{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.444 visninger | Oprettet:

FRUSTRATION: ikke rigtig chihuahua?! {{forumTopicSubject}}

Okay, har lige en oplevelse, jeg vil dele med jer andre - og eventuelt se, om der er nogen, der har været udsat for det samme?

Jeg står i PetWorld og møder en anden pige med en chihuahua. Vi lader vores hunde hilse på hinanden, og hun spørger, hvilken race min hund er. Da jeg svarer, at han er en chihuahua, siger hun, han ikke ligner en chihuahua, og at de da ikke må være så store. Jeg svarer hende tilbage, at en ting er, hvad de MÅ være, og en anden ting er, hvad han rent faktisk er. Da jeg fortæller hende, han vejer 4,4 kilo, kigger hun mærkeligt på mig og siger, at han ikke er en 'rigtig' chihuahua, selvom han har stamtavle - "for rigtige chihuahuaer er små". Jeg bliver lidt paf over hendes udtalelse, og videre siger hun så, at hun ikke håber, jeg vil tilbyde ham til avl, for der er ALT for mange UÆGTE chihuahuaer over 2 kilo (og snakken har ikke engang gået på avl).
Da jeg siger til hende, at ægthed er et spørgsmål om stamtavle og ikke vægt, siger hun, at hun i hvert fald ikke synes, det er en 'rigtig' chihuahua, når han er så stor - og at det desuden ikke er pænt.

HVAD FANDEN foregår der for at svine andres hund til?! Er jeg helt gal på den, når jeg synes, det er nogle mærkelige udtalelser at komme med?

Undskyld, skulle bare lige ud med det.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FRUSTRATION: ikke rigtig chihuahua?!
  • #1   13. aug 2010 Ha ha, latterlig samtale.

• #2   13. aug 2010 Tror jeg var pissede fuldstændig af smiley
    Ved ikke lige hvad der er blevet af takt og tone ?

• #3   13. aug 2010 Tjae ... det kommer vel an på personen der ser på hunden - Zoe er i manges øjne heller ikke en rigtig mops fordi hun ikke er overvægtig og har deller i hovede og vejrtræknings problemer ( Ironisk, rolig smiley )
    Men tager mig nu ikke rigitg af det, Så længe du ved din hund er sund og rask så er det jo fint smiley

• #4   13. aug 2010 Hehe! Sjov samtale..
    Men chihuahuas kan jo se meget forskellige ud både i udtryk, bygning og størrelse - Såe..
    Men en chihuahua på 4,4 kg ÉR altså en stor chihuahua, som jo hverken kan godkendes til avl eller udstilles. Men det gør jo ikke hunden mindre dejlig, kun mindre racetypisk.. :o)

• #6   13. aug 2010 hvis der er tavle på er han jo ægte..men lidt ret har hun jo for race standarten siger max 3 kg så han går jo uden for den katogori

• #7   13. aug 2010 jeg kan nu bedst lide de lidt større chi ....så vær du bare glad for din lille/store dreng smiley

• #8   13. aug 2010 men ja har man intet godt at sige kan man ligeså godt holde mund

• #9   13. aug 2010 ja det er utroligt hvad folk mener de kan bilde sig ind at sige

• #10   13. aug 2010 hmm og hvorfor så lige over 2 kg.?
    Racestandarten siger 3 kg.. Haha ja hun ved da tydeligvis ikke hvad hun taler om så..

Men folk er sku så kloge nu til dags..

• #11   13. aug 2010 altså ja han er måske stor, har lidt lang snude og det ene øre hænger. Men alle med en lille smule forstand på chier kan godt se det er en chi. Måske ikke en af dem der vil vinde chapion titler. Men det er da også ligemeget..

• #12   13. aug 2010 bare han er sød og det ser han da ud til

• #13   13. aug 2010 Det må være træls, men du har jo bog på, så har du dit på det rene smiley

Men det kan så også gå den anden vej - mødte en dame med en forholdsvis stor hund ca Cocker størrelse og samme bredde.
    Spørger hende hvad det er for en blanding og hun bliver så negativ, for det er hvertfald en papillon hun har... *GG*

• #14   13. aug 2010 Tydeligvis en person der ikk kender ordet høflighed.
    Hvor gammel var hun?

• #15   13. aug 2010 En oprindelig Chi er jo overhovedet ikke så små, som dem vi ser i DK i dag. Jeg så en del, da jeg var i Mexico sidste år (hvor de jo kommer fra) og jeg vil skyde på at de gennemsnitligt vejede omkring 5 kg. Det var PRAGTFULDE hunde. Så vær du bare glad for - og stolt af - at du har fået en som ligner en Chi, som den oprindeligt var tænkt! smiley

• #16   13. aug 2010 Tinna - Hahahahahha LOOOL ups *GG*

Jeg blev spurgt forleden om Zoe var en engelsk bulldog hvalp "neeej?" - nå men hun er i hvert fald bulldog smiley hahahah

ja DET er hun, bulldog smiley

• #18   13. aug 2010 det er da ikke sikkert den ikke kan udstilles, måske syns du bare som ejer din hund skal ha masser af go mad og har givet den lidt for meget, ved godt at 1.4 kg er meget for en lille hund at tabe sig, og vil nødig kalde din hund tyk:( men hvordan ville den se ud 1.4 kg lettere radmager eller lige i skabet? gi den lidt motion og en slankekur, måske du så møder damen igen og så kan du gi hende fingeren og sige nu er min hund så blevet avls godkendt..

• #19   13. aug 2010 det var da træls

men han er godt nok da også stor, når han ikke engang er et år

• #20   13. aug 2010 Nu er hunden jo fra 2010, så ikke engang 1 år gammen (vokser til den bliver 2 år). Den vejer allerede nu 4,4 kg - Så, det er næppe fordi den er for tyk. Tror bestemt aldrig den kommer under de 3 kg :o)
    Nogle chihushus er jo bare store, og fred være med dét. Skal man hverken udstille eller avle er det jo helt ligemeget - Bare man har sig en dejlig hund :o)
    Men ja, oprindeligt var chihuahuas langt større end de er idag. Men det ændre jo ikke på den nuværende racestandart :o)

• #21   13. aug 2010 Koooors, der er mange slåfejl.. Sorry :'o)

• #22   13. aug 2010 Nu er din chihuahua også ret stor og for stor til avl, og ja han er nok heller ikke specielt racetypisk.....

Men hvad gør det når han bare er DEJLIG???? Jeg har selv en stor dreng på 3,8kg og heller ikke specielt racetypisk, men han er det dejligste i verden, og byttede ham ikke for noget som helst på denne jord:o)

SÅ fuck hvad hun sagde du ved hvad der er sandheden og hun er bare dum......;o)

• #23   13. aug 2010 Jeg har også verdens mest pjuskede og krøllede Coton de tulear... smiley
    Pyt med hvad folk på gaden mener (om end man da kunne ønske sig for dem, at de var opdraget med lidt mere pli end som så)..

• #24   13. aug 2010 I har ret people! :o) Min chihuahua er af typen Deer - Så hun er en spinkel og langbenet sag på 1,2 kg. Det er også fy fy! Men aldrig om jeg ville bytte hende til noget andet!
    Elsk din hund for dét den er, om den så er er alt for stor og ikke ret racetypisk er jo helt ligemeget! :o)

• #25   13. aug 2010 ja jeg møder jo så også dagligt mennesker der mangler opdragelse ang hvad man siger om andres hunde.

min hund er grim, rædselsfuld, gået ind i en dør, ligner en gris osv osv

nogle gange har man altså også lyst til at kommentere lidt på deres udseende, men jeg er desværre bare opdraget hjemmefra smiley

• #27   13. aug 2010 jeg synes du har en flot bette hvaps smiley

om han er racetypisk kan vel være ligemeget hvis du ikke vil bruge ham til avl eller udstilling.

dejlig ser han ud smiley

• #28   14. aug 2010 Hvor ubehageligt! Nogen har det åbenbart med at stikke deres næse i ting de ikke bør, kan godt forstå du blev "Paf", tror selv jeg ville ha sagt "Sig mig engang, hvad bilder du dig ind?" for du gik vel ikke i PetWorld for at få din hund vurderet, men for at handle til dit "lille" pus ;o) Kunne godt tænke mig at vide hvordan hendes hund så ud? ;oP måske du skulle ha kritiserede tilbage ;o) na just kidding, får man ikke rigtig noget ud af, men hun burde ha været sat på plads...

• #29   14. aug 2010 vores Carlo er også over vægtskalaen, han vejede på et tidspunkt 4300 men er kommet ned på 3600 nu, efter vi skiftede foder til kastrerede:-) da han var 12 uger, vejede han 1800 gr:-) og hans forældre er ikke særlig store, og heller ikke hans søskende:-)

• #30   10. okt 2010 Neeej hvor er det SKØNT at jeg ikke er den eneste med en stor chihuahua!
    Nu bor jeg i en lille by hvor der er en tre fire stykker af slagsen. Alle sammen sådan nogle små tændstik hunde ved siden af min.
    Har tit oplevet folk der spørger "Er det godt nok en RIGTIG chihuahua?" og ja, det er han altså, dyrelægen siger også han er GANSKE normal og han har en fin vægt, og intet tyder på overvægt, selvom han måske vejer 1 kg over det "tilladte".. tror ikke der er nogen der har fortalt ham hvor meget han må og ikke må veje, så hvordan skulle han også vide det smiley

Kommentér på:
FRUSTRATION: ikke rigtig chihuahua?!

Annonce