert sit rum og KUN var sammen når hun var der....det er altså ikk så optimalt synes jeg...

• #11   27. apr 2006 Jeg ved godt at mange mener at den første hund skal have en vis alder før man for den næste.

Bertram var 5 måneder da vi fik Cia (tæve) og vi valgte helt bevidst at få ham kastrede da han var 6 måneder (mange mener at det er for tidligt)

Og vi har aldrig haft nogle problemer af den ene eller anden art, det har faktisk gået fuldstændig gnidningsløst hele vejen, både med kastrasion og at få ny hund i hjemmet.

Jeg tror faktisk at hvis vi mistede en af dem, ville den anden næsten dø af sorg, vi er hele tiden nød til at gå med dem hver for sig og træne dem i af osse være alene, og går der 14 dage hvor vi misser at gøre det, så er den gal, især med Tramsen som hyler og for totalt angst for at være alene.

Men ja jeg kan kun anbefale at ha to hunde, de har så utrolig meget glæde af hinanden og man har ikke den samme dårlige samvittighed når de engang imellem er alene fordi at man er ude og besøge venner og fam.
    Og ja selvfølgelig glæden ved hvad de to tosser kan finde på sammen, og jeg kunne blive ved og ved.. ;o)

• #12   27. apr 2006 altså når han hunden er blevet stor, ikke kæresten:-)

• #13   27. apr 2006 Carina - Jeg går heller ikke med vores to hunde alene, de er for store og jeg har ingen chance for at holde dem hvis vi møder en anden hund som ikke kan lide vores lugt.
    Et er at jeg ved at vores lystre, men jeg ved jo ikke med andres hunde, så jeg tør ikke ta chancen.

Men det er osse fint at du går med dem hver for sig for så for de ikke adskillelses angst.

• #14   27. apr 2006 Carina- vokser kæresten ;O))

De har før gjort anmærkning til ballade under maden...Men det var de 2 ældste... Der blander jeg mig, for der bestemmer jeg....
    Ally fandt lynhurtig ud af hvor hendes madskål er og at hun skal vente til de andre er færdige før hun må nærme sig dem...

Mette W- det er jo ikke alle der får problemer, men man kan jo ligeså godt forberede sig på at der er mulighed for det, For 2 med samme køn...

Og alle mine 3 spiser sammen og spiser kødben sammen..

• #15   27. apr 2006 Carina- mine har aldrig sloges for alvor.... Og vi kan styre dem med stemmen..... Men de får lov til at sætte de små på plads og det kan lyde voldsomt, men det er det ikke...

• #16   27. apr 2006 Hej René

• #17   27. apr 2006 Rene- Nilsson er kommet på ferie ved min bror, savner haaaam.. Men han hygger sig derude... Ligger og feder den hele tiden og får en masse opmærksomhed... Har jeg fortalt at han osse er meldt til mentaltesten...

• #18   27. apr 2006 mette w- nej man ved jo heller ikk om der pludselig kommer en løs, arrig hund og tirrer ens egne. tænker så tit på den der gamle episode med den gamle mands lille bitte hund som blev bidt ihjel, vist nok af 2 amerikanske bulldog. Ejeren af de 2 hunde, en kvinde, gik med de 2 og en barnevogn og da den lille løse hund gøede blev de "vilde" og så kunne hun (selvfølgelig) ikke holde dem.
    den situation vil jeg ikke befinde mig i.

mette p- det er også meget derfor vi vil have en han så vi har en af hvert køn, har hørt at man lidt oftere får problemer med 2 af samme køn, specielt når det er de stor racer

• #19   27. apr 2006 Mette - Selvfølglig kan man forberede sig på det, min erfaring er bare at det som regel går godt med flerer hunde i hjemmet, jeg har faktisk aldrig oplevet det modsatte irl, men har da læst om det herinde.

Jeg oplever meget merer at folk har problemer når de har en hund, det har jeg oplevet rigtig mange gange irl.

Tramsen blev ikke kastrede for at modvirke problemer de to hunde imellem, men af den simple grund at der ikke skulle opstå nogle hovsa kuld med ham da han abselut ikke er avls egnet.

• #20   27. apr 2006 Mette W- tror osse det er hvad man gør det til og får en god begyndelse..... Men jeg kender flere hundekyndige der har tæver på tæt alder og de tør ikke lade tæverne være alene sammen... Og det kunne jeg ikke leve med...

• #21   27. apr 2006 Rene- ja, det glæder jeg mig osse til... Nilsson er inde i en rolig periode, har lige været i lømmelalderen igen.. Men nu er han bare cool... Ved så ikke om det ændre sig når hankommer hjem til Ally igen, men hendes løbetid..

• #22   27. apr 2006 Mette - Nej to tæver på samme alder ville jeg osse holde mig fra at ha.

Men man ser ofte folk med tæver hvor der er en genration imellem dem og det går fint, men så er man jo heller ikke i tvivl om hvem der bestemmer.

Karin H har tre tæver i linje, og der er ikke noget fnidder fnadder der, det er en helt oplevelse at se dem irl, de to yngste er sommetider kække, men den gamle skal da bare markerer så ved de godt hvem der bestemmer.. ;o)

• #23   27. apr 2006 Mette W- nogle er osse ''bedre'' til det end andre... Vi skal ned og besøge en kennel med 6 tæver og 3 hanner af bullmastiffer og alle går sammen.. Det er meget imponerende, synes jeg...

• #24   27. apr 2006 Mette - Ja der er sgu nogle der kan det shit... ;o)

• #25   27. apr 2006 Tja.. har 2 hunde selv.. den ene en gammel dansk/svensk gaardhund på 12(13 til september) år. hun var 11 da vi fik Gipzy som er blanding mellem Golden retriver og Samojede.. de klarer det fint, selvom Gipzy driller Pjevs.. smiley hehe.. men der har faktisk ikke været nogen alvorligt mellem dem på noget tidspunkt...

• #26   28. apr 2006 Ja Gizmo var jo 3 år da jeg fik Fluffy og jeg var også meget spændt på hvad han sagde til det for han gider bare ikke hvalpe, han hader når de slikker han i mundvigerene, han knurre af dem osv.. Men det gik faktisk rigtig godt med Fluffy for hun var allerede som 8 ugers hvalp ret dominerende, så hun havde i hvert fald ingen planer om at underkaste sig ham... nej nej efter at have været her i 2 dage havde hun magten!!! Og Gizmo fandt sig bare i det... Hun var dog meget hård ved ham i starten hev ham i ørene osv.. men han tog det pænt meget overaskende for han har skiftet sind hver gang jeg har haft en plejehund, været mut og surmulet i et hjørne.. men ikke med Fluffy hun blev bare accepteret med det samme og i dag er de meget glade for hinanden sover tit op af hinanden og er for nyligt begyndt at lege rigtigt sammen (det skal dog siges at Gizmo aldrig har leget med andre hunde, han gider simpelhen ikke, heller ikke da han var hvalp..) Men det gør han nu men kun med Fluffy!!! Så her har det været en stor fornøjelse at få hund nr 2.. Gizmo er belevt gladere og har fået mere selvtillid og klistre ikke så meget til mig som før...

Kommentér på:
2 HUNDE

Annonce